Weigeringen bij Pullens evenement!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:34

Dagie schreef:
ja dna kan je paarden maar beter thuis laten hoor ... als je ze altijd hun zin geeft.. soms moeten ze er ff doorheen Knipoog

Waar doorheen?!? Boos! Boos!
"Pak 'm maar aan, laat hem zien wie de baas is, luisteren moet ie" etc etc?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:14

Er even doorheen?? Als een paard een hindernis niet wilt springen, is dat omdat het geen vertrouwen heeft in de ruiter die dat van hem verlangt. Een keertje extra (duidelijk) been, oke, maar dat geruk en gepluk werkt alleen maar negatief op de ervaringen van het paard. En dat maakt het springen voor het paard er niet leuker op, geeft minder vertrouwen in de ruiter, en uiteindelijk springt het paard helemaal niets meer. Want de leiding over een paard die neem je niet, maar die krijg je, omdat het paard meer vertrouwen heeft in jou als in zichzelf. En als de leider zegt: we gaan over de hindernis, dan gaat het paard. Heb je die leiding niet verdient, of verloren, dan gaat het paard niet, of in ieder geval niet als het zelf aan de hindernis twijfelt.

Als het paard weigert op de sprong, rij hem dan rustig terug voor de hindernis, en laat het opnieuw springen, desnoods een aantal keer. Springt het paard dan nog niet, leg dan als je thuis bent de hindernis een heel stuk lager, en spring die. In de wedstrijd ga je de ring uit, en spring je in het inrijgedeelte nog een hindernis, die je uitgebreid beloont.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:37

HA Ha HA
Wat een humor mensen, tjongejonge, die paarden hebben het wel echt naar hun zin he? Tjoh, wat zullen die allemaal een leuke dag gehad hebben, HAHA, die paarden de tijd van hun leven, lekker hun baasje in de zeik zetten. Ik had gewoon lekker de zweep erover laten gaan, want ze moeten er toch doorheen!. Soms is dat even beter, en je ziet zelf, ze springen vanzelf wel, toch? Gewoon flink de sporen erin, ze moeten gewoon weten wie de baas is! En als je ze hun gang laat gaan, blijven ze het doen, hahahaha! Dus dat moet je niet hebben! Nee, gewoon lekker eroverheen meppen, dan komt het wel goed! En dat vinden die paarden niet erg hoor. HAHA, nee joh, die zijn het gewénd! En niet dat dat erg is, ze zijn er gewoon voor gemaakt! Net als dat koeien voor biefstukjes gemaakt zijn, en dat is toch veel zieliger? Deze paarden mogen tenminste elke dag een uurtje hun stal uit op lekker te springen!
Haha, echt hilarisch, deze foto's, raap me op, wat een goeie grap allemaal.

Tjeez. Dat er nog steeds mensen zijn die hier smakelijk om kunnen lachen. Verdrietig

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:47

_angela_ schreef:
Er even doorheen?? Als een paard een hindernis niet wilt springen, is dat omdat het geen vertrouwen heeft in de ruiter die dat van hem verlangt. Een keertje extra (duidelijk) been, oke, maar dat geruk en gepluk werkt alleen maar negatief op de ervaringen van het paard. En dat maakt het springen voor het paard er niet leuker op, geeft minder vertrouwen in de ruiter, en uiteindelijk springt het paard helemaal niets meer. Want de leiding over een paard die neem je niet, maar die krijg je, omdat het paard meer vertrouwen heeft in jou als in zichzelf. En als de leider zegt: we gaan over de hindernis, dan gaat het paard. Heb je die leiding niet verdient, of verloren, dan gaat het paard niet, of in ieder geval niet als het zelf aan de hindernis twijfelt.

Als het paard weigert op de sprong, rij hem dan rustig terug voor de hindernis, en laat het opnieuw springen, desnoods een aantal keer. Springt het paard dan nog niet, leg dan als je thuis bent de hindernis een heel stuk lager, en spring die. In de wedstrijd ga je de ring uit, en spring je in het inrijgedeelte nog een hindernis, die je uitgebreid beloont.



En hier ben ik het echt helemaal mee eens!!!! Vind het echt goed gezegt van je.

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:25

Wat een lol, ik word er diep triest van.
Er zitten ook ongelukkige momenten bij, maar de intentie van het plaatsen van deze foto's vind ik nog erger.

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:29

Wat een afschuwelijke foto's!
En sommige mensen vinden het nog grappig ook? Gestoord Verward
Als ik naar deze paarden kijk, zie ik genoeg ellende bij deze dieren.
Gaan we zo met onze paarden om? Verward
Of beter gezegd, zijn er mensen die zo met paarden omgaan? Of mensen die dit normaal vinden? Blijkbaar wel. Dieptriest.
Gatver, ik walg echt van dit soort mensen die op deze manier met paarden omgaan. Boos!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:36

vanja schreef:
mmhh, ik vind het niet erg netjes dat je foto's plaatst van ruiters op die op ongelukkige momenten zijn genomen, ook al is het een evenement dat openbaar is, maar om het nou wereldkundig te maken op internet...

die discussie is ook al vaker op bokt geweest
fotografen --> amateur en proffesionals mogen dit! voor dieren en meeste mensen geldt dit
allen vips hebben andere "wetten" ...

zoek maar op in de wet Ja

en op elke grote wedstrijd zijn er tig pers en amateurfotografen te vinden Knipoog

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:57

Nadya schreef:
Wat een afschuwelijke foto's!
En sommige mensen vinden het nog grappig ook? Gestoord Verward
Als ik naar deze paarden kijk, zie ik genoeg ellende bij deze dieren.
Gaan we zo met onze paarden om? Verward
Of beter gezegd, zijn er mensen die zo met paarden omgaan? Of mensen die dit normaal vinden? Blijkbaar wel. Dieptriest.
Gatver, ik walg echt van dit soort mensen die op deze manier met paarden omgaan. Boos!


Kon het niet meer eens zijn met je.. Scheve mond

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:18

Citaat:
mmhh, ik vind het niet erg netjes dat je foto's plaatst van ruiters op die op ongelukkige momenten zijn genomen, ook al is het een evenement dat openbaar is, maar om het nou wereldkundig te maken op internet...

Als je niet openbaar gezet wilt worden met zulke foto's word het misschien hoog tijd dat je je paard wat fatsoenlijker gaat behandelen. Ik vind het alleen maar goed, zien ze de realiteit ook eens onder ogen.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:38

amen!! visconti!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:51

echt: wat een geweldige foto's
wat een lol he jongens?

not

Sjezus he dat je dit nog leuk kan noemen ook? Echt heel bokt ligt dubbel joh Rolleyes
Ik vind het nare foto's!

Winterpee
Berichten: 128
Geregistreerd: 19-07-07

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:31

vindt het nogal wat.foto';s van andere mensen plaatsen en dan nog commentaar geven....
sommige daarvan ken ik zeer goed ik weet zeker dat ze de aanpak op dat moment niet zo maar geven..

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Weigeringen bij Pullens evenement!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:50

Oud topic, slotje.