Whisky Houberg in het wit @ Work.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Knofje

Berichten: 2706
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Dalfsen

Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:45

hoi! :D
Vandaag heeft een vriendin foto's van mij en Whiskey gemaakt!
Whiskey is een 4 jarige draver ruin!
hij is nu ongeveer 3 maanden onder het zadel, en het gaat al super goed! :)
ik rij hem voor andere mensen, en waarschijnlijk ga ik hem ook uitbrengen!
eerst was hij heel erg moeilijk met draven, zat totaal geen ritme in, snel,rustig,snel en ga zo maar door! dit gaat nu al stukken beter, en ook het galoperen gaat al best goed!
hij is nog wel erg onrustig met zijn hoofd, iemand hier tips voor? :)
foto's van het inrijden heb ik niet.

1. meet Leonie & Whiskey. :))
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. volte inrijden.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. wat er aan rijden.
Afbeelding
9. doorzitten, waarin ik heel erg ga 'hangen'.
Afbeelding
10. en proefje oefenen :))
Afbeelding
11. fijn galopje.
Afbeelding


tips zijn welkom!

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:52

Ziet er goed uit leo,
alleen ik vind dat je op sommige foto's wat meer op je kont moet gaan zitten zegmaar
en je benen niet te ver naar achteren leggen (kan moment opname zijn)

maar jullie zijn erg vooruit gegaan! toppertjes!
:+:

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:54

Heej Leo!!

Eindelijk veel foto's van Whis ohz :)) *D
Ziet er goed uit hoor :j

Uhm tjah tips voor dat hoofd schudden, daar had Kalilmero ook wel is een handje van. Ik reed er dan te weinig met m'n been aan ;) *en ja soms dacht ik dat het onzin was, omdat ik al veel drijfde.. maar dan reed ik hem gewoon te weinig van achter naar voren* Misschien dat is proberen?

**En je bekken wat meer kantelen ;) **
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 26-01-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Igorovic

Berichten: 33
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:55

Knap hoor, voor zo'n korte tijd onder het zadel. Probeer voor zijn onrustige hoofdje je handen zacht en heel stil te houden en dan voorzichtig naar je handen toe te drijven. Probeer zo een constante maar zachte druk in je handen te creëren en zodra je gewiebel voelt aankomen voorzichtig een klein beetje bijdrijven. Heel veel succes!

Lydia_

Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:00

Volgens mij ben je erg veel met de voorkant bezig Leo? Want in mijn ogen is het stuk bij zijn kaak vol spanning, dat maakt het totaal plaatje niet erg fijn. Als ik jou was, zou ik veel meer met de achterhand bezig gaan, en je handen ook eens ontspannen. Het is wel goed dat je hem opvangt, maar er moet wel zo min mogelijk spanning komen, en aangezien je handen, de teugels, de mond en de kaak in mijn ogen vol spanning zitten.. Dan laat hij ook nooit zijn rug helemaal los. Ik weet niet hoe het voelt hoor, misschien zit ik er helemaal naast maar zo zie ik het :j

Daarnaast mag je met je eigen houding op je handen gaan letten dus, ontspannen en hoger. Minder aan pukkelen. Op sommige foto's heb je je voeten ook netjes, maar op sommige krijg je weer kapstokken, en ontspan jij joun eigen rug wel?

Misschien een waslijst, maar zo zie ik het. :o
Gewoon lekker dooroefenen. :o :*

Carlijn__

Berichten: 3109
Geregistreerd: 02-12-07
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:02

lekker stel ook hé :+:
ziet er goed uit zeg, soms lijkt het alleen of je, je rug hol maakt. kan moment opnamen zijn ;)
Maar netjes voor zon korte tijd :+:

JdBZadels
Berichten: 110
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:03

3 maanden onder het zadel en dan al sporen gebruiken???rede????

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:03

Ik vind het er een beetje gespannen uitzien, het geheel. :\
Kun je hem niet beter proberen wat lager in te stellen, juist omdat ie nog maar zo kort onder het zadel is. Dan kan ie lekkerder op eigen benen gaan lopen en zal dat ritme ook eerder komen. Door hem gelijk zo op te richten vraag je al gelijk best veel van hem. Misschien is ie er daarom ook op sommige foto's wat minder doorheen en wat onrustig met zijn hoofd?
De foto waarbij staat: even eraan rijden, vind ik zelf ook niet zo'n lekker beeld geven. :n Hij valt hier op zijn voorhand en je bent erg hard in zijn mond, deze staat ook helemaal open.
Wel vind ik dat je erg netjes zit over het algemeen, maar denk eraan dat je je armen in een knik houdt, in plaats van ze recht te houden. ;)
Veel succes nog met dit leuke paardje, want ik vind jullie wel leuk samen! :)

Zirkonia

Berichten: 3632
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:05

Ik ben het met Lydia eens. Ik krijg nu [Z is iets meer dan jaar onder het zadel] van Saskia op mn donder als ik te veel aan de voorkant zit ;) Ik moet haar heel veel buigen, goede stelling pakken en ja dat met haar hoofd lekker in de lucht. Zodra ze lekker los gebogen is en actief dan komt ze vanzelf nagevelijk en dan niet door de voorkant nee, maar door haar hele lichaam. Dan zit ze ook een stuk fijner.
Laat hem gewoon nog even met zn hoofd joh. Zoek eerst de activiteit en achterhand op en dan komt het vanzelf.

_BLOEMPOTJE

Berichten: 1402
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:06

Whiskieeeeeeeeeeee :+:
Ik zelf zou de voorkant nog even laten voor wat het is. Als hij z'n achterhand er wat beter bij zit komt hij vanzelf wel :)
En je pianohandjes }>

De galop is wel ontzettend vooruit gegaan zeg! +:)+

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:10

Ziet er netjes uit zeg, jullie zijn goed vooruitgegaan! Probeer niet te hangen met doorzitten, en soms heb je je benen tever naar achter, verder ziet het er goed uit :D. Jullie gaan de goede kant op!

_Knofje

Berichten: 2706
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:10

Lydia_
het klopt dat ik best veel met mijn handen bezig ben, het is niet zo dat ik zegmaar vraag met me handen, dat doe ik meer met m'n benen, maar ik hou hem soms wel erg in! :j ook pak ik om de paar meter me teugel opnieuw vast, moet daar erg op letten!

kleinuh : ik had hiervoor een andere pony gereden, met sporen :j en was ze vergeten af te doen, zag het ook pas toen ik eraf sprong. Whisky heeft er verder niks van gemerkt, heb ze dus ook niet gebruikt. ik rij verder nooit met sporen, want hij is erg goed aan het been!

appelflapje : ik kan hem wel proberen lager in te stellen, maar ik doe nu nog niks met mijn handen. ik vraag hem nauwelijks iets!
in het begin liep hij nog veel meer dieper, en dit is er nu een beetje uit. ik wil hem eigelijk eerst lekker op een ritme hebben lopen voordat ik verder ga met het vragen!
de foto waarbij hij zijn mond open heeft, zit er inderdaad gepsannen uit. :j ik trek hem daar niet in zijn mond, hij kauwt namelijk altijd op zijn bit :j waarbij hij zijn mond open doet.

verder iedereen bedankt voor de reactie's. :)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:14

Nou ik zou ze echt niet met hun hoofd in de lucht willen laten lopen :n

Heb een paardje gereden, die liet z'n rug niet los. Koppie de lucht in en rug wegdrukken. Hij moest juist naar beneden heen met z'n koppie zodat ie z'n rug ging ontspannen. En dat was geen makkelijke pony, moest je ook gewoon met die voorkant bezig zijn. Moest wel (en dat voor een erg snelle, drukke pony) erg veel drijven van achter uit. En ja ik had toen ook spoortjes bij die pony. En die was ook nog maar jong ;)

Ik zie ook liever een paardje die lekker ontspannen in z'n rug loopt en dus ook dat koppie naar beneden heeft dan eentje die met z'n koppie in de lucht loopt. Bovendien hoe kunnen ze dan goed buigen in hun hele lichaam in een wending??? ;)

Leo ik zeg dan ook; gewoon lekker nagevelijk laten lopen en zoek die ontspanning beneden op :j Veel wendingen rijden en blijf er van achter geod aan rijden. Wat ik al eerder zij, bekken kantelen dit zorgt er ook voor dat je je rug minder hol maakt en je iets beter zit (meer op je kont ook :P ) Bovendien merk ik dat ik er dan ook beter aan kan rijden :)

Ik vind het er netjes uit zien, tuurlijk verbeter puntjes maar daar is niets geks aan als ze nog jong zijn :) Je zou wel echt een wonder pony moeten hebben als ze direct perfect lopen. Het komt wel en gewoon lekker lessen en oefenen :))

**En mensen onthoud een instructeur of instructrice staat er met de neus boven op, bovendien mogen we er vanuit gaan dat die echt wel weet waar die het over heeft. Om dus te gaan oordelen dat zij met sporen rijdt, teveel aan de voorkant zit etc. en haar hier op gaan afrekenen zie ik het nut niet van in. Daar heeft ze toch een instructeur/trice voor ;) **
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 26-01-09 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydia_

Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-09-07

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:14

Maar leo, dan bedoel ik dit helemaal niet naar maar als jij niks met je handen vraagt en er wel tegen aan rijdt met je been, waar komt die spanning met kaak-mond-teugels-handen dan vandaan? :) Ik zou nogmaals, gewoon terug naar de basis, en van voor naar achteren, lekker laten ontspannen, en dan pas na een tijdje oppakken. :)

Lydia_

Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:16

_Marinke_ schreef:
**En mensen onthoud een instructeur of instructrice staat er met de neus boven op, bovendien mogen we er vanuit gaan dat die echt wel weet waar die het over heeft. Om dus te gaan oordelen dat zij met sporen rijdt, teveel aan de voorkant zit etc. en haar hier op gaan afrekenen zie ik het nut niet van in. Daar heeft ze toch een instructeur/trice voor ;) **


Maar Leo plaats hier zelf foto's/maakt zelf een topic aan, dan mogen wij toch technisch commetaar geven? ;)

xLonneke
Berichten: 898
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:18

leoniee en whisky :+:

Ziet er netjes uit meis, ga zo door :+:

Veel succes voor als je haar op wedstrijd gaat uitbrengen :+:

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:20

Tuurlijk!
Maar wat snel gebeurt word je er ook echt op afgebrand. En dat is jammer ;)

Dat commentaar de tips enzo kunnen juist heel bruikbaar zijn :) Een andere mening etc. Ik zei het ook meer van let er wel op dat we niet gaan afbranden ;)

Enne dit is ITP hè ;) HAW is echt bedoeld voor ook echt technisch commentaar enzo :)

Zirkonia

Berichten: 3632
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:23

:roll:

_Marinke_ De sterren uit de lucht kijken bedoel ik niet ;) Maar dit ziet er erg gedwongen uit.

Lydia_

Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:24

Ik brand Leo toch niet af? Zeg alles eerlijk, netjes en respectvol. Vind alleen het gedeelte van joun post (**..**) dat ik (wij) mijn (onze) mening(en) niet mochten zeggen, zeg maar. :)

_BLOEMPOTJE

Berichten: 1402
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:26

Zullen we nu weer overgaan op commentaar geven en niet Leo's topic verkrachten? :D

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:28

Maar nee dat bedoelde ik helemaal niet!! :D Ik zeg ook niet dat jullie aan het afbranden zijn ;) Het was meer van een "let op" zegma.. dat we dat niet gaan doen want dat zou jammer zijn :j


En ik bedoelde het ook niet als dat je geen mening ofzo mag geven ;)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:29

_BLOEMPOTJE schreef:
Zullen we nu weer overgaan op commentaar geven en niet Leo's topic verkrachten? :D


:j

**Alleen nog 1 ding,, en dit is ook een ITP toppic en geen HAW toppic mede daardoor zei ik het ook ;) **

xLies

Berichten: 4367
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: België

Re: Whisky Houberg in het wit @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:57

Jullie zijn al vooruitgegaan Leo,
Als je zag hoe het in het begin ging!
Je voeten & handen nog wat,
En vooral blijven oefenen he.
Jullie komen er zeker weten wel,
Whisky is een leuk paard.
Veel succes nog!

Marlien

Berichten: 211
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:07

Heej Leo!
Ik vind dat jullie héél erg vooruit zijn gegaan. En tjah, ik heb jou de eerste keer erop gezien :P. Natuurlijk zijn er wel wat puntjes waar je aan kan werken, maar wie heeft dat nu niet?
Waar je naar mijn mening nog op moet letten is je houding (deze is trouwens al hééél erg verbeterd!): probeer iets meer te ontspannen in je bovenlichaam, je armen en schouders soepel houden en een knik in je armen. Probeer je handen wat meer te dragen en rechtop te houden. Zo kan je meer met je benen naar de hand toe drijven, en ik denk dat ze hier al veel beter van gaat lopen! En veel aan stelling werken, maar dat had ik je al verteld!
Verder vind ik jullie samen echt super! En ga vooral zo door :) Ps wat heb je 28 februari te doen?

_Knofje

Berichten: 2706
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:09

Marlien schreef:
Heej Leo!
Ik vind dat jullie héél erg vooruit zijn gegaan. En tjah, ik heb jou de eerste keer erop gezien :P. Natuurlijk zijn er wel wat puntjes waar je aan kan werken, maar wie heeft dat nu niet?
Waar je naar mijn mening nog op moet letten is je houding (deze is trouwens al hééél erg verbeterd!): probeer iets meer te ontspannen in je bovenlichaam, je armen en schouders soepel houden en een knik in je armen. Probeer je handen wat meer te dragen en rechtop te houden. Zo kan je meer met je benen naar de hand toe drijven, en ik denk dat ze hier al veel beter van gaat lopen! En veel aan stelling werken, maar dat had ik je al verteld!
Verder vind ik jullie samen echt super! En ga vooral zo door :) Ps wat heb je 28 februari te doen?

dankjewel! :) moet inderdaad nog heel erg aan mijn houding werken, alles wat je zegt klopt! maar heb dit ook op santa, of andere pony's. is gewoon kwestie van oefenen! :)
ben stiekem wel een beetje trots op hoe het nu gaat, vergeleken met eerst :o
28 februari heb ik niets te doen! :) doe anders maar even over pb, anders gaat het zo oftopic.