Urissa @ dressuurtraining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Urissa @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:11

gisteren was Claudia mee naar stal om een paar foto's te maken van mij en Uris.
ze was niet helemaal fijn, ze was wat strak in de hals en wilde in het opgerichte niet altijd even fijn doorkomen.

foto's staan niet op volgorde

Afbeelding

Afbeelding

dit bedoel ik met strak in de hals :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:46

Hm, ik moet eerlijk zeggen dat ik veel fijnere plaatjes van je heb gezien, vind het beeld niet zo fijn. Sommige plaatjes is ze er niet lekker doorheen, niet door de hals, maar ook niet door haar lijf. Jijzelf lijkt ook wat moeite te hebben met zitten nu, misschien ook omdat ze zich wat vasthoud. Je tuig staat haar echter weer prachtig!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:48

Wat is haar staart mooi aan het bijgroeien :D, super :j.

Sommige stukjes zien er inderdaad "gemakkelijk" er uit dan andere, zit naar mijn idee wat spanning in haar lijf. Misschien iets meer lager instellen als ze zo reageert?

Ik bekijk altijd jullie topic, maar op deze foto's vind ik haar wat "schraal". Niet dat ze dun is, maar ik vind haar mooier als ze een tikkeltje voller is.

Succes met haar in het nieuwe wedstrijdseizoen.

Edit: je zit is wel super goed verbeteren, mijn complimenten!!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Urissa @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:55

balen dat ze een off day had maar dat komt vast weer goed. voor wat ik zo vanaf de foto kan zien is ze ook strak in d'r lijf als ze zich vast zet bovenin.Bij die foto die je zelf al aangeeft kun je ook zien dat ze daar minder onderkomt van achteruit en zelfs wat wijd gaat. Ik zou zelf gewoon nog wat meer korte schakelingen mee pakken zonder haar weer te laten zakken in de hals.

zoals altijd zijn jullie zo'n leuk en knap stel samen

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Urissa @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 15:13

off day is een goed woord ervoor Kim! bedankt voor je tip. ga het eens proberen.
ik kan haar wel ronder zetten en dan weer ontspanning pakken, maar ze moet ook leren om in die oprichting op het achterbeen te komen en los te laten. dat ging zaterdag dus wel erg lekker.

nathalie: klopt dat ze schraal is of lijkt. vind het zelf ook op deze foto's. denk dat het voornamelijk de spieren zijn die ze mist, er zit haast geen spier meer op ;(

ymke: het stomme is is dat ze me wel laat zitten en ze voelt ook niet strak in de rug als ze zich van voren opdrukt. waarschijnlijk is het daarom voor mij ook zo moeilijk om te voelen dat ze er meer door moet

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Urissa @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:24

Ik vind dat ze er heel erg schraal uitziet... Dat heb ik nog niet eerder bij d'r gezien..
Maar komt vast wel weer goed :D

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:27

Om ook zeker eens iets positiefs aan te halen: ik vind dat je echt toont op dat paard.
hoe moet ik het zeggen: je straalt echt veel uit. Als iemand zo de dressuurring binnenkomt, krijg ik toch wel een leuke eerste indruk.
Verder ga ik mee met de andere reacties omtrent het loslaten en de bespiering van je paard. Maar ik vond dat dat toch gezegd mocht worden :D

Verder doet je site in je onderschrift het niet ;)

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:29

sorry dat ik het zeg, maar heb net je profiel bekeken met de laatste foto's van okt. 2008 en nu en vind idd qua uiterlijk, dat ze erg achteruit gegaan is, okt was het een mooi vol paardje en nu een schraal beestje. Niet gemeen bedoeld, maar zelf zie je dat vaak niet zo snel. En qua bespiering snap ik ook dat ze niet bovenin kan lopen, omdat ze der zelf moeilijk kan dragen door de slechte bespiering, zou eerst der rug en buikspieren is grondig gaan trainen voor je ze bovenin probeert te zetten..
Het zijn natuurlijk foto's he, zijn moment opnames, maar zoals ik op de foto's zie is ze nog niet toe aan oprichting..

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:35

Karennnn schreef:
Om ook zeker eens iets positiefs aan te halen: ik vind dat je echt toont op dat paard.
hoe moet ik het zeggen: je straalt echt veel uit. Als iemand zo de dressuurring binnenkomt, krijg ik toch wel een leuke eerste indruk.
Verder ga ik mee met de andere reacties omtrent het loslaten en de bespiering van je paard. Maar ik vond dat dat toch gezegd mocht worden :D

Verder doet je site in je onderschrift het niet ;)


Helemaal mee eens!

Wat betreft dat strakke: helpt voltes sluiten en openen misschien? Zo wordt het paard toch geprikkeld achter meer bij te komen zomder dat je weer terug moet naar lang en laag.

Erg mooie laarzen trouwens ook, staan mooi bij het geheel :j

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Urissa @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:35

Jammer dat ze een beetje strak was met rijden, maar toch had je dr aan de eind toch super aan de praat!

Gaat zeker goed komen met jullie in de L2, en ach je hebt er ook nog een fijne 3 jarige staan :D

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Re: Urissa @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:00

hoi .
idd een beetje een gespannen plaatje, volgende keer beter.
toch maar even weer veel schakelen op de volte en lang laag er door aan de voorkant.
ik hoop dat ik me volgende week wat beter voe, kom ik wel even aan de kant roepen ha.
kan ik je gelijk even op weg helpen met mora