Sensational Zorro is back!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:51

:wave:

Toch maar besloten om een topic te openen :) .
Zorro en ik zijn gisteren naar m'n vriendin gereden om daar in de bak te trainen aan de lange Teugel (zie: [GVL-ITP] Shetlander Zorro@dressuurtraining aan de lange teugel ) aangezien we zaterdag wedstrijd hebben.
We hebben eerst nog een klein kwartiertje ohz gereden en daar zijn ook nog wat foto's van gemaakt :)

Zorro liep nadat ik op in de voorjaarsvakantie op wintersport was geweest niet meer zo fijn ;( Hij was erg gespannen. Gelukkig is dat dipje sinds van de week helemaal over en loopt hij nu weer super :D . Zorro werkt graag voor je en we trainen dan ook puur omdat we het leuk vinden. We rijden denk ik op ong. L-niveau.

We zijn nog steeds veel aan het schakelen aangezien hij wat actiever mag zijn. Gelukkig is dat al héél veel verbeterd :D
Met wijken en SB loopt hij snel weg over z'n buitenschouder. Ook hier zijn we mee bezig :j
Verder heb ik een rare knik in m'n polsen en ook ik moet m'n tenen naar binnen draaien. Helaas heb ik ook nog steeds geen geld gevonden -O- :+

Aangezien we onderweg al los hadder gewerkt zijn daar dus geen foto's van ;) Foto's staan niet op volgorde.

Over het te groot zijn: ik weet wat de gevolgen ervan KUNNEN zijn. Iedereen mag z'n eigen mening hierover hebben, maar blijf respectvol en houdt iedereen in z'n waarde ;)

1. Nog wat lager ingestelt, fijn plaatje :)

Afbeelding

Afbeelding

Beatle & big smile :))
http://lh3.ggpht.com/_ThfIeqEDTnA/Sc8pji8FamI/AAAAAAAACIU/ho_lYwDa13s/s640/2009_0328LTohz0008.jpg

Geconcentreerd, Zorro's neusje mag er wat meer uit en m'n stomm polsen _-:(
Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Wijken, hier loopt hij dus teveel weg
Afbeelding

Hier al beter :)
Afbeelding

Pasje verruimen, wel wat op de voorhand (volgens mij liep de grond hier ook iets naar beneden := )
Afbeelding

Inzet Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Weer verruimen
Afbeelding

Schouderbuitenwaarts
Afbeelding

Fijne galop, geen idee alleen wat m'n handen aan het doen zijn :\
Afbeelding

Contra-galop :)
Afbeelding

Afbeelding

Dit was het :) Berichtje is leuk :Y) en opbouwend commentaar is altijd welkom ;)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:54

Het ziet er best netjes uit, maar het plaatje klopt echt niet..
Waarom accepteer je niet dat je te groot bent?
Hoe vaak rijd je op hem? En hoe lang?
Vind je dit niet zielig voor hem?

NinTaJeer

Berichten: 182
Geregistreerd: 21-12-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:56

Ik vind het er erg leuk uitzien!
En als shetje niet aangeeft dat hij het vervelend vind is het toch prima! :D

J0ortje_M

Berichten: 123
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:56

uh ja.
1ste wat in me opkomt, waarom ga je op zo'n klein beestje rijden..
Zoek Beter iemand die er op 'past'
verder rijtechnisch commentaar... heb ik niet.

LisaB

Berichten: 1146
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:59

In het wijken en schouderbinnenwaarts vraag je teveel stelling.
Dit moet veel minder, hierdoor kun je hem veel beter recht houden.
De 2de x schouderbinnenwaarts: ??????????? ;)
En in de contra galop moet de pony wel contra gesteld blijven. (dus heel ligt naar buiten kijken)

Ik vind je ook te groot voor deze pony

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:02

Opzich, het rijden op het shetje moet je zelf weten, maar wat ík niet begrijp is waarom je er in gódsnaam foto's van op bokt zet terwijl je weet hoe bokkers zijn.

Verder vind ik het er niet heel erg fijn uitzien, en erg ontspannen ook niet, maar dat komt misschien ook omdat het beeld totaal verstoord wordt.

Probeer bij het schouderbuitenwaards zoals jij het op de foto noemt niet te scheef te gaan zitten en je moet serieus werken aan je handen want die zien er errug streng uit.

Edit: waarom rij je trouwens in gódsnaam met sporen terwijl je voeten al ver onder de buik zitten....
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 29-03-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:03

Ik vind het een vreselijk leuke pony, maar ik kijk veel liever naar hem in actie in het Lange Teugel Topic omdat ik dit plaatje er gewoon niet fijn uit vind zien.

Op de meeste foto's zit je ook helemaal achterop het zadel, kan me niet voorstellen dat dat prettig voor hem is.

kimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:05

Leuke shet, maar ben het met het verdere commentaar eens. Hou het gewoon lekker bij de lange teugel..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:12

x_Rebecca schreef:
Opzich, het rijden op het shetje moet je zelf weten, maar wat ík niet begrijp is waarom je er in gódsnaam foto's van op bokt zet terwijl je weet hoe bokkers zijn.

Inderdaad, ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat dit topic op slot gaat... :=
Je hebt een hele knappe shet en kwa gewicht zal het voor af en toe wel gaan, maar je bent echt veels te groot.
Waarom heb je eigenlijk sporen aan je laarzen? Wanneer je je hakken uitdrukt (zoals het hoort) kom je ver onder zijn buikje uit. Ik zie het nut er dan niet zo van in? :?
Je hebt trouwens wel een leuke rijbroek aan. :j

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:21

wat een geweldige shet :j
doet me denken aan mijn shetje van vroeger,ook een zwarte van 110cm Porky :+

ik heb op hem gereden tot mijn 12 a 13 jaar,ik woog weinig maar was ook best lang

leuk hoor dat je zoveel dingen doet met hem :j

heel veel plezier met je gave pony :D

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:07

Wat een leuke shet is zorro toch!
Ik vind dat je er wel een keertje op kan rijden hoor!
Hij heeft er geen last van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102082
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:16

Zorro!!! :+:

Ik vind hem echt geweldig en persoonlijk vind ik dat je hem netjes rijdt, vind ook niet dat hem in de weg zit.
Commentaar kan ik niet echt geven, je hebt zelf al het één en ander aangegeven en verder rij ik zelf nog niet eens contra en dergelijk. ;)

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar ik vind best dat sommige het anders kunnen verwoorden. Maar zielig vind ik het zeer zeker niet.

Nog veel plezier met hem! :)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:45

Probeer hem tijdens het wijken en schouderbinenwaarts meer op je buitenteugel te rijden. Er is nu idd teveel stelling waardoor het voor hem makkelijker is om over de buitenschouder weg te lopen.

Foto 1 vind ik een fijn loswerkplaatje, foto4 kantelt hij zijn hoofd en laat hij niet lois in zijn kaak. Probeer dan niet aan je binnenteugel te zitten :D In de galop valt hij nog wat uit elkaar, m.n. in de contragalop. Bij Zorro maak ik meestal een overgang vanuit stap, dan is hij al wat meer bij elkaar dat vanuit draf, daarna rijd ik vaak korte stukjes naar voren en weer terug om hem iets scherper en sterker te maken. Als ze daar ontspannen in blijven kun je naar de contra rijden, dan blijft hij wat beter bij elkaar. Pasje naar voren rijden gaat al beter, let op dat hij zich daar niet op gaat drukken.

Reanlm

Berichten: 774
Geregistreerd: 21-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:47

Wat is zorro toch super ! :D
ik vind het echt knap ;)

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:15

Leuke shet, vind alleen dat je hem teveel tegenwerkt dmv je lengte. In het wijken, shoudervoor zit je hem erg tegen te werken met je zit, (lees:zit scheef) Verder alle respect hoor, dat je op hem rijden wil moet je zelf weten.
Maar voor het mooie ben je echt te groot en werk je hem zowel met je zit teveel tegen en kan hij van voren wel een stuk losser ;)

carolovejebe
Berichten: 249
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: België

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:47

ZORRO
wat ziet het er netjes uit!
je bent wel wat groot aan het worden voor het plaatje, maar je doet ook andere leuke dingen met hem hé

xx

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:51

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik geloof dat je wat aan de lange kant bent.

De pony loopt niet ontspannen en drukt volgens mij de rug weg. Dat zou misschien kunnen komen door de lengte en gewicht van zijn ruiter?

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:33

carolovejebe schreef:
ZORRO
wat ziet het er netjes uit!
je bent wel wat groot aan het worden voor het plaatje, maar je doet ook andere leuke dingen met hem hé

xx


Netjes verwoord, kunnen er veel een voorbeeld aan nemen ;) .

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:42

netjes verwoord?
Met 'je bent wel wat groot aan het worden?"
Dan is het gewoon ontzettend zacht uitgedrukt, niet netjes verwoord want het lijkt mij toch wel duidelijk dat ze al lang te groot is :j

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:44

Ik vind het knap dat je je evenwicht op zo'n kleine pony kunt houden. Ik heb zelf eens op mijn ex B-ponytje gezeten, maar dan zwaait mijn bovenlichaam als een vlag achter de beweging van de pony aan (hij kon nl. heel snel naar rechts of links schieten hihi).

Een shet kan best wat hebben kwa gewicht, maar nog even en je sporen trekken een groef door het zand :D . Ik vind het op zich wel grappig uitzien.
Ik heb ook eens ergens op Bokt iets gelezen van een meisje wat behoorlijk hoog dressuur reed met haar shet tussen de paarden in. Weet alleen niet meer wie dat nu was. Dat meisje (vrouw) was een lichtgewicht, maar in principe ook te lang voor de pony.
Nou en, dan ziet het maar wat minder traditioneel uit het plaatje. Als jij én de pony maar plezier hebben.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:16

Stravero; stel je niet zo aan. Shet wordt niet mishandelt en jij kunt niet van een plaatje zien of het beest het leuk vind of niet.

Verder vind ik 'jij bent 29 en je rijdt op een shetlander' een hele domme uitspraak. Jij rijdt toch ook op een haflinger tussen de paarden?! Dan zou jij net zo goed niet meer op een haflinger moeten gaan zitten wat dat is een pony. Te groot is te groot en heeft helemaal niks met leeftijd te maken.
En verder vind ik dat het hier behoorlijk meevalt.
Dit paardje wordt over de rug gereden en mijn veearts, die echt geen miemel is, zei dat je als je geen klein ukkig kindje meer bent op een shetlander kan rijden mits hij over de rug gereden wordt.
En deze berijder is ook nog eens heel licht dus moet dit prima kunnen.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:18

En laten we vooral onthouden dat shetlanders ontzettend sterke beesten zijn en heus niet uit evenwicht raken door deze berijdster.

carolovejebe
Berichten: 249
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:31

Zorbas2 schreef:
carolovejebe schreef:
ZORRO
wat ziet het er netjes uit!
je bent wel wat groot aan het worden voor het plaatje, maar je doet ook andere leuke dingen met hem hé

xx


Netjes verwoord, kunnen er veel een voorbeeld aan nemen ;) .



dank je :)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:35

Shetlanders kunnen wel degelijk uit hun evenwicht raken ;) alleen hoeft dit per definitie niet door een (te) lange ruiter te komen. Een kleine ruiter kan een shet evengoed uit evenwicht halen omdat dat vaak jonge ruiters zijn die hun balans niet goed kunnen vinden op een pony.
Mijn Zorro is ook een keer uit balans getrokken door een kleine ruiter, hij moest alle zeilen bijzetten om zich te corrigeren, maar had hier uiteindelijk maar 2 passen voor nodig.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:47

Alexx schreef:
Stravero; stel je niet zo aan. Shet wordt niet mishandelt en jij kunt niet van een plaatje zien of het beest het leuk vind of niet.

Ik stel me niet aan maar deze ruiter is te groot en dat is duidelijk te zien. En het zijn NIET mijn woorden dat dit dier mishandeld wordt.

Het is te zien op de foto's dat de pony iedere keer op de voorhand valt, en wss door de ruiter dus. Dat doen ze niet uit zich zelf hoor :=