Marille @ eerste ''echte'' les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sylXuni

Berichten: 309
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Papendrecht

Marille @ eerste ''echte'' les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:18

Hoi :wave:

Gisteren was het dan zover: mijn eerste les met Marille van Gina. Ik heb ontzettend veel geleerd, en weet nu ook waar we aan we gaan werken. Na 6 jaar manegelessen moet ik eerlijk bekennen dat het rijtechnische gedeelte een beetje verwatert is :o .

Marille is mijn bijrijdpaard, die ik nu sinds een jaar doe. Door omstandigheden heb ik in dit jaar weinig 'serieus' met haar gereden, en sinds een dikke maand geleden ben ik, samen met de eigenaresse, weer gaan oppakken. Het gaat echt met stappen vooruit en daar ben ik ongelofelijk trots op!

Mijn verbeterpuntjes zijn onder andere : mijn houding ( terug zitten, hakken laag, handen rechtop, teugels niet te lang ), meer (gecontroleerde) tempo rijden en meer op mijn buitenteugel contact houden. Verder moet ik niet zoveel naar me mooie paard kijken :o . Wij rijden op B-niveau, en het doel is om in mei te gaan starten.

Voor deze les heeft ze trouwens 3 dagen stilgestaan, doordat ze zichzelf verwond had... :Z .

1. Lekker instappen
Afbeelding

2. Toch wel spannend zo'n camera
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Het bewijs, ik kan mijn binnenhand wel loslaten *D (nu nog verbinding blijven houden :o )
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Wel een fijn beeld
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Volte , mijn handhouding al netter.
Afbeelding

9. Uitschuiven
Afbeelding

10. En heel fijn afsluiten.
Afbeelding

11. En vandaag... Ril heeft geen zin om leuk te kijken
Afbeelding


Groetjes

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:10

hey ziet er netjes uit hoor maar probeer je handen netjes naast elkaar te houden boven de manekam en niet zo wijd.

een B-proefje zal jullie geen probleem geven :D

sylXuni

Berichten: 309
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Papendrecht

Re: Marille @ eerste ''echte'' les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 09:47

Dankjewel!
Die handen zijn inderdaad een probleem haha, maar daar ga ik gewoon hard aan (proberen) te werken.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Marille @ eerste ''echte'' les

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:27

Probeer je bovenlichaam nog wat meer naar achteren te houden, voor de rest is het commentaar al gegeven, en het is een leuk paard. Succes verder! :)

sylXuni

Berichten: 309
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:26

Dankje, aan mijn houding moet ik werken inderdaad. Mijn instructrice merkte al op dat mijn beugels wel langer mochten, dus dan is het helemaal wennen om je zit correct te houden :)

Zijn er nog meer tips? Ik ontvang ze graag :)