Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:57

Hallo allemaal Haha!

Ik heb sinds 8 oktober een hele lieve haflingermerrie van 9 jaar. Lachen

Ik heb nog niet zoveel kunnen rijden in het begin (stond eerst ergens anders, met alleen een drassige buitenbak)
maar sinds ik hier sta, kan ik binnen en buiten rijden, zonder dat Madeira enorm veel wegzakt.

Ik wil wel even vertellen, dat ik 2 beperkingen heb.
Ik zie bijna niets meer, nouja, dat is niet erg, maar ik heb mijn beugels vrij kort vanwege mijn knie (kruisband bijna door).

Nou genoeg gepraat Haha! hier komen de foto's.

Eerst even buiten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat nu beter, maar hier rent ze van de hoefslag af Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een sta-foto Lachen
Afbeelding

Ik weet dat ik niet zo goed kan rijden.. dus als je kritiek hebt, hoor ik het graag Haha! zou er graag van willen leren Lachen
Ik vind zelf dat ik niet zo recht op zit.. Komt ook omdat ze toen er 1x van door ging waardoor ik onzeker werd.. Maar toch..
En ik vind dat ik mijn voeten niet altijd goed in mijn beugels heb (ik hoorde eerst van mijn intructrce dat ik ze te ver naar voren had).
We hebben wel 1x in de week privéles Lachen

Liefs van Paulien

SanneTilburg
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:00

Ik vind het er best netjes uitzien voor dat je nog niet zo heel lang rijdt. Het ziet er in ieder geval vriendelijk uit. Probeer er wel op te letten dat je zelf niet te veel voorover valt, dan breng je je paardje ook uit balans. Probeer echt op je billen te blijven zitten. Heb je ook les?

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:02

SanneTilburg schreef:
Ik vind het er best netjes uitzien voor dat je nog niet zo heel lang rijdt. Het ziet er in ieder geval vriendelijk uit. Probeer er wel op te letten dat je zelf niet te veel voorover valt, dan breng je je paardje ook uit balans. Probeer echt op je billen te blijven zitten. Heb je ook les?


Ik rij wel vanaf mijn 8e (ben nu 19).. Maar heb dit paardje nog niet zo lang. Ik moet echt nog een hoop leren van haar Lachen
Je hebt gelijk hoor! Ik vind ook dat ik wel wat rechter op moet zitten.
Ik heb 1x per week privéles.

Sjelle
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Flevoland

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:43

mooi paardje hoor een mooie combi.
Ziet er rustig en vertrouwd uit !! Super

Ga zo door... welke stal sta je nu? ( ff offtopic ik was wezen kijken bij de stal waar je eerst stond... voor stalling)

Succes met rijden dat gaat helemaal goed komen !!

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:45

Sjelle schreef:
mooi paardje hoor een mooie combi.
Ziet er rustig en vertrouwd uit !! Super

Ga zo door... welke stal sta je nu? ( ff offtopic ik was wezen kijken bij de stal waar je eerst stond... voor stalling)

Succes met rijden dat gaat helemaal goed komen !!


Dankjewel Lachen

Ik sta nu op het Paardencentrum in Dronten.

Maar je bent wezen kijken in Swifterbant? Jammer dat ze daar alleen een buitenbak hebben.. Ik rij meer met mijn 'oren' en in een buitenbak bij een drukke weg en voetbalveld kon ik niet echt wijs worden.. Kon dus ook niet meer lekker ontspannen rijden. Maar hier wel, ze hebben ook een buitenbak maar daar is het wel prettig omdat de weg die ernaast zit is helemaal niet druk.

my_angel

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Veyrié (France)

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:52

Nou ik vind het knap hoor!!!

Als jij recht erop zit kun jet het weg schieten van Madeira beter opvangen. Dus goed oefenen.
Hoe beter je houding hoe beter je hulpen en hoe beter zij op jou reageert.
Succes en vooral veel plezier samen!

Groetjes Martina

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:53

Wat bijzonder dat jullie toch zo leuk kunnen rijden ondanks jouw handicap! Bij ons is het omgekeerd: ik zie (met bril Tong uitsteken ) goed, maar paardlief ziet maar erg weinig. Dat lijkt me toch makkelijker dan jullie situatie Knipoog Dapper hoor!

Ik vind dat je netjes rechtop zit. Zo te zien zitten je schouders netjes boven je heupen. In de draf en galop kom je soms wat naar voren met je schouders, maar zo te zien gaat dat wel gelijk op met het zwaartepunt van je paard. Ze loopt nog wat op de voorhand, maar als je elke week privé-les hebt, zal dat neem ik aan vanzelf beter gaan. Geen enkel paard wordt natuurlijk piafferend zadelmak gemaakt Knipoog

Wat ik wel zie is wat je instructrice ook al zei: je voeten komen af en toe wat naar voren. Als ik je zadel zo bekijk, denk ik dat je zadel hier debet aan heeft. Zo te zien ziet de stijgbeugelophanging te ver naar voren, waardoor je voet automatisch naar voren komt als je je beugel aan de bal van je voet neemt. Dat kan je controleren door te kijken of je beugels ter hoogte van het diepste punt van je zadel hangen als je ernaast staat. Als de beugels vóór het dieptepunt zitten, zit de stijgbeugelophanging teveel naar voren.

Zit het zadel voor jou ook lekker?

*edit* stomme typo

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:57

my_angel, je hebt gelijk Lachen ik probeer ook echt recht op te zitten. Maar als ik recht op zit, heb ik zeg maar het gevoel dat ik naar achter buig, heel vreemd, omdat ik het niet gewend ben (en ik kan dus niet even in de spiegel checken die daar in de binnenbak staat)...

BBreedveld, dankjewel voor je tips! Kun je de diepste punt ook voelen? (Zie net je edit) Knipoog.
Voor mij zit het zadel wel lekker (zadelmaker heeft hem voor mij en Madeira aangemeten). Maar hoe kan ik dat veranderen als het zo het geval is?

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:01

Ziet er netjes uit hoor maar idd iets rechter opzitten en op een van de foto's steek je je voeten enorm naar buiten dus probeer ook je tenen naar binnen te laten wijzen.

excuses als ik het verkeerd gezien heb.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:04

jullie zijn een leuk stel!
hele mooi haf hoor!
Je rijd haar heel vriendelijk,geen geruk en getrek ...prima!
Inderdaad iets minder naar voren zitten....je moet eigenlijk voor je gevoel heeeel ver naar achteren zitten...dan zit je er recht op!
Gewoon blijven oefenen...komt helemaal goed hoor!!

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:05

Noor, je hebt gelijk hoor Lachen dat zij mijn instructrice ook.
Geerke, bedankt Lachen 1 foto lijkt wel dat ik haar trek, maar ze ging er vandoor, dat is beetje mijn automatische reactie dan..

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:10

Citaat:
BBreedveld, dankjewel voor je tips! Kun je de diepste punt ook voelen? (Zie net je edit) .
Voor mij zit het zadel wel lekker (zadelmaker heeft hem voor mij en Madeira aangemeten). Maar hoe kan ik dat veranderen als het zo het geval is?


Wat goed dat je een zadel aan hebt laten meten! Het diepste punt van je zadel voel je eigenlijk automatisch als je erop gaat zitten. Het is zeg maar het diepste punt van het 'kommetje' dat de zit vormt. Als het goed is, ga je dus automatisch daar zitten, want daar het het 'diepst' Knipoog

Misschien kan je zadelmaker de stijgbeugelhaken wat verder naar achteren zetten als dit nodig is. Dat hangt denk ik van de boom af die hij heeft gebruikt. Sommige bomen hebben zelfs verschillende plekken waar de stijgbeugelhaken aan vastgemaakt kunnen worden.

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:12

BBreedveld schreef:
Citaat:
BBreedveld, dankjewel voor je tips! Kun je de diepste punt ook voelen? (Zie net je edit) .
Voor mij zit het zadel wel lekker (zadelmaker heeft hem voor mij en Madeira aangemeten). Maar hoe kan ik dat veranderen als het zo het geval is?


Wat goed dat je een zadel aan hebt laten meten! Het diepste punt van je zadel voel je eigenlijk automatisch als je erop gaat zitten. Het is zeg maar het diepste punt van het 'kommetje' dat de zit vormt. Als het goed is, ga je dus automatisch daar zitten, want daar het het 'diepst' Knipoog

Misschien kan je zadelmaker de stijgbeugelhaken wat verder naar achteren zetten als dit nodig is. Dat hangt denk ik van de boom af die hij heeft gebruikt. Sommige bomen hebben zelfs verschillende plekken waar de stijgbeugelhaken aan vastgemaakt kunnen worden.


Op die manier Haha! oke Lachen

Dus je stijgbeugels moeten achter het diepste punt zitten? Begrijp ik dat goed?

Ik zou vanmiddag als ik ga rijden even kijken Haha!

Bedankt voor je tip! Erg handig Haha!

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:14

Eronder Knipoog

Als je goed op je krent zit, zitten je schouders, heupen en enkels netjes recht onder elkaar. Als je stijgbeugels dan vóór die lijn zitten, gaan daar je voeten automatisch naartoe. Dat meende ik bij jou te zien: alles is netjes op 1 lijn, behalve je voeten Knipoog Vandaar mijn achterdocht Knipoog

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:15

BBreedveld schreef:
Eronder Knipoog

Als je goed op je krent zit, zitten je schouders, heupen en enkels netjes recht onder elkaar. Als je stijgbeugels dan vóór die lijn zitten, gaan daar je voeten automatisch naartoe. Dat meende ik bij jou te zien: alles is netjes op 1 lijn, behalve je voeten Knipoog Vandaar mijn achterdocht Knipoog


Oke Haha! ik snap het helemaal Lachen
Vanmiddag ga ik even kijken Haha!

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:21

Wat ben jij heerlijk bescheiden, ik vind dat je een erg leuke haf onder je kont heb en wat fijn dat je zo je best doet om goed te leren rijden. Ik ben het grotendeels met bovenstaande reacties eens (doordat de beugels te ver naar voren liggen, liggen ook jouw benen te ver naar voren (in zn geheel), hoewel ik niet geheel zeker ben of dat echt wel aan de stijgbeugel ophanging ligt of toch aan de manier van rijden (no offence)

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:22

Bonita_Bon schreef:
Wat ben jij heerlijk bescheiden, ik vind dat je een erg leuke haf onder je kont heb en wat fijn dat je zo je best doet om goed te leren rijden. Ik ben het grotendeels met bovenstaande reacties eens (doordat de beugels te ver naar voren liggen, liggen ook jouw benen te ver naar voren (in zn geheel), hoewel ik niet geheel zeker ben of dat echt wel aan de stijgbeugel ophanging ligt of toch aan de manier van rijden (no offence)


Heerlijk bescheiden? Vind je? Dankje Bloos

Dankjewel voor je reactie Haha!

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:33

Ik vind dat je Madeira prima rijdt. Madeira is ook geen ervaren gereden paardje, volgens mij. Een heel goed keuringspaard, maar weinig gereden. Dus jullie moeten nog heel veel leren samen. Het ziet er al heel goed uit. En samen met je instructie kom je steeds een stuk verder.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:49

gaat goed toch!
ik vind het heel knap dat je je door een beperking niet uit het veld laat slaan.
mooi paardje ook

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:15

Janouk, dankjewel Lachen klopt, er is een hele tijd niets met Madeira gedaan. Naomimak @ bokt heeft Madeira ingereden. Later is ze verkocht. Dus ja.. Is wel lang mee gewacht enzo Lachen

YankeeBoy, mijn intructrice zei nog: het is maar goed dat je niet goed kan zien, want je moet je paard voelen en dat kun jij wel. Nou, dus eigenlijk heeft mijn beperking bijna een voordeel toch Haha! dankjewel voor het complimentje! Lachen

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:26

Ziet er goed uit Paulien, jullie zijn een leuke combinatie!!
Gaat helemaal goedkomen met jullie

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:31

Dankjulliewel! Haha!

Wat een lieve reacties Haha!

Alle tips zijn ook welkom uiteraard Lachen wel het beste voor mijn paard (zoals hoort natuurlijk) Haha!

DivaMiep
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:35

Leuke foto`s Paulien! Ik heb nog wel een tip. Probeer ondanks dat je niet veel ziet toch je neus omhoog te steken en je schouders iets naar achteren te brengen. Dat ziet er voor het plaatje iets mooier uit.

Verder een zweepje aan de binnenkant doen als ze vna de hoefslag af wilt wijken ja, en ook streng zijn hé! Dat is een beetje jou zwakke punt denk ik maar als het de ene keer niet mag dan de andere keer ook niet! Niet denken vna okeej dan maken we wel een volte! Nee op die hoefslag blijven!

En verder, je kunt gewoon zien dat jij en madeira er samen plezier in hebben! Echt leuk!

Muluna

Berichten: 255
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:40

Complimenten! Ziet er rustig en ontspannen uit, als dat geen basis is! 1 x in de week les, Ik zeg vasthouden en lekker zo doorgaan meid, leuk!

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:22

DivaMiep, jaa, ik heb nu ook een zweepje gekocht (mijne was kwijt) en nu mag ze het ook niet meer van mij. Moet soms wat strenger zijn Bloos! vind ik wel moeilijk hoor. Maar we gaan ervoor Haha!

Muluna, ik denk dat dat inderdaad het basis is Haha! dankjewel voor je compliment! Lachen
Ik ga zeker door met les. Ja