Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:59

Hallo allemaal.

Op 26 april hadden Silence en ik een clinic bij Klaus Ferdinand Hempfling. Vandaag heb ik de foto´s binnen gekregen en ik wil er graag een aantal met jullie delen. Er zit copyright op de foto´s en ze zijn gemaakt door Margriet Markerink ( http://www.margrietmarkerink.info )

Ik had ons opgegeven, voor de clinic, omdat ik met Silence helemaal dood liep en niet meer wist wat nog te doen.
Op deze dag zijn we zoveel verder gekomen, dat dit het begin was van een nieuwe start.
Inmiddels zijn er al meerdere topics over hoe het nu gaat, maar ondanks dat ik op deze foto´s moest wachten wil ik ze toch nog even delen.

Met Silence op weg naar de ´ring´
Afbeelding

Toch wel heel spannend:
Afbeelding

Kennis maken met Klaus:
Afbeelding

Afbeelding

En dan gaat Klaus met hem werken:
Afbeelding

Klaus merkte op, dat Silence zich snel afsluit voor mensen en dan hele andere dingen gaat doen. Hier dus duidelijk zichtbaar:
Afbeelding

Maar soms is Silence ook weer heel oplettend:
Afbeelding

Hier ging Klaus buiten de ring werken. Op zich vond ik dat achteraf gezien wel jammer. Het probleem dat we hadden opgegeven, was namelijk dat Silence er niet tegen kon dat andere paarden hem alleen laten. Dat hij weg moet bij andere paarden is geen probleem. Ook het weggaan met Klaus was dus geen probleem en werd zijn verlatingsangst ook niet duidelijk. Dus zo werd eigenlijk het hele probleem nog niet behandeld.
Afbeelding

Wel weer gefocused op Klaus als je naar zijn oortje kijkt:
Afbeelding

En aan het einde nog even een beloning voor Silence:
Afbeelding

Het hele verslag is te vinden onder: [VVDD] Onze clinic bij Klaus Ferdinand Hempfling.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:02

Zo wat gaaf! Jammer dat het eigenlijke probleem niet aangepakt is maar wel fijn dat je weer verder met hem bent! De foto's zijn ook erg mooi geworden Ja

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:03

Ja, dat wel, maar gelukkig hebben we wel een aantal andere algemene oplossingen gekregen, die ik ook zeker hiervoor kan gebruiken. Het was een hele gave dag inderdaad.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:05

Foto's zijn erg mooi! Gelukkig weet ik uit je andere topics dat het inmiddels goed vooruit gaat met Silence! Wat een mooi koppie heeft ie toch?

Waarom ging hij nou eigenlijk de ring uit met je paard?

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Silence bij Klaus Ferdinand Hempfling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:07

Het gaat gelukkig al veel beter inderdaad.

Hij ging de ring uit, omdat hij de reactie van Silence wilde zien i.v.m. zijn verlatingsangst.
Maar deze angst speelt niet op als Silence weg moet bij andere paarden, maar pas als andere paarden weg moeten bij hem.
Dus nu deden er zich geen problemen voor. Als hij de andere paarden weg had gehaald wel.
Dus het gebeurde eigenlijk verkeerd om, om resultaat te krijgen of het probleem zichtbaar te krijgen.