Lavita @ Z1 wedstrijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:01

Na een half jaar niet te hebben gestart, gingen we toch eindelijk weer eens een poging wagen! Door het slechte weer en het oefenen met S&T was het er namelijk niet meer van gekomen.

Lavita is een 15jarige merrie van 1.49m (ik ben zelf 1.76m). Ondanks al haar beengebreken start ik nu met haar Z1. De foto's van hieronder was de 3e keer dat ik Z1 startte. Op het moment heb ik 1winstpunt.
Deze wedstrijd had ik 195 (eigenlijk 197 maar doordat ik de proeven uit me hoofd doe vergat ik een onderdeel) en 194. Ben hier super blij mee. Had een aantal goeie 7ens (onderandere voor appuyementen die eerst heel slecht gingen), maar helaas ook 4en door spanning.

Als de spanning is opgelost dan komen de winstpunten ook zeker :D .

Het rijden gaat echt onwijs goed. lavita heeft nog wel erg moeite om opgericht te lopen, daarnaast wordt ze erg gespannen bij de enkelvoudige galopswissels. De stang en trens pakt ze echt super op, ik wil em nog niet teveel erbij houden.
Ze heeft tijdens het vriesweer een maand stilgestaan en ze moet nog veel sterker worden. Op zich doet ze het super.

De foto's zijn van het losrijden, hierdoor loopt ze nog niet opgericht. Maar het geeft wel een beeld hoe ontspannen ze is.

Eigen commentaar:

- ik val teveel voorover en meer recht voor me kijken (als ik doorzit is het al een stuk minder).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het lijkt net alsof me hoedje over me ogen valt :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beide de grootste lol :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En Eline erg bedankt voor de mooie foto's en de super hulp als groom die dag *\o/*

En dan ook nog foto's van me 3-jarige zwart kanjer:

[JITP] Bhaskar (Kasparow x Mermus R) zwarte baby reus!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 24-03-09 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:04

Ziet er netjes uit zeg!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:56

Bedankt Ess_Ramona!

Verder niemand? := Zoveel mensen die wel hebben gekeken maar niets plaatsen :+ .

Misschien mensen met nog wat tips of iets dergelijks?

niksmeer
Berichten: 161
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:43

hey!, ik rijd nu ook wedstrijd met mijn ponytje tussen de paarden, mensen zijden altijd dat bijna niet gewardeert werd, maar dat valt eigenlijk reuze mee toch? moet je is kijken! jij rijd toch ook mooi Z met je pony, leuk hoor :)! hoelang rijd je al bij de paarden met haar?

Madelyn

Berichten: 112
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:45

mooi:D

Glover

Berichten: 859
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:47

Ziet er netjes uit mooi paard ook :D

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:49

He, wat goed van je, dat jullie weer aan de start komen!
Niet eens heel verkeerd hoor, je punten, na een lange tijd niet gestart te zijn.
Gewoon weer even in dat wedstrijdritme komen en dan komen er vast nog wel wat puntjes bij.

Heb je andere beauty (in andere topic) ook even bewonderd! Super dat je die nog de weide op gooid deze zomer! Doen er niet veel. Sommige worden nu ingereden. Laat nog maar lekker uitdijen!

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:49

Leuk zeg met een pony tussen de paarden! :D
Ik vind het toch wel altijd leuk om te zien als mensen met hun pony tussen de paarden rijden.
Ik heb alleen ff een vraagje, waarom rijd je je proef uit je hoofd en niet met een voorlezer? :P

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:52

Netjes hoor :j
Alleen mag je tijdens de proef haar nog wat meer oprichten zodat het totaalplaatje echt af is. Maar je bent erg goed bezig, beter eerst ontspanning en daarna aan de afwerking verder werken.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:17

@ colinde: Bedankt! Ik vind zelf dat als je goed je proef rijd en netjes de oefeningen doet dan komt iedereen er wel. Of je nou een paard, pony, goed paard van 20.000euro hebt of een fjordje..
Ik rijd nu vanaf de L2 tussen de paarden, dat is volgens mij bijna 3jaar en het bevalt me super. Totaal geen verschil met de pony rubrieken, vind het wel veel leuker en gezelliger tussen de paarden.

@ Glover: Dankjewel voor het compliment!

@ sunnymay: Hey! Hoe is het met jouw zwarte kanjer??
Ja precies, ik had zo'n geweldig gevoel toen ik klaar was met rijden. Het ging zo lekker, maar ik wist dat ik geen winst had, en het intresseerde me eigenlijk niet zo heel veel. Ik was super trots op haar en ze deed echt haar best. Nu alleen nog de puntjes op de i zetten :D .
Daarnaast is mijn einddoel Z2 met 1 winst en dan stop ik er mee. Mede vanwege haar benen, maar ze heeft dan ook genoeg voor mij gepresteerd. Daarnaast heb ik volgend jaar ook weer Bhas waar ik mee ga beginnen.
Ben erg blij dat ik hem toch nog een jaartje weg heb gedaan. Wat men ook wel eens tegen mij zeiden: elk jaar dat je wacht, krijg je driedubbel terug :D

@ DeniiSee: Doordat ik en lavita veel geconsentreerder zijn als ik em uit het hoofd doe. En anders gaat ze reageren op de stem van de voorlezer. Sinds ik het uit mijn hoofd doe haal ik gemiddeld veel meer punten.

@ Izzy19: Dankje! :D Ja je hebt helemaal gelijk over dat oprichten, dit stond ook op mijn protocol. Hierdoor ging ze ook minder goed op haar achterhand tijdens verzamelen, waardoor ik ook stukjes had dat ze op de voorhand viel. O.a. bij de tempowisselingen en de enkelvoudige galopswissel.

Zitaswoon

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: België, rond Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:38

Ik vind je erg zacht met de stang en trens, vooral de stang dan :+ Super!!

Je paardje loopt heel ontspannen, in Z1 mag idd iets meer oprichting zijn, maar je kan beter langzaam van ontspannen diep naar opgericht werken en daarbij de rug goed blijven gebruiken, dan omgekeerd je paard in oprichting trekken...

Goed bezig dus, voor zover ik dat kan beoordelen ;)

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:42

Ziet er echt super uit! Je rijd met een hele zachte hand, vind ik erg knap! (er zijn een aantal bokkers die erg streng zijn..)

idd meer oprichting, maar vind het echt netjes.

Ga zo door! :D

Eva1993

Berichten: 1465
Geregistreerd: 26-05-08

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:27

mijn complimenten ! Ik vind het er erg goed uit zien, je rijd haar met een zachte hand, en ik ben blij dat je niet zoveel naar de stangteugel grijpt!
Volgens mij kan je haar ook prima rijden met een trens hoor!

Andante

Berichten: 1220
Geregistreerd: 30-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:32

Zo hé, zoveel "mis" gegaan met de pony en toch zo ver en ontspannen zijn. Respect! :oo
Ga mee in het commentaar van mijn voorgangers, maar wil er ook nog even bij zeggen dat ik het stanggebruik werkelijk top vind.
Dat gaat nog wel goedkomen denk ik, hele fijne combinatie om naar te kijken in ieder geval! :D

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:03

Hallo

Ik zou heel veel korte tempowisselingen rijden, puur op je zit gaan trainen, je paard van voren de vrijheid geven zodat paard zichzelf op moet gaan richten. Dat kan niet zomaar natuurlijk dat kost bespiering en die heb je niet in 1 dag. Daarbij blijft paard van voren ook op lengte in de hals die je op sommige foto's goed laat zien, dat is wel mooi. Zie je paard ook liever wat meer bij elkaar gereden vanuit achterhand

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:05

Ik ben het volledig met Andante eens!!! En jullie zijn een mooie combi, een fijn beeld om naar te kijken succes en haal nog wat puntjes en zet 'm op! :D

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:12

Leuk je foto's te zien, Cardy!

alleen zie ik er veel waarbij de neus te veel achter de loodlijn is, terwijl dat op andere foto's niet was.
is dat een momentopname of heeft dat met de stang en trens te maken?

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:15

Ziet er goed uit!

Wat me opvalt is dat je er nog er goed op past qua lengte! 1.76m is toch niet echt klein..

Naomi_Star

Berichten: 964
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:20

Aah Lavita, wat ziet ze er nog steeds goed uit zeg! ( Ik ken haar nog van mijn manegetijd) Erg leuk om zo af en toe nog eens foto's van der te zien!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:15

Fijn dat Lavita 't zo goed doet Cardy!
Verbeterpunten gaf je zelf al aan, die winstpunten komen vanzelf wel als je door blijft trainen.

Gaaf hoofdstel trouwens, wat is 't voor eentje?

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:47

Aanvulling op mijn reactie nog. Inderdaad loopt op paar foto's je paard wat te laag en achterloodlijn, probeer door die tempowisselingen de neus ook eruit te krijgen naar voren. Ze word fijner in aanleuning, ze zal beter van achteruit erbij gaan komen en dan kun je ook haar beter op lengte krijgen in de hals waardoor ze ook weer makkelijker gaat oprichten.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:00

Wow! Wat een reacties zeg, wordt zowat verlegen van al die super complimentjes en goeie tips :D
Ben erg blij idd met me zachte hand, we moeten beide nog wat aan de stang wennen maar dat gaat steeds makkelijker (ben snel "bang" dat ik de stang er teveel bij houd)

@ Eva1993: Met alleen een trensje loopt ze ook erg lekker, alleen met de stang en trens kan ik net iets meer mijn hulpen verfijnen. Ook vind ik het erg fijn bij het verzamelen.

@ Andante: Haha dankje! Ja we hebben wat meegemaakt met Laviet. Maar dankzij haar doorzettingsvermogen en het willen werken gaat het zo onwijs goed met haar.

@ Bets: Daar ben ik toevallig nu ook heel veel mee bezig met me instructrice. Veel korte tempowisselingen (ook tijdens oefeningen zoals s.b.), en veel overgangen (vooral enkelvoudige galopswissel). En verder.. je zegt precies hetzelfde als me instructrice :D. Ik blijf soms te lang hangen in het rond laten lopen.

@ Iloonie: Ja op zich ben ik voor het mooie wel wat te groot, maar ik vind het zo lekker rijden een kleiner paardje. Wordt weer wennen als ik straks op me andere ga beginnen (is nu 3jaar en al 1.70m)

@ Naomi_Star : O echt waar? Wat toevallig, ik kan me bijna niet voorstellen dat viet eerst manegepaard is geweest :D

@ driebergen: Dat achter de loodlijn lopen komt niet door het hoofdstel of het paard.. Komt namelijk door mij hihi. Met losrijden rijd ik haar altijd wat ronder (en dus ook achter de loodlijn), maar we zijn nu op het punt gekomen dat we meer en sneller naar het opgericht zijn moeten gaan. Dit is iets waar ik nog aan moet werken.

@ Gimli_: Hey dat is een tijd geleden! (ik herken je altijd meteen aan je avatar :') ). Hoofdstel is een dobert rondgenaaid, heb ik lang naar moeten zoeken maar ben er erg blij mee (maat cob en rondgenaaid is moeilijk te vinden in S&T)

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:59

Nog een tip, ik zie je onderbenen ver naar achteren liggen, waardoor je bovenlichaam ook makkelijker naar voren komt. Zorg dat je onderbenen verder naar voren liggen, dan zit je automatisch ook wat rechter en kijk je niet zo naar beneden, valt daar toch geen geld mee te verdienen :D

Naomi_Star

Berichten: 964
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:04

Citaat:
@ Naomi_Star : O echt waar? Wat toevallig, ik kan me bijna niet voorstellen dat viet eerst manegepaard is geweest :D


Haha Dat zul je wel erg vaak te horen krijgen, maar als je haar zo ziet dan geloof ik ook echt niet dat ze het geweest is ;)

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Lavita @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:46

Dankje Bets goeie tip :D . Dat heb ik al zo vaak moeten aanhoren :P . Vind het best moeilijk om mijn benen op de goeie plek te houden omdat ik zulke lange benen heb. Me houding is wel echt heel erg achteruit gegaan, want heb sinds 1,5maand weer les ofzo.