melvira@ work Z2 dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:07

hoi ik wilde mijn paard melvira ook maar is onder het zadel laten zien!!

we rijden nu z2 dressuur maar mogen zz licht gaan starten.
maar dat doen we voorlopig nog niet ze heeft een poos stilgestaan wegens klachten van mij zelf dus er moet nog een hoop gebeuren!

melvira is een 14 jarig merrie van farao(tuigpaard)

hier de fotos


Afbeelding
uitgestrekte draf

Afbeelding
gewoon drafje beetje wazig maar ze loopt gelukkig niet meer zo kort in de hals

Afbeelding



Afbeelding




Afbeelding


Afbeelding


dat was het een bericht zou leuk zijn!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:08

Afbeelding

deze stond er niet goed op

Daisy01

Berichten: 688
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Sijbekarspel

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:11

Leuke foto's! Erg knap om een tuiger zo te kunnen rijden!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:12

@ daisy dankje!!!!

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:14

Mooi peerd!
Dat setje staat haar goed, ik heb het dekje ook :D

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:16

o hahaha oke ja dekje had ik ff geleend ik heb wel zo rose dekje maar niet bij me haha dus moest even wat lenen haha

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:16

ik vind het er niet ontspannen uitzien, en je stang staat regelmatig (te) strak....
je dekje ligt niet neetjes onder je zadel, dit kan irritant zijn voor het paard.

Vind het er niet Z2 uitzien, maar mischien komt dat zoals je zelf zegt, omdat ze stilgestaan heeft.. :)

Wel mooi joh dat je een tuiger zo ver krijgt, ik rij zelf ook tuigers. zijn vaak wat lastiger netjes te rijden, en zijn zo ontigelijk snel afgeleid :=

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:18

klopt ze is vaak wat te gespannen en t dekje wilde ook niet meewerken en ja we moeten weer een beetje van vooraf aan beginnen en het is indd lastiger te rijden! en dat te strak van de stang dat viel wel mee vind ik!

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:21

reinandje schreef:
klopt ze is vaak wat te gespannen en t dekje wilde ook niet meewerken en ja we moeten weer een beetje van vooraf aan beginnen en het is indd lastiger te rijden! en dat te strak van de stang dat viel wel mee vind ik!


als je weer vanagf vooraan moet beginnen, is het dan niet handiger om dan lekker op een trensje gaan rijden...? dat is een stuk ontspannender lijkt me..

lekker rijden aan de ontspanning, want dit is niet echt ontspannen... neit gelijk alles willen maar weer rustigana opbouwen.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:24

ik wil ook zeker niet alles maar ik bedoel met vooraan dat ik niet gelijk alle z oefeningen perfect wil hebben maar wat vind je er dan zo gespannen uitzien!!

en ik denk dat het niet zo heel veeluitmaakt voor haar met wat voor bit ik rijd!

Lis_
Berichten: 26
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:26

Je zegt zelf dat het paard lang heeft stil heeft gestaan, en je weer van voor af aan begint. Ga dat dan ook echt doen, doe er een trensje in en begin met lekker loswerken. Neusje er meer uit. Veel voltes rijden, hals strekken. Het ziet er nu gewoon niet fijn uit, heel erg gespannen, laat hem maar lekker over de rug lopen.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:33

Fijn dat je zelf weer kan gaan rijden.
Vind het wel veel mooier als je m er lekker met het neusje er uit rijdt, hij loopt nu wel heel ver achter de loodlijn iedere keer.
Hoop voor je dat je m snel weer lekker op kan pakken.

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:37

Daar hebben we mellie..
haha
Eindelijk eens een keer op bokt.
Succes ermee ;) je begrijpt wat ik hiermee bedoel ;)

En lekker trainen voor je wedstrijd he!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:51

Lis_ schreef:
Je zegt zelf dat het paard lang heeft stil heeft gestaan, en je weer van voor af aan begint. Ga dat dan ook echt doen, doe er een trensje in en begin met lekker loswerken. Neusje er meer uit. Veel voltes rijden, hals strekken. Het ziet er nu gewoon niet fijn uit, heel erg gespannen, laat hem maar lekker over de rug lopen.



je moet iets beter lezen met vooraf aan beginnen en ik had m nu wat meer bovin en ze loopt heel makkelijk lang laag en dat doe ik ook met losrijden dus!!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:52

dankje daantje en t komt goed ikweet wat je bedoelt haha!!
van de week zetten we cas ff op de foto!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:54

Iris82 schreef:
Fijn dat je zelf weer kan gaan rijden.
Vind het wel veel mooier als je m er lekker met het neusje er uit rijdt, hij loopt nu wel heel ver achter de loodlijn iedere keer.
Hoop voor je dat je m snel weer lekker op kan pakken.



ja dat neus eruit gaat lang laag heel goed maar bovin wat moelijk ze kropt zich snel op en dat is heel lastig te voelen zien als ik erop zit maar daar werken we wel aan!!!

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:54

Mooi paard ook ,,
Echt goed dat je het zover heb geschopt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:08

neusje mag er verder uit hakken uitdrukken niet achterover leunen en let op je stang gebruik dat is op foto 2 erg streng

edit: en idd als je van vooraf aan begint moet je hem laager instellen veel voltes en op een trens gaan rijden. en ik ben het met mijn voorgangers eens dat het er te gespannen uit ziet

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:19

Citaat:
ja dat neus eruit gaat lang laag heel goed maar bovin wat moelijk ze kropt zich snel op en dat is heel lastig te voelen zien als ik erop zit maar daar werken we wel aan!!!


Ik denk dat je dat kort worden wel kan voelen. Mijn paard doet dat ook en als hij erachter komt heb ik geen druk meer op mijn teugels (hij wordt korter en als ik mijn teugels dan niet verpak komt er een waslijn in). Dit is voor mij een teken dat ik hem met mijn benen meer moet stimuleren mijn hand op te zoeken. Vaak rijd ik hem in mijn training dan wat richting halsstrekken totdat hij weer goed contact zoekt en stel hem dan weer wat hoger in. Tegenwoordig gaat het steeds langer duren eer hij weer achter de loodlijn kruipt dus we gaan de goede kant op.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt :) .

Evito_06

Berichten: 1028
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Groningen.

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:30

tuiger? Waar ik zie geen tuiger... erg knap dat je met een tuiger zo kan rijden,, sommige mensen zeggen wel eens wat kom je doen met zo'n lompe knol... maar dat is helemaal niet zo!

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:34

Op zich rij je niet teveel op stang maar zit je kinketting gewoon veel te los. Even een gaatje of drie strakker en dan werkt hij veel eerlijker in dan nu. Nu ontstaat er bij stanggebruik teveel druk achter de oren omdat je hem verder naar je toe kunt trekken voordat de kinketting aan de kin zit. Het is vriendelijker om die ketting iets strakker te doen en dan net zo door te rijden als je nu doet, vooral op trens. Ik zou zelf ook op trens begonnen zijn overigens maargoed dat is je eigen keus.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:53

moi22 schreef:
Citaat:
ja dat neus eruit gaat lang laag heel goed maar bovin wat moelijk ze kropt zich snel op en dat is heel lastig te voelen zien als ik erop zit maar daar werken we wel aan!!!


Ik denk dat je dat kort worden wel kan voelen. Mijn paard doet dat ook en als hij erachter komt heb ik geen druk meer op mijn teugels (hij wordt korter en als ik mijn teugels dan niet verpak komt er een waslijn in). Dit is voor mij een teken dat ik hem met mijn benen meer moet stimuleren mijn hand op te zoeken. Vaak rijd ik hem in mijn training dan wat richting halsstrekken totdat hij weer goed contact zoekt en stel hem dan weer wat hoger in. Tegenwoordig gaat het steeds langer duren eer hij weer achter de loodlijn kruipt dus we gaan de goede kant op.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt :) .


ze komt niet MEER los van mijn teugel dat heeft ze wel gedaan maar nu niet meer maar ze loopt indd wat te diep maar waarschijnlijk ook omdat ik haar iets te veel tegen moest houden.
en ik rijd haar altijd met de neus over de grond en pak der maar heel even op maar bedankt voor het advies!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:55

Mindfields schreef:
Op zich rij je niet teveel op stang maar zit je kinketting gewoon veel te los. Even een gaatje of drie strakker en dan werkt hij veel eerlijker in dan nu. Nu ontstaat er bij stanggebruik teveel druk achter de oren omdat je hem verder naar je toe kunt trekken voordat de kinketting aan de kin zit. Het is vriendelijker om die ketting iets strakker te doen en dan net zo door te rijden als je nu doet, vooral op trens. Ik zou zelf ook op trens begonnen zijn overigens maargoed dat is je eigen keus.



daar heb je helemaal gelijk in goede tip maar ik wilde m niet te strak doen omdat ik bang ben dat ik er perongeluk toch te veel aan zit en dat ze dan weer achter de teugel komt maar ik ga t proberen!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:56

poeppie97 schreef:
tuiger? Waar ik zie geen tuiger... erg knap dat je met een tuiger zo kan rijden,, sommige mensen zeggen wel eens wat kom je doen met zo'n lompe knol... maar dat is helemaal niet zo!



indd dat zeggen ze wel is en ze vragen zich ook echt af wat doe je met zon paard hier!!
en er zijn ook wel mensen die ook geen tuiger zien ze heeft ook echt helemaal geen knieactie!

maar het is op papier een volle tuiger haha

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:57

maar kunnen de mensen die het zo gespannen vinden dan uitleggen waar ze dat uit opmaken???