Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:19

Als ze daar niet meer welkom op stal is houdt het gewoon op voor haar.

Dus benoemen dat ze goed voor je paard is geweest maar dat het nu ophoudt voor haar omdat je niet meer wenst te verhuizen.

oji

Berichten: 4256
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:23

Heb je het hier al wel eens met je bijrijder over gehad? Heb je al eens aangegeven dat je het blij bent met dat ze zo trouw en begaan is met het paard, maar dat je niet wilt dat ze direct zelf naar de staleigenaar of diens personeel stapt met klachten. Dat jij klant bent van de staleigenaar en niet zij. Dat jij tevreden bent met de stal en dat als zij klachten of verbeterpunten heeft, dat ze die met jou moet bespreken en niet met hun?

Als dit al duidelijk besproken is met haar zou ik inderdaad haar de wacht aanzeggen. Maar als dit nog niet besproken is, vind ik het niet meer als fair dat je eerst dit gesprek met haar aangaat en haar de kans geeft haar gedrag hierop aan te passen. Een goede en trouwe bijrijder vind je niet zomaar weer.

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:33

Ik denk dat dingen met deze persoon bespreken weinig nut zullen hebben.
Want dan waren er geen problemen geweest op zoveel stallen en hier ook niet weer.
Denk niet dat het kwartje bij zo iemand ooit nog gaat vallen.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:39

Maflinger_S schreef:
De optie van Hermelijnhof zo snel mogelijk uitvoeren en het daarbij laten. Ze mag de week nog afmaken (als ze dat nog wil) en dan is het klaar.

Dit. Ik snap al niet dat je zo ver bent gegaan. No way dat ik dat ooit zou doen.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:42

Ik schrik er best wel van dat je 5x om haar al bent verhuist , daarmee doe jij jezelf en je paard ook tekort.

Ik denk dat het wel lastig is om deze bijrijder op een 'goede' manier weg te sturen. Sommige mensen blijven van mening dat hun het probleem niet zijn en gaat zoals DuoPenotti ook zegt het kwartje niet bij vallen.

Blijf vooral bij je eigen mening en gevoel , en laat dit niet zomaar ompraten door de bijrijder. Dat zij spullen koopt , waarvan jij aangeeft dat het niet nodig is of perse moet is haar eigen probleem dat zij daar haar geld in gestopt heeft. Dat zeg ik ook tegen mijn bijrijders dat ze prima spullen mogen kopen als ze dit leuk vinden , maar dat dit geen must is. Vaak doen ze het dan ook nog zo dat ze het prima vinden dat ik er gebruik van maak. Laat je bijrijder wel al haar eigen spullen meenemen wat ze heeft betaald zodat je daar geen gedoe van krijgt.

Ik zou het ook aankaarten bij de staleigenaar waar je mee bezig bent zodat de staleigenaren hier je ook mee bij kunnen staan mocht het wel uit de hand lopen.

Ik zou het eigenlijk gewoon heel kort en zakelijk houden. Vertel dat je vindt dat jullie niet meer bij elkaar passen , maar dat je het heel fijn vindt dat ze altijd leuk met je paard is omgegaan. Ik zou er niet teveel een punt van maken wat zij allemaal niet goed doet , daar krijg je alleen maar meer gedoe van. Bij sommige mensen is kort maar duidelijk beter dan een gehele uitleg.

En verwacht wel een bepaalde emotionele en of boze reactie , geef hier wel ruimte voor.

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:53

Anders_Amigo schreef:
anjali schreef:
Mocht ze ook nog gratis rijden of betaalt ze mee? Als het gratis is dan heeft ze helemaal absoluut niets te zeggen. Bij betaald ook niet trouwens want het is jouw paard. Vervelend zoiets. Maar jij vindt het niet meer leuk zo dus moet het stoppen.


Ze doet het gratis. Ze koopt regelmatig wel dingen voor hem, dat doet ze omdat ik het niet wil kopen omdat ik het niet nodig vind.


Heb je openingspost 2x gelezen omdat ik zo verbaasd was over de gang van zaken. Je bent echt Veel te goed voor deze dame. Die heeft op jouw kosten een eigen paard, maakt heibel met staleigenaren/personeel/andere klanten en je bent ook nog zo goed om tig keer van stal te veranderen door gedrag van deze dame.

Doe jezelf een groot plezier: Stop hier mee en maak haar kort en krachtig duidelijk dat je er mee stopt.

Rubs

Berichten: 511
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:22

Zebrastreep schreef:
Ik schrik er best wel van dat je 5x om haar al bent verhuist , daarmee doe jij jezelf en je paard ook tekort.

Ik denk dat het wel lastig is om deze bijrijder op een 'goede' manier weg te sturen. Sommige mensen blijven van mening dat hun het probleem niet zijn en gaat zoals DuoPenotti ook zegt het kwartje niet bij vallen.

Blijf vooral bij je eigen mening en gevoel , en laat dit niet zomaar ompraten door de bijrijder. Dat zij spullen koopt , waarvan jij aangeeft dat het niet nodig is of perse moet is haar eigen probleem dat zij daar haar geld in gestopt heeft. Dat zeg ik ook tegen mijn bijrijders dat ze prima spullen mogen kopen als ze dit leuk vinden , maar dat dit geen must is. Vaak doen ze het dan ook nog zo dat ze het prima vinden dat ik er gebruik van maak. Laat je bijrijder wel al haar eigen spullen meenemen wat ze heeft betaald zodat je daar geen gedoe van krijgt.

Ik zou het ook aankaarten bij de staleigenaar waar je mee bezig bent zodat de staleigenaren hier je ook mee bij kunnen staan mocht het wel uit de hand lopen.

Ik zou het eigenlijk gewoon heel kort en zakelijk houden. Vertel dat je vindt dat jullie niet meer bij elkaar passen , maar dat je het heel fijn vindt dat ze altijd leuk met je paard is omgegaan. Ik zou er niet teveel een punt van maken wat zij allemaal niet goed doet , daar krijg je alleen maar meer gedoe van. Bij sommige mensen is kort maar duidelijk beter dan een gehele uitleg.

En verwacht wel een bepaalde emotionele en of boze reactie , geef hier wel ruimte voor.


Dit dus, en vergeet niet dat jij hierdoor bekend gaat staan als stalhopper en straks nergens meer kan staan. Ook echt niet fijn voor je paard hoor iedere keer z'n vriendjes kwijt.

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:28

Het lijkt wel alsof het andersom is, dat die vrouw de eigenaar is en jij de bijrijdster.
Je laat die vrouw zulke belangrijke dingen bepalen als stalling van je paard, terwijl jij de eigenaar van het paard bent.
Je mag wel uitkijken dat je straks zelf niets meer te zeggen hebt over je eigen paard.

oji

Berichten: 4256
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:31

Maar dat laat je ook zelf al 6 jaar lang kennelijk gebeuren. Als je daar iedere keer in meegaat, is het niet raar dat de bijrijder denkt dat die goed bezig is en dat jij die adviezen waardevol vindt. Vandaar dat ik aangaf, ga eerst eens het gesprek met de bijrijder aan en zeg dat je daar niet van gediend bent. Wie weet verandert er wat, zo niet heb je het mens een eerlijke kans gegeven.

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:38

Oei, dit klinkt niet best.

Ik hou niet van wijsneuzen (persoonlijk) en al helemaal niet van ruziezoekers. Ik zou gesprek aangaan en per direct met haar stoppen. Wel natuurlijk netjes blijven, dan kan niemand iets verwijten naar jou. Ook zou ik je excuses melden bij de staleigenaresse voor je bijrijdster, zodat je in ieder geval zonder problemen kan blijven staan?

Vanes_6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:20

Anders_Amigo schreef:
Ze was goed voor me paard dat vond ik belangrijk.
Daarom had ik haar nooit eerder weggestuurd. Maar nu vind ik het ook lastiger ook omdat ze al zo lang voor hem zorgt


Oke... maar in hoeverre is een zoveelste verhuizing 'goed' voor je paard? Zo goed is dat niet voor je paard lijkt me, geeft alleen maar stress... dus die vind ik nog discutabel.

Verder kun je toch, zoals het al geadviseerd wordt, aangeven dat je voortaan zelf meer met je paard wil gaan doen en haar dankt voor de goede tijd, maar dat je het voortaan zelf wilt doen.
Of je geeft aan dat je graag op deze stal wilt blijven en als ze daar niet in mee kan, dat dan de samenwerking met haar stopt...

Maar het is en blijft jouw paard!

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:22

Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.

Vanes_6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:24

verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Oladijee!! Amen!
Dit is vriendelijk doch duidelijk!

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:25

Vanes_6 schreef:
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Oladijee!! Amen!
Dit is vriendelijk doch duidelijk!


Ja ik heb nog even toegevoegd om te zeggen dat TS haar gedrag zat is.
Dat mag je best vertellen mi.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:25

Vanes_6 schreef:
Anders_Amigo schreef:
Ze was goed voor me paard dat vond ik belangrijk.
Daarom had ik haar nooit eerder weggestuurd. Maar nu vind ik het ook lastiger ook omdat ze al zo lang voor hem zorgt


Oke... maar in hoeverre is een zoveelste verhuizing 'goed' voor je paard? Zo goed is dat niet voor je paard lijkt me, geeft alleen maar stress... dus die vind ik nog discutabel.

Verder kun je toch, zoals het al geadviseerd wordt, aangeven dat je voortaan zelf meer met je paard wil gaan doen en haar dankt voor de goede tijd, maar dat je het voortaan zelf wilt doen.
Of je geeft aan dat je graag op deze stal wilt blijven en als ze daar niet in mee kan, dat dan de samenwerking met haar stopt...

Maar het is en blijft jouw paard!


Over het algemeen geeft verhuizen stress bij een paard, maar er zijn ook genoeg gevallen waarin het écht in het voordeel van het paard is.
Zo ben ik ook weleens verhuisd van stal.

@TS; ik vind dat je echt heel veel hebt geslikt van je bijrijdster. Dat ze met je meedenkt of dingen aandraagt kan natuurlijk wel heel fijn zijn, maar je moet nooit zelf bang zijn zeggenschap te houden over je paard. Daarnaast is het natuurlijk absurd dat je al zo vaak verhuisd bent door haar, dat had ik persoonlijk echt geweigerd als mijn paard ergens goed had gestaan en ik er zelf ook fijn stond.

Vanes_6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:27

Kaitlyn schreef:
Vanes_6 schreef:


Oke... maar in hoeverre is een zoveelste verhuizing 'goed' voor je paard? Zo goed is dat niet voor je paard lijkt me, geeft alleen maar stress... dus die vind ik nog discutabel.

Verder kun je toch, zoals het al geadviseerd wordt, aangeven dat je voortaan zelf meer met je paard wil gaan doen en haar dankt voor de goede tijd, maar dat je het voortaan zelf wilt doen.
Of je geeft aan dat je graag op deze stal wilt blijven en als ze daar niet in mee kan, dat dan de samenwerking met haar stopt...

Maar het is en blijft jouw paard!


Over het algemeen geeft verhuizen stress bij een paard, maar er zijn ook genoeg gevallen waarin het écht in het voordeel van het paard is.
Zo ben ik ook weleens verhuisd van stal.

@TS; ik vind dat je echt heel veel hebt geslikt van je bijrijdster. Dat ze met je meedenkt of dingen aandraagt kan natuurlijk wel heel fijn zijn, maar je moet nooit zelf bang zijn zeggenschap te houden over je paard. Daarnaast is het natuurlijk absurd dat je al zo vaak verhuisd bent door haar, dat had ik persoonlijk echt geweigerd als mijn paard ergens goed had gestaan en ik er zelf ook fijn stond.


Er zijn inderdaad gevallen waarin het echt in het voordeel van het paard is, maar ik lees hier vooral dat het vanwege gedrag is van de bijrijdster...

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:44

Als je er klaar mee bent gewoon eerlijk zijn.

Dat ze tegen jou gezegd heeft niet zonder hem te kunnen icm het ruzie zoeken met iedereen geeft mij een beeld van wat voor type. En daar kom je nooit vanaf als je het niet gewoon direct vertelt direct als in duidelijk.

Kidde
Berichten: 3450
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:03

Anders_Amigo schreef:
Ze was goed voor me paard dat vond ik belangrijk.
Daarom had ik haar nooit eerder weggestuurd. Maar nu vind ik het ook lastiger ook omdat ze al zo lang voor hem zorgt

Tja na een verhuizing heeft een paard gemiddeld een halfjaar tot jaar nodig om weer te wennen, dus zo goed is ze eigenlijk niet voor je paard

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:45

Als ze van de stalhouder eigenlijk al niet meer welkom is, dan is dat toch al een hele goede reden?
Begrijp ik goed dat je nog 2 gesprekken hebt staan? 1 met haar en 1 met de pensionhouder erbij?
Waarom zou je dat doen als je met haar wil stoppen? Ik ben bang dat je het dan alleen maar ingewikkelder voor jezelf maakt.

StalNollie

Berichten: 9141
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:51

Ik zou gewoon zeggen dat de stalhouder wenst dat ze niet meer komt wegens akkefietjes, en dat je daarom niet anders kan als mededelen dat jullie 'samenwerking' dan ook stopt.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:03

Anders_Amigo schreef:
pmarena schreef:
Oef wat een praatjesmaker dan... ik zou als ik jou was sowieso even met de staleigenaar praten en je verontschuldigen voor het gedrag van je bijrijder.

En op een nette maar duidelijke manier zeggen dat je het jammer voor haar vindt maar het op deze manier voor jou niet werkt en dat het meermaals moeten waarschuwen door de staleigenaar de druppel is waardoor wat jou betreft jullie wegen hier scheiden.

Mocht je nog twijfelen dan zou je haar nog een laatste kans kunnen geven, dat ze nog wel mag komen maar zich dient te gedragen als bijrijder, voor het paard kan komen maar je niks meer wilt horen over contact zoeken met stalpersoneel en eventuele andere dingen die je storen.

Ben je er echt klaar mee dan niet meer de discussie aan gaan maar gewoon duidelijk zijn dat de grens is bereikt.


De staleigenaar houd mij overal op de hoogte die wil mij en me paard niet weghebben maar de bijrijder wel. Ze gaf ook al aan dat de bijrijder eigenlijk niet meer welkom is. Met haar gaan we volgende week samen in gesprek.


Dan wordt het zeker tijd om afscheid te nemen! Het is te zot voor woorden dat jij als een soort bemiddelaar met een vrouw van 60 op het matje moet komen bij de staleigenaar.... :x

Vriendelijk bedanken en afscheid nemen.

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:04

verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:05

Temeraire schreef:
Als ze van de stalhouder eigenlijk al niet meer welkom is, dan is dat toch al een hele goede reden?
Begrijp ik goed dat je nog 2 gesprekken hebt staan? 1 met haar en 1 met de pensionhouder erbij?
Waarom zou je dat doen als je met haar wil stoppen? Ik ben bang dat je het dan alleen maar ingewikkelder voor jezelf maakt.


Dit willen we ook doen , morgen heb ik een gesprek met haar en binnenkort met pensionhouder erbij. Mede om het haar even duidelijk te maken waarom want het is nogal een vrouwtje wat enorm de discussie aan kan gaan en dat zij geen fouten heeft gemaakt maar altijd aan een ander ligt

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:11

Je hoeft geen discussie aan te gaan.
Jij bent eigenaar en geeft aan te willen stoppen. Punt.
Kan ze hoog en laag springen. Maar dat is het.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:15

Anders_Amigo schreef:
verootjoo schreef:
Assertiviteitscursus volgen.

En gelijk oefenen op haar: de samenwerking is niet meer fijn. Ik baal ervan dat ik al 5x verhuisd ben van stal vanwege jou. Deze stal vind ik fijn en ik ga niet nog een keer verhuizen. Ik ben je gedrag zat dus ik wil de samenwerking opzeggen.


Netjes gezegd, heb je enigszins wel gelijk in.
Kort maar krachtig want de bijrijder is nogal een persoon die enorm de discussie aan kan gaan en dat is ook wel een dingetje


Heel simpel:
'Ik ga geen discussie met je aan. Ik snap dat je er anders over denkt en ik begrijp je, maar dit is hoe ik het ga doen.'

Punt.