Norge (Fjord) @ Springen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 11:04

Heeej BOkkers! Vork

Laatst ging ik weer eens even springen met Norge, mijn super fjord! (Courage x Ursula)
Ze heeft in haar leven nooit echt veel gesprongen, maar sinds ze van mij is, springen we regelmatig.
Ik heb nooit echt goed leren springen en heb altijd maar wat gedaan.
Ik heb nu springles op haar, wat daarom erg nodig is.. Bloos
Mijn houding bij het springen is namelijk echt bar-slecht.
Ik moet zelf dus nog veel leren, want het lijkt net of ik haar over de hindernis heentrek. Bloos
Maar alsnog ben ik blij dat ze eróverheen komt en niet erdóorheen gaat. [Zoals eerst weleens het geval was. Vingers aflikken ]

Ik heb geen foto's van inrijden/inspringen & uitrijden. Vingers aflikken
En de foto's zijn op verschillende dagen gemaakt. Knipoog

Afbeelding
That are we!

Afbeelding
Buiten illegaal springen. -Ik weet dat het gevaarlijk is, maar als Nor weet dat de balk vastligt, zorgt ze er wel voor dat ze er minstens een meter bovenuit komt.. Knipoog -

Afbeelding
Best mooie sprong. MAAR KIJK MIJN HOUDING. Bloos Echt iets om me voor te schamen. Verdrietig

Afbeelding
Meer loslaten.

Afbeelding
Wauw Nor. xD Ieeuw ik.

Afbeelding
Zucht.. Dit is dus zo'n voorbeeld van waar álles aan mijn zit verkeerd is. Bloos

Afbeelding
Hetzelfde..

Afbeelding
-Geen commentaar. Koe

Afbeelding
Meer uit het zadel komen.. en MEE-geven..

Afbeelding
De laatste sprong.. En ook de mooiste.
Mijn houding kan hier er wel mee door. Vingers aflikken

Afbeelding
En nu, ga ik weer lekker slapen. Clown

Nou dat was het! Knipoog
Kritiek/Tips/Commentaar/Opmerkingen, alles mag.
Maar wees lief voor ons. Bloos

xxxx

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:08

Ik heb erg veel medelijden met het bekkie van je pony.
Probeer je éígen evenwicht te gebruiken, en niet jezelf op te trekken aan de teugels! Dat doet erg veel zeer en het verbaasd me eigenlijk dat ze nog zo braaf voor je springt!
Je zwaartepunt moet je meer naar voren leggen, en je benen naar achteren, dan blijf je recht boven je pony en blijf je beter in balans.
Misschien je beugels een gaatje korter maken, zodat je niet zoveel moeite hoeft te doen om uit het zadel te komen en je benen af te steken. Probeer vanuit je knieen in verlichte zit te komen, dan houd je je benen beter aan je pony en kom je minder ver uit het zadel, maar wel op de juiste plek.

Succes ermee! (en ik bedoel het niet zo bot als het er staat hoor Tong uitsteken )

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:11

Niet te hoog uit je zadel komen,je knieen wat meer tegen je zadel drukken ,iets omhoog en iets naar voren en mag wat meer meegeven.
Probeer balans te vinden en de beugels een gaatje korter!
Pony springt verderw el super,maar je houd haar erg tegen.

Manon073

Berichten: 489
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: Vlijmen

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:17

Leuke fjord, meeste commentaar heb je zelf al gegeven of is al gegeven. Goed dat je springlessen neemt! (heb ik zelf altijd veel aan gehad!) Haha!

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:37

Ik til haar hoofd op, ik werk teveel.
Volgens mij moet ik haar meer zélf laten springen er ikzelf er alleen maar opzitten.. Bloos

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:41

probeer je pony meer ruimte te geven van voren,idd je zegt het zelf al,het is net alsof je haar over de hindernis tilt/duwt.
verder is je beenligging niet helemaal prettig om te zien,je draait je hakken vaak naar de buik van je pony toe,daarom zou ik de sporen ook nog even aflaten als je geen les hebt(in de les kan je instructeur je leren ermee om te gaan),omdat je je pony er nu alleen maar onnodig mee prikt.

verder vind ik haar erg leuk om te zien,ze springt ook enthousiast!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:44

leuke pony hoor
maar ik zou eerst wat lager gaan springen.

als je laag gaat springen dan kan je ook oefeningen doen zoals zonder teugels springen.

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:56

quera schreef:
leuke pony hoor
maar ik zou eerst wat lager gaan springen.

als je laag gaat springen dan kan je ook oefeningen doen zoals zonder teugels springen.


Als ik laag ga springen, dan springt mijn pony niet.. xD
Dan waggelt ze erover heen..
En er zijn geen foto's van inspringen gemaakt, maar ik spring wel altijd eerst laag [Nouja waggelen dan.. xD] Vingers aflikken

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:58

liever een pony dat eroverheen waggelt als het laag is dan een pony die hoog moet springen en waar de ruiter een slechtere houding heeft.

Wat ik ermee bedoel is. als je laag springt kan je je houding verbeteren en dan steeds iets hoger gaan springen

kiwi06

Berichten: 8
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:45

Nette! leuke foto's hoor Knipoog
maar zoals je zelf al aangaf is je houding bar en bar slecht Tong uitsteken
maar ik vind het wel wat overdreven zoals in het eerste berichtje stond dat je medelijden met norge moet hebben, nou ik vind dat niet hoor, want fjorden kunnen behoorlijk eigenwijs en doordrammerig zijn! (weet ik alles van)

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:44

Je moet me toch echt eens uitleggen hoe een paard weet dat een balk vastligt?

Verder stoor je je paard in de balans en zit je aan de teugels te hangen....misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je les?
Laatst bijgewerkt door Adil op 03-06-08 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

brittboeve

Berichten: 0
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:17

je moet je handen niet zo omhoog trekken,
je zet ze vast, en trek als het ware je pony omhoog

Mirie

Berichten: 773
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Zoeterwoude

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:22

braaf dat die nog zo super met je springt,
wat wij wel eens deden in de les was met losse handen springen(1 hindernis of meerdere in-uitjes)(als jij je pony vertrouwd en anders om) dan kan je hem ook niet in de weg zitten als je hem in ze mond trekt, en kan je goed op je houding gaan letten, het is niet alleen leuk om een keer te doen maar misschien helpt het bij jullie ook wel om niet zo tegen te werken in zijn mond,,
het zijn maar tips wat je krijgt wat je er zelf mee doet is aan jou..
Gr.

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:33

Adil18 schreef:
Je moet me toch echt eens uitleggen hoe een paard weet dat een balk vastligt?

Verder stoor je je paard in de balans en zit je aan de teugels te hangen....misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je les?


Whaha.. Ik heb echt geen idee hoe ze dat kan weten.. Misschien voelt ze het aan mij? Clown

Ik heb 1x in de 3 weken springles en die andere 2 weken heb ik dressuur. Knipoog

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:50

Nette schreef:
Adil18 schreef:
Je moet me toch echt eens uitleggen hoe een paard weet dat een balk vastligt?

Verder stoor je je paard in de balans en zit je aan de teugels te hangen....misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je les?


Whaha.. Ik heb echt geen idee hoe ze dat kan weten.. Misschien voelt ze het aan mij? Clown

Ik heb 1x in de 3 weken springles en die andere 2 weken heb ik dressuur. Knipoog


Super dat je les hebt. Dan kun je er onder begeleiding goed aan werken Lachen

Ik wil ook wel een paard wat zo denkt trouwens Clown

jenkaXrambo
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: Heerenveen

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:01

Tips voor springen;

Je kont mag wat meer na achter en je moet meer in de verlichte zit gaan. Je gaat nu half staan half verlichte zit doen en daarbij
ga je ook nog eens te ver naar voren in het zadel. Knipoog

Probeer eerst aan je houding te werken door balkjes te draven/galopperen in verlichte zit Knipoog

Succes! Bloos

Hananas
Berichten: 1674
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:58

je moet je pony zijn hoofd niet omhoog trekken. dat doen ze nl vanzelf bij het springen.

probeer je handen meer omlaag te houden en je schouders niet vast te zetten. heel soepel zijn in de armen en dan voel je vanzelf hoeveel je moet meegeven.
ik zou ook je sporen uitdoen, totdat je springhouding is verbeterd.

hij springt wel erg enthousiast he Tong uitsteken

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:45

Hoe gaat het met galopperen buiten? Kun je dan goed je evenwicht houden in de verlichte zit? Dat zwaartepunt moet je ook bij het springen vinden, dan ondervind je pony geen hinder van jouw lijf en ga je goed mee.
Probeer eens zonder zadel en hoofdstel te springen (ik weet niet hoe je pony daarop reageert?) maar dit helpt ontzettend bij het vinden van je evenwicht. Op die manier kun je ook niet aan de teugels gaan hangen, voor steun kun je dan wel een pluk manen erbij pakken. Pas daar wel bij op dat je geen druk gaat zetten op zijn hals door er zwaar op te gaan leunen.

Heel veel succes! Ik vind het goed van je dat je springlessen neemt Vork !

danielle_ikk

Berichten: 90
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:01

hmm dat houding verhaal dat komt wel goed, maar hoe is het met je zadel? ik zie duidelijk dat je zadel op sommige fotos kiept. Mischien dat het al aangenamer is voor je paard als dat opgelost word.

Je houding enzo dat komt wel ik heb ook op fjorden gesprongen en de meeste *( niet alle dus ) zijn een duikboot, maargoed daar kan je wel mee leren rijden Tong uitsteken

veel succes verder! komt vast goed Lachen

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:24

als eerste: WAT EEN SUPERLEUKE FJORD!!!!! Echt een lieverdje!!

als tweede: ik heb medelijden met haar mondje... Je hangt er zegmaar aan, dat zie ik uit de foto's.... je moet naar voren gaan en veeel meer meegeven Knipoog

Eva1993

Berichten: 1465
Geregistreerd: 26-05-08

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:43

Goed dat je springles neemt, want dit kan echt niet.
bij de eerste foto al trek je enorm en kom jeniet uit het zadel, het is eigenlijk bijna zo bij elke foto. je moet meer naar voren komen en gewoon de verlichtte zit meer oefenen, maar dit moet je niet meer doen voordat je springles heb Clown
Succes.

Eva1993

Berichten: 1465
Geregistreerd: 26-05-08

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:17

danielle_ikk schreef:
hmm dat houding verhaal dat komt wel goed, maar hoe is het met je zadel? ik zie duidelijk dat je zadel op sommige fotos kiept. Mischien dat het al aangenamer is voor je paard als dat opgelost word.

Je houding enzo dat komt wel ik heb ook op fjorden gesprongen en de meeste *( niet alle dus ) zijn een duikboot, maargoed daar kan je wel mee leren rijden Tong uitsteken

veel succes verder! komt vast goed Lachen



Viel mij ook op, bij foto 7.

Linda_E

Berichten: 549
Geregistreerd: 07-12-07

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:58

He Nette, wat leuk een topic van jou en Norge! Je moet idd nog veel leren maar daar ben je druk mee bezig, je hebt er plezier in, bent fanatiek en trots op je Norge dat is in elk geval al een goed begin! Je scoord zelfs al winspunten op je eerste wedstrijden! Veel oefenen en als mensen zeggen dat ze medelijden met Norge hebben....... iedereen moet leren springen, we zijn allemaal begonnen met vallen en opstaan Knipoog

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 21:21

Linda_E schreef:
He Nette, wat leuk een topic van jou en Norge! Je moet idd nog veel leren maar daar ben je druk mee bezig, je hebt er plezier in, bent fanatiek en trots op je Norge dat is in elk geval al een goed begin! Je scoord zelfs al winspunten op je eerste wedstrijden! Veel oefenen en als mensen zeggen dat ze medelijden met Norge hebben....... iedereen moet leren springen, we zijn allemaal begonnen met vallen en opstaan Knipoog


Vingers aflikken Uhuu zeker trots.. Clown En blij.. en plezier. Pling
Maar inderdaad ook nog heel veel leren.. Koe --Vandaag weer springles gehad en heel veel met mijn houding bezig geweest.. Vingers aflikken

fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Norge (Fjord) @ Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:08

Mooie foto's
Als je het springen nog moeilijk vind, kun je ook wat lager springen, en dan boven de hindernis de manen vast houden, zodat je je pony niet tegen werkt in zijn mond.
Nog veel plezier!