Mensen met honden zijn verschrikkelijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Mensen met honden zijn verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:45

Je TT had beter 'mensen zijn verschrikkelijk' kunnen zijn. Dekt de lading perfect.

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:46

meggiemeg schreef:
Niet alleen mensen met honden in mijn ogen, veel andere mensen die de natuur in gaan om op hun manier te genieten. Mountainbikers kunnen er ook wat van, mensen die midden op een ruiterpad zitten met hun kleedje en maar zuchten dat ze op kunnen staan omdat je er niet langs kunt met de combinatie paard en marathonwagen, inderdaad ook de mensen met honden maar ook wandelaars zonder honden. Rekening houden met elkaar is ver te zoeken tegenwoordig.

Ben wel eens uitgescholden door een mountain biker omdat ik m bijna aanreed, ik zat in rengalop en stop dan eenmaal niet zo snel als er ineens recht voor me een mountainbiker uit de bosjes komt geschoten en op mij af komt, omdat blijkbaar het ruiterpad hem leuker leek dan het mountainbikepad wat er naast liep :+

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mensen met honden zijn verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:56

Als het gaat om gekke dingen. Gisteren een gezin die midden op een ruiterpad aan het jeu de boules spelen waren. Ik ben finaal over een bal gereden met de sulky. Wie verzint nou om dat te gaan doen, vooral ook met die heerlijke onweersbuien in gedachten erbij. Ze waren wel een hele vriendelijke erehaag verder, maar ik dacht wel echt ff "huh rij ik nou over een jeu de boule bal heen" en toen zag ik dat ze meer vast hadden. _O-

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Mensen met honden zijn verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:14

Andersom is het soms ook zo.
Waar ik wandel met mijn honden in het bos zijn genoeg ruiterpaden.
Maar veel ruiters gaan van de ruiterpaden af, en dan nog arrogante blikken krijgen. Want ja, hun zitten op een paard.

Ook kom ik vaak 2 ruiters tegen die altijd een hond loslopend mee hebben.
Dan zijn ze eerst al van het ruiterpad af (waar sowieso ook geen hond los mag maar dat intereseert ze dan ook verder niet), en rijden ze op de wandelpaden waar honden aan de lijn moeten.
Zo heb ik al meerdere keren confrontaties met die hond gehad, zelfs eek keer weg moeten schoppen uit pure machteloosheid.
En de 2 amazones bleven van een grote afstand de hond roepen, maar dat had natuurlijk geen enkele zin.
Zelfs één keer reed één van hun terug, en zei:' ja dit rondje rijden we elke dag, hij kent de weg '
Dus er zijn ook mensen met paarden die ik verschrikkelijk vind.

Maar evengoed, mijn paard ben ik een paar keer mee naar zee geweest.
Daar werd ik ook gek van de honden achter ons aan.
Mijn paard was gewend aan honden, maar toen werd ze toch echt zenuwachtig er van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:21

Ik reed uiteindelijk altijd weg wanneer de honden om mijn paard dansten en de baas niet ingreep. Liefst in een drafje. Hond volgt, hond volgt iets te lang en te ver weg, baas volgt, en maar roepen, maar geen hond :)).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:36

Nou idd mensen in het algemeen en niet perse honden eigenaren. Ik heb ooit serieus op het strand van Vlieland 1 boze mevrouw gehad die in de branding liep, en boos werd omdat wij daar met een groep paarden aankwamen. Stel je voor dat je 2 meter opzij moet. Wij zijn er maar omheen gereden omdat zij zo flipte. En qua honden, kan er ook een boek over schrijven. Beste remedie is zelf een hond mee die los mee loopt maar helaas mag bijna nergens de hond meer los. Onze vorige hond luisterde perfect naast het paard. En hield vervelende honden mooi op afstand. Paard was zijn grote vriend en daar mochten andere honden niet dicht bij komen. Hij deed nooit lelijk maar heel subtiel hield hij ze weg van oa de benen en de voorkant.

pien_2010

Berichten: 43321
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 11:52

In Frankrijk deden wij hetzelfde als Ibbel. Als we langs boerderijen moesten, deden we dat rustig in stap. Zweep rustig vertikaal op het zadel voor ons. Als dan weer de honden aankwamen in volle sjas was het prrrrt en beiden paarden renden er in volle draf op af. Wij hielden de zweep voor ons hoog.
Meestal was het veel gejank en de honden draaide zo hard als ze konden om.
Ooit bij een boerderij gehad dat ik aanvoelde dat dit hem niet ging worden en Chico doodstil gezet. Ik had wel de zweep in de aanslag. Eigenaar kwam verschrikt aanrennen en pakte de hond vast met 1000 excuses daar de hond ontsnapt was en het een aanvallende agressieve hond was. Dus ik had het goed aangevoeld. Alleen de dreigende zweep had voorkomen dat hij aanviel en een zeer brave (doodsbange) Chic die vreselijk goed luisterde en met zijn hoofd naar de hond bleef draaien zodat hij niet achter of onder hem kon komen.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:08

Zaterdag nog een loslopende hond die dacht dat mijn pony een hond was middenin mijn mendurance wedstrijd. Dus die zou op mijn pony af lopen en toen heb ik hem ook gewaarschuwd door met de zweep op de grond te slaan. En toen bleef hond keurig op afstand liggen. Maar de baas vond het niet grappig dat ik dat deed. Dus die boos zijn hond pakken (die nog steeds niet luisterde, maar ons niet meer durfde te benaderen). En eigenaar riep ook nog dat ik met zo'n ding niet door losloopgebied moest gaan mennen. Pardon, ik zit gewoon op een menpad op de route die is uitgezet en u wist dat hier een wedstrijd is met paarden en wagens en bovenal mijn pony is geen ding. Uiteindelijk wel goed afgelopen dat gesprek. Maar ik was even niet zo blij, pony heeft namelijk 28 km gelopen die wedstrijd en dat is heel knap. Hond mocht aan de lijn nog even met pony snuffelen, zodat hij ook snapt dat pony's van 85 cm niet honden zijn. Grote paarden bleef hij namelijk wel bij uit de buurt al. Dus misschien luistert de hond nu beter bij een volgende ontmoeting met een shetlander. Het ging in dit geval overigens om een soort Rhodesian Ridgeback qua type hond, dus ook niet bepaald een kleintje. En hij had gelukkig niks kwaads in de zin.