Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:55


M_R

Berichten: 212
Geregistreerd: 07-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:57

heeeeerlijk dat bokt weer :)

Ze zegt dat ze al op haar houding let eraan werkt, en dat kan ze op de foto's niet meer veranderen nee..
Ze heeft les, en goed ook dus ook aan de houding wordt gewerkt.
Maargoed al die sterruiters hier op bokt zitten allemaal erg goed natuurlijk, of meer als Edwart? hm denk het laatste

Denise het ziet er netjes uit, succes in de Z.
Laatst bijgewerkt door M_R op 13-03-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:58

danku :)

mkk
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: dinxperlo

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:05

Ja ik ben het een met M_R ik vind het zo jammer van deze site, ik zit er zo kort op en het meeste wat ik lees is zo negatief.. kom op mensen beetje commentaar is oke! maar een keer is genoeg! zeker als de amazone aangeeft er op te letten .. heb je niks leuks of positief te melden slik het dan een keer in.. niks is perfect! en zolang je e combiantie nog nooit in het echt heb mee gemaakt vind ik commentaar als met de sporen prikken en niet fijn in de mond een beetje voorbarig!

Ik vind jullie een erg leuke combinatie en mooie foto's!
Heel veel succes in het Z.!

ps.dit berichtje is voor niemand persoonlijk bedoeld gewoon ff mijn mening over dit bokt gebeuren!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:12

Jeeetje wat een negatief commentaar de hele tijd. Ik heb je beide topics vluchtig doorgelezen en las alleen maar hetzelfde commentaar ''Ja maar dat zeg ik toch niet ik zeg alleen maar..'' '''Z waardig vind ik het niet'' '' Nou maar je prikt hem toch''
''oke maar je zit toch niet goed''

Gelukkig bestaat er nog zoiets als les .. gelukkig volg je dit.. en gelukkig ben je nog niet uitgeleerd... Het zou toch wat zijn als alles nu al perfect ging, nog voor je Z gestart bent ;)

Nou meid, ik vind het er keurig uitzien en wat een prachtbeest! Succes in het Z en laat iedereen maar even zien dat jullie Z waardig zijn!!!

powerzoe

Berichten: 735
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:17

Ik zeg niet dat het niet Z waardig is alleen die 2 puntjes storen gewoon een beetje. Als dit goed is is het namelijk bijna perfect:)

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:23

Nee niet iedereen heeft dat ook gezegd van het niet z-waardig vinden :P maar ik heb zoiets als er al een heel topic is over het hakken-uitdrukken, waarom dan nog een heel-topic over het hakken uitdrukken.

Het is in dit topic inmiddels een wellus-nietus geworden.
''je prikt hem met je hak''
''nee ik prik hem niet''

etc. :P

powerzoe

Berichten: 735
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:27

Ja daar kan ik ook niets aan doen :+

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:28

voel je dan ook niet aangesproken :+

powerzoe

Berichten: 735
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:33

Voel ik me ook niet:+:+:+

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:36

mooi :+ .

haha, zullen we nu weer ontopic :P

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:43

:)) Ik moest stiekem wel even lachen om alle reacties hier hoor.

Wat maakt iedereen zich weer druk om elkaars mening zeg. Zowel de TS als de mensen die hier reageren.
Ik denk dat TS nu wel weet wat ''bokt'' vind wat eraan schort;

- houding
- achterhand er meer onder

zo, nu heb ik het voor de 50e keer gezegd, nu is het klaar vind ik, ze hoeft niet elke keer hetzelfde te horen :+ .

Dat TS zich zo verdedigd kan ik wel begrijpen, het is ook niet leuk als je paard elke keer de grond in wordt geboord door mensen die zijn beenwerk beoordelen aan de hand van wat foto's. Als ik haar was zou ik mezelf ook verdedigen(sterker nog, ik heb zelf ook een keer een topic geopent met dit soort reacties, en reken maar dat ik op elke post wat terug te zeggen had :+ )
Aan de andere kant is opbouwende(!) kritiek natuurlijk wel handig om verder mee te werken, maar ik denk dat degende die TS echt verder kan helpen, haar instructrice/instructeur is :)

Zo, ik heb m'n zegje gedaan :evaw:

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:52

Om nog even te reageren om je reactie (TS) op mijn post: ik snap wat je bedoelt :j En ik heb zo vaak bij een Z ring gekeken en idd is niet alles zoals het hoort. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat jouw zit rampzalig is? Ik zei alleen even dat het beter kon, maar verder zei ik niks, omdat je half bokt al over je heen kreeg hierover, snap je?

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:55

hoihoi,
daar heb je echt helemaal gelijk in! Ik weet dondersgoed wat er mis gaat, zou ik alles goed doen zou ik ipv 65% wel 100% rijden, en dat zal nooit iemand lukken!
Ik ben benieuwd zondag, we zien het wel

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:56

Ashley__ schreef:
Om nog even te reageren om je reactie (TS) op mijn post: ik snap wat je bedoelt :j En ik heb zo vaak bij een Z ring gekeken en idd is niet alles zoals het hoort. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat jouw zit rampzalig is? Ik zei alleen even dat het beter kon, maar verder zei ik niks, omdat je half bokt al over je heen kreeg hierover, snap je?


Ik bedoel het ook niet persoonlijk, als het zo overkwam sorry daarvoor, maar als het al de zoooveelste keer is, dan word je daar gewoon wat uhm feller op ;) haha

susanne_m

Berichten: 961
Geregistreerd: 20-06-07

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:08

hoi!
ik heb net even dit topic doorgelezen..
maar even over je voeten, op die foto die je geplaatst hebt langs het paard. lijkt het alsof je op je tenen rijd, snap je wat ik bedoel.? net alsof je net niet bij de beugels kunt. is het dan misschien een optie om je beugelriemen ietsje korter te maken? of kom je dan met je beenligging in de knoei?
ik ben gewoon nieuwsgierig hoor..
wel een knap paard! mooi uitgesproken koppie!
succes met je wedstrijd

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:10

Frannik schreef:
Ashley__ schreef:
Om nog even te reageren om je reactie (TS) op mijn post: ik snap wat je bedoelt :j En ik heb zo vaak bij een Z ring gekeken en idd is niet alles zoals het hoort. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat jouw zit rampzalig is? Ik zei alleen even dat het beter kon, maar verder zei ik niks, omdat je half bokt al over je heen kreeg hierover, snap je?


Ik bedoel het ook niet persoonlijk, als het zo overkwam sorry daarvoor, maar als het al de zoooveelste keer is, dan word je daar gewoon wat uhm feller op ;) haha

Geeft niet ;) Succes met trainen verder, je hebt iig een gaaf paard ;)

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:23

susanne_m schreef:
hoi!
ik heb net even dit topic doorgelezen..
maar even over je voeten, op die foto die je geplaatst hebt langs het paard. lijkt het alsof je op je tenen rijd, snap je wat ik bedoel.? net alsof je net niet bij de beugels kunt. is het dan misschien een optie om je beugelriemen ietsje korter te maken? of kom je dan met je beenligging in de knoei?
ik ben gewoon nieuwsgierig hoor..
wel een knap paard! mooi uitgesproken koppie!
succes met je wedstrijd


Dat doe ik inderdaad! Ik heb een tijdje met kortere beugels gereden, maar dan duwde ik mijzelf uit het zadel, en ging ik heel erg verkrampen.
Mijn zadel is gisteren opgevuld nadat ik overgestapt ben van zadelmaker, en ik kan in 1 keer op mijn paard zitten, het is echt een wereld van verschil.
Met mijn tenen zal nog niet helemaal goed zijn, maar ik vind het moeilijk om steun in mijn beugels te houden. In galop gaat dat goed, want dan zit hij heerlijk, maar in draf zit hij heel erg moeilijk! Maar mijn zadel ligt nu beter dus ik denk dat ik er nu serieus pas op vooruit ga

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:30

Frannik schreef:
Wat ik me afvraag is waarom iedereen hem toch zo graag ronder wil zien?
Geen aanvallende vraag, want dat lijkt als hij er zo staat.
Maar dat vraag ik me af, ik ben blij dat hij eindelijk gaat stijgen in de bovenlijn. Hij mag op de laatste foto wel wat ronder en meer vanuit de schoft, maar voor de rest vind ik hem erg fijn in de aanleuning


Ik vind hem juist mooi lopen. Rijd je hem nog ronder dan zit hij meteen in de Rollkur! :7

susanne_m

Berichten: 961
Geregistreerd: 20-06-07

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:32

zo zie je maar weer dat een goed zadel belangrijk is, voor paard en ruiter!

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:15

powerzoe schreef:
Ik zeg niet dat het niet Z waardig is alleen die 2 puntjes storen gewoon een beetje. Als dit goed is is het namelijk bijna perfect:)


Weet je wat ik vind?

Als het hier niet perfect is of eruit ziet zoals "jullie" willen is het niet niveau waardig èn òf ziet het er niet goed genoeg uit.

Geen èen paard loopt perfect, en daar is TS zich ook van bewust. Vind het een beetje miereneukerij mensen. Probeer een beetje rieel te blijven met het commentaar. Tips geven, prima, maar niet continue doorzagen op iets of gelijk maar denken dat TS lukraak bezig is.

Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar dat dìt toppic een rel toppic is vind ik pure onzin. De helft van alle toppics op RITP zijn veel en veel slechter, en dan word er hier gezeurd op een geen perfecte houding en en niet meekomende achterhand.

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:20

Hey Denise,
Het ziet er echt al leuk uit! Wat zijn jullie al verbeterd zeg!
De aandachtspuntjes weet je nu wel ;)
Héél veel succes zondag!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:51

Wat een aansprekend paard! Hij lijkt er niet veel moeite mee te hebben om mooi bovenin te blijven met het neusje eruit. Ik vind hem in zijn bewegingen erg sierlijk en goed van de grond af. Ten slotte is het natuurlijk ook wel fijn om te zien dat je zo vriendelijk met de stangteugel bent :)
Volgens mij is er al wel genoeg rijtechnisch/houdingscommentaar geweest, dus misschien nog een tipje voor de fotograaf. Je hebt nu namelijk veel verticale foto's en foto's van schuinvoor of schuinachter en behoorlijk framevullend, dat geeft niet altijd een even duidelijk beeld van hoe het werkelijk is. Heel veel succes samen!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:53

Wat grappig, mijn zusje heeft zondag ook haar 1e Z1 wedstrijd. Maar als ik zo jouw foto's zie, gaat dat zeker lukken in de Z1! Succes dit weekend en laat even weten hoe het gegaan is.

snater
Berichten: 317
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:12

Frannik schreef:
hij heeft ZZ-zwaar gelopen, en je hoeft me niet te vragen hoe, want hij is gewoon veel te hard aangepakt. Dit was ook niet bij de vorige ruiter, bij de vorige ruiter liep hij Z1,
ga aub geen verleden neerplaatsen als je niet zeker weet of het klopt.


Ik dacht je paard ook te kennen van toen hij onder Nico Vroege PSG liep. En Vienna heeft hem toch in het ZZL uitgebracht een paar jaartjes geleden? Was zij de vorige amazone?