Lekker in de zee spelen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:04

Ja, vandaag zijn we (Ik en Iris, zij zit ook op bokt) lekker met haar Goldy naar het strand geweest.
Van de zomer wil Iris met 'm gaan zwemmen, maar da's nu nog een beetje koud, dus we hebben gewoon even pootjebaden gedaan. Nou dat vind Goldy helemaal geweldig hoor!
Eerst met zijn tweeën erop door het bos gescheurd. Armen wijd, ogen dicht (alla titanic :') ) en toen kwam het hoor... "IK BEN EEN VLIEGTUIG!!!" :+
Tja een mens kan maar lol hebben. :))

Ik richting de zee...
Afbeelding

Pootjes nat...
Afbeelding

Wat gebeurd daar?
Afbeelding

Lekker iedereen onderspetteren! Jipppieee! (Dat doet hij dus de hele tijd, malle pony! :+ Of met zijn neus door het water alsof hij een duikboot is. :Y) )
Afbeelding

Toen gewisseld, lekker met Iris spelen...
Afbeelding

Golfjes!
Afbeelding

Weer spetteren, want dat is leeeeuuuwwk!
Afbeelding

Op de terugweg ook nog een sprongetje gedaan, eerst met mij, nou ik bakte er niks van. :o
http://s213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/?action=view&current=V220209_1136.flv

Ja, ik moet echt aan mijn techniek werken. :+

Iris is er beter in, ik krijg alleen het filmpje niet gedraaid... Jammer, want het is een leuk filmpje!
http://s213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/?action=view&current=V220209_1134.flv

S'middags zijn we ook nog naar Michiel geweest, mijn vzknollie. Die was met z'n baasje al een ritje wezen maken, dus hebben we de pony van m'n nichtje maar even meegenomen. Iris past daar zowiezo nog makkelijk op, en mij kan ze voor gewoon een buitenritje ook nog wel hebben.
Nou Silverstar vond het super hoor! Haar baasje wil vooral stappen op buitenrit, maar nu mocht ze lekker van jetje gaan! :D Gezellig met de twee grote meiden mee, en fel dat ze was.
(Ze ging er ook nog vandoor, nou ik scheet zeven kleuren. _O- Het enigste dat door mijn hoofd ging was: 'Nee ik ga vallen en dan ben ik voor altijd dat meisje dat van die kinderpony viel! Ik kan nergenst meer mijn kop laten zien zonder uitgelachen te worden!' Gelukkig wou ze alleen gezellig achter Iris op de fiets aan. Pfffjeew wat was ik opgelucht. :o )

Foto's heb ik, maar ik weet niet of ik die op bokt zal zetten. Het is geen gewoonte om op die pony te rijden, maar ik weet hoe snel je een dierenmishandelaar bent op bokt. Eventueel wil ik ze nog wel neerzetten.

Nouja, dat was dus onze super penny superleuke dag!

En na wat pb'tjes durf ik de foto's van mij en Silverstar er wel op te zetten...
Smile!
Afbeelding

Nou denkt Silverstar, ik sta wel even 2 seconden stil, maar dan wil ik weer lekker door hoor! Dan mag ik een keer galoperen...
Afbeelding

Knap koppie heeft ze toch. Of liever gezegd, slim. :D Aan het begin van de rit al, mejufrouw dacht, ik draai even een akker op, kan ik eens lekker hard. :Y) En beledigt dat ze was dat Iris haar gewoon omdraaide. _O-
Afbeelding

En weer lekker verder stappen hoor, Silverstar had haaaaast!
Want zometeen kwam er weer een galopstuk. :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 22-02-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

carlijnepijn

Berichten: 43
Geregistreerd: 09-05-08

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:08

echt super zo naar het strand :)
ik ben jaloers...wij hebben niet de mogelijkheid om zo naar het strand te gaan. pony vind het ook leuk!
ben dan wel eens benieuwd naar die andere pony :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:15

Dit zijn foto's van haar met Iris, van een andere keer.
't is wel fijn als er af en toe iemand anders op rijd, want mijn nichtje is nog best jong, en iemand anders kan haar dan een keer doorpakken.

[ITP] Twee "penny's" @ lol met je knol!

Edit: Ja het is inderdaad heerlijk, lekker uitwaaien!

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:16

Gaaf hoor! Klinkt echt helemaal als lol met je knol!! :D

Ik ben ook wel benieuwd naar de andere pony, zo erg kan het niet zijn toch? :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:18

Ja echt wel, en daar gaat het toch om?
Mja, ik heb er wel vaker topics voor verpest zien worden. Ik pb 'm wel. :j

xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:20

Super vet die foto's op het strand. Ik zou graag ook weer snel willen met mijn haflingers maar beetje ver weg. Staat jou paard er dicht bij in de buurt?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:21

Goldy staat op, nou 20 minuutje rijden van het strand (te paard.) denk ik. Dus dat is leuk te doen. :j

juf_esther
Berichten: 278
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Renesse

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:39

leuk cis!

lekker he vakantie!!

Crocus

Berichten: 61
Geregistreerd: 03-02-08
Woonplaats: Noord-Oost Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 02:02

Leuke foto´s ! De filmpjes doen het bij mij wel, maar de tweede is op z´n kant ...? :-)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 09:33

Ja, die krijg ik niet gedraaid, moet nog eens zoeken hoe dat dan wel kan... Dus als iemand een programma weet. Met WMM lukt het ook niet, die opent ze niet.

Ja, pfff heerlijk joh! Lekker iedere dag naar de paarden, alle tijd om ongein uit te halen. :D

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:39

ooooww ik wil ook naar het strand :D
echt leuk hoor :P
maar merkt jou nichtje dat straks niet als zij weer op buitenrit wil dat ze misschien net iets harder wil dan normaal??
vroeg ik me af hoor niet om aan te vallen ;)
verder heel veel plezier gehad zo te zien :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 09:42

Hehe tja dat kan op een eiland heel makkelijk. Strand, duinen, bos, polderlandschap, noem het maar op.

Denise rijd altijd achter de grote paarden aan, gewoon stappen en draven. Pony heeft het dan al druk zat met bijblijven, dus dat zal wel meevallen. Deze route doen we op het moment ook bijna nooit, dus ze zal het niet onthouden denk ik.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:09

heej
De foto's zijn wel goed gelukt :D
Ik hoop dat vrijdag of zaterdag me broer meegaat 8-)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 10:12

Jaaa gaaf! :D
Want ik kan wel eens een nieuwe ava gebruiken. :')

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:15

Leuke foto's, ik zou ook wel een keer lekker naar het strand willen met mij ponies.

Filmpjes kan ik helaas niet bekijken.
Helaas moet ik wel zeggen dat je billen echt te groot zijn voor het zadel van Silverstar. Je zit nu bovenop de lepel waardoor jou gewicht niet word verdeeld maar op 1 plek drukt.

Crocus

Berichten: 61
Geregistreerd: 03-02-08
Woonplaats: Noord-Oost Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:01

Chocotof schreef:
Helaas moet ik wel zeggen dat je billen echt te groot zijn voor het zadel van Silverstar. Je zit nu bovenop de lepel waardoor jou gewicht niet word verdeeld maar op 1 plek drukt.


Scherp gezien ! Kan het ook een kwestie zijn van beugels te kort ? Of is het zadel dan nog te klein denk je, als de beugels langer zouden zijn ?

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:05

Met langere beugels zouden je billen alsnog op de lepel drukken.

Ik weet niet hoe groot het zadel is dat erop ligt?
Zelf heb ik 17inch zadels op mijn c ponies liggen waar ik prima in pas. 1 daarvan is zelfs een springzadel waardoor je natuurlijk met kortere beugels zit.

Maar de grootte van het zadel is natuurlijk ook afhankelijk van de ruglengte van Silverstar. Mijn ponies hebben dezelfde schofthoogte al kan de een een wat langer zadel hebben dan de andere.

Ik zou zeggen, als je dan toch op een pony wil rijden die wat aan de kleine kant is zorg dan wel dat je gewicht goed verdeeld word. Daar doe je de pony een groot plezier mee.

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:23

Hey, is dit bij Ouwerkerk?
Of zijn jullie echt naar het strand geweest?

Ben daar van de week nog even met mijn hondjes geweest.

Ziet er leutig uit hoor!

Ik rij zelf wel eens naar het strandje bij Bru, maar dat stelt echt niets voor..een keer knipperen met je ogen en je bent er door!

Ouwerkerk is iets groter.

Ik wil ook graag zwemmen van de zomer, dan het liefste bij Ouwerkerk, daar heb je meer ruimte!

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:00

Ja dat is bij ouwerkerk
Goldie wilt nog niet zo diep het water in
Maar in de zomer is hij gewoon de sjaak :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:16

K'heb het nog eens nagevraagd in een ander topic. Ik denk dat het idd een kwestie is van beugels langer hoor, ze zaten nu aardig kort. Of zonder zadel. Maar het was vooral voor mij een eenmalige actie hoor. Het plan was eigenlijk ik op Michiel, Iris op Silver voorop, maarja Michiel had al gelopen.

En vandaag ging Silverstar d'r baasje rijden. Nou eerst haar moeder longeren, maar na 5 minuten zei ze kom maar Denise, Silverstar is braaf vandaag. O:)

Hehe ja duh, die pony heeft heerlijk gelopen, 2 dagen terug. Maarja dat weet Denise niet, die is zo snel jaloers.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:55

Al doe je je beugels 10 gaatjes langer, jou billen passen gewoon niet meer in het zadel, je zit zelfs over de lepel op sommige foto's. Zonder zadel zou het probleem op kunnen lossen maar vergeet niet dat een zadel (waar de ruiter welliswaar in past) het gewicht van de ruiter verdeelt.
Zonder zadel ga je wellicht achter de draagvlakken van de rug zitten wat natuurlijk niet prettig is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Lekker in de zee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:58

Daarom is het ook niet mijn pony. ;)
Maar ik heb de discussie al gevoerd, dus dat hoeft niet opnieuw.

Maar je kunt ook zien dat ik heel erg naar achter zit daar. Aan de voorkant is nog ruimte over.