Met Piet van Calice @ work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:31

Vandaag ben ik weer eens met Ilse (Calice) mee geweest naar Pierrot en natuurlijk gaan rijden.
We hebben dus geen niveau, ik heb al 5 jaar geen les meer gehad en dit is nu de 3e keer dat ik op Pietje zit. Mijn hakken zijn drama.
Al is Ilse ook goed bezig geweest net op mooie momenten foto's te maken.
Mijn gezicht is ook reuze charmant :P
Allemaal dingen waar het niet over gaat. Namelijk over deze geweldige vent genaamd Pierrot!!

Het is niet mijn paard ik rij nauwelijks meer en ga dus niet speciaal laarzen ervoor kopen. Schoenen komen netjes bij de paardenwinkel vandaan. Beugels gaan niet korter, dat zit waardeloos en ik zit zo prima.

Even onschuldig kijken :D
Afbeelding

Instappen zijn geen foto's van dus we beginnen gelijk enthousiast ;)
Afbeelding

Hij kijkt zooooo lief :) En ik zoooo geconcentreerd :+
Afbeelding

Jaaaa en lopen kan hij hoor!!!
Afbeelding

We gingen ook stappen :j
Afbeelding

pomtidom
Afbeelding

Het bewijs dat ik ook mijn hakken netjes naar beneden kan houden ;)
Afbeelding

Jaaaaaaaa, tis niet geweldig maar het begin is er!
Afbeelding

Afbeelding

En de laatste foto van vandaag!!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 10-03-09 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:35

Ik zou niet met zulke schoenen rijden eerder met gewone rijlaarzen zeker op fotos voor bokt!
Verders vraagje waarom het ponytje zoon tuig (weet de naam ervan niet) om heeft voor?
En verder is het altijd slim om les te nemen ;)
Leuk paardje verder en succes ermee ;)
zijn je beugels mischien 1 gaatje te lang?want je kiept wat voorover ;)

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:36

Ziet er goed uit hoor. :j
Werken zal die speklap. :D

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:37

Nope, beugels zijn prima zo. Korter moet zeker niet.

Dit zijn rijschoenen, netjes bij de divoza gekocht. Voor die paar keer dat ik rij ga ik geen laarzen kopen ;)

Hij kan heel sterk worden en dan is dit slimmer qua hulpteugels :)
Waarom zou ik les nemen als ik eigenlijk nooit meer rij :) Behalve af en toe buiten.

Calice

Berichten: 9851
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:39

Jaaaa Eeefje en mijn pieterpoown :D , ik vond dat je hem erg netjes reed :j zeker voor de eerste keer in de buitenbak hier op stal.

Ben benieuwd hoe hij het donderdag zal doen :j .
En nu nog hopen dat ik snel een heeel goed huisje voor deze knappe vent ga vinden :j .

@D_MR, Pierrot is mijn pony, hij liep nu even met een thiedemann omdat hij voor het eerst hier in een van de buitenbakken liep (en hij was wat fris door de harde wind, nieuwe geluiden enz.), hierdoor word hij net ietsje begrenst in zijn nek waardoor hij niet zij hoofd super hoog de lucht in zou kunnen gooien als hij ergens van zou schrikken. (en ik vind dit vele malen fijner dan er een slof aan hangen om het zelfde effect voor te kunnen gaan)
Laatst bijgewerkt door Calice op 10-03-09 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:39

Eeeef! Wat een leuke foto's! :D
Zieturgoeduithoor!
Maareeh... roze voor een jongentje? :') *mist de logica*

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:41

:D Roze is cooool :D Ook voor jongentjes :D

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:46

Je beugels zijn wel te lang hoor ;) . Je trekt je hakken op en het is de bedoeling dat je ze uitdrukt.... Als je, je beugels een paar gaten korter maakt zul je merken dat je, je voeten beter plaatst in de beugels en zo makkelijker je kuitspier langer kunt maken. Verder vind ik ook dat je erg strenge handen hebt. Hulpteugel eraan om zo te voorkomen dat hij zijn hoofd omhoog gooit is onzin. Hij moet net zo wennen in een nieuwe bak als dat LovingTweety moet doen voor de 3e keer op Pierrot. Een beetje begrip is dan wel op zijn plaats. Verder kan hij zo nooit ontspannen en zichzelf nooit concentreren op de hulpen die LovinigTweety geeft.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:49

Foto's zullen altijd moeilijk zijn te beordelen. Daarom staat het ook bij rij itp. oftewel commentaar hoeft niet ;)

Er staat wel degelijk een foto bij waarbij ik netjes mijn kuit uitdruk (ja kan ik ook) en dan is mijn beugel prima op maat ;)

mkk
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: dinxperlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:49

dus ff je beugels korter.. en een paar laarzen.. dan gaat dat hakken naar benenden houden ook beter.. hoef je voet ook niet zo ver de beugels in.. maar zijn tips he! wel schattige pony hoor!

mkk
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: dinxperlo

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:50

haai.. je laatste bericht nog neit gelezen.. zeg niks meer over je beugels commentaar hoeft niet je hoeft er ook niet naar te luisteren.. maar goed veel plezier nog met je pony

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:51

Nogmaals :)

Ik ga voor een pony die niet van mij is en ik niet constant rij maar eens in de zoveel tijd niet speciaal laarzen kopen ;)
Beugels gaan zeker niet korter. :)

Altijd fijn als mensen even goed lezen. Ik rij dus niet meer en ga voor die 10 keer geen laarzen kopen ;) Dat is ronduit zonde van mijn geld. Dit zijn rijschoenen ;) En komen netjes bij de divoza vandaan :)

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:53

En dan nog eens je hakken naar buiten kunnen draaien ;) . En commentaar mag, ik zeg alleen wat ik zie en je kan er mee doen wat je wil maar als je maar op 1 foto laat zien dat je het wel kan (niet dat ik een correcte beenhouding/ligging zie) en op de rest niet dan..... Ik kan mijn mening geven afgaande deze foto's dat doe ik dus ook ;) . Waarom zou je, je beugelriemen niet korter willen doen? Is daar een specifieke reden voor?

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:55

Wat een prachtig diertje!

Ik vind de keuze van een thiedeman hier juist wel de goede keuze. het geeft de ruiter -die al bijna nooit op deze pony rijdt- waarschijnlijk een veiliger gevoel, en als je je veilig voelt, ontspan je. Als je ontspannen bent, blijft de pony rustig en pony rustig betekend dat de thiedeman 'niet werkt'.

Sja rijtechnisch commentaar heeft niet echt zin voor die paar keer dat je 'serieus' aan 't hobbelen bent :) ik vind het er leuk/fijn uit zien.. tenminste geen geruk en gepluk :D

edit; met nóg kortere beugels zit ze met haar knie vóór het zweetblad.. niet korter gaan zitten dus :n

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:57

xmarliez schreef:
En dan nog eens je hakken naar buiten kunnen draaien ;) . En commentaar mag, ik zeg alleen wat ik zie en je kan er mee doen wat je wil maar als je maar op 1 foto laat zien dat je het wel kan (niet dat ik een correcte beenhouding/ligging zie) en op de rest niet dan..... Ik kan mijn mening geven afgaande deze foto's dat doe ik dus ook ;) . Waarom zou je, je beugelriemen niet korter willen doen? Is daar een specifieke reden voor?

Ja dat zit niet lekker. Dit is een normale lengte voor dressuur. Ik rij hem alleen deze maand nog af en toe en daarna niet meer gezien hij te koop staat. Kom maar kijken als ik rij ;) Zoals ik zei, foto's blijven momentopnames.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:58

Genoeg over het ontbreken van laarzen, de lengte van de beugelriem, het gebruik van een thiedeman teugel......

LT er zitten foto's tussen dat ik denk ooooh wat een spanning maar ook met ontspanning, dat maakt het dan weer goed :D
En naarmate je meer zal rijden, zal je makkelijker je hak kunnen uitdrukken en je been langer. Succes

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:04

Dit is misschien een normale lengte voor dressuur maar is het ook voor jou :) ?
Loesje88, Inderdaad als je ontspannen bent, en de pony ontspant in dit geval zie ik geen van beide ontspannen en werkt de thiederman wel degelijk ;) .
Nou LovingTweety ik hou op met mijn commentaar :D . Pierrot is een plaatje!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:08


Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:10

LovingTweety schreef:
Alleen buitenrijden met van alles wat klappert is af en toe spannend.


En dat is eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeng :Y)

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:58

Pier ziet er goed uit! Die deken op de eerste foto is gaaaaf :+:
Hij is lekker enthausiast aan het lopen inderdaad, ziet er goed uit voor de 3e keer erop!

bobolien
Berichten: 766
Geregistreerd: 25-11-08
Woonplaats: soest

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:04

leuke pony maar
je zit erg naar voren met je boven lcihaam mogelijk doordat je beugels te lang zijn en het zadel te klein verder veel suc 7
en geef je gelijk voor di paar ker geen leren laarzen te kopen maar rubberen laarzen zijn goedkoop en een stuk veiliger als schoenen

Ellen__

Berichten: 1980
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:35

pierrot is leuk! :+:
ik vind het er nog helemaal niet zo slecht uit zien,wel zit je iets te ver naar voren!

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:50

Ten eerste: Waarom plaats je hier foto's als je geen vooruit komend commentaar wil?

Ten 2e:
-Mischien is het een idee om chaps te kopen i.p.v. rijlaarzen dan. ;)
-Die hulpteugel vind ik niks :=
-Je beugels moeten wel een gaatje korter want je kiept als een duiker voorover. ;)

Succes ermee :wave:

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:54

Stavero, RITP is niet voor commentaar daar is HAW voor. RITP is gewoon als je foto's wilt laten zien zonder meteen commentaart te krijgen.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Met Piet van Calice @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:16

Ik kiep voorover omdat ik altijd springruiter was. Dressuur heeft mij nooit gelegen.

Verder sluit ik mij aan bij Tellie. Dit forum is speciaal zodat je geen commentaar hoeft. Anders had k het wel op HAW gezet hè ;)

Waarom moet ik iets kopen voor de 10 keer dat ik max op Piet zou zitten? En waarom MOET ik alles ;) Geef jij mij les? Nee, dan dus ook geen moetjes ;)