Misty @ Springwork

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:52

Woensdag had ik weer springles, ik heb sinds kort (lees: anderhalve maand oid) les, en er zit nu al verbetering in. Ik reed voordat ik bij de club ging al een jaar op Misty, maar ik had nog nooit een parcourtje gesprongen, gewoon omdat ze zo knetterhard ging. Sinds dat ik les heb ga ik er gewoon voor, en het gaat echt súper!!

Graag opbouwend commentaar.

Zo was het een jaar geleden: (ik schaam me gewoon voor die foto Clown )
Afbeelding

Ondertussen hebben we natuurlijk wel gesprongen, dus mijn houding was al stukken beter. De foto hierboven was volgens mij de tweede keer dat ik met Misty sprong.

En zo ging het woensdag:
Afbeelding
Afbeelding 1.

Afbeelding
Afbeelding 2.

Afbeelding
Afbeelding 3.

Afbeelding
Afbeelding 4.

Afbeelding
Afbeelding

Foto's niet gebruiken zonder mijn toestemming.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:55

Leuk paardje! Probeer alleen wel boven de sprong uit je zadel te komen! Je blijft nu gewoon zitten..

Fudge

Berichten: 1023
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:07

Leuk paardje!! ik vind alleen dat je véél meer mee moet gaan boven de sprong, je komt nu niet of nauwelijks uit het zadel.. Verder mag je je handen ookwel meer meegeven.

je mag je dan schamen voor je eerste foto, maar ik vind dat je houding daar wel beter is, daar kom je namelijk én uit het zadel, én je doet je handen naar voren:+

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:18

Oké ik ga erop letten! Eerder kwam ik teveel uit m'n zadel, vandaar dat ik daarop aan het letten was, alleen nu kom ik weer te weinig uit mijn zadel... Nog even oefenen en dan komt het helemaal goed volgens mij.
M'n handen ben ik het alleen niet mee eens, ik zie (niet duidelijk) op de foto dat ik haar hinder met m'n handen. Lachen

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:20

ziet er goed uit vergeleken met de eerste! Knipoog
Vooral de laatste foto is mooi!

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:24

waarom schaam je je voor de eerste foto? oke,. hij ziet er een beetje lomp uit, Maar je verlichte zit is hier veel beter als op je laatste fotos, en je geeft in ieder geval mee!
Op de recente fotos houd je hem iets te strak in de mond, en je kunt meer uit het zadel komen.. Ga ze nog maar eens vergelijken!
Groetjes Robin

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:29

Het klopt wel wat jullie zeggen, maar vooral omdat ze zo hard gaat met springen (waar ik nog aan moet wennen, aangezien dit mijn derde springles was, en de tweede les dat ik een parcourtje sprong). Ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben, maar 'k vind zelf wel dat de recente foto's er beter uitzien dan die van een jaar geleden. Over twee weken (volgende springles) zal ik de instructrise vragen om erop te letten dat ik meer uit m'n zadel kom. Ik denk dat als ik dat doe ik al een heel eind ben, mijn handen komen dan vanzelf wel mee, denk ik Lachen .
We zijn er nu heel erg mee bezig om niet overal tussendoor te racen, aangezien ik veel te korte bochten neem, maar ik zal vragen of ze de volgende keer ook op mn houding wil letten Lachen

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:55

Je houding is voor het oog wel netter geworden.. Alleen vind ik dat je op de 1e foto je paard minder hinderd.. Je geeft hem de ruimte met je hand en bent goed mee, op de andere foto's zit je vaak wat achter de sprong.. Probeer mooi je bovenlichaam naar voren te brengen en je kont iets uit het zadel te doen.. Je beugels een gaatje korter wil daar ook wel bij helpen!

Succes, je hebt een erg leuke pony en hij springt fijn! Dus dat komt vast wel goed!

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:14

Ik vind dat je helemaal niet zo heel veel meer uit 't zadel hoeft te komen, je paard heeft er duidelijk geen last van en het is echt niet zo hoog dat je plat op z'n nek hoeft te liggen.
Iets meer meekomen wel, maar echt niet veel meer vind ik Lachen

Jamika

Berichten: 814
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:19

Mijn paard gaat als ik teveel meegeef ook veel te hard, van mijn instructrice moet ik juist meer terug blijven zitten boven de sprong. Pas als we over veel hogere sprongen gaan meer mee gaan, op deze hoogte hoef je echt nog niet zover naar voren te duiken. Ik vind het er prima en in balans uit zien.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:55

Elma_ schreef:
waarom schaam je je voor de eerste foto? oke,. hij ziet er een beetje lomp uit, Maar je verlichte zit is hier veel beter als op je laatste fotos, en je geeft in ieder geval mee!
Op de recente fotos houd je hem iets te strak in de mond, en je kunt meer uit het zadel komen.. Ga ze nog maar eens vergelijken!
Groetjes Robin



ben ik volledig met eens!!
komt wel in orde hoor Bloos
gwn oefenen, oefenen, oefenen!! Haha!
*prachtpony trouwens Knipoog

Kim14

Berichten: 921
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: In een gat in Gelderland.

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:07

Heee Corina!
Ik zag je live springen Clown . Komt je vader trouwens nog een paar x foto's maken als ik met Noraly kom? Verder vind ik niet dat je m hindert, het is de 2e x parcour springen dat is ook heel anders dan een paar sprongetjes!
xx Knipoog

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:25

Ziet er goed uit hoor! Je zit je paard niks in de weg, ook niet op de laatste foto's. Je balans is goed, je blijft netjes boven je paard. Het is ook goed dat je wat meer terug blijft, zodat je je paard wat beter in de hand hebt voor de sprong. Nu moet je alleen nog de hoek tussen je bovenlichaam en je bovenbenen kleiner maken. En denk aan je onderbeen, laat ze niet naar achteren klapperen op de sprong. Succes OK dan!

Jamika

Berichten: 814
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:02

marquez1 schreef:
Ziet er goed uit hoor! Je zit je paard niks in de weg, ook niet op de laatste foto's. Je balans is goed, je blijft netjes boven je paard. Het is ook goed dat je wat meer terug blijft, zodat je je paard wat beter in de hand hebt voor de sprong. Nu moet je alleen nog de hoek tussen je bovenlichaam en je bovenbenen kleiner maken. En denk aan je onderbeen, laat ze niet naar achteren klapperen op de sprong. Succes OK dan!


Ik formuleerde het wat minder handig, maar dat bedoelde ik ook inderdaad. Ja

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:15

Bedankt voor jullie commentaar! Lachen

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:18

Zo erg vind ik die eerste foto niet, daar geef je tenminste wel mee en kom je uit het zadel. Lachen
Probeer daar dus op te letten..Dan komt het wel goed! Haha!

Succes!
Btw, erg leuk paard!!

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:37

Corina het gaat nu veel beter of niet? Mistie is ook een stuk rustiger geworden!

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:47

Ja dat klopt Fem! Het gaat stukken beter nu, heb nu al een paar keer parcour gesprongen, en van Dienke kunnen (ik tenminste) we veel leren. Lachen
Ik heb je al heel lang niet op les gezien!? Waar ben je Huilen van het lachen

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:06

Sorry meid! maar ik zit nog gewoon in eibergen!.. omdat me vader niet zo ver wil rijden Huilen .. vind het zelf echt heel jammer! zou graag in rekken willen lessen!.. maar nu ben ik gewoon in eibergen! Me vader heeft de laaste tijd .. geen tijd om te rijden.. en doet hij het toch... en als we naar rekken zouden moeten gaan, dan moeten we een half uur ongeveer rijden! snapie! En nu hebben susi en ik gewoon met zen tweeen les! ... en dat vind ik ook wel oke!

rebekky

Berichten: 290
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Ede

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:29

Hey Corina,

Leuke foto's
Ziet er goed uit hoor!

VlovesF

Berichten: 147
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Roermond

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:37

gaat goed ,
maar probeer inderdaad wat meer uit het zadel te komen
(heb je al vaker gehoord Tong uitsteken )

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Misty @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:38

Ziet er leuk uit, je houding is er iig op vooruit gegaan!
Probeer alleen wat meer je kont uit het zadel op te tillen ipv alleen maar naar voren te gaan zitten boven de sprong Knipoog