Sensational Zorro is back!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:18

ik kan het ook niet echt een leuk beeld vinden. En ik moet zeggen dat ik veel mensen hier op bokt
wel hypocriet vind. Ik heb al zo vaak topics langs zien komen met kleinere ruiter op shets. of even
grote mensen op een B / c pony. En deze werden helemaal tot de grond toe afgebrand :? . En
bij deze combi zeggen de mensen ineens "hallelujaa" omdat ze hoog nivea rijd met dit paardje, en
wedstrijden heeft gereden? Come on...

Ik zou zeggen zoek een verzorgpaard of iets in die richting, en een verzorgertje voor jouw diertje.

verder ben ik zelf 1.62 en weeg ik nog geen 50 kilo maar ik ga echt niet meer op een B-er zitten.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 30-03-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:18

superwoman schreef:
Marjoow schreef:
En daarom moet dat 10.000 keer herhaald worden? >;)


Omdat o.a ik het erg vind voor de pony!
Het minste wat ik kan doen voor dat dier is om een negatieve reactie mét onderbouwing neer te zetten.


miss als je het nog is 10 000 keer zegt, dat ze dan íneens het paard verkoopt. ze moet het namelijk 20.000 keer horen .
nou je zin..

Oke 2 a 3 keer oke, maar moet je daar nou 5 blz aan besteden om uit te leggen dat ze te groot is voor de pony ?!! |o . Ik denk niet ze blind is om dat zelf ook wel te zien, maar als een da of va het goedgekeurd heeft?? Stop dannnn met discussieren!?! :7
er staat in de opening dat ze dat zelf ook weet , en dan moeten jullie het nog is een keer in gaan drammen dat jullie het ook vinden?!? :roll:

maradhja

Berichten: 772
Geregistreerd: 20-03-07
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:21

Ooh wat leuk!
Laat ze het allemaal maar weer eens vertellen, wat ze beter weten!
Jij bent voor mijn idee niet zwaar, en 2keer in de week .. pff wat een ramp?
Tuurlijk is het voor het beeld mooier om op een paard te rijden, maar ik zie hierboven dat je hem in de weg zit met je zit, nou op grote paarden zitten er zoveel ruiters die hen paard in de weg zitten, en daar word vaak niet zo belachelijk op gereageerd!
Veel succes met je pony, en hou er plezier in, en laat je niet van de wijs brengen door ''de ruiters die wel op een plaatje passen''

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:23

Marjoow schreef:
Als de pony dit niet fijn vind (vooral een shet) geeft ie vast wel wat bokjes.


Maar dat kan ook als stout worden opgevat, want shetlanders staan daarom bekend...
Ookal geeft de shet geen verzet, dan nog wéét je dat dit véél meer risico geeft op blessures (slijtage)

idd x_Rebecca

Katja, tuurlijk is het makkelijker te zien dat het bij een ander niet goed gaat.
Misschien moeten ze zelf ook wakker geschut worden óf (betere) begeleiding nemen
Wil nog steeds niet zeggen dat dit goed is...

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:48

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten dit topic weer te openen. Er zijn een hoop berichten verwijderd die niet volgens de regels geplaatst waren. Op RIJ-ITP is het niet verplicht om rijtechnisch commentaar te geven. Echter, wil je dat wel, dan moet dat volgens de regels van RT-HAW: [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 geplaatst worden. Denk er dus om dat dat je al eerder gegeven commentaar niet mag herhalen zonder dat je er een toevoeging bij hebt. In dit topic betekent dat dus dat er genoeg is geroepen over de grootte van de TS in vergelijking met haar pony.

Daarnaast heb ik off-topic berichten zoals waarom de TS niet zou reageren ook verwijderd.

Graag ontopic verder, en wil je rijtechnisch commentaar geven dan moet dat volgens de regels van RT-HAW.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:54

Ik denk dat je handen soms een eigen leven lijden om je zo weinig voor je hebt. De verhouding waar je teugel normaal gesproken een verlengstuk van je arm is, wordt het in jou geval een een koppelstukje tot het bit. Daarom zul jij ook andere handelingen moeten maken om dezelfde hulp te creeëren als bij een 'normale' combinatie.
Ik vroeg me ook af waarom je sporen draagt, want die lijken mij geen functie te hebben mits je wel een hele aparte move met je been maakt!

Knap en oprecht leuk dat je deze shet op het niveau hebt gekregen waar hij/zij? nu is, maar misschien dat het toch tijd wordt om het stokje door te geven. :) Ik denk dat je het rijtechnisch (jij als ruiter) netjes voor elkaar hebt, en je niet zal misstaan op een grote pony/paard.

Pony_paard
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:52

x_Rebecca schreef:
Opzich, het rijden op het shetje moet je zelf weten, maar wat ík niet begrijp is waarom je er in gódsnaam foto's van op bokt zet terwijl je weet hoe bokkers zijn.

Verder vind ik het er niet heel erg fijn uitzien, en erg ontspannen ook niet, maar dat komt misschien ook omdat het beeld totaal verstoord wordt.

Probeer bij het schouderbuitenwaards zoals jij het op de foto noemt niet te scheef te gaan zitten en je moet serieus werken aan je handen want die zien er errug streng uit.

Edit: waarom rij je trouwens in gódsnaam met sporen terwijl je voeten al ver onder de buik zitten....


Waarom zou ze geen foto`s erop zetten? als zei dat leuk vind moet ze het zelf weten ;)

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:53

De vorige keer geen kans gehad om te reageren aangezien het topic al gesloten was en ik nog niet online was geweest.
In ieder geval bedankt voor de reacties en ook het kleine beetje rijtechnische commentaar :)

Hij loopt over de buitenschouder weg, doet hij ook aan de langeteugel. Daar zijn we ook druk mee bezig :j M'n handen moet ik idd ook gaan veranderen :o

De sporen lijken overbodig te zijn, maar met de zijgangen kan ik ze écht gewoon gebruiken zonder een hele rare beweging te maken.

We rijden nog aangezien we het allebei leuk vinden :j Ik ben zelf van mening dat je niet van een foto af kan zien of je een pony in de weg zit, maar goed dat is ieder voor zich. (Mensen veranderen hun mening ook vaak nadat ze ons IRL aan het werk hebben gezien ;) )
We rijden nu nog 2 dagen in de week en sinds kort heb ik ook een klein ruitertje gevonden die zo nu en dan komt rijden :D en ik hoop dat die in de loop van de tijd wat vaker kan komen ;)

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:59

Ik ben het helaas met superwoman eens.
TS, je zit hem in de weg in zijn zijgangen. Nu doen ruiters op grote paarden dat ook, maar jij moet er toch echt extra op letten. Het over de schouder weglopen, dat word er ook niet minder op als je aan de verkeerde kant van je pony gaat zitten. Goed begrenzen aan de buitenteugel, zorgen dat hij goed om je binnenbeen gebogen is, en zoals ik eerder heb gezegd goed gaan zitten. En hem niet met de binnenteugel willen buigen. Want zo`n ukkie breng je even wat sneller uit balans dan een grote. En die sporen, sja imo geheel niet nodig.
Dit is gewoon een tip, dat IK het niet mooi/vriendelijk vind, moet jij je maar gewoon niets van aantrekken dan denk ik. Ieder zijn ding dan maar...
suc6

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:34

helaas niet alleen met de zijgangen Norway_girl.
Haar handen kan ze niet eens correct 'neerzetten', wegens ruimte te kort.

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 00:49

superwoman schreef:
wendyashley schreef:
Als Zorro er zoveel last van zou hebben kan hij dat prima laten merken lijkt mij,genoeg paarden die in protest gaan tegen hun ruiter.
Bovendien vind ik een volwassenen op een ijslander ook geen gezicht en ook bij deze beestjes slepen de benen van de ruiter heel vaak haast over de grond,maar nee een ijslander moet kunnen want die zijn veel sterker en daar zal dan ook geen commentaar op komen.


Hoe moet de pony dat laten merken dan, voodat de ruiter dit begrijpt?
Daarbij kan de pony er best plezier in hebben,maar logisch dat dit overbelasting is en dus veel kans op blessures waar de pony niet over na kan denken.

Verschil met ijslanders is o.a de botstructuur... Die kunnen daarom meer dragen.

Een shet is sterk ja, daarom mag deze 20% van zijn gezonde gewicht relatief veilig dragen Een groot paard kan veel minder relatief veilig dragen..

Financieel is geen goede reden dat een paaard of pony moet lijden 8)7
Dat het slechter kan is ook geen goede reden natuurlijk..


Shetlanders werden van origine gebruikt voor trekwerk en rijden met mensen die nog wel wat zwaarder waren dan de TS. :o
Voor het plaatje lijkt het imo mooier met een klein meisje maar, ik heb er helemaal niks op tegen.
Wat anders, ik vind de manier van rijden niet al te vriendelijk, shetlander of KWPN maakt hierin niks uit!
Je houdt hem erg tegen in je hand en lichaam, je geeft hem amper de mogenlijkheid zijn rug te gebruiken.
Daar zou ik toch eens kritisch naar kijken, qua lengte/gewicht lekker doorrijden.
Kan prima voor die paar keer per week ;)

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 01:20

Ik vind het plaatje an sich niet zo fraai, maar het is wel overdreven dat een Shet geen volwassene zou kunnen dragen. Ik met 1.65m rij heel af en toe 10 minuutjes op een Shet van ongeveer 90cm hoog en die is bijdehand genoeg om te gaan staken als het hem niet aanstaat, en ook sterk genoeg om je eraf te werken als staken niet werkt. Hebben nogal wat kindjes last van gehad. Nu zit er trouwens een meisje op die hem heel goed aan het lopen heeft, kind is 9 en rijdt L1.

Ik vind het al heel knap dat TS het voor elkaar krijgt haar evenwicht te bewaren op zo'n klein beestje met zulke korte beentjes, dat doe ik haar niet na! Ik duikel alle kanten op op zo'n klein beestje.

Zolang ze niet dagelijks een uur dressuurmatig rijdt of regelmatig lange buitenritten met hem maakt kan het denk ik wel, als TS maar wel op de kleine signalen let die het beestje geeft.

Zwaantje1985

Berichten: 321
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:02

Verder leuke pony, doe je ding, maar zet het gewoon nooit meer op bokt.
Want al vlecht je op bokt.nl een haartje te veel mee ben je al de paardenmishandelaar en ben je geen paard waardig!

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:06

sorry hoor maar wat kunnen mensen hier zeuren!!
ik moet je eerlijk zeggen ik vind het er goed uit zien, soms loopt hij iets opgekropt hier zou hij zijn neus iets meer uit mogen steken. ik zeg liever een ruiter die netjes zit (wat je zeker doet op het naar beneden kijken na dan) dan een kindje dat zit te bonken omdat het niet goed kan rijden.
ik vind dat je netjes in evenwicht rijd, het ziet er stabiel uit. ik vind het opzich nog wel kunnen hoor. helemaal als je 2x in de week rijd. (ik snap wel waarom je met sporen rijd, want als je goed kijkt zitten ze hoog op de kuit en dus hoef je je been maar een klein stukje omhoog te doen om een presiere hulp te geven waardoor je de pony juist niet uit balans brengt.zeg me als ik het fout heb hoor ;) )

MENSEN STEL JE NIET ZO DRAMATISCH AAN!!!!!! de meeste shetjes worden als speelgoed gebruikt ten behoeve van kleine koters, deze heeft tenminste een prima leven en ziet er goed en gezond uit.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:36

Hartstikke leuk! De sporen zijn minder, over de lengte is genoeg gezegd. Ik vind je prima passen, een pony die allerlei moeilijke oefeningen probleemloos voor je doet, heeft meestal echt geen pijn. En het is haar verantwoordelijkheid, leuk dat je er op wijst maar na 1 reactie is het wel genoeg.
Succes met hem he!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:57

Ik merk dat ernog steeds mensen zijn die onze Zorro's door elkaar halen. Dit is niet de Zorro die dressuur tussen de paarden heeft gelopen :+

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:03

ziet er leuk uit, wat een geweldige shettenpony :~
kan nog best hoor, zorro zakt toch niet in elkaar ofzo! (niet dat dat eerst moet voordat je te zwaar bent, voordat ik weer commentaar krijg :') ) laat ze maar zeuren, zo lekker veilig achter internet zijn ze veel brutaler met zn allen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:09

ukkiepuk schreef:
Ik merk dat ernog steeds mensen zijn die onze Zorro's door elkaar halen. Dit is niet de Zorro die dressuur tussen de paarden heeft gelopen :+



Ow precies, nu snap ik het :D mijn eerste reaktie was nl, gommes hij liep toch veel spectaculairder? Off topic, maar hoe is het met onze bokt-zorro??

AshleyvdH

Berichten: 415
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:11

Ik vindt het er netjes uitzien..(rijtechnies!)
Misschien net iets rechter op je pony zitten..
Ze is misschien wel aan de groote kant maar te zwaar is ze echt niet hoor..
Shetlanders kunnen echt wel wat hebben!
Veel plezier nog met hem.

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 10:30

ukkiepuk schreef:
Ik merk dat ernog steeds mensen zijn die onze Zorro's door elkaar halen. Dit is niet de Zorro die dressuur tussen de paarden heeft gelopen :+


Inderdaad :+ en die van mij stond ook niet in de Bit, dat was Zorro van Ukkiepuk!

@Quicksilver ik heb nergens gezegd dat er geen commentaar gegeven mag worden. Wél dat iedereen z'n eigen mening mag geven, zolang je maar een beetje respectvol blijft en elkaar in z'n waarde laat ;)

En ik weeg nog geen eens 50 kg, dus aan m'n gewicht ligt het niet :+ en ook een kleine, lichte ruiter kan een pony makkelijk uit balans halen.

Verder bedankt voor de reacties

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:16

ukkiepuk schreef:
Ik merk dat ernog steeds mensen zijn die onze Zorro's door elkaar halen. Dit is niet de Zorro die dressuur tussen de paarden heeft gelopen :+



Ik dacht al... Dan is ie er niet echt op vooruit gegaan.....

Sorry, maar de andere Zorro ziet er beter uit.

Al vind ik dit niet slecht, ik zou hem wat langer in de hals laten lopen. Succes ermee!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:04

Moderatoropmerking:
Er zijn wederom wat reacties verwijderd uit dit topic die niet volgens de regels zijn en bovendien is de vorige modopmerking ook compleet genegeerd. Denk erom, als er rijtechnisch commentaar gegeven wordt dan volgens de regels van RT-HAW, dus geen herhalingen. Dat de TS te groot en/of te zwaar voor de pony is is al diverse malen gezegd, en dat soort reacties zijn nu ook weer verwijderd. Dus graag volgens de regels verder, de regels zijn er niet voor niets, en wij plaatsen deze moderatoropmerkingen ook niet voor niets!

delfa

Berichten: 969
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:18

heel erg netjes ziet het er uit! en ik ga niet mee met de mensen die zeggen dat je te lang bent hem uit evenwicht brengt te zwaar etc. ja oké als je groter of zwaarder zou zijn zou het niet meer kunnen. maar dat bén je niet dusehh..
en er is heel erg duidelijk te zien dat je em NIET uit evenwicht brengt.
nog veel succes met em! gaat vast lukken ;)

heartlandamy

Berichten: 155
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: Eppegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:43

mooi beestje!

je bent inderdaat een beetje te groot

maar shetjes zijn sterke beestjes

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:48

Aangezien hier de regels keer op keer overtreden blijven worden, en de moderatoropmerkingen genegeerd blijven worden, hier dan toch maar een slotje.