Toch weer een auto door de omheining.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 16:50

Achtergrond: [VVDD] Voor de zoveelste keer een auto door de omheining


Er ligt nu dus een grote berg zand om die uit de bocht vliegen op te vangen, maar deze heeft niet eens geprobeerd de bocht te maken.

Maar even bij het begin begnnen. Ik was vanmorgen aan het uitmesten en er was klusjes man ook in de buurt van de stal bezig. Er toeterde een auto en hij naar de omheining aan de wegkant om de chauffeur te spreken. Ik wist toen nog niet wat er aan de hand was, maar opeens was er geschreeuw en getoeter, want de collega van de klusjesman wilde net door mijn poort het erf opgaan, maar moest buiten blijven, want, bleek, ze moesten toch weer op pad.
De chauffeur van de auto die gestopt was, had namelijk gezien dat de omheining in de bocht, naast de berg, weg was en de paarden er al liepen en kwam eigenlijk mij waarschuwen.
Dus de klusjesman naar mij toe en vertelde dat de omheining weer stuk was en ik dacht maar 1 ding: de paarden waren net naar buiten gelaten en gaan altijd het eerst daar in de buurt grazen! Dus er spookte al van alles door mijn hoofd.

Terwijl de klusjesman haastig gereedschap verzamelde om mee te nemen, en de collega die er niks van had begrepen en toch het erf op was gekomen, op de hoogte stelde, zette ik de mestvork aan de kant en haastte me cross country naar die hoek van het land, waar inderdaad de paarden aan het grazen waren, maar ze stonden gelukkig nog rustig, niet eens doorhebbende dat een stuk omheining gewoon weg was.
De ravage was enorm, gaas lag opzij en was op veel plekken verbogen en gebroken, de twee draden prikkeldraad die er boven zaten op anderhalve meter hoogte waren finaal door. Er liep een spoor wel 15 meter het land in en er lagen brokstukken van een koplamp.
Zo bont heb ik het nog nooit gezien. Deze was niet uit de bocht gevlogen maar gewoon rechtdoor gegaan zonder te remmen!

De klusjesmannen moesten over de weg dus die kwamen even later pas aan en hebben het gaas een beetje rechtgetrokken en vastgemaakt zodat er geen gat meer was, maar er moet een heel stuk nieuw gaas komen. Ze vroegen of alle paarden er waren en ik nam aan van wel omdat ze zo rustig stonden te grazen, maar ik zag het oudste paard, Olímpio, niet!
Na wat turen ontdekte ik hem in de schaduw van de oude kurkeiken. Als vos viel hij daar niet op. (De andere vier zijn 2 x schimmel, 1 bont en 1 vale)

Omdat de berg zand niet langer kan worden omdat het hek vrij gehouden moet worden, hadden ze het nu gelijk over een betonnen muur. En dan kunnen sommige mensen hier dat wel allemaal erg vinden voor degene die daar tegen aan zou kunnen klappen, maar er had ook een ravijn kunnen zijn.
Op zo´n boerenweggetje van 1 auto breed moet je gewoon niet als een gek gaan rijden, zeker niet in het donker! Verkeersdrempels krijg ik niet voor elkaar. Het is uiteindelijk maar een landbouwweggetje. We moeten het zelf oplossen.


Foto´s volgen , ik heb problemen met plaatsen en moet even checken of het aan de foto´s ligt.
Kijken of het per link lukt https://postimg.cc/hhrFKPnN
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-11-23 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:01

Kun je niet van die reflectoren op paaltjes neerzetten? Dat het in ieder geval in het donker wat beter zichtbaar is wanneer autolichten er op schijnen?

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 17:14

Dat zat op de oude omheining, lichtte op als een kerstboom vanaf een paar palen ervoor, maakte niks uit. Maar er komt nu wel weer nieuw reflectie materiaal en ik zal wel weer een laken ophangen.Dat laatste had nog het meeste effect, maar met de storm was het laken dat er zat dat kapot gegaan en weggewaaid.
Maar ze mogen hier dus maar 40.km /u en het weggetje is maar 1 auto breed en bochtg.
Ik snap niet warom ze denken dat ze honderd kunnen gaan. Vanmiddag kwam er ook weer zo´n gek op twee wielen voorbij scheuren (checkte meteen of die schade had, maar nee).. Het is echt een mentaliteits dingetje.

link van de foto onderin werkt bij mij niet, bij jullie wel?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:21

Ik weet niet of het financieel haalbaar is maar kun je daar geen ijzeren hekwerk neer zetten?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:21


MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:24

Ja de foto in de link doet het hier wel, die sporen zijn duidelijk te zien binnen de omheining.
Kan je ook aangifte doen of heeft dat totaal geen nut?

Betonblok of dikke keien tussen je hekwerk en de weg een optie?

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:28

Kan een betonnen muur dan wel op de plek waar de zandberg niet langer kan? Al zal een zwaar hek met stevige betonen palen natuurlijk ook wat meer tegenhouden dan houten palen en gaas. Alleen duurder/meer werk om te herstellen wanneer iemand wel weer denkt dat 'ie in Assen of Zandvoort aan het rijden is.


Wat een grandioos frustrerend gebeuren moet dat zijn zeg.
Zijn het lokale mensen die zo hard rijden of toeristen? Bij lokale mensen gaat het verhaal wanneer er een zwaar hek staat of iets van stevige varkensruggen in de berm natuurlijk snel genoeg rond en zullen mensen daardoor waarschijnlijk opeens ook al een minder zware voet hebben. Zeker als iemand de auto of motor al eens goed stuk weet te rijden.


Foto doet het hier prima!

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:32

Is het een optie om je toegangshek te verplaatsen, zodat je in de bocht toch een zandrug kan maken?

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:01

Wat balen weer voor je. En de dader ligt op het kerkhof. Of lag ie daar maar denk je natuurlijk oooooh, fout. Maar zo rot dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen en de verzekering aanspreken om de schade te vergoeden. Is het nog een idee om wildcamera's op te hangen, zodat áls het nog een keer gebeurt je een kenteken hebt.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 18:46

De huiseigenaar heeft toevallig net de klusjesman gebeld en ik kon dus horen wat de klusjesman zei en ze hebben het wel gehad over het toeganghek verplaatsen maar dat schijnt vanwege tractor met trekker van de wegkant afdraaien onmogelijk te zijn, wat ik heb begrepen.
Een muur is altijd smaller dan die zandberg en kan ook tegen de omheining aan en zit de toegang dan niet in de weg.
Ik heb het vorig jaar al met de eigenaar over een vangrail gehad, inclusief link naar waar hij die kopen kon. misschien komt die er dan toch.
Wat ik nog wel kon horen was dat wat de eigenaar opperde volgens de klusjeman de auto zou laten rollen en ondersteboven terecht komen. Geen idee wat dat was. ik wacht het af, ik ga wel eveneen laken ophangen alvast en morgen een gevarendriehoek halen ofzo.
Omdat er een schrikdraadje aan de binnenkant van de omheining komt, is er misschien ook wel een mogelijkheid voor een knipperlichtje ofzo.

Ik zag net trouwens een auto met schade voorbij rijden, daar let ik nu voortdurend op. Maar ja, bewijs maar eens wat.

Ik heb geen geld voor een wildcamera maar dat zou wel handig zijn, ja. hoewel opstellen lastig is, op ene maner dat je het kenteken ziet als ze door de omheining gaan. Ik kan hem niet laten flitsen wvoor elke auto die voorbij komt, dus hij moet echt in het land zijn.

Het zijn lokale mensen én toeristen. ik hoorde van mijn buurman dat hij een klantje voor zijn B6B ´snachts eens eruit getrokken had. En dan zegt hij niet even tegen mij dat mijn hek stuk is, ook zo lekker. En ik ga goed met die buurman om ook nog.(nouja, met alle buren, maar hen zie ik als vrienden). Niemand schijnt het een probleem te vinden, een kapotte onheining. Het is om razend te worden, want het gaat niet om de omheining, de paarden lopen gevaar!
Aan de andere kant van de weg ligt het in diezelfde bocht al helemaal plat, maar dat maakt niet uit, daar lopen geen beesten.
Éen bocht ervoor is laatst ook al iemand de bocht uitgevlogen en die raakte net niet het land dat bij mij hoort dat aan de overkant ligt, maar het hek van de buren wel een stuk plat. Nu heeft hij daar geen schapen meer op dus maakt het ook niet zo uit, maar weet je, ngmaals, je mag hier 40. ik durf al niet meer met de honden op de weg en met de paarden amper.
Sinds het geasfalteerd is, is het echt een racebaan geworden.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-11-23 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 18:47


Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 18:24

En je gelooft het niet maar tussen gistermiddag en vanmorgen is er een auto tegen de berg gebotst!
Er ligt nu ook een berg zand nast de toegangspoort, dus zeg maar haaks op de ander eberg, precies waar mensen die rechtdoor zouden gaan van de weg af zouden raken.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:55

Het is toch niet te geloven... 8)7 ik zou betonpalen ingraven een stukje voor het hekwerk. Met flinke reflectoren ervoor met pijlen die de goede richting uitwijzen. Dan knallen ze daar maar tegenaan. Wat een *slechte chauffeurs* .

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:25

Je zou bij de gemeente kunnen vragen of ze een verkeersdrempel of obstakel kunnen realiseren? Proberen kan altijd.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 21:07

Ik ben al tien jaar bezig met de gemeente, maar ze doen er niks aan. Het is op de kaart een landbouwweggetjes zonder toegevoegde waarde. Een van de klusjesmannen grapte al dat eerst één van hen er eens doorvliegt, er accuut maatregelen genomen zouden worden.
En hij zei net als ik van dat het niet te begrijpen is waarom je hier zo hard gaat. Als je zo´n overzichtelijk weg in bosachtig gebied niet kent ga je toch niet scheuren en als je de weg wel keng, weet je dat hij bochtig is en ga je toch ook niet scheuren? Echt bizar.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:16

Ik zou een pop neerzetten die levensecht lijkt.
En idd een zandheuvel met een blok beton erin

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:21

Oh, een levensechte pop is helemaal nog niet zo'n slecht idee. Dan krijgen mensen met een beetje geluk zo'n afschuwelijke schrik wanneer ze weer het weiland in knallen dat het idee van 'dit had zo erg kunnen aflopen als dit een echte wandelaar was' een lichtje bij ze doet branden.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:31

Plaats een foto op fb en zeker op die verkoop groepen in de buurt van je hekwerk en de stukjes lamp.

Vraag je of iemand een beschadigde auto heeft en dat diegene zich komt melden.
Zodat de schade betaald gaat worden.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 23:32

Ik heb er al eens een soort vogelverschrikker gehad met een wegwerkers hesje. Die is na een paar weken gestolen.....
Facebook oproep gaat niet werken.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:56

Misschien niet maar je geeft wel weer een sein af. Nee heb je ja kan je krijgen.

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:18

Is er een China shop bij je in de buurt waar je allerlei reflecterende items kunt vinden voor weinig. Dan kun je die in het hek binden. Of kunnen we je die sturen?

Als je nog een paar korte paaltjes hebt, kun je die ook vlak voor de zandberg de grond in rammen, dikke ketting ertussen en dan vangt dat de 1e klap op. Misschien dat ze dan nog in je hek belanden, maar dan is de meeste snelheid er vast uit.

En zo is er wsl meer schade aan de auto, dus kans groter dat ze niet zomaar ongezien wegkomen ~~}>

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:39

Ik zou denken, wie niet horen wil, moet maar voelen, laat de varkensruggen maar komen. En schilder ze wit.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 12:25

Taucha schreef:
Is er een China shop bij je in de buurt waar je allerlei reflecterende items kunt vinden voor weinig. Dan kun je die in het hek binden. Of kunnen we je die sturen?

Als je nog een paar korte paaltjes hebt, kun je die ook vlak voor de zandberg de grond in rammen, dikke ketting ertussen en dan vangt dat de 1e klap op. Misschien dat ze dan nog in je hek belanden, maar dan is de meeste snelheid er vast uit.

En zo is er wsl meer schade aan de auto, dus kans groter dat ze niet zomaar ongezien wegkomen ~~}>

De hele omheining is niet meer te zien , ik zal vanmiddag wel even een foto van de situatie plaatsen.

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:01

Ik ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt!

Liebe

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:44

Ik zou toch zeker geen betonnen muur plaatsten. Stel dat iemand zich doodrijdt tegen jouw muur, kun je daar mee leven?