Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:56

NHevaVD schreef:
Supermooi paard! De eerste foto is echt geweldig! De laatste foto geeft mij persoonlijk niet zo'n leuk beeld; hij trekt zijn lip op omdat de trens nogal ver naar achteren getrokken word, en door een neusriem kan het paard zijn mond natuurlijk niet los doen.. Verders erg mooi paard! ;)


jawel hoor, hij kan de mond wel open doen, maar goed ik heb vrijwel altijd de hand voor, dus dit is een momentopname

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:00

Wat ik me afvraag is waarom iedereen hem toch zo graag ronder wil zien?
Geen aanvallende vraag, want dat lijkt als hij er zo staat.
Maar dat vraag ik me af, ik ben blij dat hij eindelijk gaat stijgen in de bovenlijn. Hij mag op de laatste foto wel wat ronder en meer vanuit de schoft, maar voor de rest vind ik hem erg fijn in de aanleuning

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:12

Hij plaatst trouwens achter ook gewoon genoeg onder, ik heb alleen geen mooie foto van dat moment,
De fotos die in het topic staan, zijn net in het moment genomen dat hij zijn been optilt.
HIer een foto dat je kunt zien dat hij gewoon onderplaatst:
Afbeelding

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:24

ook hier komt het achterbeen niet onder de massa hoor :n

het been komt echt niet onder jou, en dat moet wel! zeker voor een 'Z paard '

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:31

Frannik schreef:
Jibbel schreef:
Leuk paard zeg, lekker aansprekend koppie!

T ziet er vriendelijk uit en fijn gereden uit, maar zoals al eerder aangegeven vind ik je zit niet zo bijzonder. Je zou mss zitlessen kunnen volgen. Op veel foto's trek je je hak op, prik je in zn buik, zit je achter de beweging, scheef of zelfs in stoelzit.


Ik heb volgens mij al 100 keer aangegeven dat ik hem NIET in zijn buik prik, maar goed.. Ik verdraai mijn voeten en dan LIJKT HET of ik in zijn buik prik.
Sorry als ik geïrriteerd over kom, maar ik blijf dit maar herhalen..

bewijs:
Afbeelding
Afbeelding

Ik krijg elke keer zo ontzettend veel commentaar op mijn zit, maar ik ben benieuwd hoe de rest zit. Ik zit met mijn kin soms wat omlaag, maar meestal gewoon omhoog, vaak is mijn rug kaarsrecht en is mijn beenligging ook niet zo super verkeerd, ik draai mijn voeten naar binnen, oke, maar ik train mijn eigen kapot en een anky word ik nooit..
Ik hoop dat er nu eindelijk een keer wat rekening mee word gehouden, want ik vind de reacties vaak ernstig overdreven.
Het is niet dat ik niet tegen commentaar kan, maar ik vind dat op bokt alles te te te vaak herhaald word!

op beide foto's zit je echt niet goed hoor :o

zeker als 'z ruiter' mag je daar echt mee aan het werk gaan!

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:34

DAAR GAAT HET NIET OM
HET GAAT EROM DAT IK HEM NIET IN ZIJN BUIK PRIK

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:36

_Lott schreef:
ook hier komt het achterbeen niet onder de massa hoor :n

het been komt echt niet onder jou, en dat moet wel! zeker voor een 'Z paard '


het komt genoeg onder de massa
heb NK gereden afgelopen zaterdag dus ben 1 van de beste 24 van nederland, dan wil ik de rest van het land wel is zien

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:39

en ik rijd iedere wedstrijd bovenaan en gemiddeld 65% of meer, dus dan is de gemiddelde jury in Nederland ook waardeloos, of het niveau is waardeloos

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:43

Frannik schreef:
DAAR GAAT HET NIET OM
HET GAAT EROM DAT IK HEM NIET IN ZIJN BUIK PRIK


maar ze gaf ook reactie op je houding, buiten dat je hem in zijn buik prikt

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:43

Frannik schreef:
en ik rijd iedere wedstrijd bovenaan en gemiddeld 65% of meer, dus dan is de gemiddelde jury in Nederland ook waardeloos, of het niveau is waardeloos


ik zeg toch ook niet dat het slecht is?

ik kijk naar deze momenten opname. en daar zet ie de achterhand er niet goed onder!

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:45

Ik zit ook niet zo mooi, maar wat ik al aangeef, dat hoeft toch geen 100 keer herhaald te worden?
Daar word ik gewoon moe van..
Ik weet dat ik niet netjes zit, maar zoals ik al 100 keer heb gezegd, ik train daar elke dag keer op keer op, en een anky word ik niet, dat is toch genoeg informatie dan, dan hoef je daar toch niet op door te gaan hameren..
Dat je het aangeeft, prima, maar ga er niet zo over lopen zeulen, daar word niemand vrolijk van. Misschien ga ik wel nooit mooier zitten, dat is nou eenmaal mijn bouw en houding, maar om dan te zeggen, dat is geen Z-niveau dat vind ik waardeloos.. sorry hoor

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:47

heb ik dat ergens gezegd dan? moet je geen topic beginnen op bokt.
dan weet je dat je reacties krijgt ;) ik zeg toch ook niet dat het slecht is
maar voor een Z paard loopt hij op deze foto's matig van achteren

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:48

_Lott schreef:
Frannik schreef:
en ik rijd iedere wedstrijd bovenaan en gemiddeld 65% of meer, dus dan is de gemiddelde jury in Nederland ook waardeloos, of het niveau is waardeloos


ik zeg toch ook niet dat het slecht is?

ik kijk naar deze momenten opname. en daar zet ie de achterhand er niet goed onder!


Hij plaatst de achterhand voldoende onder, je moet alleen kijken naar het moment dat de foto genomen is.
Hij is wel wat traag in het achterbeen, maar plaatst hem ruim voldoende onder, zie er maar weinig die hem in het spoor plaatsen

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:49

mij is geleerd dat het achterbeen onder de ruiter moet komen, en dat is echt niet het geval.
misschien komt het omdat hij zijn rug wat wegdrukt?

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:49

_Lott schreef:
heb ik dat ergens gezegd dan? moet je geen topic beginnen op bokt.
dan weet je dat je reacties krijgt ;) ik zeg toch ook niet dat het slecht is
maar voor een Z paard loopt hij op deze foto's matig van achteren


Dan zal het gemiddelde Z paard het nog wel slechter doen, anders eindig ik niet elke keer zo hoog.
Als ik zou willen dat er doorgehamerd word op bepaalde punten, dan had ik wel een HAW topic geplaatst.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:50

_Lott schreef:
mij is geleerd dat het achterbeen onder de ruiter moet komen, en dat is echt niet het geval.
misschien komt het omdat hij zijn rug wat wegdrukt?


Nee dat komt door het moment van deze foto's..
In mijn SB kun je heeeeel duidelijk zien dat hij achter goed bij is dan
Laatst bijgewerkt door Frannik op 12-03-09 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:50

Mooi paard, ik ga niks over je zit zeggen, wordt al genoeg over aangehaald hier. Het moet idd beter, zeker als je Z start.

Je eerste schouderbinnenwaarts vind ik niet goed :n Je paard komt van de hoefslag af, houdt zijn achterhand op de hoefslag en zet de schouder naar binnen, hij mag nog wat schuiner naar mijn idee :j

Op een paar draffoto's heeft hij een geweldig mooi voorbeenwerk, van achter vind ik hem dan weer niet mooi meekomen, maar goed, momentopnames denk ik.

Over het herhalen dat je niet goed zit, nee, niet iedereen hoeft daar zo'n big deal van te maken, maar iedereen bedoelt het wel goed en wil het graag zeggen en je helpen met tips. Accepteer die ook.

Ik denk dat het wel goed gaat komen die Z1 :j Succes ;)

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:53

Ashley__ schreef:
Mooi paard, ik ga niks over je zit zeggen, wordt al genoeg over aangehaald hier. Het moet idd beter, zeker als je Z start.

Je eerste schouderbinnenwaarts vind ik niet goed :n Je paard komt van de hoefslag af, houdt zijn achterhand op de hoefslag en zet de schouder naar binnen, hij mag nog wat schuiner naar mijn idee :j

Op een paar draffoto's heeft hij een geweldig mooi voorbeenwerk, van achter vind ik hem dan weer niet mooi meekomen, maar goed, momentopnames denk ik.

Over het herhalen dat je niet goed zit, nee, niet iedereen hoeft daar zo'n big deal van te maken, maar iedereen bedoelt het wel goed en wil het graag zeggen en je helpen met tips. Accepteer die ook.

Ik denk dat het wel goed gaat komen die Z1 :j Succes ;)


Ik accepteer tips ook, zeker als ze op een manier worden gezegd, zoals jij het zegt.
Maar het word ook op andere manieren gezegd, en dan word er zo op doorgehamerd dat ik er een beetje doodmoe van word, snap je..
Zoals ik al zeg, ik train al jaren op mijn zit, en daar train ik dagelijks op, en die word niet binnen nu en een jaar beter.
Misschien eens een idee om een Z rubriek te gaan kijken, dan denk ik dat ik nog heel en heel aardig zit..

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:55

Erg mooi paard heb je daar, zeg!

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:12

Ik vind het echt heel knap dat jullie zo goed een hard standpunt over een combinatie kunnen vormen aan de hand van een stel foto's.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:17

Frannik schreef:
Wat ik me afvraag is waarom iedereen hem toch zo graag ronder wil zien?
Geen aanvallende vraag, want dat lijkt als hij er zo staat.
Maar dat vraag ik me af, ik ben blij dat hij eindelijk gaat stijgen in de bovenlijn. Hij mag op de laatste foto wel wat ronder en meer vanuit de schoft, maar voor de rest vind ik hem erg fijn in de aanleuning

Ik weet niet of je hiermee ook op mij doelt, maar voor de zekerheid :D

Met mijn post bedoelde ik namelijk absoluut niet dat hij ronder moet. Denk dat als je hem 'rond' gaat instellen hij door zijn bouw juist nog minder zijn achterhand eronder kan brengen.
Ik bedoelde dat hij iets meer mag zakken vanuit de schoft, niet alleen de nek en het bovenste gedeelte van de hals rond, maar de hele hals. Door hem te laten zakken vanuit de schoft en hem tegelijk open aan de voorkant te houden kan je zijn bovenlijn gaan uitbalanceren (maar dat lukt uiteraard alleen als je zelf ook in balans zit).

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:19

Frannik schreef:
_Lott schreef:
heb ik dat ergens gezegd dan? moet je geen topic beginnen op bokt.
dan weet je dat je reacties krijgt ;) ik zeg toch ook niet dat het slecht is
maar voor een Z paard loopt hij op deze foto's matig van achteren


Dan zal het gemiddelde Z paard het nog wel slechter doen, anders eindig ik niet elke keer zo hoog.
Als ik zou willen dat er doorgehamerd word op bepaalde punten, dan had ik wel een HAW topic geplaatst.


jij plaatst alleen een topic om te horen hoe geweldig je het doet :)*

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:21

Bettine schreef:
Frannik schreef:
Wat ik me afvraag is waarom iedereen hem toch zo graag ronder wil zien?
Geen aanvallende vraag, want dat lijkt als hij er zo staat.
Maar dat vraag ik me af, ik ben blij dat hij eindelijk gaat stijgen in de bovenlijn. Hij mag op de laatste foto wel wat ronder en meer vanuit de schoft, maar voor de rest vind ik hem erg fijn in de aanleuning

Ik weet niet of je hiermee ook op mij doelt, maar voor de zekerheid :D

Met mijn post bedoelde ik namelijk absoluut niet dat hij ronder moet. Denk dat als je hem 'rond' gaat instellen hij door zijn bouw juist nog minder zijn achterhand eronder kan brengen.
Ik bedoelde dat hij iets meer mag zakken vanuit de schoft, niet alleen de nek en het bovenste gedeelte van de hals rond, maar de hele hals. Door hem te laten zakken vanuit de schoft en hem tegelijk open aan de voorkant te houden kan je zijn bovenlijn gaan uitbalanceren (maar dat lukt uiteraard alleen als je zelf ook in balans zit).


Ik rijd hem altijd vrij laag en rond los, en dan schakel ik daar heel wat in, veel overgangen etc.
Daar wordt hij lekker los van. Nashua is van zichzelf wat traag in het achterbeen (gemaakt)
Toen hij bij mij kwam sleepte hij zelfs, dat doet hij gelukkig al niet meer. Hij wordt steeds scherper en beter van achter. soms moet hij wel meer omhoog komen vanuit de schoft, maar meestal gaat dat al goed. Het is gewoon super moeilijk om foto's te maken van het beeld dat het realistisch moet maken.
Dan moet je eigenlijk gewoon een filmpje maken.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:23

_Lott schreef:
jij plaatst alleen een topic om te horen hoe geweldig je het doet :)*


jij reageert alleen maar op dit topic om mij op te naaien en door te hameren op dingen die ik al 100 keer uitgelegd heb, ik weet niet wat erger is

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:25

te naaien?

kijk en dat is het verschil van kritiek :)

jij verdedigt jezelf constant, ipv dat je iets met tips wil doen