Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:13

Wauw, wat super knap. En idd zou mijn hart hier ook ff van op hol slaan. Wel leuk dat ze zo fanatiek zijn beide. En de laatste foto.... <3

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:17

Ik vind het heel schattig maar vind het er niet zo lekker uit zien hoe Jesse Poow in de weg zit in de mond tijdens het springen.. is er niet iets op te verzinnen dat hij niet aan het bit kan komen tijdens de sprong? Wel een heel schattig onderonsje, liefde spat er van af :)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:18

Wat een leuk stel weer :+: Zo geweldig om te zien hoe blij Jesse altijd is op Poow!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:30

Wat een duo is het mij toch <3

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:05

die fotos waarop hij lacht...zo schattig! <3

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:21

Wat leuk dat hij de kans krijgt om ze al heerlijk met paarden bezig te zijn!
En wat een knappe pony is dat!! <3

Het is ook al een aantal keer gezegd, maar op de foto's lijkt het heel erg of Jesse nogal aan de teugels hangt. Ik las dat dit niet het geval is, maar alsnog is het misschien een goed idee om Jesse de teugeltjes eerst nog wat langer te laten zodat Poow ook meer ruimte krijgt tijdens het springen. Wie weet gaat het springen dan ook wat makkelijker voor Poow (en voor Jesse). Het valt namelijk op dat Poow de oortjes naar achter gericht heeft, naar Jesse. Meestal zie je bij springende paarden dat die juist hun focus houden op de grond waar ze landen, maar ik heb het idee dat Poow daar geen aandacht aan schenkt/kan schenken door de belemmering van de korte teugel.


Ik denk dat dit voor het losrijden misschien ook wel een goede tip is, gezien Poow toch aan de longe zit. Een contactteugel is leuk, maar niet als je handen niet mee (kunnen) bewegen.

Ik bedoel dit als goedbedoelde tip, dus ik hoop dat dit ook zo over komt! En jullie zijn natuurlijk ook al heel goed bezig geweest door balkjes te oefenen en de verlichte zit, maar dit is misschien net dat puntje op i :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 02:12

Ik vind de pony geweldig, maar ga met de rest mee dat het springen nog niet heel erg mond- en rugvriendelijk oogt. Het is goed dat Jesse zich aan het riempje vasthoudt, maar de teugels zijn nog steeds strak wat betekent dat er geen meegaande hand is die de pony meer ruimte geeft als de hals zich verlengt boven de sprong.

Op zich snap ik het vasthouden aan het riempje wel, maar daar is bij het springen een zadelriempje juist helemaal niet geschikt voor: als je je aan het zadel vasthoudt dan hang je achterover en achter de beweging zoals je ook op de foto's ziet, wat betekent dat de achterrug meer belast wordt en dat wil je juist niet tijdens de sprong. Sterker nog; zolang Jesse het zadelriempje vasthoudt zal hij nooit in de verlichte zit kunnen zitten of überhaupt naar voren kunnen leunen (maar dat kunnen volwassenen ook niet ;) ).

Wat je de volgende keer beter kunt doen is 1 knot/vlecht losmaken, ongeveer 15-20cm voor het zadel en Jesse zich daaraan vast laten houden ipv aan het zadelriempje. Om die pluk haar vast te kunnen houden zal hij automatisch naar voren moeten gaan zitten richting verlichte zit, krijgt de pony meer teugelruimte omdat de handen dan vastzitten aan de (zich verlengende) hals ipv aan een rigide punt op de zich niet verlengende rug en doordat Jesse in de springzit zit zal hij de (flink hoog gesprongen!) sprongen beter uit kunnen zitten en wordt de achterrug van Poow bij het landen ook minder belast. :)

Maris_

Berichten: 1456
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 02:52

Oh wat geweldig om te zien dit!! Zitten ook echt hele gave tussen waarbij de sprong zowat gelijk is haha.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:10

wat een heerlijk stel is het toch ook. Om trots op te zijn.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:41

Runa schreef:
Wat leuk dat hij de kans krijgt om ze al heerlijk met paarden bezig te zijn!
En wat een knappe pony is dat!! <3

Het is ook al een aantal keer gezegd, maar op de foto's lijkt het heel erg of Jesse nogal aan de teugels hangt. Ik las dat dit niet het geval is, maar alsnog is het misschien een goed idee om Jesse de teugeltjes eerst nog wat langer te laten zodat Poow ook meer ruimte krijgt tijdens het springen. Wie weet gaat het springen dan ook wat makkelijker voor Poow (en voor Jesse). Het valt namelijk op dat Poow de oortjes naar achter gericht heeft, naar Jesse. Meestal zie je bij springende paarden dat die juist hun focus houden op de grond waar ze landen, maar ik heb het idee dat Poow daar geen aandacht aan schenkt/kan schenken door de belemmering van de korte teugel.


Ik denk dat dit voor het losrijden misschien ook wel een goede tip is, gezien Poow toch aan de longe zit. Een contactteugel is leuk, maar niet als je handen niet mee (kunnen) bewegen.

Ik bedoel dit als goedbedoelde tip, dus ik hoop dat dit ook zo over komt! En jullie zijn natuurlijk ook al heel goed bezig geweest door balkjes te oefenen en de verlichte zit, maar dit is misschien net dat puntje op i :)



Hij heeft zelfs op de eerste spring foto in stap nog zn oren naar achter! Naar mijn idee niks aan de hand! En TS zegt dat die niet weekelijks gebeurd...

Ik vind ze super cool als combi!

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:06

xyzutu2 schreef:
Ik vind de pony geweldig, maar ga met de rest mee dat het springen nog niet heel erg mond- en rugvriendelijk oogt. Het is goed dat Jesse zich aan het riempje vasthoudt, maar de teugels zijn nog steeds strak wat betekent dat er geen meegaande hand is die de pony meer ruimte geeft als de hals zich verlengt boven de sprong.

Op zich snap ik het vasthouden aan het riempje wel, maar daar is bij het springen een zadelriempje juist helemaal niet geschikt voor: als je je aan het zadel vasthoudt dan hang je achterover en achter de beweging zoals je ook op de foto's ziet, wat betekent dat de achterrug meer belast wordt en dat wil je juist niet tijdens de sprong. Sterker nog; zolang Jesse het zadelriempje vasthoudt zal hij nooit in de verlichte zit kunnen zitten of überhaupt naar voren kunnen leunen (maar dat kunnen volwassenen ook niet ;) ).

Wat je de volgende keer beter kunt doen is 1 knot/vlecht losmaken, ongeveer 15-20cm voor het zadel en Jesse zich daaraan vast laten houden ipv aan het zadelriempje. Om die pluk haar vast te kunnen houden zal hij automatisch naar voren moeten gaan zitten richting verlichte zit, krijgt de pony meer teugelruimte omdat de handen dan vastzitten aan de (zich verlengende) hals ipv aan een rigide punt op de zich niet verlengende rug en doordat Jesse in de springzit zit zal hij de (flink hoog gesprongen!) sprongen beter uit kunnen zitten en wordt de achterrug van Poow bij het landen ook minder belast. :)


De tip van de pluk manen vast houden wilde ik ook geven. Dan zit hij al naar voren en als hij daar iets te hard aan trekt is veel minder erg dan aan de teugels. Knoop maken in de teugels zodat deze niet te los hangen.
En dan zien we vast volgend jaar foto's van hun eerste B parcours samen! Heerlijk om je kind zo spelenderwijs te leren rijden.

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:16

Ik vind hen echt een toffe combinatie. :D Ze hebben er duidelijk veel plezier in.
Om dit nu elke week te doen, en als dit nu zo gezond is... Och waarschijnlijk niet. Maar lol met de knol mag toch wel zeker? Zeker op zo'n jonge leeftijd. Denk dat TS echt wel het beste voorheeft met de pony als met haar zoontje en dat ze er echt wel goed over nagedacht heeft (zo ook te zien aan het riempje aan het zadel zodat haar zoontje niet aan de teugels trekt?).
Nouja, elk zijn mening hierover maar ik vind het tof! <3

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:19

Tjonge wat een gezeur zeg! Er staat een sprongetje van 20 cm, en poow springt alsof er 80 cm staat. Hoeveel van de bokkers met "commentaar" zouden zelf netje mee zitten als hun paard zo enthousiast zou springen!

Op de foto's die na de sprong gemaakt zijn zie je de teugel duidelijk doorhangen!
En ik weet zeker dat die oortjes naar achter zijn, omdat ze gefocusses is op jesse!

Wat een leuk team zijn ze toch he! Dat onderonsje is ook echt te lief!

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:30

manonutjuh schreef:
Tjonge wat een gezeur zeg! Er staat een sprongetje van 20 cm, en poow springt alsof er 80 cm staat. Hoeveel van de bokkers met "commentaar" zouden zelf netje mee zitten als hun paard zo enthousiast zou springen!

Op de foto's die na de sprong gemaakt zijn zie je de teugel duidelijk doorhangen!
En ik weet zeker dat die oortjes naar achter zijn, omdat ze gefocusses is op jesse!

Wat een leuk team zijn ze toch he! Dat onderonsje is ook echt te lief!


Hier ga ik in mee :j

Knappe Poow en Jesse! <3 heerlijk stel!
En dat onderonsje <3

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:34

Holymoly, zelfs mijn hart moet er even van bijkomen, ze springt zo hoog :')

Stoere Jesse!
En als je beter kijkt naar de foto's, zie je dat Jesse netjes het handvat vast heeft van het zadel en Poow haar mondhoeken niet uit verband worden gerukt :Y)
Dat zal dus wel meevallen, Poow heeft er blijkbaar plezier in en Jesse ook!
Droomteam <3

Anyday

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:37

Geweldig!! Wat een leuk stel:D

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:44

Wat een heerlijk stel. En ach van een keertje zo springen houdt de pony niks over. Ja Jesse zit achterover maar stuitert niet op de rug en ze hebben samen lol. Gewoon weer verder oefenen en over een tijdje weer doen.

Mondy

Berichten: 11849
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:45

Jeetje oow...rustig aan met je jesse :')
Wat heerlijk om die twee zo bezig te zien <3
Ik ga wel mee met de teugels langer te laten. JE ziet dat poow soms wat de verkeerde stelling heeft eb niet de ruimte die ze nodig heeft. Jesse zit er niet aan te trekken volgens mij maar heeft ze gewoon wat te kort.
Inderdaad de pluk manen vast laten houden of een touwtje om de hals waar hij zich aan vast kan houden ?

Nu nog een keer western en dan hebben ze alles gehad :))

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:24

Ahw, ben inmiddels echt fan van die twee <3

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:09

Wat schattig weer <3 <3

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:12

Zoom de foto even in dan zie je dat hij de teugels niet strak heeft maar ze zadel vast en de shet gewoon zat ruimte heeft ik zie namelijk ook geen bit door ze mond gaan hoor? Gezeur altijd pffff! Super schattige fotos

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:21

Ik durf niet eens zo hoog. :') Geweldig!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:27

Zeg Poow... die sprong is geen meter hoor _O- _O-

Wat leuk en spannend!!!
Zitten een paar goede tips tussen. En als dit de eerste keer is vind ik het ontzettend knap, want dit is natuurlijk ook reuze spannend! Zeker als je zo'n springkanon onder je hebt. := :=
Goed gedaan. En al doende leert men.
Als Poow pijn zou hebben tijdens het pringen, denk ik wel dat een shetlander dat wel laat merken :+ :Y)

Anoniem

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:36

Poow kan lekker overdrijven zeg hahaha!
Goed gedaan hoor Jesse!!!

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:38

manonutjuh schreef:
Tjonge wat een gezeur zeg! Er staat een sprongetje van 20 cm, en poow springt alsof er 80 cm staat. Hoeveel van de bokkers met "commentaar" zouden zelf netje mee zitten als hun paard zo enthousiast zou springen!

Op de foto's die na de sprong gemaakt zijn zie je de teugel duidelijk doorhangen!
En ik weet zeker dat die oortjes naar achter zijn, omdat ze gefocusses is op jesse!

Wat een leuk team zijn ze toch he! Dat onderonsje is ook echt te lief!



precies die paar x over sprongetje gaan op deze manier verziekt nix. Ze is duidelijk bezorgd om Jessie die signalen afgeeft dat ie dit niet helemaal kan. Super hoor, zo leert ie vanzelf met de beweging mee te gaan zoals ie helemaal heeft leren rijden, door te doen en mee te maken en zelf te voelen.

heerlijk weer, lekker doorgaan zo en je eigen gevoel vasthouden je doet het super met dit stel laat je niet gek maken door topic-rellers die het altijd beter weten.