Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:17

Zaterdag weer lekker aan het rijden in de bak geweest. Dit was weer de eerste keer na 5 weken vorst en zo als altijd deed ze het echt super! Ze is vergeleken bij eerder echt heeeel erg vooruit gegaan. Er kon eerder niemand opstappen, omdat ze steigerde, wegdraaide, enz. haar draf was ook niet best. Ze wou alleen maar zo hard mogelijk, hoofd omhoog en gaan met die banaan. ook in haar draf was er geen poging tot lichtrijden. Dus heb haar de eerste paak keer gelongeerd en haar het vertrouwen terug gegeven. Na 2 keer longeren kon ik al opstappen zonder dat ze ook maar 1 stap verzette.
Draf hebben we eerst maar aangepakt en doet ze nu heel goed, maar nu ze de "knopjes" heeft uitgevonden om te galopperen wil ze eigenlijk niks anders.
Ik heb nu alleen foto's van het galopperen. We hebben dus van tevoren lekker rustig ingestapt en gedraafd.
Ze heeft tot haar 5e gekoerst en ben nu bezig om haar om te scholen naar dressuurpaard, maar ze pakt het erg netjes op.
Nou mensen die nu beweren dat een draver niet goed kan galopperen, ik heb het bewijs dat ze het wel kunnen!
Waar ik vooral op moet letten is dat ik niet voorover moet vallen en dat ik de teugels wat strakker pak,want het lijkt net alsof ik mijn handen in mijn buik wil verstoppen! (let aub niet op mijn dikke benen, hier wordt aan gewerkt)
Nou, hier de foto's:
Afbeelding
beetje wazig, maar ik vind het wel een mooi beeld geven.

Afbeelding
Hier val ik voorover. Ze had even zin in een harder stukje, waardoor ik haar moest inhouden haha! (ik weet het, voorover gaan zitten is niet de oplossing)

Afbeelding
Ook hier zit ik weer wat naar voren!

Afbeelding
Ik vind dit wel een fijn beeld geven.

Afbeelding
...

Afbeelding
het moet wel leuk voor allebei blijven. Ik dacht, laat haar maar ff een stukje lekker draven zoals ze dat zelf wil, want ze heeft een uur lang alles voor mij gedaan, zo blijft het leuk voor allebei!

Afbeelding
even het laatste stukje draf na de galop en haar belonen, omdat ze super haar best heeft gedaan.

Afbeelding
Ultra met haar nieuwe setje!

en ja, ik heb nog een fimpje:
http://lennylover.hyves.nl/album/345419 ... _state__=6

Nou, dat was het!
Wees aub niet te streng, ik kan wel heel wat hebben hoor, maar ik zet het niet voor niets bij ITP, omdat ik nog aan heel veel dingen moet werken. Maar tips zijn altijd welkom:)
Groetjes Marit en natuurlijk de hoefjes van Ultra!
Laatst bijgewerkt door Maritdegroot op 19-01-09 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

jibbele

Berichten: 205
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: wijdewormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:27

ziet er best netjes uit hoor !

Tuurlijk zijn er nog verbeter puntjes maar die heb je zelf al genoemd !

Succes ermee, lekker gaan trainen & veel lessen dan komen jullie er wel ! :D

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:28

dank je:)

stef_sweety

Berichten: 690
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Winschoten

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:33

Ik vind het er best wel redelijk uitzien,

Maar ik ding viel me vanaf het begin al op, is dat het zadel voor jou veelste klein is, moet een vlakke hand achter je kont kunnen leggen, en dat is in dit geval niet zo.

En je schoenen, ik zou liever laarzen willen zien, maar dat is mijn mening

Verder supper leuk paardje:D

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:45

zadel valt wel mee hoor haha, ik val soms gewoon iets naar voren en ga soms iets te ver naar achter zitten, maar erg groot is ie niet nee. Laarsen heb ik niet aan omdat ik het niet lekker vind rijden en heb ook geen geld om van die duren te kopen, maar die tijd komt nog wel.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:10

Misschien jodhpurs dan? met chaps rijdt dat ook super, doe ik ook al jaren! :)
Je hebt een leuke draver joh, en er zitten echt leuke galopjes tussen!
Jullie komen er (ook) wel ;) :D :D
Heeeel veel plezier samen :)
Ohja, over dat naar voren vallen. Gaat zo makkelijk he, ik weet er alles van, maar zodra jij ook maar even je gewicht naar voren brengt, geef je je paard de gelegenheid en het signaal dat ze mag versnellen... Dus.. rechtop!! :D

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:22

Dabo schreef:
Misschien jodhpurs dan? met chaps rijdt dat ook super, doe ik ook al jaren! :)
Je hebt een leuke draver joh, en er zitten echt leuke galopjes tussen!
Jullie komen er (ook) wel ;) :D :D
Heeeel veel plezier samen :)
Ohja, over dat naar voren vallen. Gaat zo makkelijk he, ik weet er alles van, maar zodra jij ook maar even je gewicht naar voren brengt, geef je je paard de gelegenheid en het signaal dat ze mag versnellen... Dus.. rechtop!! :D

haha jah, inderdaad, komt hoop ik wel met de tijd! alvast heel erg bedankt! :D

Anoniem

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:28

Super leuk paard, je zou niet zeggen dat het een draver is. Super galop voor een draver! ( heb dr zelf ook 1 , maar die galopeert niet zo haha!)
Probeer je handen meer te dragen,rechtop zitten en ook ik zie liever laarzen/chaps

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:28

Nou dan zou je dus op elke foto te ver naar achteren zitten?
Zelfs op de halthou foto? Volgens mij is het zadel toch echt een stuk te klein voor je.

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:33

Iris82 schreef:
Nou dan zou je dus op elke foto te ver naar achteren zitten?
Zelfs op de halthou foto? Volgens mij is het zadel toch echt een stuk te klein voor je.

ach nou ja, zit er toch al aan te denken om een nieuw zadel tekopen (dressuurzadel) dus kan dan even naar de maten kijken, maar het is ook de bedoeling dat ik over een paar maandjes tig minder kilo's bij me draag dus dan gaat het uiteindelijk ook wel weer passen. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen! Er is op dit moment geen ander zadel, dit is de enige. er is nog wel 1, maar die is nog iets kleiner, dus dat zal der al helemaal niet uitzien. Dus ik ben me er wel bewust van (nu) dat het zadel te klein is!

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 23:45

liindii schreef:
Super leuk paard, je zou niet zeggen dat het een draver is. Super galop voor een draver! ( heb dr zelf ook 1 , maar die galopeert niet zo haha!)
Probeer je handen meer te dragen,rechtop zitten en ook ik zie liever laarzen/chaps

ik heb er ookw el een hele poos over gedaan hoor haha, maar ik wil gewoon alles met veel geduld doen en dan is dit het resultaat! Ze doet er ook erg haar best op. Maar dit is slechts de rechterkant. Die is nu bijna perfect. de linkerhand is nu nog een drama, maar zo ben ik met de rechterhand ook begonnen, maar de linkerhand dat komt nog wel, alles op zijn tijd! Maar ik ben van plan dat als het allemaal meezit om te gaan lessen met haar, ik denk dat dat ook wel verstandig is haha!

alissaaa

Berichten: 516
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:53

kvind hem echt prachtig, normaal vind ik dravers maar niks..
en over die dikken benen, kom op he! als ik het zo zie is er niks op aan te merken.
en ja dat voorover vallen, maar dat lukt wel om te verhelpen.

Annelieke111
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-01-06

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:28

Wat een leuk paardje! Het ziet er nog wat gehaast en snel uit, maar het begin is er!! :D

Over dat zadel: Denk dat een maatje groter idd fijner voor je is. Dan zul je ook minder gauw naar voren vallen, omdat je makkelijker kan zitten. :)

Verder zou ik met bandageren de bandages niet zover naar beneden bandageren. Ze zitten nu echt te laag. MAAR, het setje staat haar wel super!

Succes, denk dat je nog veel plezier met haar kan beleven!

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:15

ja haha, maar ze heeft er gelukkig steeds meer rustige stukjes tussen zitten en ik had 5 weken eigenlijk niet meer met haar gereden dus ze was zowieso een beetje fris (gelukkig bokt ze niet haha). Veel plezier beleven dat gaat zeker lukken, dat doe ik nu al haha! Tja, die bandages, ik weet nu hoe en wat, maar hoe laag ze moeten dat wist ik nog niet, dus bij deze, heeeeeel erg bedankt (die linksachter is wat naar beneden gezakt :o )! dat setje vond ik direct al leuk toen ik em in de winkel zag liggen, weer eens wat anders dan roze ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:38

Wow Marit, ziet er goed uit! Ze galoppeerd al lekker rond.
Bonfire de 2de :D
Mijn paard [naam] kon heeel hard draven, zo hard dat ik gewoon in verlichte zit moest zitten.
Was toch wel heel erg leuk hoor.
Veel plezier met je toppertje!

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 18:43

haha jah, was ook erg lastig om daarop te gaan lichtrijden, vooral als ze ondertussen ook nog een aantal passen aan het tölten was! maar dankt voor je reactie :D

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:24

Ik weet nu dat eht zadel te klein is, ben al aan het kijken en aan het overleggen voor een andere. Nog ff sparen, maar die komt eraan!

Anoniem

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:53


Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:07

dank je, echt waar!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:53

ahem, voor we hier een discussie krijgen over zadelmarkt... zoek even met de zoekfunctie naar 'zadelmarkt', je zult er niet veel goeds over lezen!
Ik raad je dan beter een wintec aan, goed, en ook zeker niet al te duur, voordeel dat ze een verwisselbare boom hebben, zodat je je zadel kunt aanpassen aan de bespiering van je paard.
Ik wil niet zeggen dat Wintec op ALLE paarden past, maar wel op die van mij, en ik ben er heel tevreden over! :)

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 09:00

okay dan. Ik heb er nu ook een wintec opliggen trouwens, ben er erg over te spreken. Maar jij ook alvast bedankt ;)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:59

Graag gedaan.
Wintecs worden trouwens regelmatig te koop aangeboden, ook de 18inch. :)

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:06

Netjes hoor! Als een draver eenmaal de smaak en de zekerheid te pakken heeft om te galoperen, kunnen ze het super! Waar ik vooral aan gewerkt heb is het sterker maken van de achterhand :D

Zie filmpje in m,n onderschrift, hier had ik mijn dravermerrie nog geen half jaar ;)

Maritdegroot
Berichten: 810
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Geesbrug

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 10:52

dank je! maar ook goed nieuws. Ik heb een nieuw zadel gekocht die wel groot genoeg is (een dressuurzadel), dus dat is opgelost.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hoezo een draver kan niet galopperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:54

Super, Marit, op naar het volgende foto topic! :D