Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:17

Los dan :D
Ik zit er nou 1x per week op, soms minder. Alleen de basis af en toe herhalen, beetje ronddraven, stuur+rem erop bouwen. Hij is nog jong en de rest mag de nieuwe eigenaar doen, hij kan iig de basis (opstappen, aandraven en weer stappen, stilstaan en sturen) dus ben blij dat anderen daar niet aan kunnen kl*ten :o . Hij heeft zomereczeem, dus heb hem nu te koop staan zodat hij voor het seizoen naar de kust kan... Onze merrie hebben we ook verkocht naar de kust. Best jammer maar het besluit staat wel vast.
Heb m pas nog een poos laten staan, en toen er weer een keer opgegaan om het een beetje bij te houden, voor de rest geniet hij van zijn leven als Vief-treiteraar:D (ons andere paard)

Afbeelding

Afbeelding
beetje sturen. Zit wel in springstand met mn beugels hier :D

Afbeelding
lekker draven, hij hoeft alleen voorwaarts en dat doet ie braaf :)

Afbeelding
ik zit lekker naar voren, soms schiet hij net iets harder weg dan je denkt :+

Afbeelding
dit is toch wel DE penny foto...

Ben erg trots op hem, hoop dat ik n leuk baasje voor m vind die er rustig aan mee verder plezier heeft :)

Voor 1 foto ga ik geen heel topic maken dus Viefje nog even:
Ik rijd nooit op halster eigenlijk, 1x gedaan en nu voor de lol nog een keer.... maar nee, bitloos...niks voor mij :D

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:36

hihi... Dat dacht ik ook. eerste keer bitloos (met halter) ach niks voor mij. toen dacht ik de keer daarop hmm... toch wel eluk eigenlijk. Dus ik ging veel vaker met halter rijderen en liet het hoofstel staan. Nu heb ik ook een bitloos hoofdstel (hackamore) en dat wissle ik nu af. Ik ben van mening dat ze nu een stuk beter op het bit reageerd. En als ik op buitenrit ga kan ze ff lekker grazen als we een stop maken.

Wat ziet Armani er ontsettend goed uit!!!
lekker srak in zijn velletje. Hoe hou je ze zo dun :)

ziet er lekker ontspanne uit ondanks dat je en met springmaatje op zit. :D wees trots :D

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:49

OW die foto's van Armani zijn keurig hoor. Beugel lengte op dit moment is ook goed, je moet niet meteen lang willen zitten, zo eb je iets meer steun mocht ie raar gaan doen.. ook het naar voren zitten stoort mij totaal niet op een jong dier waar je nog maar een paar keer op zit, zo belast je de rug nog niet volop.
En tja het is een pennyfoto... maar die zijn af en toe ook wel heel leuk om te hebben :+

Die foto van bitloos ziet er netjes uit, lekkere actieve achterhand.. je zou niet zeggen dat dit de eerste keer is, ziet er beter uit dan sommige die alleen maar zo rijden....

Anoniem

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:03

Dankje weeeel :D allebei!

Ja ik zit altijd bij jonge paarden ietsjes naar voren, en ook vaak met kortere beugels. Deze zijn wel erg kort voor het plaatje haha. Maar dan zit ik hem niet in de weg als hij een keer wegschiet!! Hij doet het zo goed, hij vind alles leuk en geweldig :D Enne ja die penny foto is leuk he!! Die ga ik aan de muur hangen :D

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:17

Zijn mooie foto`s geworden die ik gemaakt heb :P Verbaasd me echt zo hoe braaf hij is :D
Weet zeker dat je super plekje voor hem zal vinden, wordt echt leuk rijpaardje :D

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:35

Ziet er goed uit hoor, en je zit erg netjes, lekker ontspannen echt super!! Ik hoop dat je net zo'n leuk plekje kan vinden als voor Lente!! :+:

Omdat je commentaar moet geven: Misschien je beugels één gaatje langer?

Anoniem

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:38

Hoeft geen commentaar op rijden ITP :P maar mag wel hoor ik sta open voor alles haha!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:15

ziet er relaxt uit. ben zelf ook mijn jonge doerak aan het inrijden en dan zijn die korte beugeltjes en meezitten heel verstandig en handig :) Jammer dat je hem weg moet doen maar wel heel diervriendelijk van je.

Anoniem

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:44

Ja het is niet anders he.. ga m wel missen hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:39

wat ikw el erg jammer vind ( dacht ook dat je er zwaar op tegen was ) is dat je voor zijn 3e al met zadel en al op m rijd. Ookal duurt t nog maar ene maand voor ie 3 is, je bent er al duidelijk eerder mee begonnen.

Verder doet ie t wel leuk zo te zien, t ziet er erg braaf uit! Geeft je altijd een heerlijk gevoel he als zo'n paardje in 1 van de 1e keren t zo goed doet :)

edit, rijd je nou met hetzelfde zadel als op vief? past dat wel dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:51

Jaaaaaaaa daar is ze weer! :D ik wist wel dat je zou reageren, bere gezellig :D

Inderdaad, zadel en al! jij reed zonder zadel...... rijd ik toch liever met, iets beter voor zijn rug :D
Ik heb er goede redenen voor dat ik hem nu de basis leer, hij hoeft alleen maar naar voren en beetje stuur.....
Ik ben daar absoluut niet op tegen zelfs, beter dan dat ik hem de basis goed leer en erbij kijk hoe hij t aanpakt, dan dat ik de nieuwe eigenaar alles laat doen en zometeen een sterrekijkend paard heb wat met zijn rug weggedrukt loopt omdat hij verkeerd is beleerd :)

En ja, ik rijd met hetzelfde zadel op vief, en neeee natuurlijk past het niet :D Zie je dat niet?


Ennuhhh armani houdt geen kalender bij dus dat hij 1 maand eerder mocht vind hij vast niet erg :D

edit: heb je geen commentaar op de bitloze foto van vief?

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:55

Leuke foto''s rosie :D Mooie man is het.
En dat halster van vief :+:

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:06

De ketel verwijt de pot dattie zwart ziet :')
Ga jij nou maar eerst je eigen rijkunsten verbeteren voordat je commentaar levert op andere mensen ;)

Rinthoron

Berichten: 113
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:17

@ cinnepin: Heb je Armani wel eens gezien??? hij was er echt klaar voor(2 maanden voordat ie 3 werd. ojee, wat een ramp!) Leeftijd zegt niet altijd alles. er zijn zat paarden die op 3,5 jarige leeftijd zadelmak gemaakt worden terwijl ze daar lichamellijk echt nog niet aan toe zijn. en dat is dan niet zielig... hij is immers 3 geweest :S

Zoals je op de foto's kunt zien past het zadel prima op beide paarden...

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:31

Beter te vroeg maar goed beginnen, dan laat en alles half half aan leren waardoor je na een paar jaar nog geen goed lopend paard hebt :+

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:26

ziet er goed uit rose !!!
Wanneer komt het boomloze zadel? bitloos hoofdstel? ;)
Zo te zien vind armani het super leuk !!

Dunesjka

Berichten: 3061
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:41

Lekkerding is die Armani toch :P

Anoniem

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:59

ja echt he :D ga m zo erg missen!!

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:49

ziet er netjes uit en het lijkt er ook op dat hij het allemaal zo oppikt, heerlijk die jonge beestje :D Geniet van hem zolang je hem nog hebt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:02

Dat lijkt me echt balen, als je door exceem je paard weg moet doen, maar wel een goede beslissing. Hoop dat ie een fijn nieuw baasje krijgt. Rijden ziet er eerlijk en ontspannen uit, hij krijgt echt gelegenheid om op eigen benen te lopen. Succes met het zoeken naar een nieuwe eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:12

dankjewel :)
Hij begint idd echt op eigen benen te lopen, zijn evenwicht is veel beter. Hij kon eerst ook niet in de trailer staan; liet zich gewoon omvallen en is zelfs over de voorstang heen geklommen. Nu heeft hij meer evenwicht en dat is wel bevorderlijk ook daarvoor!
Hij is ook hartstikke voorwaarts geworden en heeft er echt plezier in :D

Ik geniet zeker van hem, het is zo'n geweldig dier :+:
Hij volgt me als een lammetje in de bak met grondwerk (doen we regelmatig, zit er weinig op eigenlijk) en op het erf... Ik denk dat de nieuwe eigenaar er zooo veel plezier van gaat krijgen!

edit: hij zou voor de hengstenkeuring gaan zelfs.. hij maakte een aardige kans :) er was zelfs al interesse voor hem als hij ggk zou worden..maar ja, die droom was in 1 klap weg toen ik bij hem ging kijken in de opfok en zijn mooie voorpluk helemaal weg was. Heb potje zitten janken daar :P Daarna hem geruind.. na paar maanden teruggehaald en in de verkoop gezet, voor de zomer nog hopen we hem weg te hebben....

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:08

Dat hoop ik ook voor hem. Een anders een exeemdeken en een walnotenboom planten :P

Anoniem

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:21

ja... naja dat wou ik hem nou juist niet aan doen, maar als hioj nog langer blijft gaat die deken er zeker op!

Heb geen zin om te haasten met een baasje zoeken en dat hij dan in handen van een prutser komt :P

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:25

Kan ik me heel goed voorstellen.

Ik wist trouwens niet dat je met hem naar de hengstekeuring wou gaan :oo Hij had idd een goede kans gemaakt. Hij is er goed voor gebouwd.

Anoniem

Re: Voor de 2e keer op 3 jarige Armani...En vief bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:27

Ja.. de hengstenhouder hier in de buurt zag t ook wel zitten..
Maarja. Het is niet anders...