Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:17

Klaar is klaar! Onthoud dat het JOUW paard is. Discussie is op geen enkele manier vereist, dat ben je haar ook helemaal niet verschuldigd, ook niet na al die tijd. Mijn vorige verzorgpaard stond ook op een stal die ik niet fijn vond, toen de eigenaresse duidelijk maakte dat ze nu niet naar alternatieven ging kijken (ondanks dat ze het zelf ook niet top vond) ben ik mede daardoor gestopt met het verzorgen van dat paardje. Doodzonde, ik vond het echt heel leuk, maar het ging gewoon niet meer icm met die stal.

Nóóit van mijn leven dat ik het in mijn hoofd gehaald had om me zo te gedragen dat ze omwille van mij weg moest. Klagen mag, maar handelen betekent consequenties en JIJ zou niet de consequenties van HAAR handelen moeten dragen.

Jouw paard, onthoud dat! Niks van haar bij! *\o/*

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:18

Zit het verhaal zo eens te lezen, en ben verbaasd dat je het zelf zover hebt laten komen!
Het lijkt wel een verzonnen verhaal, zover laat je het toch niet komen.

Ik zou haar jaren geleden al weg gebonjourd hebben, ze is helemaal niet goed voor je paard, 5x laten verhuizen? Je moet niet over je heen laten lopen!

ik zou haar vanavond nog bellen, mijn vingers jeuken

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:20

verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje[/quote]

Heel simpel:
'Ik ga geen discussie met je aan. Ik snap dat je er anders over denkt en ik begrijp je, maar dit is hoe ik het ga doen.'

Punt.[/quote]

Duidelijk, dankjewel. Ik vind het altijd wel lastig hoe ik er op moet reageren maar ik aan vele een advies gehad van jullie

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:22

Anders_Amigo schreef:
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje


Heel simpel:
'Ik ga geen discussie met je aan. Ik snap dat je er anders over denkt en ik begrijp je, maar dit is hoe ik het ga doen.'

Anders neem iemand mee met het gesprek, ter ondersteuning voor jezelf

Punt.[/quote]

Duidelijk, dankjewel. Ik vind het altijd wel lastig hoe ik er op moet reageren maar ik aan vele een advies gehad van jullie[/quote]

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:22

Goof schreef:
Heel simpel:
'Ik ga geen discussie met je aan. Ik snap dat je er anders over denkt en ik begrijp je, maar dit is hoe ik het ga doen.'

Punt.


Dit inderdaad. Laat niet over je heen lopen TS, het klinkt alsof ze daar wel goed in is. Jouw paard, jouw beslissing. Ook als ze zegt te gaan veranderen oid voet bij stuk houden en gewoon mee kappen, genoeg is genoeg.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:26

Anders_Amigo schreef:
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje


Voor een discussie heb je 2 mensen nodig. Als jij haar niks geeft om te discussiëren is het snel klaar.
‘Ik heb mijn besluit al genomen en dit is wat het is. Ik beëindig deze discussie.’

De eerste zin kan je herhalen tot het kwartje valt.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:27

Inderdaad, het "the broken record"methode (de lp dit steeds hetzelfde stukje laat horen omdat er een krasje op zat). Dus inderdaad enkel die eerste zin en proberen te voorkomen iets anders te zeggen omdat dat voer voor discussie kan zijn.

Sterkte!

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:29

verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Als je echt heel duidelijk wil zijn dan zeg je: ik zeg de samenwerking op. In plaats van: ik wil de samenwerking opzeggen. Om zo min mogelijk ruimte voor discussie te geven.

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:44

Ik zou ook geen twee gesprekken meer aangaan. Maar even bellen en vragen of het gelegen komt:
'Vanwege de frictie die is ontstaan op stal, wat niet de eerste keer is, zeg ik onze samenwerking op. Ik ben je heel dankbaar voor je goede zorgen voor *paard* en ik begrijp dat dit wat rauw op je dak kan vallen, maar vanaf komende week neem ik zelf weer alle zorg op mij. Uiteraard mag je gedag komen zeggen (en dan geef je haar die dag nog een leuke foto, bos bloemen whatever) maar hier wil ik het wel bij laten voor mijn welzijn en die van *paard* Ik heb deze beslissing weloverwogen gemaakt en wil het dus graag hierbij houden'

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:45

als je nu nog 2 gesprekken aan wilt gaan maak je dezelfde fout als wat je tot nu toe hebt gedaan, namelijk ruimte voor discussie geven. Je hoeft niks meer te bespreken behalve, we houden er mee op.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:00

Kinke schreef:
als je nu nog 2 gesprekken aan wilt gaan maak je dezelfde fout als wat je tot nu toe hebt gedaan, namelijk ruimte voor discussie geven. Je hoeft niks meer te bespreken behalve, we houden er mee op.


Dit inderdaad. Dat gesprek met de staleigenaar erbij is nergens meer voor nodig als jij haar morgen vertelt dat het klaar is. De staleigenaar is al duidelijk geweest met de waarschuwingen, nu jij nog.

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:02

Anders_Amigo schreef:
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje



Discussie. Niks geen discussie. Jou paard en jou beslissing.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:03

Ts ik ga met mn voorgangers mee je moet tegen zulke personen echt kort maar krachtig zijn dit zijn mensen die je energie vreten en het ligt nooit aan zij zelf maar altijd aan andere.
Ik snap dat het moeilijk is maar als jij wilt stoppen is dat je goed recht.

Voor de mensen die zeggen hoe heb je het zover laten komen daar gaat vaak een langere tijd aan vooraf en zoiets is niet vanaf het begin gelijk slecht.
Ik heb altijd mijn mannetje gestaan maar ook bij mij is er zo’n persoon in mijn leven geslopen dat mensen zeggen huh bij jou?!
Maar alleen jij kan het stoppen en niet een ander.

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:05

Ik zou ook niet nog een gesprek met de stalhouder erbij aan gaan. Dat heeft geen toegevoegde waarde als je de samenwerking stopt, kost alleen maar tijd én biedt weer allerlei ruimte tot discussie.

En Imre zegt iets heel waars: wees zo concreet mogelijk. Je wil de samenwerking niet stoppen, je stópt de samenwerking.

Kom op TS, voor jezelf opkomen en er korte metten mee maken!

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:15

BeFunny schreef:
[
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje



Discussie. Niks geen discussie. Jou paard en jou beslissing.[/quote]

Ik denk dat ze doorgaat in het geen dat ze wilt weten waarom en dan er verder over doorgaan

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:19

Gewoon zeggen “je bent niet meer welkom op stal en ik wil niet weer voor jou verhuizen. Verder gaan we het hier niet over hebben.”

En dan voet bij stuk houden.

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:23

Kaitlyn schreef:
Gewoon zeggen “je bent niet meer welkom op stal en ik wil niet weer voor jou verhuizen. Verder gaan we het hier niet over hebben.”

En dan voet bij stuk houden.


Ik ga niet weer vanwege jou verhuizen.

Dat maakt het duidelijker.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:30

Imre schreef:
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Als je echt heel duidelijk wil zijn dan zeg je: ik zeg de samenwerking op. In plaats van: ik wil de samenwerking opzeggen. Om zo min mogelijk ruimte voor discussie te geven.


Is idd nog beter voor mensen met een plaat voor hun kop. :j

Anders_Amigo schreef:
Ik denk dat ze doorgaat in het geen dat ze wilt weten waarom en dan er verder over doorgaan


‘Ik ben je gedrag zat dus ik zeg de samenwerking op.’

‘Ik heb mijn besluit genomen en dit is wat het is.’

Deze twee zinnen kan je eindeloos herhalen tot het kwartje valt.

Maar meestal stoppen mensen wel na een paar keer hetzelfde gehoord te hebben.
Geen ruimte geven voor een discussie als er volgens jou niet meer over te praten valt en je niet van plan bent op je besluit terug te komen.
(Wat in dit geval zeer gerechtvaardigd is)

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:31

Waarom ben je wel al 5 keer verhuisd door deze vrouw?

Ik zie iedereen bashen op haar verzorgster, maar wellicht heeft zij ondertussen wel door hoe paarden gehouden moeten worden ( het juiste hooi en het liefst 24/7 buiten èn regelmaat) en heeft ze al 5x concessies moeten doen op TS om het maar voor het paard zo fijn mogelijk te maken ( kleine stapjes..) En hierdoor de TS een warm hart en haar paard wil toebedelen?

Mijns inziens staat de TS nu op een stal waarin de groepsdruk groter is dan welzijn...

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:33

Dan nog is het niet aan een bijrijder om daar problemen over te gaan veroorzaken op stal. Het is namelijk niet haar paard. Wil ze dat wel, dan zal ze er zelf eentje moeten kopen. Simpel zat.

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:36

Zou het gewoon brengen als mededeling en niet als gesprek. Wellicht wel goed om vooraf even na te denken hoe je het wil doen met haar spullen. Leg die bijvoorbeeld al klaar. Want voorzie dat dat misschien ook nog wel gedonder kan geven.

Succes!

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:38

Je kan het toch eerlijk uitleggen?

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:39

Imre schreef:
Dan nog is het niet aan een bijrijder om daar problemen over te gaan veroorzaken op stal. Het is namelijk niet haar paard. Wil ze dat wel, dan zal ze er zelf eentje moeten kopen. Simpel zat.

Maar waarom heeft ze (ts) dan al 5 keer dit als waarheid gezien, dat vind ik bijzonder, en nu opeens niet meer?

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:42

Nielojram schreef:
Imre schreef:
Dan nog is het niet aan een bijrijder om daar problemen over te gaan veroorzaken op stal. Het is namelijk niet haar paard. Wil ze dat wel, dan zal ze er zelf eentje moeten kopen. Simpel zat.

Maar waarom heeft ze (ts) dan al 5 keer dit als waarheid gezien, dat vind ik bijzonder, en nu opeens niet meer?


Het is een beetje een gek verhaal ja. Maar het is het paard van TS, en niet van de bijrijder.
Ik kan me ook niet voorstellen dat al die 5 stallen werkelijk heel slecht waren. Dat bestaat toch niet, dat je alleen slechte stallen treft… 5x :?

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:42

Nielojram schreef:
Waarom ben je wel al 5 keer verhuisd door deze vrouw?

Ik zie iedereen bashen op haar verzorgster, maar wellicht heeft zij ondertussen wel door hoe paarden gehouden moeten worden ( het juiste hooi en het liefst 24/7 buiten èn regelmaat) en heeft ze al 5x concessies moeten doen op TS om het maar voor het paard zo fijn mogelijk te maken ( kleine stapjes..) En hierdoor de TS een warm hart en haar paard wil toebedelen?

Mijns inziens staat de TS nu op een stal waarin de groepsdruk groter is dan welzijn...


Mijn bijrijder is nogal een persoon die wilt dat paard elke nacht op stal gaat een vleugje wind en mijn paard moet een deken om vind ze wat niet nodig is. Zeiken dat ze de stal niet goed hebben uitgemest wat wel zo is, klagen dat brok niet goed is omdat die eventjes een keer niet glimt.
Ze heeft zelfs gedacht dat hij cushing had ze had allerlei scenario’s erbij gehaald. Paard zat gewoon mega in de verharing ook omdat die toen op nieuwe stal langer buiten stond dan voorheen.
Ik wou hem op deze stal snachts ook buiten hebben maar was madam niet mee eens want dat was slecht voor hem omdat die dat niet gewend is.
Ga zo maar door…
Goed bedoeld voor mijn paard maar het is en blijft mijn paard.