Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:45

verootjoo schreef:
Nielojram schreef:

Dan nog is het niet aan een bijrijder om daar problemen over te gaan veroorzaken op stal. Het is namelijk niet haar paard. Wil ze dat wel, dan zal ze er zelf eentje moeten kopen. Simpel zat.

Maar waarom heeft ze (ts) dan al 5 keer dit als waarheid gezien, dat vind ik bijzonder, en nu opeens niet meer?


Het is een beetje een gek verhaal ja. Maar het is het paard van TS, en niet van de bijrijder.
Ik kan me ook niet voorstellen dat al die 5 stallen werkelijk heel slecht waren. Dat bestaat toch niet, dat je alleen slechte stallen treft… 5x :?[/quote]

De eerste 2 stallen had ze wel gelijk daar zijn we samen weggegaan maar zij is daar uiteindelijk met ruzie weggegaan en ik niet.
Rest van de stallen waren goed, vooral waar ik nu zit maar ze heeft op elke stal wel commentaar en dan begint ze ook nog eens over haar geweldige vriendinnen die hun eigen paarden aan hun eigen huis hebben staan die worden het beste verzorgd zoals het moet vind zei.

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:48

Anders_Amigo schreef:
Goed bedoeld voor mijn paard maar het is en blijft mijn paard.
Dit dus. Jouw paard, jouw keuzes.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:52

Wat jij doet is gekkenwerk. Sorry hoor. Morgen nog opbellen en zeggen dat je er een punt achter zet. Klaar.

Wat een asociale mevrouw en wat ben jij te lief voor deze wereld. Je zegt zelf al dat het jouw paard is dus ook jouw keuzes, dus waarom laat je haar dan zo over je heen lopen? Kop op, vertel haar morgen dat het hier stopt. Komt echt goed.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:58

Ik lees dit met open mond. Jeetje, het is jouw hobby, jouw paard, jouw maatje en dus jouw plan. Het is lief en leuk als bijrijders meedenken, maar wel in de juiste mate. Het zou zonde zijn als je straks van deze stal gegooid wordt vanwege deze bijrijder. Iemand met zo'n sterke mening kan beter een eigen paard hebben, of misschien zelfs beter geen want een stalling naar wens vinden zal erg lastig zijn.

Gewoon opbellen en inderdaad duidelijk en resoluut zijn dat het hier stopt, hoe moeilijk dat ook voelt. Ik zou inderdaad niet eens meer die staleigenaar erbij laten komen. Ik denk dat het voor die staleigenaar ook fijner is als je haar van de week tegen het lijf loopt en kunt zeggen dat je bijrijder niet meer komt.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:13

Wat een bijzonder verhaal, TS. Het is JOUW paard, simple as that, oprecht, kappen met deze bijrijdster...

Écht, ik snap eigenlijk niets van jouw vraag hier.... :\

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:19

Daarbij verbaasd t me nog dat een stalhouder je wil hebben... je laat die 3x waarschuwen... wel jouw verzorger.

Dat een stalhouder t goede ervan in kan zien naar jou zou ik omarmen.
Dus morgen duidelijk gesprek waarin je aangeeft te willen stoppen.
Want achteraf aangeven wat je allemaal niet gewild had door haar is ook niet helemaal juist. Heb je zelf gedaan.
Nu zelf de controlle nemen en doorpakken, voor iedereen wel zo duidelijk.

Succes morgen ! :(:)

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:20

Sommige mensen zijn te goed voor deze wereld. Ts, jij bent er één van.
Maar nu even tijd om kort en zakelijk te zijn.
Heel duidelijk zijn, niet ik vindt oid nee gewoon: Vanaf vandaag scheiden onze wegen en ben je bijrijder af. Dank voor alle jaren goed zorgen voor …. , het is klaar.
Dan krijg je natuurlijk een zeer verbaal verhaal , niet op ingaan , niet in discussie. Gewoon weglopen.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:35

Anders_Amigo schreef:
Ik denk dat ze doorgaat in het geen dat ze wilt weten waarom en dan er verder over doorgaan


Daarom moet je juist geen gesprekken meer aangaan. Ze kan er alleen over doorgaan als jij haar die kans geeft.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:36

Hoewel ik het eens ben met de strekking van de meeste reacties, vraag ik mij af of een manier van samenwerken die al 6 jaar bestaat met één gesprekje door TS opgelost zal zijn.
Herhalen van de boodschap, niet in discussie treden zijn inderdaad goede tips om een 'lastige klant' te woord te staan.
Maar deze situatie staat al lang en is behoorlijk extreem. TS kan blijkbaar niet goed tegen haar op. Dat is geen schande. Niet iedereen is assertief geboren. En sommige mensen, zoals blijkbaar deze verzorgster, weten niet van ophouden.
Het is wel belangrijk om een goede manier te bedenken om deze situatie echt op te lossen. Het is naïef om te denken dat het met één assertief gesprekje wel klaar is.
TS, is er iemand die je kan helpen hiermee? Iemand die samen met jou het gesprek doet. Zij/hij hoeft het gesprek niet te voeren, maar kan wel even inspringen als het niet goed loopt. Iemand die jou en de situatie kent.
Zoek hulp en denk niet dat je dit alleen moet oplossen.
Sterkte en succes gewenst.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:45

Ik snap de insteek van de pensionhouder wel: gesprekje tussen TS en bijrijder als slechtnieuwsgesprek. En daarna nog een gesprek met TS, bijrijder en pensionhouder zodat de pensionhouder TS kan bijstaan en echt duidelijk kan maken dat de bijrijder niet meer welkom is. Ik denk dat die pensionhouder ook wel een discussie ziet aankomen waar TS mogelijk niet is tegen opgewassen.

Daarnaast vind ik dit ook een nettere oplossing dan 1 gesprekje en dat is het dan. Het is wel iemand die zes jaar voor het paard gezorgd heeft en die van het paard is gaan houden.

Daarom zou ik het doen zoals de pensionhouder heeft voorgesteld: morgen een gesprekje, TS kondigt dan aan dat het bijrijden stopt. Hiervoor zijn al tips gegeven.

En dan later in de week nog een laatste gesprekje, bijrijder kan dan nog rustig afscheid nemen van het paard (wat morgen wat lastig zal gaan, onverwachts naar bericht, emoties enz), spulletjes meenemen en een pensionhouder die soort van achter TS gaat staan van: het houdt echt op wat ons allebei betreft.

Niet makkelijk en niet leuk. Succes TS.

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:48

ja stalhouder morgen al erbij vragen, immers dat kan je stok achter de deur zijn als ze gaat sputteren, tis niet alleen dat jij haar van je paard wil hebben, maar ook stalhouder, en jij wil blijven dus moet zij gaan. Daar kap je dan de discussie al mee af.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:56

Nee dat zou ik juist niet doen. Dat is wel heel erg twee-tegen-één. Eerst gesprek met TS en bijrijder. En dan later nog met de stalhouder er bij. Inderdaad als support voor TS.

Hoeven geen lange gesprekken te zijn.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:01

Ongeacht wat er is gebeurd, ze is niet meer welkom op stal en jij wil/gaat niet verhuizen. Simpel als dat en de samenwerking stopt dus per direct.

Zou het niet moeilijker maken dan het is en haar meer ammunitie geven voor een discussie. En inderdaad zeker geen 2 gesprekken aangaan.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:04

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud TS is en of ze zelf ook wat met het paard doet.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:07

Tenzij ze het account van een ander gebruikt, zeker 28 (aangemeld in 2003 en voor 8 jaar erbij om wat te kunnen schrijven), hoewel in de beginjaren volgens mij weinig kinderen aanwezig waren dus is de kans dat mijn schatting een onderschatting is, zeer plausibel

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:24

Feit op elke pension stal is wel iets te vinden dat je anders zou willen doen als je het in 100% eigen beheer zou doen.
Een pension houder kan het nooit 100% goed doen voor iedereen maar wel zijn best doen om het voor de paarden zo goed mogelijk te doen .
Als jouw paard voldoende ruwvoer krijgt en vrije beweging, buiten loopt in een groep waarmee hij het kan vinden heeft je stalhouderij al hun best gedaan !
Beetje apart is het zeker te noemen dat ze jouw bijrijdster op t matje roepen en waarschuwen.
Als jij tevreden bent en je paard is blij , dan is het goed .
Misschien is het een optie het gesprek aan te gaan en je stalhouder is in de buurt mocht er discussie ontstaan kan je stalhouder ook zeggen dat het genoeg is geweest , aangezien jij jouw paard niet weer wilt verhuizen en jij kiest voor het geluk van jouw paard en zii past daar niet meer in !
End of story

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:02

Dat is wel een goeie. Zelf het gesprek aangaan en pensionhouder ergens in de buurt, binnen gehoorbereik maar uit het zicht ofzo.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:05

Ik heb dit met verbazing gelezen. Ik vind het vooral heel erg vervelend voor jou TS. Jouw bijrijdster heeft 6 jaar lang eigenlijk jou goedheid misbruikt. Ik denk dat het beste is dat je een gesprek met haar aangaat en de stalhouder en dat die ook gelijk haar zegt dat ze niet meer op stal mag komen. Ik heb namelijk een gevoel dat je niet zo maar van haar af zult zijn, en dan toch fijn als de stalhouder er dan bij is.

Iets van je mag niet meer op mijn paard rijden, en dat de stalhouder zegt oh ja by the way je mag ook niet meer op stal komen. Hier zijn je spullen en doei. Even heel kort door de bocht hoor. :D

Succes! Het is jouw paard he! Vergeet dat niet.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:06

Anders_Amigo schreef:
Nielojram schreef:
Waarom ben je wel al 5 keer verhuisd door deze vrouw?

Ik zie iedereen bashen op haar verzorgster, maar wellicht heeft zij ondertussen wel door hoe paarden gehouden moeten worden ( het juiste hooi en het liefst 24/7 buiten èn regelmaat) en heeft ze al 5x concessies moeten doen op TS om het maar voor het paard zo fijn mogelijk te maken ( kleine stapjes..) En hierdoor de TS een warm hart en haar paard wil toebedelen?

Mijns inziens staat de TS nu op een stal waarin de groepsdruk groter is dan welzijn...


Mijn bijrijder is nogal een persoon die wilt dat paard elke nacht op stal gaat een vleugje wind en mijn paard moet een deken om vind ze wat niet nodig is. Zeiken dat ze de stal niet goed hebben uitgemest wat wel zo is, klagen dat brok niet goed is omdat die eventjes een keer niet glimt.
Ze heeft zelfs gedacht dat hij cushing had ze had allerlei scenario’s erbij gehaald. Paard zat gewoon mega in de verharing ook omdat die toen op nieuwe stal langer buiten stond dan voorheen.
Ik wou hem op deze stal snachts ook buiten hebben maar was madam niet mee eens want dat was slecht voor hem omdat die dat niet gewend is.
Ga zo maar door…
Goed bedoeld voor mijn paard maar het is en blijft mijn paard.

Als ze dat wil, moet ze zelf een paard kopen.
|Mond dicht, het is jouw paard.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:38

Heb je wel een bijrijder "nodig" zeg maar? Dat je weer snel op zoek zal gaan naar iemand anders?
Als dat niet zo is kan je er ook gewoon in alle eerlijkheid bij zeggen dat je gewoon weer de rust wilt van een eigen paard waar je zelf de baas over bent zonder gedoe met bijrijders met een andere mening.

Ik snap best dat ze wil horen "waarom" en als je het zwaartepunt legt op "je bent niet meer welkom hier op stal" dan vrees ik dat je bij een hardnekkig typje nog best kans hebt dat ze jou gaat bellen ofzo om toch te gaan lopen pleiten om te vertrekken van stal.

Ik denk dat het zinvol is als je haar echt ook heel duidelijk vertelt dat je er zelf gewoon helemaal klaar mee bent, dat constante gezeur steeds. En dat je simpelweg je paard niet meer wilt delen.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:11

senna21 schreef:
Hoewel ik het eens ben met de strekking van de meeste reacties, vraag ik mij af of een manier van samenwerken die al 6 jaar bestaat met één gesprekje door TS opgelost zal zijn.
Herhalen van de boodschap, niet in discussie treden zijn inderdaad goede tips om een 'lastige klant' te woord te staan.
Maar deze situatie staat al lang en is behoorlijk extreem. TS kan blijkbaar niet goed tegen haar op. Dat is geen schande. Niet iedereen is assertief geboren. En sommige mensen, zoals blijkbaar deze verzorgster, weten niet van ophouden.
Het is wel belangrijk om een goede manier te bedenken om deze situatie echt op te lossen. Het is naïef om te denken dat het met één assertief gesprekje wel klaar is.
TS, is er iemand die je kan helpen hiermee? Iemand die samen met jou het gesprek doet. Zij/hij hoeft het gesprek niet te voeren, maar kan wel even inspringen als het niet goed loopt. Iemand die jou en de situatie kent.
Zoek hulp en denk niet dat je dit alleen moet oplossen.
Sterkte en succes gewenst.


Ik hoop het niet voor ts maar ik denk gezien de verhalen van ts dat dit zeker nog wel een puntje kan zijn.
In dit geval zou ik de doorslag van de stalhouder en haar erbij willen hebben in het gesprek en daarna gewoon alles blokkeren,sommige mensen houden echt niet op en dit duurt al 6 jaar.

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 07:51

pillow schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud TS is en of ze zelf ook wat met het paard doet.


35, en ik doe zeker ook wat met me paard, niet veel aangezien hij ook halsartrose heeft . Ik rij voornamelijk buiten met hem hij is ook 20 jaar.

Leeftijd maakt niet uit toch? Ik ben gewoon type persoon die zo’n gesprek aan gaat wat lastig vind vandaar mijn bericht op bokt voor de tips hoe ik het moet aanpakken.

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 07:53

cinniz123 schreef:
senna21 schreef:
Hoewel ik het eens ben met de strekking van de meeste reacties, vraag ik mij af of een manier van samenwerken die al 6 jaar bestaat met één gesprekje door TS opgelost zal zijn.
Herhalen van de boodschap, niet in discussie treden zijn inderdaad goede tips om een 'lastige klant' te woord te staan.
Maar deze situatie staat al lang en is behoorlijk extreem. TS kan blijkbaar niet goed tegen haar op. Dat is geen schande. Niet iedereen is assertief geboren. En sommige mensen, zoals blijkbaar deze verzorgster, weten niet van ophouden.
Het is wel belangrijk om een goede manier te bedenken om deze situatie echt op te lossen. Het is naïef om te denken dat het met één assertief gesprekje wel klaar is.
TS, is er iemand die je kan helpen hiermee? Iemand die samen met jou het gesprek doet. Zij/hij hoeft het gesprek niet te voeren, maar kan wel even inspringen als het niet goed loopt. Iemand die jou en de situatie kent.
Zoek hulp en denk niet dat je dit alleen moet oplossen.
Sterkte en succes gewenst.


Ik hoop het niet voor ts maar ik denk gezien de verhalen van ts dat dit zeker nog wel een puntje kan zijn.
In dit geval zou ik de doorslag van de stalhouder en haar erbij willen hebben in het gesprek en daarna gewoon alles blokkeren,sommige mensen houden echt niet op en dit duurt al 6 jaar.


Ik en de stalhouder zijn al aantal keer wel met haar in gesprek gegaan en dan gaat het ook wel weer goed maar daarna draait ze weer 180 graden om

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 07:54

pmarena schreef:
Heb je wel een bijrijder "nodig" zeg maar? Dat je weer snel op zoek zal gaan naar iemand anders?
Als dat niet zo is kan je er ook gewoon in alle eerlijkheid bij zeggen dat je gewoon weer de rust wilt van een eigen paard waar je zelf de baas over bent zonder gedoe met bijrijders met een andere mening.

Ik snap best dat ze wil horen "waarom" en als je het zwaartepunt legt op "je bent niet meer welkom hier op stal" dan vrees ik dat je bij een hardnekkig typje nog best kans hebt dat ze jou gaat bellen ofzo om toch te gaan lopen pleiten om te vertrekken van stal.

Ik denk dat het zinvol is als je haar echt ook heel duidelijk vertelt dat je er zelf gewoon helemaal klaar mee bent, dat constante gezeur steeds. En dat je simpelweg je paard niet meer wilt delen.


Nee ik wil geen bijrijder meer erbij. Mijn nichtje van 10 komt regelmatig langs om te poetsen en te knuffelen met mijn paard en zelfs daarover had ze een mening over dat ze dat niet wou dat zij de bijrijder is en niet iemand erbij.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:17

Ts er is niks mis mee dat je zulke gesprekken niet fijn vind, ik vind ze ook niet fijn. Maar je mag voor jezelf opkomen en het is jouw paard!! Stop met deze bijrijder. Als jij je paard 24/7 buiten wilt hebben heeft ze daar niks over te zeggen! 1 ze is je moeder niet! En ten 2e ook al was ze dat wel het is jouw paard.

Ik weet hoe lastig zulke gesprekken zijn, maar daarna zul je opgelucht en blij zijn. Misschien niet gelijk maar de volgende dag wel.