Sensational Zorro is back!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:53

Alexx schreef:
En laten we vooral onthouden dat shetlanders ontzettend sterke beesten zijn en heus niet uit evenwicht raken door deze berijdster.


dat zijn ze ook.. uiteraard. maar niet om een aantal keer per weerk een volwassene op z'n rug te dragen. weet je wel niet hoe funest dat is voor zijn rug.

er word niet gekeken vanuit het belang van de pony, maar van de ruiter. en dat is dus totaal niet goed. en zeker niet op zulk niveau rijden.

maar het is niet mijn keuze om op een shetlander te rijden, en als hij een jaar of 16 is, zal je wel zien waarom ik dit zo vind..

ingetarita
Berichten: 892
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: steenbergen

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:56

tja vind het er ook niet bepaald fijn uitzien
maar ze doet er ook leuke dingen mee dus vind dat het wel kan.. waarschijnlijk rijd ze er ook niet elke dag op dat zou niet goed zijn

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:58

Jolandaa_ schreef:
Alexx schreef:
En laten we vooral onthouden dat shetlanders ontzettend sterke beesten zijn en heus niet uit evenwicht raken door deze berijdster.


dat zijn ze ook.. uiteraard. maar niet om een aantal keer per weerk een volwassene op z'n rug te dragen. weet je wel niet hoe funest dat is voor zijn rug.

er word niet gekeken vanuit het belang van de pony, maar van de ruiter. en dat is dus totaal niet goed. en zeker niet op zulk niveau rijden.

maar het is niet mijn keuze om op een shetlander te rijden, en als hij een jaar of 16 is, zal je wel zien waarom ik dit zo vind..


Apart dat je kan voorspellen dat hij op zijn 16e "niet meer goed" zou zijn :D Een da zou zo'n uitspraak al niet aandurven... Mijn Zorro is bijna 19 jaar en heeft nergens last van terwijl hij al 10 jaar door mij ohz gereden wordt. Die liep op zijn 18e M1 tussen de paarden :+

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:02

dat kan wel zo zijn, maar ik vind het een beetje een trieste bedoeling. de meeste mensen groeien met een paard mee, maar jij bent blijven hangen, wat niet prettig is voor de pony.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:03

Misschien ziet het er niet zo uit als een perfect plaatje, maar deze pony is nu bijna 19 en is nog hartstikke gezond, als het echt niet kon, was deze pony niet in deze conditie op deze leeftijd!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:05

ehm, die pony heeft niets te zeggen hierover. het is het feit dat de ruiter dat niet inziet. een pony komt hier niet onderuit hoor en zal zelf ook niet zeggen 'het is te zwaar' maar als ruiter heb je dat wel. en die inzicht mist de ruiter.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:06

Hoe weet jij nou dat het niet prettig is voor de pony :? Eigen mening is prima, maar maak er geen feit van :D

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:06

Waarom gebruik je een zadelbontje?

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:06

Ik vind het er netjes uitzien :j alleen soms zit je een beetje scheef.
Tjah over te groot, je bent misschien wat aan de lange kant, maar kijkt het paardje boos? Nee
Nou als die er last van had, had hij het wel laten merken.
En wat is jullie probleem? Jullie kunnen haar niet tegenhouden dus het heeft eigenlijk niet eens zit om daar iets van te zeggen. Ze is daar slim genoeg voor :j
Als ze niet iedere dag rijd kan het best nog wel ;)
Succes verder :D

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:06

Watch_Me schreef:
Misschien ziet het er niet zo uit als een perfect plaatje, maar deze pony is nu bijna 19 en is nog hartstikke gezond, als het echt niet kon, was deze pony niet in deze conditie op deze leeftijd!


Deze pony is geen 19, dat is mijn Zorro (zie profiel). Deze Zorro is 9 :D

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:06

powerzoe schreef:
Waarom rijd je nog op deze shet. Je kan toch wel zien dat je er veel te groot voor bent? Sorry maar ik vind dit echt zielig

wat vind jij zielig dan?

meisje is langbenig maar qwa gewicht is er niks mis.

vind jij dan ook mensen op ijslanders zielig voor de pony`s?

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:07

er zit nogal een stokmaat verschil in een ijslander en een shetlander. ik zal nog eens terug kijken op de foto's..

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:08

Laat maar.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 30-03-09 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:08

ukkiepuk schreef:
Watch_Me schreef:
Misschien ziet het er niet zo uit als een perfect plaatje, maar deze pony is nu bijna 19 en is nog hartstikke gezond, als het echt niet kon, was deze pony niet in deze conditie op deze leeftijd!


Deze pony is geen 19, dat is mijn Zorro (zie profiel). Deze Zorro is 9 :D

:D het is ff verwarrend hoor 2 zorro`s en allebei shet en zwart 8)7

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:09

Anoeska schreef:
We kunnen nu wel allemaal schreeuwen dat we het lelijk vinden staan, en zielig en ooooh wat erg. En misschien hebben we wel een beetje gelijk dat het plaatje niet zo mooi is.

Maar dit is een pony die goed gereden word (M1 tussen de paarden krijg je vast niet cadeau met je shet), en ook nog goed in de gaten gehouden wordt door vee-artsen en fysio's. Op z'n 19e blijkbaar nog kerngezond is, en waar door een liefhebbend baasje nog regelmatige leuke dingen mee gedaan worden.

Ik denk dat er 'zieligere' paarden op de wereld zijn!


Dit is niet de Zorro de M1 tussen de paarden start :+ Dat is mijn Zorro (zie profiel) Deze Zorro is 9 :Y)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:10

Vandaar mijn Edit! Sorry, ik moet beter lezen.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:11

Anoeska schreef:
Vandaar mijn Edit! Sorry, ik moet beter lezen.


:D Maar bedankt voorje compliment ;)

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:11

Stravero schreef:
Alexx schreef:
Stravero; stel je niet zo aan. Shet wordt niet mishandelt en jij kunt niet van een plaatje zien of het beest het leuk vind of niet.

Ik stel me niet aan maar deze ruiter is te groot en dat is duidelijk te zien. En het zijn NIET mijn woorden dat dit dier mishandeld wordt.

Het is te zien op de foto's dat de pony iedere keer op de voorhand valt, en wss door de ruiter dus. Dat doen ze niet uit zich zelf hoor :=

Maar ik vond nogal gemakkelijk om dit direct op het gewicht van de ruiter te smijten. Zoveel paarden rijden op de voorhand, ook waar het plaatje ruiter/paard wel goed staat.

Dan zou ik eerst oplossen dat hij normaal loopt en als dat echt niet gaat het probleem ergens anders gaan zoeken.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:11

Jolandaa_ schreef:
er zit nogal een stokmaat verschil in een ijslander en een shetlander. ik zal nog eens terug kijken op de foto's..

wij hebben een ijslander stal hier vlakbij en daar zijn er bij van 130cm en daar rijden grote volwassenen op.
dus ik vind het verschil niet zo groot :n

een jong meisje op een shet van 105cm of een volwassen iemand op een ijslander van 130cm,de benen hangen hetzelfde maar het gewicht is meer. ;)

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:11

vanwaar een zweep en sporen? neem aan dat hij anders niet bepaald vooruit wilt gaan? al een reden waarom het voor hem zwaar is. 'ook al kunnen shetlanders 2x hun gewicht aan want dat is gewoon onzin'

en de oortjes vind ik niet bepaald vrolijk staan, maar dat is hoe ik het opvang..

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:12

Jolandaa_ schreef:
vanwaar een zweep en sporen? neem aan dat hij anders niet bepaald vooruit wilt gaan? al een reden waarom het voor hem zwaar is. 'ook al kunnen shetlanders 2x hun gewicht aan want dat is gewoon onzin'

en de oortjes vind ik niet bepaald vrolijk staan, maar dat is hoe ik het opvang..

Oortjes hoeven niet altijd naar voren te staan ;)
Paardje is geconcentreerd op de ruiter.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:13

Jolandaa_ schreef:
vanwaar een zweep en sporen? neem aan dat hij anders niet bepaald vooruit wilt gaan? al een reden waarom het voor hem zwaar is. 'ook al kunnen shetlanders 2x hun gewicht aan want dat is gewoon onzin'

en de oortjes vind ik niet bepaald vrolijk staan, maar dat is hoe ik het opvang..

wat een onzin kraam jij uit zeg!

alsof je daar sporen voor omdoet :+

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:14

dat zeg ik niet, maar vanwaar beide. ik snap nooit de combi van beide.

ik weet ook wel waar sporen voor dienen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:15

Jolandaa_ schreef:
dat zeg ik niet, maar vanwaar beide. ik snap nooit de combi van beide.

ik weet ook wel waar sporen voor dienen.

:D okee,gelukkig maar ;)

zweepje gebruik ik soms ook als verlengstuk om het paard attent te maken,niet om voorruit te slaan :+

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:16

Je shet Zorro vind ik echt supertof! (heb net in de profiel gekeken ;) ) Ik vind het er niet onvriendelijk uit zien, maar ergens ben ik het toch wel met de rest eens dat je er te groot uit ziet voor je shet.. Wat vind je daar zelf van dan Ukkiepuk?




Watch_Me schreef:
Misschien ziet het er niet zo uit als een perfect plaatje, maar deze pony is nu bijna 19 en is nog hartstikke gezond, als het echt niet kon, was deze pony niet in deze conditie op deze leeftijd!
Pony's laten niet gauw merken of er gebreken of kleine pijntjes zijn. En je kan al helemaal niet bepalen aan of het paardje 'boos kijkt', dat het dan wel of niet verantwoordelijk is om met een grotere lengte en/of gewicht fanatiek door te blijven rijden op 'm.
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 30-03-09 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt