Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 00:36

Bedankt voor je reactie.. Ik vond het eerlijk gezegd zelf ook niet zo slecht, vind dat ik behoorlijk recht zit, maar volgens mij mag je hier geen andere mening hebben :+
en natuurlijk ben ik me bewust van mijn fouten die ik maak in mijn zit! Maar ik heb ook al aangegeven dat ik hier dagelijks op train :)
Bedankt voor je reactie

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:39

Frannik schreef:
en natuurlijk ben ik me bewust van mijn fouten die ik maak in mijn zit!


En da's het begin van leren :)

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:45

Pfffffffffffffffffffffffff............. Er zijn gewoon grenzen aan je EIGEN MENING geven... dit gaat af en toe gewoon te ver..
schijnbaar is het niet goed genoeg als iemand zeg; Ja ik ben me bewust van wat ik nog moet leren en waar ik aan moet werken.
Het lijkt wel alsof er dan extra daar op in wordt gehaakt; HAHA we hebben je.. je geeft het toe, we gaan nog even lekker doorzaniken!!

Ongelooflijk zeg..

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:47

Rijtechnisch commentaar geven lijkt me verspilde moeite. Ik heb wel wat anders op te merken: je hebt in je andere topic aangegeven dat je jezelf nog maar een 'groentje' vindt. Van waar dan al dat commentaar op de vorige ruiter van je paard? Die staat nou niet direct te boek als grof, wreed of oneerlijk. Nee, ik ben geen fan van hem of zijn rijstijl, maar om nou de indruk te wekken dat hij je paard verpest heeft... Om nou te zeggen dat je paard een staker 'is', vind ik eigenlijk ook onzin. Paarden zijn geen stakers, en komen heus niet in verzet voor hun plezier. Als ik je filmpjes op YT bekijk, denk ik dat het getoonde verzet veel te maken heeft met miscommunicatie en dat je nog niet snel en handig genoeg bent om dat gedrag te voorkomen of goed op te lossen. Dat is helemaal niet erg, als je daaraan werkt en jezelf kritisch blijft observeren. De schuld geven aan de vorige ruiter vind ik op zijn minst kinderachtig en oneerlijk.

Ik vind het wel heel goed dat je veel met je zit bezig bent. Maar ik mag hopen dat je jezelf wel als doel stelt daarin te verbeteren? Als je nu al aangeeft dat je zit binnen een jaar niet verbeteren zal, lijkt al die moeite voor niets. Je mag daar best wat strenger in zijn voor jezelf. Schrijf desnoods een planning op waarin je aangeeft welk onderdeel van je zit je wanneer hoeveel verbeterd wilt hebben. Zo maak je je doel concreet en meetbaar, wat weer motiverend werkt. Ik zou dan wel uitgaan van filmpjes en niet van foto's m met elkaar te vergelijken, omdat je dan een beter beeld van jezelf krijgt.

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:50

Heino schreef:
Ik vind sommige mensen hier erg jaloers over komen.
Ik vind dat TS een heel nette zit heeft. Tuurlijk, er valt nog aan te sleutelen, maar dat is op het ene paard nou eenmaal gemakkelijker dan op het andere paard. Wat ik bewonder aan haar zit is dat haar handen heel vriendelijk inwerken, in tegenstelling tot veel anderen op HAW...
TS, probeer (vooral bij de schouderbinnewaarts links) meer rechtop je paard te zitten, en de juiste zithulpen te geven. Dan komen ook die puntjes op de al mooie i ;)



Ik ben het hier mee eens. Voor beiden kanten geldt, meningen verschillen en het heeft op een gegeven moment weinig zin meer om je mening zo op te blijven dringen. 20x zeggen dat het paard een slecht achterbeen heeft helpt TS geen steek verder lijkt me.
Wees dan allebei de wijste en wees het met elkaar eens dat je het met elkaar oneens bent, punt.

Succes in het Z1, TS. Inmiddels weet je zelf ook waar je lekker verder aan moet gaan trainen en dat gaat vast helemaal goedkomen!

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:53

sanne_ schreef:
Rijtechnisch commentaar geven lijkt me verspilde moeite. Ik heb wel wat anders op te merken: je hebt in je andere topic aangegeven dat je jezelf nog maar een 'groentje' vindt. Van waar dan al dat commentaar op de vorige ruiter van je paard? Die staat nou niet direct te boek als grof, wreed of oneerlijk. Nee, ik ben geen fan van hem of zijn rijstijl, maar om nou de indruk te wekken dat hij je paard verpest heeft... Om nou te zeggen dat je paard een staker 'is', vind ik eigenlijk ook onzin. Paarden zijn geen stakers, en komen heus niet in verzet voor hun plezier. Als ik je filmpjes op YT bekijk, denk ik dat het getoonde verzet veel te maken heeft met miscommunicatie en dat je nog niet snel en handig genoeg bent om dat gedrag te voorkomen of goed op te lossen. Dat is helemaal niet erg, als je daaraan werkt en jezelf kritisch blijft observeren. De schuld geven aan de vorige ruiter vind ik op zijn minst kinderachtig en oneerlijk.

Ik vind het wel heel goed dat je veel met je zit bezig bent. Maar ik mag hopen dat je jezelf wel als doel stelt daarin te verbeteren? Als je nu al aangeeft dat je zit binnen een jaar niet verbeteren zal, lijkt al die moeite voor niets. Je mag daar best wat strenger in zijn voor jezelf. Schrijf desnoods een planning op waarin je aangeeft welk onderdeel van je zit je wanneer hoeveel verbeterd wilt hebben. Zo maak je je doel concreet en meetbaar, wat weer motiverend werkt. Ik zou dan wel uitgaan van filmpjes en niet van foto's m met elkaar te vergelijken, omdat je dan een beter beeld van jezelf krijgt.


Jammer dat je in je eerste alinea TS 'aanvalt' op een eerder topic. Dat heeft imho niets met dit topic te maken en ook geen toegevoegde waarde.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 00:54

sanne_ schreef:
Rijtechnisch commentaar geven lijkt me verspilde moeite. Ik heb wel wat anders op te merken: je hebt in je andere topic aangegeven dat je jezelf nog maar een 'groentje' vindt. Van waar dan al dat commentaar op de vorige ruiter van je paard? Die staat nou niet direct te boek als grof, wreed of oneerlijk. Nee, ik ben geen fan van hem of zijn rijstijl, maar om nou de indruk te wekken dat hij je paard verpest heeft... Om nou te zeggen dat je paard een staker 'is', vind ik eigenlijk ook onzin. Paarden zijn geen stakers, en komen heus niet in verzet voor hun plezier. Als ik je filmpjes op YT bekijk, denk ik dat het getoonde verzet veel te maken heeft met miscommunicatie en dat je nog niet snel en handig genoeg bent om dat gedrag te voorkomen of goed op te lossen. Dat is helemaal niet erg, als je daaraan werkt en jezelf kritisch blijft observeren. De schuld geven aan de vorige ruiter vind ik op zijn minst kinderachtig en oneerlijk.

Ik vind het wel heel goed dat je veel met je zit bezig bent. Maar ik mag hopen dat je jezelf wel als doel stelt daarin te verbeteren? Als je nu al aangeeft dat je zit binnen een jaar niet verbeteren zal, lijkt al die moeite voor niets. Je mag daar best wat strenger in zijn voor jezelf. Schrijf desnoods een planning op waarin je aangeeft welk onderdeel van je zit je wanneer hoeveel verbeterd wilt hebben. Zo maak je je doel concreet en meetbaar, wat weer motiverend werkt. Ik zou dan wel uitgaan van filmpjes en niet van foto's m met elkaar te vergelijken, omdat je dan een beter beeld van jezelf krijgt.


Dat opschrijven is zeker wel een goed idee! doelen concreet maken is altijd slim! Dat ga ik eens proberen.
Ik ga ook meer filmen, dat geeft toch een fijner beeld!

Van de vorige eigenaar ben ik dat zeker van mening.. Ik snap ook wel dat een paard niet zomaar een staker is, maar als het beestje op zijn 5 op ZZ licht niveau loopt, daarna in de staak gaat en zelfs zo erg dat hij door de kantineruit heen valt, dan lijkt me dat niet de schuld van het paard, als ik heel eerlijk mag zijn. Als ik het paard mee krijg met de mededeling dat het nooit staakloos zal lopen, lijkt me dat niet de schuld van het paard, en zeker niet als ik hem een jaar later bijna staakloos heb..
Snap je mijn principe misschien een beetje?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:53

Gulpje schreef:
20x zeggen dat het paard een slecht achterbeen heeft helpt TS geen steek verder lijkt me.
Wees dan allebei de wijste en wees het met elkaar eens dat je het met elkaar oneens bent, punt.

De TS beweert dat hij wél een goed achterbeen heeft maar dat hij alleen traag is. Ik denk dat de TS niet kan zien of een achterbeen wel of niet goed ondertreedt. Ik zie niet in wat er mis mee is om iemand er op te wijzen dat zij het niet goed ziet.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:17

ik zeg dat hij zijn achterbeen VOLDOENDE onderplaatst, dat is iets anders dan goed, misschien heeft mijn paard wel nioet zo'n geweldig achterbeen als die van jou, maar hij plaatst hem VOLDOENDE onder

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:21

KarinvdM schreef:
Gulpje schreef:
20x zeggen dat het paard een slecht achterbeen heeft helpt TS geen steek verder lijkt me.
Wees dan allebei de wijste en wees het met elkaar eens dat je het met elkaar oneens bent, punt.

De TS beweert dat hij wél een goed achterbeen heeft maar dat hij alleen traag is. Ik denk dat de TS niet kan zien of een achterbeen wel of niet goed ondertreedt. Ik zie niet in wat er mis mee is om iemand er op te wijzen dat zij het niet goed ziet.


Misschien is het de manier waarop. Ik vind sommigen hier vrij aggressief overkomen.

JorindaLove

Berichten: 55
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:28

Wat een gaaf paard is dat !
Wel jammer dat de fotos zo donker / rood achtig zijn.
Verder zit je er mooi op, en jullie lijken me een leuk team samen !

_Liza

Berichten: 302
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: alteveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:35

ziet er heel erg netjes uit!

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:40

Ik vind je paard een lekker ding!!!
En succes in de z1, door je oefenen komen die punten er wel

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 12:54

dankje!

Dit topic doet me trouwens ergens aan denken (sommige reacties hieruit)
Pas had een kennis van me een boot gekocht, langer dan twaalf meter, dus dan heb je een vaarbewijs nodig.
Een collega van me wil al heel lang een boot maar heeft hier het geld niet voor.
Hij beweert dus dat deze boot korter dan 12 meter is en niet genoeg motorkracht heeft om een vaarbewijs nodig te hebben.
Op papier staat, dat je bij deze boot een vaarbewijs nodig hebt.

Dat gebeurt hier eigenlijk ook..
Sommige mensen zeggen dat mijn paard op deze foto's niet Z-waardig over komt, terwijl al 2 keer op papier meer dan 65% wordt gegeven. Dat lijkt me ruim voldoende, ik weet niet welk woord ik hieraan moet geven...

Jamiechic
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:56

uhmm, afgunst???

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:53

Frannik, waarom plaats je hier eigenlijk nog een topic ? Je wilt rijtechnisch commentaar, die krijg je, ik stuur je een PB met verdere uitleg, dat wordt ook niet gewaardeerd. Ik begin mij echt af te vragen waarom iemand nog de moeite zou doen om jou van rijtechnische tips te voorzien. Waarom wil jij iedereen toch zo graag overtuigen met jouw gelijk ? Alsof mensen zich voor de lol even laten afzeiken door jou.

powerzoe

Berichten: 735
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:54

Dit paard was toch ook ZZ-licht of Zwaar ofzo? Kan ik ook verkeerd hebben hoor..

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:09

Klopt, het paard heeft LT gelopen onder die vorige ruiter.
Frannik, misschien ben je het hier ook niet mee eens, maar een score op wedstrijd zegt niet zoveel over hoe goed je paard loopt. Ik denk dat jij veel punten scoort op correct uitgevoerde oefeningen, omdat die er erg bevestigd en keurig uitzien. Andere zaken zoals achterbeen- en ruggebruik zijn onvoldoende ontwikkeld volgens verschillende bokkers, en dat zijn nu net punten waarvan ik denk dat heel erg veel jury's er geen 'kijk' op hebben. Volgens mij heb ik jou ook eens flink tekeer zien gaan op wedstrijd tegen je paard, waarop je maar rond bleef jakkeren terwijl iedereen het terrein al verlaten had. Naderhand bleek je ruim 200 punten te hebben gescoord in het M, terwijl je duidelijk ontevreden was over hoe je paard gelopen had. Dat lijkt me een goed voorbeeld om aan te tonen dat jurywaardering en kwaliteit niet altijd evenredig met elkaar verbonden zijn.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het hartstikke leuk voor je dat je zoveel punten scoort en hoop dat je er een goed gevoel bij hebt. Maar het is geen bewijs voor correct gaan van je paard!

powerzoe

Berichten: 735
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:18

Punten zeggen inderdaad niet altijd alles.. Maar ik vind wel dat als je paard LT gelopen heeft de achterhand en het ruggebruik wel een beter had moeten zijn..

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:22

mooi beeld en wat een knap koppie heeft ie! succes in de z1

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:39

hij heeft ZZ-zwaar gelopen, en je hoeft me niet te vragen hoe, want hij is gewoon veel te hard aangepakt. Dit was ook niet bij de vorige ruiter, bij de vorige ruiter liep hij Z1,
ga aub geen verleden neerplaatsen als je niet zeker weet of het klopt.
ik vraag me nog steeds af waarom jullie me met anky vergelijken..
Beest heeft voldoende achterbeengebruik, ik heb al heel duidelijk aangetoond dat ik er aan werk.
Ook heeft het beest op veel momenten een goed ruggebruik, en ook heb ik daar aangetoond dat dat super moeilijk is met hem, omdat hij op de kleinste dingen al spant..
Ik wil hier geen commentaar meer op, ben er helemaal klaar mee, als jullie een perfecte combinatie willen zien dan moet je maar grand=prix gaan kijken.
Voor het Z1 is hij prima in orde, of jullie het daar mee eens zijn of niet, daar kan ik me nu niet meer zo veel aan storen. Heb al duidelijk aangegeven dat ik met MEERDERE tips aan het werk ga.

Ik kan me niet heugen dat ik mijn paard ook RONDGEJAKKERD heb op een terrein, dus dat slaat nerges op

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:45

Mosh schreef:
Frannik, waarom plaats je hier eigenlijk nog een topic ? Je wilt rijtechnisch commentaar, die krijg je, ik stuur je een PB met verdere uitleg, dat wordt ook niet gewaardeerd. Ik begin mij echt af te vragen waarom iemand nog de moeite zou doen om jou van rijtechnische tips te voorzien. Waarom wil jij iedereen toch zo graag overtuigen met jouw gelijk ? Alsof mensen zich voor de lol even laten afzeiken door jou.



Er zijn zat mensen waar ik normaal op reageer, op de meeste zelf, maar er zijn ook genoeg mensen die mij commentaar geven wat ik al meerdere keren uitgelegd heb. Iedereen denkt het beter te weten, maar ik ken mijn beest denk ik het beste, en als ik dan uitleg hoe het zit gaan jullie allemaal door lopen drammen. Ik overtuig niemand met mijn gelijk, dat is wat jullie proberen. Ik zeg dat ik eraan werk en dan is het nog niet goed, dan word er weer gezegd dat hij niet Z-waardig is, blijkt toch echt dat hij het wel is, is het nog niet goed, dan word weer gezegd dat zijn achterhand gebruik matig is, terwijl dat gewoon voldoende is, dat is misschien een mening, nou mijn mening is dat het voldoende is, de jouwe dat het matig is, hou er dan over op, ik heb al vaker gezegd dat ik er klaar mee ben en ik hoef niet 100 keer de zelfde reactie als ik het uitgelegd heb.
misschien dat het nu duidelijk is

jUst_eVa

Berichten: 1069
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:45

Heel leuk en mooi paard! Ik vind het idd ook heel erg jammer en storend dat z'n achterhand bijna niet gebruikt wordt. En met de schouderbinnenwaards, vind ik het er niet zo vriendelijk bij je handen uit ziet, vooral je binnenhand. Probeer daar op te letten, en aan de achterhand te werken, dat wordt het allemaal super +:)+
Succes!

Edit, sorry over die achterhand, ik lees nu pas dat je daar niks over wilt horen :o

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:50

haha geeft niet het gaat vooral om de manier waarop..
Vind het echt heel vervelend.. Doe er alles aan om dat zo goed mogelijk voor elkaar te hebben, en foto's zijn momentopnames.. Denk dat dat dit topic ook al 500 keer voorbij gekomen is..

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:51

Frannik schreef:
Mosh schreef:
Frannik, waarom plaats je hier eigenlijk nog een topic ? Je wilt rijtechnisch commentaar, die krijg je, ik stuur je een PB met verdere uitleg, dat wordt ook niet gewaardeerd. Ik begin mij echt af te vragen waarom iemand nog de moeite zou doen om jou van rijtechnische tips te voorzien. Waarom wil jij iedereen toch zo graag overtuigen met jouw gelijk ? Alsof mensen zich voor de lol even laten afzeiken door jou.

dat is misschien een mening, nou mijn mening is dat het voldoende is, de jouwe dat het matig is, hou er dan over op, ik heb al vaker gezegd dat ik er klaar mee ben en ik hoef niet 100 keer de zelfde reactie als ik het uitgelegd heb.
misschien dat het nu duidelijk is


Prima, ik heb mijn zegje gedaan, blijkbaar wil jij er nog verder over discussieëren, gezien de PM. Maakt mij verder ook niet uit hoor, als je het niet met mij eens bent ;)