casper @ z2 training

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:15

saskiakefie schreef:
Ik zie spanning in de onderhals lijn. Vind het ook niet z2 eruit zien. Ik zie ook een paard die zijn hoofd kantelt, dus vrij makkelijk buigen geloof ik ook niet helemaal. Verder ziet het er gespannen uit, kijk eens naar die staart. En je houding is echt belangrijk, anders kom je zowiezo niet verder. Wat is er met je lichaam?



ik heb fybromilagie en veel last van mij heupen schouders en rug!1
toch krijg ik vaak commentaar op mijn coupon dat hij nog erg los en buigzaam is voor zijn leeftijd.
hij is wel een beetje scheef nog en daar word ook aangewerkt!!
en hij is nog geen z2 we zijn alleen er mee bezig mag het wel starten!!

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:19

het is in mijn ogen niet echt Z2 waardig. maar het zijn natuurlijk foto's

Ik zie een valse knik bij het paard die niet ontspannen loopt. hij houd zijn bovenlijn vast, kanteld wellicht hierdoor ook zijn hoofd.
Z'n achterhand is ook erg mager bespierd, hij is sowieso wat magertjes qua spieren.

Ondanks je lichamelijk gebrek vind ik het niet echt een excuus. tuurlijk hierdoor ben je beperkt maar je kiest tenslotte zelf om op dit niveau mee te draaien dus opmerkingen op je coupon zijn in mijn ogen niet meer dan terecht.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:21

Citaat:
toch krijg ik vaak commentaar op mijn coupon dat hij nog erg los en buigzaam is voor zijn leeftijd


Een paard van 14 is niet oud.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:23

Ik vind de meeste plaatjes geen fijn gezicht.. Paard lijkt er weinig plezier in te hebben, en drukt nogal eens zijn rug weg. Ik zou eerst terug gaan naar de basis van zowel jou als je paard, vooral op lossigheid in zijn lichaam, en dan pas weer verder gaan met trainen voor het Z :)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:24

eenitraM schreef:
Citaat:
toch krijg ik vaak commentaar op mijn coupon dat hij nog erg los en buigzaam is voor zijn leeftijd


Een paard van 14 is niet oud.


dat is niet mijn uitspraak!!!maar van de jury

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:25

Heino schreef:
Ik vind de meeste plaatjes geen fijn gezicht.. Paard lijkt er weinig plezier in te hebben, en drukt nogal eens zijn rug weg. Ik zou eerst terug gaan naar de basis van zowel jou als je paard, vooral op lossigheid in zijn lichaam, en dan pas weer verder gaan met trainen voor het Z :)



ja klopt maar ieder paard drukt zijn rug wel is weg!!
en misschien ziet het er zo uit op de fotos maar los is ie echt wel!!!

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:26

Ik zie het op vrijwel alle foto's, en dat is toch echt een teken van onvoldoende basis... Daarnaast, probeer wat met de tips te doen, ipv je constant te verdedigen. Niemand is perfect :)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:36

ik verdedig het niet ik vertel hoe het zit!!
en er zitten nuttig tips tussen hoor! en daar doe ik zeker wat mee
maar die fotos zijn natuurlijk ook een moment opname dus daar valt niet alles uit te halen!!

Bella88

Berichten: 340
Geregistreerd: 10-11-06

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:41

ik sluit me bij het gegeven commentaar aan, wat ik me afvraag, het klitteband van de bandages moet toch bovenaan eindigen?

Dickie8

Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:43

Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken: Dit meisje heeft het wel tot het Z geschopt wat er ook heel veel niet kunnen ;)

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:43

Misschien zijn t niet de meest gunstige foto's maar ik zie geen Z combinatie( wat je dus wel blijkt te zijn) . Al t commentaar is al gegeven. Veel succes verder!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:45

Bella88 schreef:
ik sluit me bij het gegeven commentaar aan, wat ik me afvraag, het klitteband van de bandages moet toch bovenaan eindigen?


haha volgens mij is dit geen topic over bandages!!!
en punt twee het waren even geleende banages en ze waren te kort!
dus vandaar kon ik niet perfect bandageren!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:45

Jetje1985 schreef:
Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken: Dit meisje heeft het wel tot het Z geschopt wat er ook heel veel niet kunnen ;)



dankje!!!!!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:46

sandr0 schreef:
Misschien zijn t niet de meest gunstige foto's maar ik zie geen Z combinatie( wat je dus wel blijkt te zijn) . Al t commentaar is al gegeven. Veel succes verder!



ja zelf 3x z al :D en bedankt!!!

Bella88

Berichten: 340
Geregistreerd: 10-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:48

reinandje schreef:
Bella88 schreef:
ik sluit me bij het gegeven commentaar aan, wat ik me afvraag, het klitteband van de bandages moet toch bovenaan eindigen?


haha volgens mij is dit geen topic over bandages!!!
en punt twee het waren even geleende banages en ze waren te kort!
dus vandaar kon ik niet perfect bandageren!!



Klopt maar het viel me op. Vind het niet nodig dat je zo reageert.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:53

[






o sorry wist niet dat je het zo zal opvatten maar ik bedoel het niet bot hoor(zeg meestal gelijk wat er in me opkomt dus vandaar)
haha

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:54

Probeer hem kleiner te maken en meer op het achterbeen te zetten. Veel schakelen, vind zelf makkelijk om er veel kleine voltes bij te rijden (bij het terugrijden, maakt het voor jezelf makkelijker) Sb op bv een 15m volte om m op het achterbeen te zetten.
Zijn natuurlijk slechts een paar voorbeeldjes..
Over je eigen houding zijn al genoeg opmerkingen geplaatst

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:55

'k vraag me af waarom je zo fel moet reageren, als je zulk soort reactie's niet wenst had je simpel weg geen foto's moeten plaatsen. we proberen je alleen maar te helpen en niet onnodig pijn te doen.

je zal misschien Z geweest zijn maar vind dit geen Z combinatie. ook al zijn het foto's

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:57

kamsel schreef:
Probeer hem kleiner te maken en meer op het achterbeen te zetten. Veel schakelen, vind zelf makkelijk om er veel kleine voltes bij te rijden (bij het terugrijden, maakt het voor jezelf makkelijker) Sb op bv een 15m volte om m op het achterbeen te zetten.
Zijn natuurlijk slechts een paar voorbeeldjes..
Over je eigen houding zijn al genoeg opmerkingen geplaatst



ja indd rijd wel veel overgangen maar moet het waarschijnlijk nog wat meer gaan doen ;)
bedankt!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:58

Pashon schreef:
'k vraag me af waarom je zo fel moet reageren, als je zulk soort reactie's niet wenst had je simpel weg geen foto's moeten plaatsen. we proberen je alleen maar te helpen en niet onnodig pijn te doen.

je zal misschien Z geweest zijn maar vind dit geen Z combinatie. ook al zijn het foto's



waar reageer ik dan zo fel op?
en ik kan al het kritiek hebben hoor!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:16

iemand nog nuttige tips over het paard!!!
over me houding hebben we nu twee paginas vol dus dat weet ik nu wel hahaha!!!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:16

Wat ik zo op de foto's zie vind ik het er ook niet Z-waardig uit zien.
Bovendien vind ik het onzin dat de jury zegt dat je een oud paard hebt. Mijn pony word deze maand 20 en loopt ook nog volop in de wedstrijdsport. Kan prima meekomen met de jongere pony's.

Ik zou je paard wat ronder los gaan rijden, zodat hij geen dikke onderhals opzet. Hals van je paard is erg dun, door wat ronder los te rijden kun je de goede spieren trainen. Natuurlijk wel onder begeleiding doen.
Ik zie idd ook niet echt oprichting, wat je in de Z1/Z2 toch echt moet laten zien.
Kortom, als ik jou was zou ik de Z2 nog even laten wachten en veel gaan lessen!

Vind het setje wle erg leuk staan :j
Succes!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:26

kinuh schreef:
Wat ik zo op de foto's zie vind ik het er ook niet Z-waardig uit zien.
Bovendien vind ik het onzin dat de jury zegt dat je een oud paard hebt. Mijn pony word deze maand 20 en loopt ook nog volop in de wedstrijdsport. Kan prima meekomen met de jongere pony's.

Ik zou je paard wat ronder los gaan rijden, zodat hij geen dikke onderhals opzet. Hals van je paard is erg dun, door wat ronder los te rijden kun je de goede spieren trainen. Natuurlijk wel onder begeleiding doen.
Ik zie idd ook niet echt oprichting, wat je in de Z1/Z2 toch echt moet laten zien.
Kortom, als ik jou was zou ik de Z2 nog even laten wachten en veel gaan lessen!

Vind het setje wle erg leuk staan :j
Succes!



ik rijd hem bewust niet super laag en diep omdat hij dan gaat duiken en op de voorhand gaat lopen daar schiet ik dus niks mee op wil eerst dat hij voorwaarts is en in normale aanleuning loopt zonder de valse knik en te gaan duiken!!!
en hij heeft zeker een dun nekkie maar hij is ook weer wat afgevallen hellaas!!
en dat oprichten gaat ook niet perfecht wil eerst dat hij recht en voorwaarts is!!
maar bedankt voor het commentaar!!!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:30

Reinandje: Ik dacht al dat je ook fibro had; het is alsof ik naar mezelf zit te kijken en fijn dat ik nu weet dat ik met zo'n slechte houding toch nog Z kan worden als ik mijn best doe. :P
Ik zie ook nog geen Z combinatie, ook omdat je paard nog niet super los lijkt op de foto en ik de bespiering nog niet top vind, bijvoorbeeld op de hals. Hij heeft bijna een onderhals i.p.v. een bovenhalsspier. Ik zou hem toch iets ronder en over de rug laten lopen denk ik en dan met tempowisselingen, een contragalopje of een stukje schoudenbinnenwaarts of renvers proberen je paard meer te laten dragen achter, zodat hij zichzelf op gaat richten vanuit de wat rondere instelling. :)
Echt super dat je met je fibro zover gekomen bent!

Oja, en probeer niet teveel uitroeptekens en vraagtekens te gebruiken in je reacties, één per keer is meer dan genoeg. het komt anders wat fel/agressief/schreeuwerig over. ;)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:46

Lante schreef:
Reinandje: Ik dacht al dat je ook fibro had; het is alsof ik naar mezelf zit te kijken en fijn dat ik nu weet dat ik met zo'n slechte houding toch nog Z kan worden als ik mijn best doe. :P
Ik zie ook nog geen Z combinatie, ook omdat je paard nog niet super los lijkt op de foto en ik de bespiering nog niet top vind, bijvoorbeeld op de hals. Hij heeft bijna een onderhals i.p.v. een bovenhalsspier. Ik zou hem toch iets ronder en over de rug laten lopen denk ik en dan met tempowisselingen, een contragalopje of een stukje schoudenbinnenwaarts of renvers proberen je paard meer te laten dragen achter, zodat hij zichzelf op gaat richten vanuit de wat rondere instelling. :)
Echt super dat je met je fibro zover gekomen bent!

Oja, en probeer niet teveel uitroeptekens en vraagtekens te gebruiken in je reacties, één per keer is meer dan genoeg. het komt anders wat fel/agressief/schreeuwerig over. ;)



hahaha je het is lastig heb af en toe zoveel pijn!
me houding is echt veel beter geweest.
maar ja je moet nu wat toch?
en stoppen wil ik niet want zonder rijden heb ik ook pijn!
maar ik ga zeker wat met de tips doen!

en je andere tip heb ik ook opgevolgd haha.