melissa@spring work!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisjjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-08

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:28

die onderste teugel heb ik niet vast he... dat was voor als ze vervelend ging doen...

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:07

@Evaa_ : dankje wel volgende keer leggen we een grond balk neer.. maar ik zat zelf te twijfelen waar die nou moest liggen..

vroeger als ik moest springen lagen er eerst draaf balkjes en dan daar achter de hindernis.. dus dacht dan maar niet voor dat ie zijn benen breekt!

Evaa_
Berichten: 2488
Geregistreerd: 04-10-05

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:02

Ja dat kan ook, maar dan moet je de hindernis vanuit draf nemen he. Die moet je ongeveer een meter voor de sprong neerleggen, en in draf erop af rijden. Dat kan inderdaad ook. Maar als je vanuit galop de hindernis wilt nemen kun je die niet neerleggen, en moet je hem dichter bij de hindernis neerleggen!
Je kan een foto zien in mijn profiel Knipoog
Succes volgende keer!

DolceGabbana

Berichten: 665
Geregistreerd: 10-12-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:22

Nog even een tipje voor de volgende keer.
Probeer eens te oevenen met een laag stijltje, daarvoor drafbalken en dan gewoon te rijden om de controle over je paard te krijgen. Hoeft helemaal niet hoog! (Aangezien ik lees dat je met Pessoa rijd omdat je paard te druk is)

Leg desnoods een paar cavalletjes die je neemt vanuit draf met daarachter een klein stijltje. Wil je pony te actief op de hindernis aanrijden (te rennerig) rijd je een volte.

Kyla (zie profiel Knipoog ) is ook een echte sportpony, met meer aanleg voor springen dan dressur, is zo gek van springen dat ik voor de hindernis geen controle meer over haar heb (door oefenen word dit al steeds beter) nu heb ik gisteren een paar oefeningetjes gedaan.

o We begonnen met overgangen rijden, beetje dressuurmatig
o Toen legden we er een stuk of 4 balkjes neer die we reden vanuit draf. Duurde even voordat Kyla daar rustig overheen wilde draven inplaats van alle balken tegelijk te nemen Tong uitsteken
o Van die balkjes maakten we cavalletjes. Ook weer een paar keer geoefend.
o Uiteindelijk plaatsden we een laag steiltje aan het eind van de cavalletjes, na een paar keer oefenen had ik Kyla gewoon echt onder controle, het ging super, was trots op haar *LOL* !

Probeer ook eens zo'n training te doen met je paard Knipoog !!

Sorry voor de lange uitleg maar ik dacht, ik vertel het haar even Bloos Verdere tips heb ik al eerder in dit topic geplaatst Lachen

Veel succes!

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:27

SanneKyla schreef:
Nog even een tipje voor de volgende keer.
Probeer eens te oevenen met een laag stijltje, daarvoor drafbalken en dan gewoon te rijden om de controle over je paard te krijgen. Hoeft helemaal niet hoog! (Aangezien ik lees dat je met Pessoa rijd omdat je paard te druk is)

Leg desnoods een paar cavalletjes die je neemt vanuit draf met daarachter een klein stijltje. Wil je pony te actief op de hindernis aanrijden (te rennerig) rijd je een volte.

Kyla (zie profiel Knipoog ) is ook een echte sportpony, met meer aanleg voor springen dan dressur, is zo gek van springen dat ik voor de hindernis geen controle meer over haar heb (door oefenen word dit al steeds beter) nu heb ik gisteren een paar oefeningetjes gedaan.

o We begonnen met overgangen rijden, beetje dressuurmatig
o Toen legden we er een stuk of 4 balkjes neer die we reden vanuit draf. Duurde even voordat Kyla daar rustig overheen wilde draven inplaats van alle balken tegelijk te nemen Tong uitsteken
o Van die balkjes maakten we cavalletjes. Ook weer een paar keer geoefend.
o Uiteindelijk plaatsden we een laag steiltje aan het eind van de cavalletjes, na een paar keer oefenen had ik Kyla gewoon echt onder controle, het ging super, was trots op haar *LOL* !

Probeer ook eens zo'n training te doen met je paard Knipoog !!

Sorry voor de lange uitleg maar ik dacht, ik vertel het haar even Bloos Verdere tips heb ik al eerder in dit topic geplaatst Lachen

Veel succes!


ja die van mij word ook helemaal gek als ik ga springen.. of als iemand anders gaat springen en ik rijd dressuur.. dan moet ik der bewijze van spreke bij de hindernis vandaan schoppe.. nou viel dat gelukkig toen die fotoos gemaakt hebbe wel mee..
haha ja pas wil soms ook alle draf balken tegelijk nemen.. krijg je zo mega sprong dat je er half naast leg Tong uitsteken

zal kijken hoe ze er op reageerd.. en of het allemaal lukt deze week gaan we twee keer springen.. gewoon ff een paar sprongetjes.
ik zal wel laten horen en laten zien hoe dat ging.. anders ook effe een filmpje.. is meer te zien dan op foto.. is maar een moment opname

DolceGabbana

Berichten: 665
Geregistreerd: 10-12-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:29

Haha okee, je moet maar kijken Knipoog
Ben erg benieuwd *LOL*

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 08:51

oke Haha!

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:15

Leuk beesje hoor.

Alleen vind ik het zo jammer dat zulke jonge kinderen al met pessoa bit en 2 teugels rijden Verdrietig
Het is helemaal niet nodig zo tezien is het een erg braaf beesie maja je moet het maar zelf weten.

lisjjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-08

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:25

wat is te jong volgens jou?? Knipoog

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:36

pb....

xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:44

als je een hindernis vanuit draf neemt moet die 2.20 meter voor de hindernis liggen volgens mij

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:47

@xxchrissyxx: dan is het tog geen grond balk meer ?
het gaat erom waar de grondbalk/afzetbalk precies moet liggen Bloos

xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:29

ow okeej sorry dan heb ik verkeerd geleze maar op school leggen wij een afzet balk zeg 20 cm ofzo van de hindernis niet zo ver maar een drafbalk ervoor op 2.20 dus dat die ereerst overheen draaft zo kunnen ze ook beter inschatten en je kan vaak het tempo beter controleren ik vind persoonlijk dat dat heel goed werkt verder vind ik dat je paard er goed uit ziet

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: melissa@spring work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 11:12

oke super dankje.. dan kan ik er grond balk em drafbalk voor leggen. ik had het expres niet gedaan voor dat het niet goed ligt ofzo Bloos

ja ze is lekker op geknapt hoor weet niet of je weet hoe ze er uitzag toen ik dr net had/ziek was :|