Remezida @ work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:51

Omdat sommige mensen erom vroegen, maak ik toch maar dit topic aan en waar vroegen ze om "juist Reemp met S&T" :+
Nu was het helaas dat ik even een stapje terug moest doen met rijden gisteren(foto´s zijn gister dus gemaakt ;) ) het was aardig druk in de bak vaak kan ik daar alleen of met nog iemand anders erbij rijden, en nu reden we met zijn 4en(was wel gezellig hoor ;) ) en door de aanwezigheid van ruinen werd Reemp een wandelende hormoonbom en omdat dit pas de 4e keer was dat ik met S&T ging rijden, en ze hieraan natuurlijk nog moet wennen, dus dan maar even back too basics en teveel gaan verlangen of willen maar even niet, maar gewoon even terug om het toch fijn voor Reemp te houden, dus hierdoor niet echt spectaculaire foto´s, maar toch even een beeld ;)
Afbeelding
Op het begin maar even de stangteugel helemaal los ;)
Afbeelding
http://i178.photobucket.com/albums/w260 ... _9416k.jpg
Afbeelding
Afbeelding
En het galloperen in verlichte zit ;)
Afbeelding
Afbeelding
De stangteugel er wel wat bijpakken ;)
Afbeelding
Afbeelding
Foei hand waar ga je heen :o
Afbeelding
Afbeelding
Toch maar even gaan halthouden , want niet alleen wij konden elk moment ontploffen(wat ook was gebeurt) maar ook een ander kwam tot ontploffing :+
http://i178.photobucket.com/albums/w260 ... _9502k.jpg
Spiegels zijn schijnbaar de moeite waard om in te kijken :P (maar gelukkig ook erg nuttig
Afbeelding
Afbeelding
En ook hier ging ik maar niet helemaal zitten, en maar gewoon vooruit rijden
Afbeelding
Afbeelding
en weer die hand foei :o
Afbeelding
En dankzij de foto´s weet ik ook dat de kinketting even wat strakker moet doen, ze liet op de duur zelf de stang meer scharen en dat is dus niet de bedoeling, moet ook nog even bekijken of ik toch een andere ga halen, maar we proberen dit eerst even voelt het niet lekker dan maar even kijken welke andere stang we dan naar toe moeten ;)

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:54

Heey Brenda.

Mooie foto's van Remezida.
Mooi setje ook!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:56

Hm, ik vind het er niet heel erg mooi uitzien, ze is er overal er net niet doorheen.

wel errug mooi bent, en mooi setje!

Debbyy_
Berichten: 77
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: Halsteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:57

Ziet er wel leuk uit hoor! Wel jammer dat ze aldoor met het neusje er net uit loopt.
En idd letten op je handen ;) miss je teugels wat korter pakken?
En probeer wat rechterop te blijven zitten, je zit erg voorover;)

btw: Die broek heb ik ook :P

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:58

@Jester.
Moet je ff lezen;

Nu was het helaas dat ik even een stapje terug moest doen met rijden gisteren(foto´s zijn gister dus gemaakt ) het was aardig druk in de bak vaak kan ik daar alleen of met nog iemand anders erbij rijden, en nu reden we met zijn 4en(was wel gezellig hoor ) en door de aanwezigheid van ruinen werd Reemp een wandelende hormoonbom

Om die omstandigheden vind ik het er mooi uit zien en ik vind remezida ook gewoon moooi :+

melissa_p

Berichten: 69
Geregistreerd: 30-01-09
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:01

ik vind het er leuk en netjes eruit zien, mooie foto's !!

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:02

Wauw, wat een gaaf paardje zeg! :oo Ik vind het er echt heel mooi uitzien voor de tijd dat je nog maar met S&T rijdt! +:)+ Op de meeste foto's heel erg vriendelijk, en ja, dat ze dan vandaag even een concentratie-probleempje had: niets aan te doen toch? :) (Het blijft toch een prachtpaard en jullie zijn een hele mooie combi! :) )

claudianoa
Berichten: 1076
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: baarn

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:07

je setje is mooi

maar vind het jammer dat ze niet echt lekker loopt, nergens echt er doorheen en steeds haar neus er uit. mischien iets meer contact, met je hand voor. en iets meer berg op rijden.

sarosxx

Berichten: 674
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Nbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:12

Mooi arabje hoor! En ik vind het er al best leuk uit zien hoor ;)
En Jester, als ik in je profiel kijk kan ik ook wel wat opmerkingen geven. Maar foto's blijven natuurlijk moment opnames ;)

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 23:13

Bedankt voor de reacties, aan diegenen die idd hebben gelezen ;) :D

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:17

Knap paardje.

Vind het beeld er ook niet zo fijn uit zien. Stug en er niet doorheen. Dit kan je ook terug zien in jou hand.
Als je dit soort foto's plaats kan je commentaar verwachten. Als je dat niet wilt moet je ze niet plaatsen.

JKiya

Berichten: 2259
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:25

Ik vind het eerlijk dat je deze foto's plaats want iedereen heeft wel eens van dit soort dagen. En eerlijk gezegd vind ik het daarom ook wel herkenbaar :Y)

Ik vind het op de eerste foto's een ontspannen beeld geven, gewoon lekker losrijden. Op de andere foto's zie je iets meer het 'gevecht': juist goed dat je ook laat zien en verteld hoe je hier meer omgaat (gewoon naar voren rijden) en er niet in mee gaat. Het feit dat je gewoon lekker hebt gereden al was het dan iets 'minder' kan ook een bevredigend gevoel geven. Dus misschien voor het plaatje soms niet een al te mooi beeld, maar wel een eerlijk verslag hoe hier mee om te gaan.

Ik denk dat veel mensen een zeer hoge selectiegraad hebben in wat voor foto's ze plaatsen. Ik heb juist wel eens foto's geplaatst van de momenten dat mijn arabische merrie niet meewerkt; dan is het verschil met het meewerken (soms 5 minuten later) mooi te zien en het geeft ook eerlijk weer wat voor moeite je met rijden kan hebben. Want vaak wordt dat wel genoemd, maar komen de plaatjes pas voorbij als dat al opgelost is. Toch jammer want het is zo leerzaam om te kijken hoe een ander hier mee omgaat.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 23:30

Leonie_M schreef:
Knap paardje.

Vind het beeld er ook niet zo fijn uit zien. Stug en er niet doorheen. Dit kan je ook terug zien in jou hand.
Als je dit soort foto's plaats kan je commentaar verwachten. Als je dat niet wilt moet je ze niet plaatsen.

En heb diegenen ook gelezen? en zoeken diegenen wel de problemen op ook als je weet dat dat bij een paard niet nodig is?
Want ik ga een paard wat haast een bom is niet teveel van vragen, vooral omdat ik weet bij haar dat dat totaal geen nut heeft, dus waarom dan doorvragen? en daarom maar wat mindere foto´s ;)

Dank je wel Jalenka_Kiya en ook veel mensen willen al geeneens hierom meer foto´s plaatsen. en ookal zetten ze erbij dat het al niet lekker ging word het niet gelezen(terwijl je tegenwoordig in de topics wel een verhaal moet neerzetten, maar dat werkt dus niet echt haha) ;)

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:35

Fijne ontspannen plaatjes op een enkele storende hand na. Ik zie dit vele malen liever dan wanneer ze gelijk met de S&T maar op de borst getrokken worden. Ik denk dat dit een fijne manier is om lekker aan de S&T te wennen en te bekijken of het juiste ijzerwaar erin hangt. Zo beschadig je je paard in elk geval niet.

Ik kan er alleen maar respect voor hebben als je je training aan past op wat het dier op dat moment doet en aangeeft!

Verder vind ik foto 7 t/m 10 erg fijne plaatjes om te zien!

Armanie
Berichten: 914
Geregistreerd: 12-02-08

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:08

wrm rijd je met stang, zie niet echt dat het helpt

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:12

Kun je ook ergens opbouwende reacties plaatsen? Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n inhoudsloze oneliner zie.

Zoals je kunt lezen is dit pas de 4de keer dat ze met S&T rijdt. Paard en ruiter moeten het dus nog leren, dus dan is het niet gek dat het er niet uitziet zoals bij Anky.

Ik meen mij te herinneren dat een helemaal losse stangteugel vervelender voor het paard is dan eentje die je los vast houdt, vanwege klapperende stangen o.i.d.? Ik heb totaal geen ervaring op het S&T gebied, maar misschien kan iemand dat weerleggen of beamen?

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:13

Hey Brenda dat doe je harstikke netjes om zo rustig aan aan de S&T te wennen.
Ik kom je vast nog wel tegen ;)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:14

janouke schreef:
wrm rijd je met stang, zie niet echt dat het helpt


Duidelijk niet gelezen....

Voor een slechte hormonale dag ziet er het er nog goed uit: ik vind dat je het op de juiste manier aanpakt :)
Goed dat je haar ook op deze anier aan de stang laat wennen, en zo je keuze maakt :)

Armanie
Berichten: 914
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:16

Narya schreef:
Kun je ook ergens opbouwende reacties plaatsen? Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n inhoudsloze oneliner zie.

Zoals je kunt lezen is dit pas de 4de keer dat ze met S&T rijdt. Paard en ruiter moeten het dus nog leren, dus dan is het niet gek dat het er niet uitziet zoals bij Anky.

Ik meen mij te herinneren dat een helemaal losse stangteugel vervelender voor het paard is dan eentje die je los vast houdt, vanwege klapperende stangen o.i.d.? Ik heb totaal geen ervaring op het S&T gebied, maar misschien kan iemand dat weerleggen of beamen?



ik denk er anders over, thuis doen we het ook anders,

ieder zijn eigen mening
hij moet ronder lopen plaats van langer

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:24

Janouke: Tsja als je eerst je paard in de krul trekt en dan pas actief gaat maken ben je imo fout bezig. Vooral als je de stang direct al oppakt als je er voor de 4e keer mee rijdt.
Overigens moet je je mening onderbouwen, wat ik jou niet zie doen.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:25

janouke schreef:
ik denk er anders over, thuis doen we het ook anders,

ieder zijn eigen mening
hij moet ronder lopen plaats van langer


Niemand zegt dat dit het perfecte plaatje is, maar er is echt niets mis met een paard laten wennen aan een ijzerwinkel in de mond. Als jij bij de 4e keer een perfect plaatje verwacht, eis je nogal wat van je paard.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 02:50

Ah daar zijn de foto's van Rems ook ;) We hadden gister idd gezellig met z'n allen tegelijk het idee om te gaan rijden ;)
Poes werd ook een lekkere testosteron-bom uiteindelijk :P Maar gezellig was het wel iig!

Plaatje ziet er nog ontspannen uit hoor, volgende keer als ze een betere dag heeft gewoon weer proberen :P

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:44

Leuke foto's brenda!
En ik kan dat alleen maar waarderen hoor, dat je je aanpast aan hoe je paard op dat moment is! waarom zou je een paard nog verder de stress in jagen als ie al zo gespannen is!
Ik vind jullie plaatjes altijd wel heerlijk om te zien! jullie zijn gewoon een team!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:43

Bren79 schreef:
En heb diegenen ook gelezen? en zoeken diegenen wel de problemen op ook als je weet dat dat bij een paard niet nodig is?
Want ik ga een paard wat haast een bom is niet teveel van vragen, vooral omdat ik weet bij haar dat dat totaal geen nut heeft, dus waarom dan doorvragen? en daarom maar wat mindere foto´s ;)

Dank je wel Jalenka_Kiya en ook veel mensen willen al geeneens hierom meer foto´s plaatsen. en ookal zetten ze erbij dat het al niet lekker ging word het niet gelezen(terwijl je tegenwoordig in de topics wel een verhaal moet neerzetten, maar dat werkt dus niet echt haha) ;)


Ja ik heb je stukje gelezen. En natuurlijk is het prima om ook foto's te plaatsen waar het niet zo lekker gaat. Maar dan mogen andere bokkers daar ook commentaar op hebben. (vind ik tenminste)

Tijdens het losrijden zou ik toch licht contact nemen op de stangteugel. Veel paarden vinden het storend als hij zo gaat klapperen. Ook als ik dit paardje zo zie zou ik haar liever in een wat rondere (lagere) lijn zien lopen. Net er iets meer doorheen. Juist als paarden wat gespannen zijn. Dat actief van achteren lijkt wel goed te zitten. Nu geeft het alleen een beetje uit elkaar gejaagd beeld.

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Remezida @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:32

leuk paardje hoor leuk ding!

ik vind alleen je handen erg storend en zie ook niet echt in waarom je met stang rijdt??? ik denk dat je beter alleen met trens kunt gaan rijden en de basis kunt gaan verbeteren, want ik zie op geen enkele foto een moment van verzameling.. Ookal was het niet je dag, vanuit deze foto's zie ik geen foto waar ik het ergens die richting op vind gaan. Probeer echt aan je houding te werken, want ik denk dat je je paard stoort met je handen en met stang komt dit allemaal toch wat harder over...

mag ik ook vragen welk niveau je rijdt met deze??