jong aanstomrend talent

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
straciatella
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-05-08

jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 23:47

Afbeelding

ff voorstellen mijn sgatje lady straciatella
een appie van 1 jaar oud nu. op deze foto is ze in haar opfok weilandje (6 hectare) tussen koetjes enz.

Afbeelding
een foto van het neerkomen. de achterbenen neemt ze prmia mee:>

ik heb ook nog een filmpje maar ik heb geen idee hoe ik deze er op kan zetten. wie kan mij hiemree helpen dna kunnen jullie haar "talent" zien:p

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:02

Wat een leuk paardje heb je!
Echt spring commentaar kan ik niet geven vanaf 1 foto.
Maar je moet er wel om denken om niet te vaak en te hoog te gaan springen met je paardje, dat is niet goed. Maar voor 1 keertje kan het wel.
Een video kun je uploaden bij youtube Knipoog

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:07

Ik vind 1 te jong om te springen zeg ik zelf, laat dat beesie nog even staan,m en begin pas met springen rond dr 4e!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:13

Het beestje is 1 jaar oud???
En je springt er al mee?

Sorry, maar dat vind ik erg onverantwoord. Scheve mond
Laat haar nog lekker 'kind' zijn en zet haar aub nog niet aan het werk. Ook niet voor een keertje. Gewoon lekker poetsen, wandelen, voetjes leren geven en een beetje opvoeden.

Hoe vaak ben je van plan ermee te gaan springen?

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:15

ik vind dit ook nog niet kunnen
Inderdaad, wat bellatrix zegt, lekker laten spelen en kind zijn.. Ga is lekker met haar lopen en knuffelen en poetsen, denk dat dat veel beter is voor je paard... Ik zou er in elk geval mee stoppen (het springen dan)
Zo te zien een erg leuk beest, veel plezier met haar, hoop dat je wat aan de tips hebt Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin_88 op 08-06-08 10:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:16

Ik zou pas met dingen als vrijspringen beginnen vanaf 3 jaar oud en dan heel af en toe.. Scheve mond
Verder mooi paardje Lachen

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:22

Voor 1 keer over een klein srongetje springen moet kunnen! Moet je zien wat voor rare sprongen ze in de wei maken. Als ik zie hoe mijn twenter over een zandbult, in de wei, heenspringt daar is dit hindernisje niks bij.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:25

Ik snap je enthousiasme, maar zou als ik jou was heeeeeel zuinig op dit aanstormende talent zijn. En dus de komende jaren niet meer springen. Eerlijk gezegd was ik er al niet eens aan begonnen, want met een éénjarige heb je eigenlijk niets in de bak te zoeken.
Daarbij ben ik niet heel erg onder de indruk van je hindernis, de balk kan in het gaas blijven hangen bij aantikken. Net als een been van je paardje trouwens.

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:25

Wat een mooie pony heb je zeg!

Alleen zoals al word gezegd je kunt beter nog niet gaan springen met een pony van 1 jaar oud, dat komt omdat hij nog volop in de groei is. Hiermee kun je zijn gewrichten beschadigen, je kunt beter wachten tot het paard een jaar of 4 is voor je hem laat springen. Voor een keertje zal het niet veel uit maken maar vaak is het zo dan denk je nou voor afentoe maakt niet uit maar dan kun je het net een keer te vaak doen waardoor het wel slecht is voor je pony. Dus beter nog van niet.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:27

Moderatoropmerking:
Omdat de gemoederen misschien wat hoog zullen oplopen wil ik vast zeggen dat het de bedoeling is om wel respectvol met elkaar te blijven discussieren.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:32

Dit topic voldoet toch helemaal niet aan de nieuwe HAW 'eisen'?

Naast een maximum van 15, geldt nu ook een minimum van 5 foto's op HAW zodat mensen zich een goed beeld kunnen vormen van de combinatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:34

Daar heb je ook een punt. Nagelbijten / Gniffelen

straciatella
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-05-08

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 11:54

och later.. t was 1 sprong en verder niks... en t enigste wat ze in die bak doet, dat is haar weide en t gaat? en ze staat nu op 6 hectare land. en jah in het land doen ze vaker apparte dingen maar laat ook maar

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:57

Het topic staat ook niet op HAW maar op SPR-ITP. Knipoog

mirjamvdkamp
Berichten: 461
Geregistreerd: 01-01-07

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:00

Vind persoonlijk nog veel te jong, als ze in het land staan en ze doen dan rare dingen, dat willen ze meestal zelf, maar als jij een stelling neer zet doe jij het en dat is slecht voor een pony, of ze goede springtechniek heeft kun je hier niet van bepalen

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:01

SPR ITP Is toch een subforum van HAW? Beetje raar dat daar dan andere regels gelden, maar dat terzijde. Op deze foto's kun je toch geen fatsoenlijk commentaar geven, behalve dat 1 jaar te jong is om te springen? En je mag ook niet in herhaling vallen, blijft er weinig over om commentaar op te geven. Je ziet een foto van het paard in de wei, heeft in mijn ogen weinig te maken met springen. En je ziet een foto van de landing, nou valt ook geen commentaar op te geven. Maargoed, zal wel aan mij liggen.
Laatst bijgewerkt door TopLadyI op 08-06-08 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:02

Aub, zie dat als een leuke ervaring en weet dat hij het kan...en doe het aub nooit meer tot dat hij 3 is.
En ook dan is héél af en toe genoeg....

Als je zo wel doorgaat hoef je hem met de 3 niet eens meer zadelmak te maken....zijn zijn benen al kapot....
Paard is vol in de groei, dan zijn dit geen dingen die je ermee hoort te doen...
Ik zou zeggen zoek een leuk ouder verzorgpaard en ga daarmee springen Lachen

IkbenMarije

Berichten: 2105
Geregistreerd: 27-08-06

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:03

Voor een keertje is het toch geen probleem? 't paard staat lekker in de opfok op een land van 6 hect. met een stel andere pony's en koetjes! Leuk paard hoor!

Als ze het toch vaker doet ga ik mee met het commentaar van de anderen, pas goed op!

straciatella
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-05-08

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 12:05

IkbenMarije schreef:
Voor een keertje is het toch geen probleem? 't paard staat lekker in de opfok op een land van 6 hect. met een stel andere pony's en koetjes! Leuk paard hoor!

Als ze het toch vaker doet ga ik mee met het commentaar van de anderen, pas goed op!


ze staat nu voor 3 a 4 jaar op dat land van 6 hectare met koetjes en ongeveer 50 paarden(ze word zelf een klein paard waarshcijnlijk) en t is 1 keer....
en t is maar 1 foto omdat er maar 1 sprong was.

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:55

ik had hem persoonlijk niet laten springen
deze pony is nog vol op in de groei
tuurlijk in het weiland kan er ook van alles proberen
maar ik zou persoonlijk wat ik zou kunnen verkomen ook dat verkomen

xjeanbx
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-06-08

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:55

Hee..
Ik vind het allereerste een heel leuke pony!
Maar 1 jaar is misschien iets te jong, vind je niet? Lachen

Koekje_

Berichten: 2879
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Punthorst [OV]

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:04

Suziej schreef:
SPR ITP Is toch een subforum van HAW? Beetje raar dat daar dan andere regels gelden, maar dat terzijde. Op deze foto's kun je toch geen fatsoenlijk commentaar geven, behalve dat 1 jaar te jong is om te springen? En je mag ook niet in herhaling vallen, blijft er weinig over om commentaar op te geven. Je ziet een foto van het paard in de wei, heeft in mijn ogen weinig te maken met springen. En je ziet een foto van de landing, nou valt ook geen commentaar op te geven. Maargoed, zal wel aan mij liggen.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Verder valt er weinig commentaar geven, want of het een springtalent is kan ik ook niet zeggen..
Verder vind ik wat Sientje zegt ook een goed punt; Als je hem toch wil laten springen, doe het dan alsjeblieft wel veilig! Je hindernis is ronduit gevaarlijk! Pas daar goed mee op..
Verder succes met hem.

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Re: jong aanstomrend talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:50

Ik zou het haar niet te vaak laten doen, liever gewoon niet meer, totdat ze wat ouder is(lees een jaar of 3-4). Ook vind ik het redelijk hoog voor zo'n jong beestje,, Opzich vind ik een sprongetje niet zo heel erg.. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat je haar kappen om hebt gedaan, is toch niet nodig? Of zie ik dat nu verkeerd? En ik vind die balk in het gaas ook heel gevaarlijk.