Zonderzadel Dressuur =D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieeenkeee

Berichten: 482
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Friesland

Zonderzadel Dressuur =D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 23:25

Haay bokkers :D
Laatst heeft mijn zus weer wat foto's gemaakt toen ik zonder zadel dressuur ging rijden.
Zelfs met gebroken pols kan je rijden heb ik ontdekt! :o
De laatste tijg ging het behoorlijk goed met ons, ze begon steeds mooier te lopen.
Ze begon ook steeds rustiger en ontspannender te lopen, dus ik was heel tevreden.
Maar dan ga je op wintersport en breek je dus je pols, dus heb ik bijna 2 weken niet kunnen rijden.
Dit was weer 1 van de eerste keren dat ik op haar reed, en het ging toch nog redelijk goed!

Veel plezier met kijken je mag altijd tips/commentaar/kritiek.. geven , maar houdt het netjes.
Niet alle foto's zijn heel duidelijk, want het was al aardig donker aan het worden en dan maakt de camera niet hele mooie foto's meer
& let vooral niet op mijn opgebolde jas door de wind :+

Afbeelding
1. Aangenaam; Ik ben Shadow.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. - Nu ben ik toch wel een beetje moe!
TOT ZIENS! :D

Dat was het dan!
bedankt voor het kijken

Misty2001

Berichten: 478
Geregistreerd: 12-10-08

Re: Zonderzadel Dressuur =D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:53

this een prachtig paardje,
alleen ik vind het een beetje link na paar weekjes niet gereden te hebben en dan ineens voor eerste keer wel en dan meteen zonder zadel.. kan aan mij liggen dat nu later begint te worden en ik verkeerd lees ofzow. maarja,

verder proberen niet zo hard te klemmen en optrekken, dat is het meest gemaakte fouten, is moeilijke maar ontspan zelf ook in de benen tuulk moet je je benen met aan het paard houden maar niet klemmen zoals op de foto's, en probeer ook zonder zadel je voet naar voren te draaien,
en je handen gedragen houden,
verder vind ik we netjes uitzien

Ndewilde
Berichten: 275
Geregistreerd: 15-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:57

ziet er goed uit hoor!
en wat een braaf paardje heb je, want ik lees dat je een tijdje niet heb gelezen!
probeer alleen niet zo in de teugeltjes te gaan hangen!
maar het is ook wel moeilijk om op een galloperende pony te blijven zitten :9
petje af voor jou en je leuke pony

Nieeenkeee

Berichten: 482
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:30

bedankt voor de aanwijzingen, ik zal het gaan proberen!
Misty2001: Het was niet de eerste keer dat ik op haar reed hoor, want ik heb haar een paar keer los gelaten, die dagen daarvoor en op een andere dag nog eerst met zadel gereden!

allebei heel erg bedankt voor de tips!

Anniiekk
Berichten: 541
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Friesland

Re: Zonderzadel Dressuur =D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:56

Hallo Nienke! :)
Leuk shabrakje heb je, die wilde ik ook. :')
Ik weet verder niet hoe het met jullie rijden gaat dus ik weet eigenlijk ook niet wat ik moet zeggen. Laatst in de springles zag het er wel goed uit! :)
Het enige wat ik kan zeggen is; niet je tenen naar buiten steken en je handen niet vastzetten op Shad.

Hoe gaat het nu met je pols?

Nieeenkeee

Berichten: 482
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 13:05

Anniiekk schreef:
Hallo Nienke! :)
Leuk shabrakje heb je, die wilde ik ook. :')
Ik weet verder niet hoe het met jullie rijden gaat dus ik weet eigenlijk ook niet wat ik moet zeggen. Laatst in de springles zag het er wel goed uit! :)
Het enige wat ik kan zeggen is; niet je tenen naar buiten steken en je handen niet vastzetten op Shad.

Hoe gaat het nu met je pols?


jaa en nu heb je ook 1 die ik ook heb, maar die is te klein voor shad.
Woensdag als je bij mij in de les rijd, dan kan je heb met je eigen ogen weer zien!
donderdag ging het echt suuuper met rijden.
Je weet hoe donders snel ze altijd is.. maar dat gaat steeds beter, ik kon gewoon galoperen (heel rustig) losseteugels en ze bleef super rustig galoperen,, ik ging met mijn zit en stem terug naar draf, en daarna naar stap.. toen gallopeerde ik weer aan met losse teugels en ze bleef weer super braaf galoperen! echt het ging super !
& bedankt voor de tips!

Met mijn pols gaat het goed!
de spalk is er al af, maar met sommige bewegingen doet het nog wel pijn, maardat gaat wel weer over:D

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:10

Inderdaad nog een beetje op je tenen letten zodat die niet naar buiten steken. De rest van de tips zijn al
gegeven zie ik :) Doe je wel voorzichtig aan met je gebroken pols? :D Een ongelukje is helaas soms erg snel gebeurd.

Nieeenkeee

Berichten: 482
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 13:14

Nickytje schreef:
Inderdaad nog een beetje op je tenen letten zodat die niet naar buiten steken. De rest van de tips zijn al
gegeven zie ik :) Doe je wel voorzichtig aan met je gebroken pols? :D Een ongelukje is helaas soms erg snel gebeurd.


hihi ja ik zal goed op mijn teentjes gaan letten!
jaa ik doe zeker voorzichtig! het gaat nu al weer heel goed:D
jaa jammer maar hellaas gaat dat heel snel!
de rest van de vakantie hebik ook nik smeer kunnen doen :(