Het springduo @ Work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:49

Wat was me dat allemaal zeg Vork
Ging vandaag rijden met [***], maar kreeg ineens zin om te springen .. Eens rondgekeken of er niet wat bruikbaars ter beschikking was, en jawel Haha!

Dus mijn vader opgetrommeld (die moest mij toch komen halen, moest die maar wat vroeger komen Tong uitsteken ) om wat foto's te nemen, want zo'n momenten moet je gewoon vastleggen. Vader kwam pas redelijk laat aan, het begon al donker te worden .. Dat + geen ervaring met de camera (en bewegende dingen) geeft geen goede foto's, maar er is toch iets op te zien Knipoog

Ik had ervoor wat balkjes gedraafd en wat lage sprongetjes gedaan, maar toen was mijn vader er nog niet Knipoog

Eerst nog even wat rondrijden ([***] wil niet altijd lopen als er iemand in het midden staat Tong uitsteken ). Daarna het springwerk.

1. Drafje
Afbeelding

2. Galop
Afbeelding

En toen kwam de sprongen ..

3. De eerste sprong, eerst met 1 been
Afbeelding
(dat was ook het enige been dat erover ging Bloos Vork )

4. We kunnen het wel..
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En we kunnen zelfs HOOG!
Afbeelding

Maar goed dat de foto al getrokken was, want heel de hindernis ging tegen de vlakte.. [***] was vergeten dat hij ook achterbenen had Clown

Doordat het best wel een hoge hindernis was (hadden zowel [***] als ik ons in vergist denk ik) en het niet zo goed eindigde was de communicatie even zoek .. Dan krijg je dit:

7.
Afbeelding

En dat gebeurde wel vaker, ook met de daarna terug lagere hindernis.
Maar uiteindelijk ..

8. Afbeelding

Hij kan z'n achterbenen ook omhoog doen! Vork

Tips/opmerkingen mogen natuurlijk, maar het was puur voor de lol en er is nog zeer veel werk (ook vooral dressuurmatig) om er iets goeds van te maken. Dus wees aub beetje lief Knipoog

Bedankt voor het kijken Lachen

DevilsFriend

Berichten: 927
Geregistreerd: 15-12-07

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:38

ik zou toch veel korter gaan zitten Lachen

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:43

leuk dat comentaar erbij en ziet er leuk uit.

Astridvdijk
Berichten: 21
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Zwolle

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:45

Okal gaat het niet super goed;) Toch leuk dat je fun en plezier met je paardje kan beleven:) tis toch weer een leuke herrinering toch;)

Anoniem

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:14

olala schreef:
ik zou toch veel korter gaan zitten Lachen


Veel korter? Ik betwijfel het ..
Als ik de beugels 1 gaatje korter doe heb ik het gevoel dat ik met mijn benen in mijn nek zit .. Voor springen is dat misschien ok, maar voor en na de sprong zit ik toch graag op mijn gemak (vooral omdat hij niet altijd vanzelf springt, we moeten nog oefenen Clown).

Het is allemaal niet ideaal, boomloos zadel is geen springzadel (verre van), heb een tijd met dressuurzadel gereden en dit was de 2e keer weer met boomloos. Dus terug weer wennen en tja, met boomloos springen is iets wat ik eigenlijk niet aanraad (in mijn geval toch niet, ik kan er niet mee overweg) Bloos En dat speelt natuurlijk ook allemaal mee in de houding e.d. Knipoog

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:48

Ziet er leuk uit!, ik vind het maar knap, zo met een boomloos zadel Nagelbijten / Gniffelen

JuliaZM
Berichten: 0
Geregistreerd: 22-06-08

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:03

Leuk paardje alleen het is beter voor je rug als je recht op zit op je paard . en het zou verstandig zijn om met springen je beugels wat korter doen dat ziet er wat beter uit als je springt en je zit steviger.

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:06

hoi hoi hele leuke fotos alleen vind ik je beugels wel te lang daardoor krijg je een rare houden maar voor de rest heel netjes

Anoniem

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:36

JuliaZM schreef:
Leuk paardje alleen het is beter voor je rug als je recht op zit op je paard . en het zou verstandig zijn om met springen je beugels wat korter doen dat ziet er wat beter uit als je springt en je zit steviger.


Recht zitten.. met springen bedoel je dan?

Ik kan het volgende keer eens proberen, maar ik betwijfel het. Het is geen springzadel, dus mijn benen gaan automatisch te ver naar achteren (zelfs als ik gewoon bergop ga is dat al een probleem). En als ik met kortere beugels rij (zelfs 1 gaatje) heb ik het gevoel dat ik met mijn benen in mijn nek zit en zit ik echt niet goed ...

Maar ik zal het volgende keer toch eens proberen Ja

Anoniem

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:37

nikita_benno schreef:
hoi hoi hele leuke fotos alleen vind ik je beugels wel te lang daardoor krijg je een rare houden maar voor de rest heel netjes


Dank je.
Die rare houding ligt denk ik niet aan de beugels, maar puur aan het zadel. Geen makkelijk zadel om mee te springen vind ik Clown

Maar zoals al gezegd ga ik het de volgende keer eens proberen met kortere beugels, dan hebben we wat om te vergelijken Knipoog

Yvet_90
Berichten: 509
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Noordwolde FR

Re: Het springduo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:03

Het lijkt me sterk dat dat van je houding van het zadel komt. Ik rij ook met een barefoot cheyenne en zelfs over een hindernis van 1,15m hoog krijg ik geen rare houding, is in principe het zelfde als met een normaal zadel. Misschien moet je de beugels tijdens het springen wat korter doen?

Je houding wil ook wel verbeteren door te oefenen zonder zadel, daardoor krijg je bij een boomloos zadel een betere houding en je zit steviger.

Succes ermee!!