Mijn paardenjaar ITP, hoe alles kan veranderen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Mijn paardenjaar ITP, hoe alles kan veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:37

Ook ik kan natuurlijk niet achter blijven met mijn jaar overzicht. Ik had gehoopt dat ik in dit topic mooie foto's had kunnen van een mooi opgroeiende Annebel en een vrolijke goed lopende Saar maar dat heeft niet zo mogen zijn.
Het liep allemaal anders dan verwacht, helaas.
Annebel:
Een geweldig veulen, ze heeft niet oud mogen worden maar ze heeft zo'n indruk op me achter gelaten! Zo lief, zo zwak maar toch al zo eigenweis, toen ze nog nauwlijks normaal kon staan of lopen kon ze al wel stijgeren omdat ze de fles niet wilde! Ze was mijn droomveulen, precies zoals ik het wilde een zwart bonte merrie met vier witte benen net als haar moeder.
[IM] Slaap zacht lieve Annebel


Saar:
Mijn kleine maatje, een geweldige pony! Een karakter waar je u tegen zegt maar ondetussen ook zo schattig. Altijd vrolijk en ontzettend sterk, een kleine vechter die voor niets of niemand bang was.
[IM] Saartje na alle ellende alsnog overleden


Gelukkig komt na regen altijd weer zonnenschijn. Ik kon niet lang zonder paard zitten, ik verveelde me dood! Het was de laatste week van de zomervakantie en plotseling had ik nauwlijks meer wat te doen. Ik was er zo aan gewend dat ik iedere dag uren en uren bij Sara zat! Dus mijn ouders hebben besloten dat er een nieuw paard mocht komen. En al snel gingen we op jacht naar een leuke ijslander. Na de tweede 'kijkdag' hadden we al een hele leuke gezien die bij ons meteen op nummer een stond. Ze was misschien niet zo aardig tegen me, eigenlijk wilde ze me niet eens aankijken de eerste keer maar toch had ze iets geweldigs! We zijn verder gegaan met kijken maar Embla bleef maar in ons hoofd zitten. We hebben meteen een afspraak gemaakt voor een tweede keer proefrijden en om haar te laten keuren! En ja hoor ze werd goedgekeurd!! En zo kwam op 14 september Embla bij ons *\o/*De foto's:

Januari:
Afbeelding
Samen wandelen op de dijk!

Februari:
Afbeelding
Kijken bij de carnavals optocht!

Afbeelding

De laatste keer voor de wagen

Maart:
Afbeelding

April:
Gewassen voor luis

Afbeelding

Mei:
Laatste keer samen uit een bak eten met haar beste vriendin Vlinder
Mijn mooie meisje :+:
En zo zag ze eruit toen Annebel net geboren was, vreselijk om je pony zo te moeten zien

Afbeelding
De kleine Annebel :+:

Afbeelding

Van boven af

Juni:
Van:
Afbeelding
Naar:
Afbeelding
:+:
tsja.. je bent een shetlander of je bent het niet he :Y)

Augstus:
Afbeelding
Haar nieuwe super sexy western hoofdstelletje showen!

De laatste foto's bij de lingehoeve:
mooi koppie
wachten op stal

Afbeelding
Nog een kusje aan mijn beste vriendinnetje

En toen was het sprookje over, de prachtige avonturen met mij en Sara en pascale en Vlinder waren nu voorgoed voorbij. Nooit meer met z'n vieren wandelen of lekker op pas met de sulky, nooit meer met zijn vieren zwemmen of uren alleen met Sara op het strandje zitten te genieten van de zon, nooit meer samen.
Het einde van een geweldige tijd, ik denk mijn beste ponytijd.

En toen kwam Embla, mijn nieuwe maatje. De pony die zo anders is dan Saar maar eigenlijk er ook weer super erg op lijkt. In het begin vooral was het soms net even als of Sara aan de touwtjes trok, actie's die zij ook had kunnen doen.

September:
Afbeelding
lekker wandelen

Helaas werd Embla rond oktober/november getrapt door het paard van een stalgenoot met als gevolg dat ze drie weken kreupel liep. In die tijd heeft ze dus iedere dag lekker een wandeling gemaakt.
Oktober:
Afbeelding
zonder zadel rijden in het bos

November:
Afbeelding
lekker wandelen

in de sneeuw

December:
Afbeelding
Samen met Wolf

Tijdens een wandeling met Imke_tarek@bokt
Lekker rennen in de bak

Ik hoop dat 2009, een beter jaar word en ik nog lang mag genieten van Embla!

Ik wil graag nog potverdikkie@bokt bedanken omdat ze met geweldig advies heeft gegeven toen we met Annebel zaten!
En ook R_obin@bokt omdat ze gewoon super is, en ik nog steeds heel erg blij ben dat je er bij was 19 augustus!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:15

Wat een pech allemaal, ondanks al het verlies veel plezier met Embla, het lijkt me een schat van een paardje ;)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Mijn paardenjaar ITP, hoe alles kan veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:22

Wat een r*tjaar voor je, maar wel fijn dat je weer zo'n lief maatje gevonden hebt! Heel veel succes met je ijslandse paardje! :)

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Mijn paardenjaar ITP, hoe alles kan veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:20

Wat een vervelend jaar heb jij achter de rug. Hopen dat 2009 beter word! Veel plezier met je ijslander!

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:01

Vind het nog altijd heel erg van Saar & Annabel.

Gelukkig heb je Embla, de pony die het verdriet een beetje kon dimmen :(:)
Nog heel veel plezier en succes met deze knappe meid.

R_obin
Berichten: 884
Geregistreerd: 03-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:30

;( Het is en blijft erg dat je 2 mooie meisjes er niet meer zijn.. :(:) (Stiekem stonden de tranen wel even in mijn ogen bij het lezen van dit, wat heb je toch een verschrikkelijk deel van het jaar gehad!)

Gelukkig heb je nu Embla. Wat is het toch een leuke pony! :~ Ik vind het echt super voor je dat je een paardje hebt gevonden dat goed bij je past :)
En hopelijk komt er nu eindelijk eens een jaar aan met véél paardengeluk, want dat verdien je! :+:

MilleniumK

Berichten: 3026
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:07

Wat een vervelend jaar zeg!
Nog heel veel sterkte enzo :(:)