Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:34

Héél erg onnatural, waar ik altijd (en nog steeds) zo voor was. Mijn paard, mét bit en met zweep :n

Na heel lang wikken en wegen, heb ik in December toch besloten een bitje voor hem te kopen en hem er langzaam aan te laten wennen. Hij werd al een héle tijd bitloos gereden, dat ging super, maar ik wil toch erg graag wedstrijden gaan rijden, en ik miste de verfijning een héél klein beetje.

In het begin dus steeds het bit ingedaan onder het gewone touwhalster, zodat hij het leerde zien als gewoon onderdeel van de optoming. Toen langzaamaan ermee gaan rijden, eerst alleen stappen en met lange teugel rijden. Later steeds meer opgepakt, en op het moment zijn we op het punt dat hij het in principe net zo goed accepteert als bitloos. Soms merk ik nog wel dat hij het een beetje vreemd vindt en er erg mee bezig is in zijn mond, maar dat geeft niks, laat hem het maar helemaal uitzoeken! :j
Binnekort ga ik opzoek naar een gewone hoge neusriem, zonder sperriempje, want daar zie ik het nut niet van in, hij hangt nu ook steeds zo los dat hij nét niet afzakt..

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ben in ieder geval megatrots op hem, dat hij zó zijn best doet! Ik had al 3 weken niet serieus meer gereden, dus ik vind het hardstikke netjes, hoe hij het doet! Hij is heel licht in zijn mond, heel fijn te rijden, ik hoef eigenlijk bijna niks te doen. Oh, ik kan wel uren blijven kletsen hoe geweldig hij is, maar kijken jullie zelf maar O:)

Afbeelding
Lekker even stappen

Afbeelding
Rustig drafje, nog wat te diep

Afbeelding
Heel fout moment, maar goed te zien hoe licht hij is

Afbeelding
Knappe jongen :+:

Afbeelding
Galopje meepakken, nog wat moeilijk, maar al een heel groot verschil met toen ik hem net had (November):

Afbeelding

Afbeelding
En dan een contra- óf verkeerde galop (weet niet wat ik precies aan het doen was, haha)

Afbeelding
Jaaaa wat ben jij braaf!

Afbeelding
Doorzitten, haha! Ik was net tegen de fotografe (Thessa) aan het vertellen dat ik écht niet kan doorzitten, vandaar ook dat ik zo achterover zit. Veel oefenen, dan ga ik vanzelf rechter zitten, hoop ik :=

Afbeelding
Oehhh hij doet zó zijn best en is ondertussen heel erg bezig met dat bitje, ik ben echt zo trots :+:

En nog even rijden hoe we allebei het liefste doen:

Afbeelding

Afbeelding
En smileeee :D

Hij is nog wat zwaar, maar vind hem echt al héél erg verbeterd en ben ook best wel een beetje blij met hoe erg hij veranderd is:

Afbeelding

Ik krijg graag tips en opmerkingen! Ik zie zelf dat mijn handen best wat omlaag mogen zo.. :=

Liefs, Joyce

Anoniem

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:38

Ziet er super uit hoe jij met je paard bezig bent lekker losse teugeltjes echt super!

Ik denk wel dat je veel moet oefenen op je zit want je zit heel erg in een stoelzit maar dat merk je denk ik zelf ook wel?

Veel oefenen en dan komt het helemaal goed! Topcombinatie :D Je mag zeer trots op je paard en jou zijn hoe jullie met elkaar omgaan!

thessashelly
Berichten: 354
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:39

Hij doet het zo goed Joyce!!
Je hebt hem lekker aan het lopen, hij is heel wat kilo's afegevallen en het valt me ook op dat ie steeds lichter word van kleur!
Knapzak :D

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:39

meid ik vind het geweldig om te zien hoe je met hem omgaat.
dat je met en zonder bit combineerd is denk ik alleen maar goed,je paardje ziet er een heel stuk slanker uit,en dat zal voor hem alleen maar fijner zijn met bewegen.
ik heb eigenlijk geen comentaar,ik wens jullie nog heel veel plezier samen,en alvast heel veel succes als je wedstrijd gaat rijden.

student
Berichten: 475
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:42

wat een verbetering zeg! Ga zo door!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

wat ik me afvraag, waarom kan je wel zitten zonder zadel en niet met?

verder vind ik je handen eigenlijk wel netjes, probeer vooral gewoon rechtop te zitten

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

Citaat:
Heel fout moment, maar goed te zien hoe licht hij is

Zo licht, je stijgt er zelfs van op... :+

Ik heb het idee dat je je rug een beetje hol maakt (vooral te zien op de eerste foto's), klopt dat? :)

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

Wat een leuk stel zijn jullie en Amon is zeker goed afgevallen, nog een paar kilootjes te gaan, maar dat gaat zeker lukken! Ik vind je handen helemaal niet storend, maar op de laatste foto juist te laag! Ik kijk altijd graag naar je topics omdat er bij jullie beide het plezier vanaf straalt iedere keer ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:47

Joyce, heel leuk om te zien hoe jij met je beestje omgaat, hij is echt mega knap geworden, wat een kanjer heb je gekocht nog maar een paar maanden geleden. Toeval of juist speciaal naar een crusado gezocht?

Misty2001

Berichten: 478
Geregistreerd: 12-10-08

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:55

super foto's en dat van je handen is juist super ;) zo hoor je ze ook te houden,

maar zou je me een pb willen sturen hoe jij dat doet zonder zadel en hoofdstel?, zonder zadel kan ik nog wel,maar zonder hoofdstel durf ik eingelijk niet te proberen!, hoe heb jij dat opgelost om dat zo te doen??

succes verder

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:12

Netjes hoor, hij is ook een stukje gestroomlijnder aan het worden :j

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:16

Echt Joyce, ik blíjf het zeggen, maar als ik je op deze zie (naja, fotos dan) dan.. dit plaatje klópt gewoon! Of het nou met bit en alles is of zonder, jullie samen is goed.
Met bit vind ik m er trouwens ook echt fijn uitzien joh, wat een ontzettend leuk paard is het! (ja, zonder bit natuurlijk ook, haha) Geniet lekker verder! :) Hij ziet er inderdaad ook alweer een stuk mooier uit qua model

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:17

Joyce, ziet er echt geweldig uit!

Jij & Amon zijn een perfect stel. :+:

Anoniem

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:18

Ziet er goed uit! Mooi dat je de hulpen zo nog meer kunt verfijnen :j Dat bit went vanzelf wel, veel succes op de wedstrijden! Mag ik trouwens zeggen dat jij een errug knap paard hebt?

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:21

Joyce wat heb je toch een heerlijk mooi paard!

Ik vind het echt een enorme verbetering vergeleken met november bij Amon, maar ook jouw houding :j Doorzitten is idd kwestie van veel oefenen. Lang maken, NIET! achterover hangen, ook niet om te oefenen. Je ziet bij die ene foto waar je naar achter hangt ook goed dat je dan gelijk je benen naar voren gooit. Rachel zegt het ook al: zonder zadel kan je wel doorzitten. Probeer door het zadel heen de bewegingen van Amon te voelen en daarin (tot op zekere hoogte ;) ) mee te gaan. Dus ontspannen zitten. En oefenen :D Maar dat gaat je vast wel lukken Joe. Als je nu al ziet hoe snel jullie vooruitgaan! Jij rijd niet OP Amon maar jij rijdt MET Amon en dat is zo gaaf om te zien.

Aaah 't zijn echt heerlijke foto's om te zien, ik zie je graag nog een keertje in het echie rijden. :D

Anoniem

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:23

Er komt een dag dat ik Amon van je kom weg kapen. :+:
Hij ziet er echt waanzinnig goed uit, wat een verschil!

Denk alleen dat je misschien een gaatje korter kan gaan zitten als ik het zo zie?

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:26

Russel: Hihi, nee, niet specifiek voor een Crusado, wel specifiek voor Amon. Amon is gewoon echt mijn droompaardje! Voordat ik hem kocht, had ik hem al een aantal maanden verzorgd. Toen moest hij helaas verkocht worden en had ik het geld én de tijd niet om hem te kopen. Hij is naar iemand anders gegaan, die afgelopen zomer heeft besloten toch niet met hem verder te willen. Dus heb ik hem uiteindelijk tóch gekocht, en dat was echt de beste beslissing van mijn leven :+:

TurdusMerula: Haha, dat is iets wat elk topic weer aan bod komt :P Ik heb inderdaad een enorm holle rug, niet alleen op het paard, ook als ik loop, zit of lig. Ik probeer er zo goed mogelijk op te letten, maar minder hol dan dit krijg ik hem niet. Hier loop ik al van kleins af aan mee, en ik ben bang dat ik er niet veel meer tegen kan doen. Ik werk nu al 3 jaar aan dit probleem in het zadel, het is íéts beter, maar helemaal een rechte rug gaat hem niet worden ben ik bang.. :=

Rachel&Marit: Ik heb geen idee, maar het is echt zo. Zonder zadel heb ik veel meer contact denk ik, maar hang ik ook wel achterover in draf :j

En bedankt allemaal voor de supersupersuperleuke reacties! :D

Natje_Spirit

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:30

Ik vind dat je een groot verschil kunt zien met het vorig topic, niet alleen Amon is veel vermagerd maar je houding is ook veel beter, zo te zien hebben jullie hard gewerkt en het resultaat mag gezien worden :D . Had je het trouwens niet koud in je t-shirt, hier moest je nog niet eens in je trui rond lopen := .

Mag ik ook vragen hoe je Amon hebt laten afvallen in z'on korte tijd? Mijn paard is namelijk ook veel te dik, er is al veel af maar nog steeds niet genoeg en het wilt echt niet meer lukken :o

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:32

hij is een hoop afgevallen zeg, ziet er netjes uit

Je handen hoeven van mij niet lager, zie ze liever nog iets meer voor je uit

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:32

joyce je zat vanmiddag zonder zadel wel netjes recht hoor

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:37

Het ziet er heerlijk los en geconcentreerd uit. :j Let er inderdaad op dat je een rechte lijn houdt van het puntje van je elleboog naar de mondhoek van Amon. Laat je ook niet te ver uit het zadel komen bij het lichtrijden (foto 3), niet verder dan dat je wordt opgegooid. :)

Ik heb zelf ook een ontzettend holle rug (gehad), niet alleen te paard maar ook gewoon met lopen, zitten en dergelijke. Ik heb er een paar jaar therapie voor gehad, misschien is het voor jou ook aan te raden om eens (al is het maar gewoon eens ter info) langs een fysio- of cesartherapeut gaan. Zoals je nu zit belast je je eigen wervels namelijk op een manier die niet zo prettig is voor je rug, je kunt dan misschien wat oefeningen krijgen om te zorgen dat je je buikspieren op een betere manier gebruikt. :)

Complimenten voor hoe je met hem aan het werk bent hoor! +:)+

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:53

Natje_Spirit, Ik heb Amon de eerste anderhalve maand echt keihard aan het werk gezet, veel rijden, laten rennen in de bak, grondwerken, wandelen. En verder een dieet van.... hooi. Meer heeft hij niet nodig. Behalve dan af en toe een handje muesli of een PAVO-koek voor de vitamientjes :j En dat houd ik nu ook gewoon aan, zolang hij nu in matige training staat, heeft hij echt niet meer nodig om op gewicht en energie te blijven. :)
Rijden in mijn shirt vond ik heerlijk! Dat had ik gewoon echt even nodig, haha, al was het wel een beetje frisjes ja :P

Elanor, thanks voor de tip! Ik heb al veel tips gekregen van een houdingstherapeute die mij op bokt tegenkwam. Ben ook twee keer naar een ceasartherapeut geweest en dat heeft wel iets geholpen, maar ik krijg het gewoon écht niet beter, haha :)

sernet

Berichten: 202
Geregistreerd: 19-04-07
Woonplaats: rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:02

Jullie zijn een superknap setje :D !!!!

Mooie pics Joyce

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:30

hij is echt knap joyce!! je bent echt goed bezig :)
hij is idd al afgevallen en krijgt nu echt mooie spieren bij zijn borst en kont, in plaats van vet waar hij ook best breed door leek.
en zoals de rest al zegt: wat passen jullie toch goed bij elkaar :D :D

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:14

Oooh Amon :+:
Ziet er goed uit Joyce! Jullie zijn echt een geweldige combinatie :+: Toch vind ik de zonder-zadel-en-hoofdstelfoto nog het mooist ;)