Hobbelen met Visa van Mossel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:37

Ik ben het eens met mossel en sok, een paard kan echt wel af en toe door een zwaardere bak. Er gaan toch ook mensen naar het strand? Dan heb je ook toch wel vaak lange stukken met zwaar zand. Dus ik snap niet dat er zo'n heisa over gemaakt wordt. Ik heb tijdens mijn cursus voor groom geleerd, dat een zware bak goed is voor spieropbouwen en harde ondergrond goed is voor de pezen sterker te maken. Pin me daar niet op vast want dat hebben ze me ook maar verteld en je hoort toch overal andere dingen.
Maar ik vind zowiezo dat paarden tegenwoordig behoorlijk als porseleinen poppetjes worden behandeld, en zo'n half uurtje in zo'n bak pffffoooeeei drama hoor.
Ik vind het een leuk beestje en de bak zal best binnekort helemaal in orde zijn.
Oh ja rijtechnisch commentaar. Hmmm Sok je hebt af en toe piano handjes. En je mag soms je hakken iets meer uitdrukken. Verder vind ik het echt een leuk beestje om te zien.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:06

((tja, dan klopt die informatie niet die je verkregen hebt. Wij hebben ook zn rotbak die altijd loeizwaar word. (En waar ik dus niet in rijd) Waar de veearts ons ook sterk aanrade om niet in te rijden. Een te zware bak geeft een paard geen ondersteuning, en brengt de balans in de war omdat ze constant of wegzakken of op een bult, of in een gat stappen. En nog 10 meer redenen.))

Maar verder niks over de bak, waar de Tsen nogal fel op reageren.

Ik vind het paard nogal lang en laag en teveel op de voorhand lopen. Hij krijgt weinig ondersteuning zo. Hij mag veel activer van achter en mag met wat meer impuls lopen. Heb het idee dat hij sloft en hangt.

Misschien wat meer overgangen rijden, en hem heel actief op het been maken? Veel tempowisselingen en figuren zullen ook wel helpen.

Succes met je leuke beestje!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:49

een paard kan zeker een peesblessure krijgen van 1 x in een zware bak. Het overbelasten van de pezen is gewoon niet goed.

verder: leuk paard! let op de voeten, beter de beugels een gaatje korter en hakken netjes uitgedrukt dan te lang, dan krijg je ook swieberende benen :)