Remezida @ work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:12

Roos_s We mogen Z starten wat trouwens niet betekend dat ik koste wat t kost zal starten met S&T, maar om haar daarmee wel te laten wennen is niet verkeerd ;)
en nee verzameling of ook maar iets wat in die richting zou komen ben ik ook helemaal niet mee bezig geweest, ik had op die dag liever zelf ook gewoon een trens ingehad, maar had nu eenmaal de S&T in en om dan eerst weer terug naar stal te stappen hoofstel te wisselen en weer terug(of de hele boel te verbouwen) zag ik het nut nu ook niet van in omdat ze gewoon haar dag niet had en ik daar vrede mee heb, en dan wel wat anders verzin, en ik haar dan ook gewoon niet te lang ga rijden, een volgende keer gaat het wel weer goed, ik maak mij daar niet zo druk over.

En natuurlöijk commentaar geven mag, maar dan zou ik ook graag zien wat ik wel had moeten doen want ik lees nu bepaalde dingen wat ik had moeten doen, wat zou uitlopen in een onterecht gevecht, en die vind ik zeer zeker niet nodig, want ik heb mijn dag ook wel eens niet(maar toch moet ik dan wel bepaalde dingen doen) maar bij mijn dieren neem ik dat voor lief en dan maar even een hele stap terug

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:51

he brenda

Het ziet er ontspannen uit, het is idd erg wennen voor allebei, maar dat gaat zeker goedkomen!
succes

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:52

Nou, heb wel eens fijnere foto's van je gezien Brenda, maar voor een baaldag ist nog niet eens een raar beeld!
Beetje meer lossigheid, nét wat meer er doorheen en Rems wat meer zitten, dan ist klaar.

Stang lijkt erg te kantelen, misschien de kinketting ff iets strakker?

Maar dan nog, geeft helemaal geen vreselijk beeld hoor! Alleen zijn we anders gewend van jullie :P Wel eerlijk indd dat je haar die baaldag gunt, komen wel weer betere tijden!

Succes :D

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:11

ja wijs dan dat je even rustig aan hebt gedaan !;)
ik vind hem wel op zo goed als alle fotos op de voorhand lopen..vind ik jammer voor dit niveau.
werk daaraan;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:39

ik denk dat je nu nog een te onstabiele/harde hand hebt om met stang en trens te rijden....maar dat is mijn mening..
beeldschoon paard trouwens!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:42

geerke schreef:
ik denk dat je nu nog een te onstabiele/harde hand hebt om met stang en trens te rijden....maar dat is mijn mening..
beeldschoon paard trouwens!

Brenda heeft alles behave een harde hand hoor. Ik heb haar een paar keer zien rijden, wel is waar met een trens en met de hengst, maar ze heeft een vriendelijk hand.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:43

wat ik op de foto's zie is geen zachte hand.....

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:46

geerke schreef:
wat ik op de foto's zie is geen zachte hand.....

Knap dat je dat op een foto ziet. ;)

Haar linker hand is op sommige foto's inderdaad storend, maar een blijft daar niet in hangen. Imo geen harde hand, maar een misplaatste hulp ;)

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:48

Remezida! Vind haar nog steeds erg op haar moeder lijken. Die overigens ook echt prachtig was toen ik haar een paar weken geleden zag :j

Het lastige van met wat langere teugels rijden is dat je sneller met je handen gaat 'klooien' wat op vooral de laatste paar foto's goed te zien is. En in galop wat meer op je kont zitten :+

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:36

Royaltjuh had over de kinketting idd zelf ook al geschreven dat mij dat op was gevallen dus volgende keer idd even proberen.
Verder er doorheen, zakken en al die dingen was die dag uit den boze, was die dag blij voorwaarts te gaan zonder ontploffingen ;)
vilouma zoals boven ook net geschreven is ze daarbij ook wat overbouwt waardoor dat beeld ook versterkt word ;)
geerke Zoals later heel goed is opgemerkt rij ik idd vaak met te lange teugels, waardoor je dat beeld ook wel krijgt(vooral als je wel je hand optilt, en om en om hand over de hals haalt etc etc dan zitten je handen niet stil op 1 plek), maar een te strenge hand voor S&T waar basseer je dat op?

cp112 Volgens mij nog eventjes en ze lijkt nog meer op mams inclusief d´r vliegjes :D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:48

door wat ik op de foto's zie dacht ik dat je een niet zo stabiele hand had...de ene keer hier en de andere keer daar...
een stabiele hand is wel belangrijk als er een stang en trens inhangt.
Even los van het feit waardoor die hand niet stabiel is...teugels te lang of een opgefokt paard,dat laatste kan ik natuurlijk niet zien op een foto...maar ik geloof je wel...

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:59

Nou Remz kan behoorlijk ontploffen, dat heb ik al een aantal keer gezien.
Daarom vind ik dat je het netjes doet en ik denk dat brenda echt niet zomaar met S&T gaat starten hoor.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 01:58

Ik vind het op zich niet zo gek eruit zien. Je ziet ook wel dat jullie beiden nog erg moeten wennen aan al dat ijzerwerk en teugels :D. Natuurlijk heb ik mooiere plaatjes van jullie gezien, maar daar waren jullie ook serieus aan het trainen en hier probeer je gewoon de rust terug te brengen. Zowieso is het moeilijker om een Arabier te laten dalen in de achterhand, omdat veel Arabieren licht overbouwd zijn. Of Remezida dat ook heeft, weet ik niet, maar het lijkt alsof haar kontje net iets hoger staat. Of het ligt aan de foto's die een vertekend beeld geven. Hoe dan ook, je bent niet voor niets op deze niveau beland, dus tsja foto's zeggen lang niet alles.

Verder ken je zelf je paard het beste, dat sommigen niet mee eens zijn met je methode, gewoon lekker laten banketstaaf. Geen paard is hetzelfde en kan je ook niet altijd 1 en dezelfde methode toepassen. En een harde hand? :n Erg lastig vanuit deze foto's te beoordelen, denk je niet?
Bij het plaatsen van foto's kun je reacties verwachten, maar dat is volgens meer van toepassing in een andere subforum (alhoewel dat altijd wel handig is, mits het goed onderbouwd is).

Ik vind jullie een knap duo, petje af hoe jullie door de klasses zijn gevlogen ;)