Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:26

prima als je een fijne tip geeft, maar 100 keer de zelfde daar heb ik niets aan, dat noem ik inderdaad opnaaien.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:28

ik geef er argumenten bij, en jij veegt het van tafel. geef ik weer een argument. en dan zit je te vertellen dat je constant 65,00 % haalt.
wat moet ik dan zeggen.. hoe geweldig hij loopt? terwijl ik constant een paard zie die zijn achterhand er niet onder zet
en dan zeg ik niet dat je hem niet goed rijd, dit is namelijk een momenten opname. maar als ik DEZE foto's bekijk vind ik het niet goed lijken :n

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:28

Sorry hoor, maar ik vind wel dat je erg kinderachtig reageert Frannik...

Je hebt een mooi en een stoer paard, maar het achterbeen viel mij ook op, die moet verder onder de massa komen.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:31

_Lott schreef:
ik geef er argumenten bij, en jij veegt het van tafel. geef ik weer een argument. en dan zit je te vertellen dat je constant 65,00 % haalt.
wat moet ik dan zeggen.. hoe geweldig hij loopt? terwijl ik constant een paard zie die zijn achterhand er niet onder zet
en dan zeg ik niet dat je hem niet goed rijd, dit is namelijk een momenten opname. maar als ik DEZE foto's bekijk vind ik het niet goed lijken :n


Hij doet dat wel, je kijkt alleen verkeerd naar de foto. De foto is op dit moment gemaakt, en jij wilt het moment zien dat het achterbeen onder de ruiter komt, dat doet hij neit op het moment dat hij zijn been net opgetild heeft.

Maar goed, ik heb geen zin om er nog op in te gaan. Ik doe met al het kritiek wel iets. Als ik elke keer dezelfde tip krijg, terwijl ik elke keer aangeef dat ik eraan werk dan heb ik geen zin meer om daar steeds maar weer op in te gaan.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:34

nog maar even een foto dan, op een 'goed' moment.
Dit is een paar maanden terug, dus dan kun je zien dat ik zeker flink bezig ben met mijn zit!
Afbeelding

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:35

ik kijk niet verkeerd, heb laatst nog meerdere lessen gevolgd over achterhand gebruik
wij zouden dan bij deze foto's zeggen dat dit paard een matig achterbeen gebruik heeft
hij loopt niet mooi in 3 driehoeken. ik heb er inmiddels op alle manieren naar gekeken
maar blijf het een slecht achterbeen gebruik vinden! vooral op de rechte stukken zie je dat duidelijk

en ik zeg toch niet dat je paard niet goed loopt? we hebben het over DEZE foto's :)
je moet je niet zo aangevallen voelen meisje ;)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:44

wat n gaaf paard met een erg stoere uitstraling!
de traver op de middenlijn..ik had niet eens gezien dat het traver was eigk..
mmaar hij heeft wel een prachtige draf!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:45

Mooi paard!! Heel veel succes met je debuut aankomend weekend.
Persoonlijk zou ik in de travers meer buiging willen zien en in het appuyement ook (mischien helpt het al een stuk om de goede kant op te kijken zodat je hem niet tegen werkt in zijn beweging door je gewicht de verkeerde kant op te plaatsen)
Succes!!!
Groetjes Esther

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:46

Dat is dan misschien niet je bedoeling geweest,
maar ik denk dat je ook wel kunt begrijpen dat het op begeven moment gewoon erg vervelend is, als mensen er maar op doorhameren.
Ik geef aan dat ik eraan werk, dat ik het moeilijk vind maar dat het al ruim verbeterd is,
ik geef ook aan dat nashua traag is van achter, dat dat al ruim verbeterd is, maar dat hij voldoende onderplaatst (voldoende, ik zeg niet perfect)
Natuurlijk kan het beter, en ik wil ook iets doen met de tips, maar dat zeg ik al meerdere keren.
Kun je dan van mijn kant ook begrijpen dat het best wel vervelend is als mensen daarop door gaan hameren.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:47

frieske schreef:
Mooi paard!! Heel veel succes met je debuut aankomend weekend.
Persoonlijk zou ik in de travers meer buiging willen zien en in het appuyement ook (mischien helpt het al een stuk om de goede kant op te kijken zodat je hem niet tegen werkt in zijn beweging door je gewicht de verkeerde kant op te plaatsen)
Succes!!!
Groetjes Esther


haha ik vind het inderdaad super moeilijk om mee te zitten in de travers/appuyementen.
Zodra ik het merk, corrigeer ik mezelf zo goed mogelijk! Ik vind het heel moeilijk om meer druk op mijn binnenbeen te krijgen en niet naar buiten te gaan hangen, maar ook daar werk ik elke keer aan! Ik merk het steeds sneller als ik verkeerd zit.
Ik wil hem vaak wel te dwars zetten waardoor de buiging inderdaad zijn wensen laat.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:57

Je zal consequent moeten zijn voor jezelf, je zal heel snel verbetering merken. (wat ook helpt is tegen jezelf te zeggen wat je doet, je bent je er dan nog bewuster van dat je het fout doet)
Je geeft eigenlijk tegengestelde hulpen zo.
Probeer er eens zo op te letten als je traint, werk eraan en voel het verschil..

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:03

Ik vind wél dat je een hele mooie zit hebt. Met name foto 1 vind ik veel balans en rust uitstralen met hoe jij zit, het achterbeen van het paard komt idd niet zo ver mee als het voorbeen. Ook de foto onder 'lekker drafje' laat zien dat je zelf perfect het paard volgt. Als je een lijn zou trekken door het midden van het paard en door jou, sluit dat precies op elkaar aan :j Probeer dat ook vast te houden bij de travers/appuyementen, want je kán het wel :j

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:16

Frannik schreef:
Norway_girl schreef:
Wat een heerlijk paard! :j Ziet er verder ook toppie uit, pas er alleen op dat hij met schoudervoor/binnenwaards niet over de schouder wegloopt ;)


haha ik weet het ;)
Ik vind de schouderbinnenwaarts de moeilijste oefening die er is! Ik rijd nog liever een serie wissels dan die schouderbinnenwaarts haha! Maar goed, er zit wat vooruitgang in :D


Ik ken het probleem, stuit er nu zelf op ;) Heel tricky gaat zoiets!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:12

Ik vind die laatste foto nou niet echt een goed voorbeeld. Daar treedt het achterbeen allerminst onder de massa..
Je bedoelingen zijn vast allemaal goed, maar ik krijg een beetje het idee dat je alleen maar voor het perfecte plaatje gaat en vergeet dat daar nog een heel verhaal achter zit. Zolang jij niet mooi in balans op je paard zit, zal hij ook moeite hebben om zelf in balans te krijgen..

Anyway, ik ga ik mijn commentaar met Bettine mee. Hij mag wat meer zakken vanuit de schoft. Verder vind ik dat hij voor een Z paard te veel uit elkaar loopt. Zijn nek wordt er op gezet en verder gebeurt er eigenlijk weinig aan de achterkant. Ik zou hem wat meer gesloten willen zien.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:36

Oke, dat kan dat je dat denkt, dit is absoluut niet waar. Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben, en waar mijn fouten zitten (niet aanvallend bedoeld)

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat ik niet in balans zit. foto 1 zit ik keurig recht (mag alleen mijn hakken meer uitdrukken)
Als je bij foto drie de rits van mijn jas doortrekt tot de borst van het paard, kun je zien dat ik ook keurig meezit en dat geld eigenlijk ook voor de rest van de foto's.
Ik moet mijn hakken meer uitdrukken, en op de laatste foto zit ik teveel achterover. Daar ben ik het met je eens dat ik meer balans moet zoeken.

MIjn paard staakt op het minste of geringste, Maak ik een te grote ophouding staat meneer overeind, ga ik uit balans spant hij zich helemaal aan, geef ik te hard been naait hij eruit, dus zo makkelijk is hij niet. Ik ben constant bezig met mezelf corrigeren, maar ik zal je commentaar meenemen.

Soms mag hij inderdaad meer sluiten, dat ben ik ook met je eens, maar ik trek de hals er niet op. Vind het knap dat je dat van de foto's kunt zeggen, terwijl ik mijn hand overduidelijk voor heb..

Toch maar weer dit filmpje plaatsen.
http://www.youtube.com/watch?v=qTct637orNc

even voor de duidelijkheid. Het is niet dat ik het commentaar niet mee wil nemen, maar ik vind wel dat ik mijn eigen mening mag geven. Ik snap dat ze dat ziet vanaf de foto's, dus op dat punt ben ik het met haar eens.
Laatst bijgewerkt door Frannik op 12-03-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:38

Frannik schreef:
Ik moet mijn hakken meer uitdrukken, en op de laatste foto zit ik teveel achterover.


ipv hakken 'uitdrukken' kun je ook je tenen optrekken :j, werkt veel beter

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:39

Op foto 1 zit je idd wel recht, maar of je in balans zit is op die foto niet te beoordelen. De lijn van boven naar beneden is inderdaad keurig en erg netjes, maar of je buiten boord zit kan je niet zien.
Op bv. de schouderbinnenwaarts foto's zit je alles behalve in balans.

Verder denk ik dat Mosh met haar laatste zin ook aardig zegt wat ik bedoel.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:39

Oke, daar heb ik eigenlijk nooit aangedacht! misschien eens proberen!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:40

Arabesk schreef:
Frannik schreef:
Ik moet mijn hakken meer uitdrukken, en op de laatste foto zit ik teveel achterover.


ipv hakken 'uitdrukken' kun je ook je tenen optrekken :j, werkt veel beter

Of tenen naar binnen, daarvan ga je automatisch fijner in balans zitten en gaan als je het goed doet je hakken ook autmomatisch mee.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:41

Tenen naar binnen probeer ik inderdaad vaak al, maar dan krijg ik kramp

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:43

Veel oefenen, niet alleen te paard maar zo veel mogelijk erop letten in bv. hoe je loopt en andere dingen. :D
Ik heb zelf ook van die kapstokken, en weet dat het erg lastig is en aardig zeer kan doen.
Vooral in galop lukt het bij mij nu aardig.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:46

galop lukt idd beter dan draf, draf vind ik verschrikkelijk;)

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:52

Meisje meisje wat ben je je zelf toch aan het verdedigen :?
Ik heb echt het idee dat je alleen maar zit te wachten op lovende woorden en als iemand wat verbeter punten aanreikt dat schiet je helemaal in de verdediging met andere foto's en filmpjes.
Ik krijg zelf een pb van je met andere foto's wat wil je daar mee bereiken?
Ik blijf toch bij mijn mening na het zien van deze foto's en zo te zien zijn er toch meer mensen het met mij eens.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 00:14

Weet je wat, ik ga er ook niet meer op reageren.
denk maar wat je zelf wilt denken, doe maar lekker negatief, ben het een beetje beu.. Als jij van 1 foto meteen alle foto's naar de maan laat lopen, dan moet je dat maar lekker doen.
Als ik dan een foto laat zien, dat ik hem niet aan prik, dan is het wel weer iets anders. Laat ik een foto zien dat ie dat dan wel weer goed doet, is dat weer niet goed.. Ben er een beetje klaar mee.
Lekker gezellig bokken zo!

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:34

Ik vind sommige mensen hier erg jaloers over komen.
Ik vind dat TS een heel nette zit heeft. Tuurlijk, er valt nog aan te sleutelen, maar dat is op het ene paard nou eenmaal gemakkelijker dan op het andere paard. Wat ik bewonder aan haar zit is dat haar handen heel vriendelijk inwerken, in tegenstelling tot veel anderen op HAW...
TS, probeer (vooral bij de schouderbinnewaarts links) meer rechtop je paard te zitten, en de juiste zithulpen te geven. Dan komen ook die puntjes op de al mooie i ;)