Met Nynke in het Zonnetje!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:39

Hallo allemaal!!

Ik ben gister (zaterdag) samen met Linda (FZ_Lin) lekker naar stal geweest en ik heb lekker rondgecrosst op mn knollie, en lin heeft foto's gemaakt. Dankjewel voor de topdag lin! :D *\o/* :+:

Nou de foto's. Nynke en ik zitten op B niveau. van Beginners en op sommige dagen Bagger ;)

1.Afbeelding
poetsen hoort er ook bij!

2.Afbeelding
Instappen. Je ziet hier meteen een van mijn grootste problemen; Lengte van de teugels. Veelste lang!

3. Afbeelding
Nog een keer instappen; hier zie je mijn andere grote probleem waar mijn instructrice en ik hard mee aan het werk zijn; Stelling naar buiten, terwijl er juist stelling naar binnen moet zijn.

4. Afbeelding
Drafje.

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
inzet volte.

8. Afbeelding

9. Afbeelding
:') mijn hoofd, vreselijk. Hier ook weer; teugels VEELSTE lang.

10. Afbeelding
Van hand veranderen, dus ook zweep overpakken!

11. Afbeelding
een van mijn favoriete foto's :+:

12. Afbeelding
En een andere favoriet.

13. Afbeelding

14. Afbeelding
leuke, alleen jammer van de teugel.

15. Afbeelding
En hoe ze uiteindelijk liep ;) ben trots op mijn meisje!

Nou dat was een kleine greep uit 73 foto's. :+
commentaar is natuurlijk welkom, maar wees lief :+

Lin nogmaals bedankt voor de geweldige dag! Volgende keer word (weer!!) leuk! :D

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:42

Foto's zijn toch nog aardig gelukt!
Jullie zijn een leuk stelletje, heb met plezier foto's gemaakt! :)

En volgende keer wordt weer een leuke dag, en ga dan meer mijn best doen met foto's ipv alleen op mijn achterwerk zitten :')

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:44

zijn anders toch mooie foto's uitgekomen ondanks dat je alleen maar op je kont zat ;)

Anoniem

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:46

Ik vind het helemaal niet bagger! Je paard loopt op een mooie halslengte, niet zo opgekropt als wat veel friezen toch wel snel doen. Ook je beugels lijken helemaal niet zo lang, je tenen heb je netjes naar binnen (daar heb ik zelf altijd moeite mee haha).
Verder, lekker zadel he, die heb ik ook :P

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:53

dankjewel! :)

eigenlijk vind ik het zadel bagger, maar aangezien ze niet helemaal van mij is en ik echt geen geld heb voor een nieuwe := moet het maar :Y)

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:57

Leuk hoor, het ziet er in elk geval niet getrokken of gedwongen uit!
En wat VivaLaVida al zegt, ze heeft niet zo'n enge halshouding als de meeste friezen!
Leuk dekje ook :)

Succes nog samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:01

FireScorpion schreef:
dankjewel! :)

eigenlijk vind ik het zadel bagger, maar aangezien ze niet helemaal van mij is en ik echt geen geld heb voor een nieuwe := moet het maar :Y)



das toch een isabelle werth dressuur cair??
ik vind m echt heeeerlijk zitten!

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:04

VivaLaVida schreef:
FireScorpion schreef:
dankjewel! :)

eigenlijk vind ik het zadel bagger, maar aangezien ze niet helemaal van mij is en ik echt geen geld heb voor een nieuwe := moet het maar :Y)



das toch een isabelle werth dressuur cair??
ik vind m echt heeeerlijk zitten!


yup dat is m inderdaad.
maar ik wil een leren dressuur zadel onder mn kont, met veel wrong en een diepe zit :Y)
niet dattie verkeerd zit .... maar ik wil n leren zadel.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:07

ben echt jaloers op je voeten, die heb je echt super mooi recht. Over het algemeen zit je ook mooi recht. Jammer van de af en toe wel erg losse teugel, maar beter te los dan teveel trekken. Leuke foto's, al met al vind ik het een fijn beeld geven.

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:13

knuffeldier schreef:
ben echt jaloers op je voeten, die heb je echt super mooi recht. Over het algemeen zit je ook mooi recht. Jammer van de af en toe wel erg losse teugel, maar beter te los dan teveel trekken. Leuke foto's, al met al vind ik het een fijn beeld geven.


Dankjewel! :o

de sleutel tot je voeten recht houden is gewoon kuitspieroefeningen opzoeken op het internet, en dan de oefeningen die je kuitspier rekken, een beetje doorzettingsvermogen en veel spierpijn later, heb je ook rechte voeten. ik zit in de heelveelspierpijn periode hahaa ;)

en inderdaad, zie liever een te losse dan te strakke teugel.
dankjewel voor het reageren!

Aquilia
Berichten: 698
Geregistreerd: 22-03-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:23

Wat een mooi paard :O
Je houding is niet slecht :)

Janna_M
Berichten: 157
Geregistreerd: 22-02-09

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:08

Het ziet er helemaal niet slecht uit hoor ;)


Probeer wel, zoals je zelf al zegt, het contact met de mond te houden. Kan je goed zien bij foto 9 dat je in galop bent (met je mooie peerdebeest! :P ) dat je helemaal geen contact hebt met de mond, dus probeer je teugels netjes op maat te houden, dat is al een heel goed begin!

Heel veel succes met die mooie fries! :)

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 08:13


Janna_M
Berichten: 157
Geregistreerd: 22-02-09

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:03

Oke!

Heb het filmpje gezien, lekker voorwaarts hoor, die Fries van je!
Zit al een hele verbetering in, super! :)

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:28

Janna_M schreef:
Oke!

Heb het filmpje gezien, lekker voorwaarts hoor, die Fries van je!
Zit al een hele verbetering in, super! :)


dat was dus TE voorwaarts. Daar liep ze echt recht onder me vandaan, dat is nu gecorrigeerd en het ziet er al een stuk beter uit ;)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:57

Ik vind het geheel er fijn uitzien en zo lang zijn je teugels echt niet, het stelt je paard in staat om naar je hand toe te zakken en een ontspannen hand helpt daar alleen maar bij.

Wat me wel opvalt is dat je op alle foto's naar beneden kijkt! Vooruit over je paard heen kijken zorgt voor een mooiere balans van jou en je paard en dat zul je vast weer terugzien in volgende foto's! Want dan straalt je houding zelfvertrouwen uit en loopt je paard ook nog makkelijker in de goede houding!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:06

Ziet er netjes uit hoor! Het gaat steeds beter volgens mij, of niet?
De teugels hangen hier en daar wat slap maar dat weet je en daar kun je aan werken.
Ik heb ook zo'n zadel maar vind het heel lekker zitten, vergeleken met mn leren fryso vind ik het niet verkeerd. Wat vind je er niet goed aan dan?
Je kunt er ook verschillende kniewrongen opzetten, misschien moet je dat eens doen?

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:08

Hahahaha Dankjewel!

Ik zoek inderdaad erg veel geld, maar dat is vooral omdat ik nogal onzeker ben over hoe ze loopt, ik ben nog niet compleet in staat te 'voelen' wat er onder me gebeurd, en dit gaat al wel beter, maar komt niet met de minuut ;) Ik kijk vooral om mijn gevoel te bevestigen, en hopelijk kan ik over een tijdje lekker vooruit kijken :)

dankjewel voor het commentaar!

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:10

aisie schreef:
Ziet er netjes uit hoor! Het gaat steeds beter volgens mij, of niet?
De teugels hangen hier en daar wat slap maar dat weet je en daar kun je aan werken.
Ik heb ook zo'n zadel maar vind het heel lekker zitten, vergeleken met mn leren fryso vind ik het niet verkeerd. Wat vind je er niet goed aan dan?
Je kunt er ook verschillende kniewrongen opzetten, misschien moet je dat eens doen?


Ik 'glijd' niet lekker over het zadel, en het zadel past ook niet helemaal goed, de eigenaar denkt het op te kunnen lossen door andere bomen, maar het zit in de achterkant, het zadel ligt daar gewoon niet zoals het hoort te liggen, maargoed ik heb dit al vaker aangegeven maar ben hier best machteloos in ;) en ik heb het gevoel meer op het zadel te zitten dan op mn paard, maargoed.

en inderdaad, het gaat steeds beter, ben erg trots op mn meisje, maar natuurlijk ook op mezelf! :)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:13

Ik rijd zelf een jong paard en mijn instructeur zei dat een paard dat dus heel erg merkt (in zijn balans etc) het verschil van je hoofd gekanteld of je hoofd recht op je schouders. Vandaar en je voelt het ook als je echt recht zit of dat je met je hoofd en dus schouders naar voren zit omdat je naar beneden kijkt. Succes, gaat vast helemaal goed komen, vertrouw gewoon op jezelf en iedereen mag foutjes maken. Leer jezelf aan snel te kijken ter controle en dan weer VOORUIT te kijken. Dus even spieken als het ware en dan weer kijken waar je heen gaat! Je zult zien dat dat werkt!

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:17

dankjewel voor die tip, ga het zeker proberen :D
ga zo weer naar dr toe, maar het is poedersuiker weer dus ga ff lekker longeren ofzo. :(

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:20

iemand nog? :=

WandaV
Berichten: 63
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Ravenswaaij

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:34

Wat een leuke reactie's heb je gekregen, daar kun je wat mee. Leuke actiefoto's.
In korte tijd zijn jullie enorm vooruit gegaan.
Jij bent heerlijk enthousiast en je mooie jonge paard wil graag voor je werken. Ze is al veel rustiger geworden.
Dat voorwaartse heb je straks alleen maar profijt van.
Het is leuk om jullie te begeleiden.
Ga zo door.

Tientjeblij
Berichten: 527
Geregistreerd: 18-11-05

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:40

Het ziet er erg goed uit! Ik heb nog een tip voor je teugellengte ik kan alleen niet op de foto's zien of je ze al hebt, maar anders kun je van die teugels met die blokjes gebruiken, dan kan je je teugels makkelijker op een goede lengte houden.

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Re: Met Nynke in het Zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 09:58

Dankjulliewel voor de reactie's!
Jij ook wanda :j

tienus_amigo , die dingen heb ik al, maar iederekeer als ze dr hoofd weer iets omlaag doet, sta ik toe, krijgt ze weer een paar centimeter meer en loopt ze weer in dezelfde houding, en dus heb ik boogjes :P