eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:04

@ Mod: Ik den dat grotendeels ook niet afkrakerig alles bedoeld is maar ik denk dat we als bokkers elkaar voor eventuele fouten willen behoeden. Of ongelukken willen voorkomen waardoor iemand zijn dier eventueel gewond kan raken soms lopen lijken mij gemoederen hoog op te lopen. Nou heb ik topics gezien waar mij de mond van openvalt. Soms gaat het heel grof en de laatste tijd lijkt het wel meer. Een duidelijke mening niks mis mee maar wel onderbouwd. Opbouwende kritiek met verwerkte tips. Iemand afkraken lijkt tegenwoordig makkelijk maar iemand tips en hulp geven lijkt moeilijk tegenwoordig.

Anoniem

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:05

zowiezo van mijn kant af was het bedoeld om te behoeden voor ongelukken!!!!

Deleted

Berichten: 2055
Geregistreerd: 19-04-07

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:11

Vind het onverantwoordelijk dat je met dit materiaal een twenter laat springen!
Het kan hartstikke fout gaan, let hier voortaan op, nu is het goed gegaan,
volgende keer is het te laat Boos!

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:18

@ Ciaraaa: Als je ook vorige bladzijde had gelezen had je kunnen zien dat Mod had gezegt dat er al genoeg van zulk commentaar staat. Waarschuwen ok maar onderbouw je mening met eventuele tips Knipoog

Neem aan dat TS nu onderhand snapt wat we bedoelen en door goeie duidelijke tips te geven kan ze het anders aanpakken.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:16

Sorrie, maar TS heeft het echt nog steeds niet helemaal begrepen dat ze verkeerd bezig is. De reactie van...het was maar 20 cm en het is maar voor een keer, ik heb geen hengsels aan de emmers dat is gevaarlijk ( zie toch echt een emmer met hengsel) enz.maken dat ik geloof dat ze het een volgend keer gewoon weer doet. Eigenlijk had ik eerder een reactie verwacht van TS...eigenlijk hebben jullie wel gelijk en ik zal proberen om volgende keer ander springmatriaal te gebruiken.
En nog even voor laigo...je mag me ook wel openbaar uitschelden hoor...kan heel bokt tenminste meegenieten!

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:29

Maysie schreef:
En de opmerking van een paard gaat toch niet dood van een splinter.. Tsjah daar zou ik niet eens antwoord op geven maar alsjeblieft als je zelf nou je bericht leest wat denk je dan. Ja van een plekje op zijn pezen gaat je paard ook niet dood of een peesblesure en ee n botbreuk betekend ook niet meteen dood.. Tsjah als we zo beginnen . Ja klinkt heel ruim misschien maar als je zo simpel praat praat ik even simpel terug.

Dat van die splinter was mijn opmerking, maar dat was meer bedoeld om haar erop te wijzen dat dit nog maar het kleinste is wat er kan gebeuren met dergelijk hindernismateriaal. Dit zou nog het minst zorgwekkende geval zijn, de paarden kunnen hier veel ernstiger letsel aan overhouden natuurlijk. Knipoog
In ieder geval hoop ik dat de TS wat doet met onze tips.

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:51

Sommige mensen hier op bokt zijn echt schijnheilig zeg! wel wat te vertellen hebben over andere mensen hoe ze het moeten doen of wat ze juist niet moeten doen enzo maar ik durf te wedden dat die mensen zelf ook niet altijd even veilig zijn (bv cap dragen chaps ofzo noemmaar wat) en ook niet altijd zich aan de regeltjes houden Knipoog Knipoog

Verder vind ik het 2 erg leuke paardjes en moet je zelf weten wat je er mee doet..
Rij je met de 6jarige ook gewoon onder het zadel ?? ik denk dat ze het dan goed zal doen met veel oefening..

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:56

de merrie wordt niet zoveel bereden, voor mij is ze gewoon mijn lieve en mooie weiversiering Haha!


aerdenhout, stop er nu eens mee Knipoog
ik wilde eigenlijk nieuwe foto's maken maar het weer laat het op de moment niet erg toe

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:02

tessyke schreef:
de merrie wordt niet zoveel bereden, voor mij is ze gewoon mijn lieve en mooie weiversiering Haha!


aerdenhout, stop er nu eens mee Knipoog
ik wilde eigenlijk nieuwe foto's maken maar het weer laat het op de moment niet erg toe


Ik zou het gewoon doen je moet je niet laten tegen houden door iemand..

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:10

je paardje kan leuk springen. Wij gebruiken soms ook emmerrs(zonder hengsels) en yerriekans. Gaat prima hoor. Maar willen in de toekomst wel hindernis materiaal gaan aanschaffen. De prijzen vallen hier reuze mee. 2 Balken en 2 staanders voor 80 euro. Vinden het niet duur. En je kunt ze inderdaad ook zelf maken.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:14

JumpingQueen schreef:
tessyke schreef:
de merrie wordt niet zoveel bereden, voor mij is ze gewoon mijn lieve en mooie weiversiering Haha!


aerdenhout, stop er nu eens mee Knipoog
ik wilde eigenlijk nieuwe foto's maken maar het weer laat het op de moment niet erg toe


Ik zou het gewoon doen je moet je niet laten tegen houden door iemand..

neenee ik bedoelde dat het is super hard regent Clown
als het nat ligt (en nu zeker met de eerste regen glad) laat ik nooit paarden springen Ja

ik wou eigenlijk foto's maken van gewoon mijn merrie die spring over een hindernisje met mijn emmers, mijn ronde balken en er een wollen deken over Haha!

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:19

OOOH hahahaha

Hier schijnt de zon volop!!! Haha! Haha! achja belgië he Knipoog ik kom ook uit belgië hoor Knipoog maar wonende in nederland :p

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:20

Je geeft aan dat hij voor de eerste keer springt dan gebruik je zeker niet zulk materiaal. Sowieso ben ik er al geen voorstander van maar vind het onverantwoordelijk.

Connemara trouwens o.i.d. ?

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:26

JumpingQueen schreef:
OOOH hahahaha

Hier schijnt de zon volop!!! Haha! Haha! achja belgië he Knipoog ik kom ook uit belgië hoor Knipoog maar wonende in nederland :p


Zit ook in Utrecht NU en hier flinke wolken hoor!!! geen zon te zien. Maar dat was effe off topic.

Ik heb meegelezen en er wordt hier echt grof gereageerd.

Meid je hebt 2 prachtige beessies. De hengst ECHT MOOI Afgod

In eerste instantie dacht ik ook: waar laat jij ze nou over springen? Beetje troeppie ziet t eruit. Maar je hebt het goed afgemerkt met lichtgevende hesjes, afgeschermd met zachter spul. Prima hoor. Een goede oplossing. Paarden zien er ook rustig uit, niet oververhit en opgejaagd. Kijken goed, spingen goed. En dan daarbij: met opjagen longeren rijden etc kan ook altijd wat gebeuren. Daar hoef je echt dit niet voor neer te leggen. Dan kun je net zo goed ophouden met paarden...

Je ziet de hengst nog twijfelen op de eerste foto. Eerste keer springen begreep ik? Was dat ook zijn eerste sprong? de tweede is al mooi strakker. Dat ie weet wat ie moet doen.

Enneh.... beste stuurlui staan aan wal hoor (krijg nu wrs half Bokt over me heen omdat ik het niet tot nationale ramp verklaar dat jij 2 paarden over een paar planken en emmers laat springen. Balken (dus echt hindernismateriaal) doet OOK pijn en kan OOK blessures geven. Zelf gezien. Dus dan maar helemaal nooit meer springen? Bokkers? )

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:29

Oh wat grappig hier schijnt de zon (soms ook wel wolken idd)

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:43

Zilfstar schreef:
Enneh.... beste stuurlui staan aan wal hoor (krijg nu wrs half Bokt over me heen omdat ik het niet tot nationale ramp verklaar dat jij 2 paarden over een paar planken en emmers laat springen. Balken (dus echt hindernismateriaal) doet OOK pijn en kan OOK blessures geven. Zelf gezien. Dus dan maar helemaal nooit meer springen? Bokkers? )


Ja dat kan ook blessures geven maar door alle aanpassingen is het doormiddel van veiligheids lepels lichte balken ect ect wel geprobeerd zo veilig mogelijk te maken. Ja en het voelt niet fijn als ze aantikken of aanknallen of wat er ook zou mogen gebeuren en ja ophouden met springen ??? Nee maar je kan het veilig en verantwoord doen .

JumpingQueen schreef:
Sommige mensen hier op bokt zijn echt schijnheilig zeg! wel wat te vertellen hebben over andere mensen hoe ze het moeten doen of wat ze juist niet moeten doen enzo maar ik durf te wedden dat die mensen zelf ook niet altijd even veilig zijn (bv cap dragen chaps ofzo noemmaar wat) en ook niet altijd zich aan de regeltjes houden Knipoog Knipoog


Tuurlijk niemand houd zich altijd aan de regels maar er is ook onderscheid in mijn ogen. Waarom zou het scheinheilig zijn. Omdat de ene bokker een keer een regeltje breekt zou die zijn mening niet kunnen geven Verward Dat slaat helemaal nergens op. Geen cap of chaps (zonder chaps zie ik zowieso weinig ergs in) ect zijn je eigen verantwoording. in mijn ogen is je paard en dan je 2 jarige over zo'n hoopje te laten springen.. En ja een hoopje want ik noem dit geen hindernis. Schijnheilig ik nee hoor ik ben gewoon eerlijk en probeer mijn mening zo goed mogelijk te onderbouwen en daarbij zoveel mogelijk tips te geven zover mijn kennis reikt.

jump_girl

Berichten: 559
Geregistreerd: 02-01-07

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:02

De rede waarom ik nooit rijfoto's plaats?
Simpel op bokt is iedereen zo perfect dat ik heel slecht rij..
Het enige wat ik aan toe te vegen heb: doe peesbeschermers om..

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:30

jump_girl schreef:
De rede waarom ik nooit rijfoto's plaats?
Simpel op bokt is iedereen zo perfect dat ik heel slecht rij..
Het enige wat ik aan toe te vegen heb: doe peesbeschermers om..

Dit bedoel ik nu preciess...

Der word hier op bokt altijd wel wat opaangemerkt.. Het gaat hier toch om tips enzo ik heb haast nog geen tip gezien maargoed..

Ik heb ook gezegt SOMMIGE mensen dus niet iedereen!!!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 01:36

jump_girl schreef:
De rede waarom ik nooit rijfoto's plaats?
Simpel op bokt is iedereen zo perfect dat ik heel slecht rij..
Het enige wat ik aan toe te vegen heb: doe peesbeschermers om..

Gosh, je neemt me de woorden uit de mond.

@ TS; let vooral op dat er geen uitstekende dingen zijn waar je paard zich aan kan stoten bij de afzet. Verder heb ik niets tegen op het zelf 'maken' van een hindernis, doe ik ook wel eens. Ik zie het gevaar van de planken niet zo, meer die zadelbok waar ze tegenaan kunnen springen.
Peesjes om; tjah, zolang je geen super prestatie's vraagt valt dat ook wel mee.

Je hebt een leuk dier, kan heel aardig springen zeg!

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:46

Ik vind de hindernissen er ook niet zo super uitzien, de hindernis die je hebt gemaakt vind ik meer zown cross hindernis, met die spullen die erop liggen.

Zelf heb ik ook geen echt hindernis materiaal, er zijn wel genoeg oplossingen om zelf een "veilige" hindernis te maken.
Wel goed dat je rekening houd dat het niet vast ligt, maar er liggen te veel spullen op je hindernis vind ik, waardoor je pony nog kan bezeren mocht het omvallen.

Bij een tuincentrum kan je ronde palen kopen van houd (die ze voor een schutting plaatsen wel eens gebruiken), volgens mij kan je dan zelfs nog kiezen uit dikte en lengte van de palen.
Zo heel duur zullen ze niet zijn en anders koop je er eerst 2 om mee te beginnen, likje verf in een knal kleur en je hebt je eigen opvallende hindernis balken.

Als staanders zou je die emmers gewoon kunnen gebruiken, ik gebruikte wel eens een cement bak die ik op de kop zette.
Op de duur zou je ook staanders van houd kunnen maken met klosjes erop waar je de balken in/op kan leggen.
Ik zie ook wel eens dat mensen een autoband met de velg erin platleggen, daar een buis in met gaatjes en bij een ruitersport zaak die paallepels kopen, zo heb je ook stevige staanders die je zelf kan maken, en niet duur want die banden en mischien ook wel de buizen kan je vast vinden op een autosloop.
Even een vrije middag daar aan besteden en je hebt een goedkope maar veilige hindernis voor je diertjes.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:44

nowornever schreef:
Die twee jarige van jou heeft wel twee hele verschillende sprongen laten zien. De eerste foto heeft wel een heel ongelijk voorbeen daar laat hij ze poot gewoon hangen. Terwijl de tweede foto er goed uitziet. Maar heeft hij de sprong ervoor een balk geraakt of springt hij uit zich zelf zo. Ik ga er niks zeggen over het materiaal dat is aan jou. Hindernissen zijn duur maar duizende euro`s is wel wat overdreven.


Als springcrack (want ik geloof best dat ik jou zo mag zien, je hebt er naar mijn idee verstand van (dat zeg ik na aanleiding van andere berichten die ik van je heb gelezen) ) moet je toch zien dat de foto's van de hengst twee totaal verschillende fases weergeven. Op de eerste foto is de afzet nog in ontwikkeling en op de tweede foto is de zweeffase al ingezet. De foto's vind ik opzich dus geen vergelijkingsmateriaal. En hij doet het toch al wel lekker voor zo'n jonkie Pling

Materiaal is inderdaad onverantwoord, maar dat weet de TS nu wel...!

Veel succes met je paardjes!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:22

Adil18 schreef:
nowornever schreef:
Die twee jarige van jou heeft wel twee hele verschillende sprongen laten zien. De eerste foto heeft wel een heel ongelijk voorbeen daar laat hij ze poot gewoon hangen. Terwijl de tweede foto er goed uitziet. Maar heeft hij de sprong ervoor een balk geraakt of springt hij uit zich zelf zo. Ik ga er niks zeggen over het materiaal dat is aan jou. Hindernissen zijn duur maar duizende euro`s is wel wat overdreven.


Als springcrack (want ik geloof best dat ik jou zo mag zien, je hebt er naar mijn idee verstand van (dat zeg ik na aanleiding van andere berichten die ik van je heb gelezen) ) moet je toch zien dat de foto's van de hengst twee totaal verschillende fases weergeven. Op de eerste foto is de afzet nog in ontwikkeling en op de tweede foto is de zweeffase al ingezet. De foto's vind ik opzich dus geen vergelijkingsmateriaal. En hij doet het toch al wel lekker voor zo'n jonkie Pling

Zo'n springcrack is zij dan blijkbaar ook niet Knipoog
Paardje doet het heel netjes hoor!

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:07

Ohjee, bokt weer he, 4 pagina's lang doorgaan over dat wat ze allang genoeg gehoord heeft; de hindernissen.
Ik vind het leuke paardjes, zo even eenmalig je tweejarige laten springen is niks mis mee!:) Niet te vaak doen, dat is namelijk niet goed.
Doet je merrie het onder het zadel ook al zo goed of niet?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:17

Ik zie zo'n fijn paardje liever over enkele breekbare planken springen, die overigens goed en los staan opgesteld, dan tegen een giga springbalk ketsen en dat zijn been breekt ipv de plank... een beetje fysica.
Er zijn verbeterpunten; daar niet van. Een rondere balk zou mooi zijn, maar hou alles los. Tip van de deken is ook wel een goede Ja
Ik vind de tweede foto echt schitterend en wat een mooi kleur heeft-ie Ja

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:11

anneliesdj schreef:
Zo'n springcrack is zij dan blijkbaar ook niet Knipoog
Paardje doet het heel netjes hoor!


Zoiets mag eigenlijk niet over het hoofd gezien worden nee Haha!