[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:06

chanicha schreef:
Waarvoor Judith, als TS hem hengst wil houden dan kan dat toch!
Is niet aan ons om daarover te oordelen.



Precies!, daarom zeg ik ook IK zou hem laten castreren en zeg niet dat zij dat moet doen. Misschien even beter lezen?

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:30

Ik vind het best een vooroordeel van je eerlijk gezegd := TS heeft specifiek naar een stal gezocht waar ze een hengst mag plaatsen, ik ga er vanuit dat ze dat doet zodat ze erop kan vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Buiten dat is de ene hengst de andere niet. TS haar keuze.

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:36

Renee1991 schreef:
Ik vind het best een vooroordeel van je eerlijk gezegd := TS heeft specifiek naar een stal gezocht waar ze een hengst mag plaatsen, ik ga er vanuit dat ze dat doet zodat ze erop kan vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Buiten dat is de ene hengst de andere niet. TS haar keuze.


Nou ja zeg? Ik mag mijn mening over als IK een hengst zou kopen toch gewoon geven? Geen vooroordelen, geen kritiek....Ongelooflijk dit :?

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:41

Laat gaan en adem in adem uit, JudithM :)

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:43

Boras schreef:
Laat gaan en adem in adem uit, JudithM :)


Whaha ja je hebt gelijk :=

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:43

Gaaf dier zeg wauw

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:56

In Spanje (en een X aantal andere landen) is het volstrekt normaal om op een hengst te rijden.

(... en Spanjaarden zijn te beleefd om op hun voorhoofd te tikken dat ik zo graag een pre merrie als rijpaard wilde.)

Met gezond verstand / management zijn het doorgaans grote braverds.

TS: veel plezier!

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 15:31

Ik vond hem ook redelijk veroordelend hoor Judith. :) Zeker met je redenen, dat het leven als ruin beter is. Als je mijn berichten hebt gelezen heb je kunnen lezen dat ik een paardwaardig leven het belangrijkste vind en daar dus zeker rekening mee houd. :)

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:55

Captain schreef:
Ik vond hem ook redelijk veroordelend hoor Judith. :) Zeker met je redenen, dat het leven als ruin beter is. Als je mijn berichten hebt gelezen heb je kunnen lezen dat ik een paardwaardig leven het belangrijkste vind en daar dus zeker rekening mee houd. :)


Ik reageer nu nog eenmaal wat ik eigenlijk niet zou moeten doen: ik heb nergens gezegd dat zijn leven als ruin beter is! Lezen blijft moeilijk! Ik heb gezegd dat ze vaak gewoon relaxter zijn in het hoofd omdat ze niet zo geprikkeld worden. Ook heb ik niet gezegd dat je hem niet paardwaardig gaat houden. Heel veel geluk met je prachtige paard :evaw:

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:56

wauwie wat een knapperd TS! En inderdaad, als je hem hengst wil laten en dat gaat goed, lekker doen toch, als het niet bevalt/werkt kan je hem altijd nog laten ruinen, gewoon doen wat goed voelt.
Mooi is die zeker, dus wie weet nog wel een leuke denkhengst later O:) (heb totaal geen verstand van wanneer ze geschikt zijn om te dekken hoor haha, maar knap is die wel :Y) )
Maar inderdaad, wel gedurfd! Ik heb mijn paard echt compleet gekozen op karakter en niet op uiterlijk, dat had natuurlijk niet gekund van een foto.

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:08

Gefeliciteerd ts met je nieuwe aanwinst.

melanie20 schreef:
Super gaaf dier! Dat je dat zo aandurft .....

Maar heeft hij nu een apart hoefje rechts achter

Dit viel mij ook op, denk een oude draadwond ofzo? Althans zo lijkt het, die rechte witte lijn lijkt me een litteken.

En ik vroeg me nog iets af, weet je waarom die extra band onder zijn halster bij zijn keel zit?

Ketly

Berichten: 5928
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:09

Ik sluit wel aan bij Judith, ik zou hem persoonlijk ook ruinen. De enige reden om een paard hengst te houden zou zijn om hem als dekhengst te kunnen gebruiken maar bij een PRE is dat niet heel interessant. Ook is de kans groter dat hij nog groeit als ruin dan als hengst. Gunt hem heel wat rustig in zijn koppie en dan kan hij met vriendjes op de wei :D Maar uiteraard ieder zijn eigen keus.

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 16:13

Zullen we die discussie niet hier houden? :) het is een overwogen keuze, en ik zou het prettig vinden als dat gerespecteerd zou worden.

Hij heeft inderdaad alw veulen vastgezeten in een draad, vandaar het litteken.

Ketly

Berichten: 5928
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:16

Het is geen discussie hoor, alleen een uiting van mijn mening. Met een volg topic zou ik er rekening mee houden dat er niet alleen 'oehs' en 'ahs' komen, je zal ook eens een kritische reactie krijgen want niet iedereen denkt nou eenmaal hetzelfde. Het is ook geen verwijt, maar soms kan het fijn zijn om andere meningen te horen omdat in sommige gevallen het fijn kan zijn als er mensen met je meedenken.

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 16:18

Dat mag ook, maar ik ga niet van mening veranderen. Ik heb er al genoeg over gezegd. Er over door blijven gaan vind ik vervelend, open dan een eigen topic om je mening daar te delen. :)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:21

Wat een gaaf paard TS!!!
Ik ga je ook zeker volgen. <3

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:26

Gefeliciteerd met je aanwinst. Wat fijn dat hij al bijna deze kant op komt.

Ik zou het zelf nooit aandurven vanaf een foto kopen. Ik zou bang zijn tegen een karakter aan te lopen waar ik mee kan botsen. Dat is absoluut niet negatief bedoelt overigens. Ik ben des te benieuwder hoe het jullie verloopt. Dus ik volg graag :)

Vind het wel een hele knappe PRE!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:32

Oehhh hier val ik direct voor. Je mag hem ook bij mij afleveren :P . Wat een plaatje. Had hem zelf ook als hengst laten komen, beter zelf beslissen hengst/ruin dan dat de ballen er helaas al af zijn.

Ik vind hengsten fantastisch, en er zijn er genoeg die prima met een ruin/in een ruinenkudde functioneren en lief zijn voor merries om hun heen. Wat dat betreft snap ik die “pas op een hengst” mentaliteit echt niet. Misschien ben ik bevooroordeeld, heb twee hengsten gereden. Beide super. Ik mis ze.

Leuk dat je ons meeneemt in het wachten, ik hoop op plenty foto’s en video’s als hij in Nederland staat.

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:34

Wauw wat een gaaf dier! <3

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:40

mala26 schreef:
Volgens mij was het eerst ruinen en nu ze een stalling heeft gevonden die hengsten accepteert blijft ie hengst.
Of ik moet verkeerd gelezen hebben..


Oh sorry! Daar heb ik dan helemaal overheen gelezen :Y)

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:11

Even post van Judith gelezen en ik vind het nette post, ze veroordeel je nergens.
Ben compleet met haar eens en oehhh en ahhhssss hoeft niet in een topic

Ik vind kopen via foto nog steeds heel gedurfd

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:27

Wauw gefeliciteerd ts!
Wat een knapperd <3

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 12:22

Voor de mensen die het leuk vinden, filmpjes post ik op mijn instagram:
https://www.instagram.com/hvklompenburg/

Uiteindelijk wil ik ook hier filmpjes plaatsen van Youtube, als ik meer beeldmateriaal heb.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:44

Ben je gaan volgen! :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:31

Captain schreef:
Dat mag ook, maar ik ga niet van mening veranderen. Ik heb er al genoeg over gezegd. Er over door blijven gaan vind ik vervelend, open dan een eigen topic om je mening daar te delen. :)

Je bent dan ook niet verplicht om de disussie te voeren toch als mensen een andere mening hebben, dan stopt het vanzelf.

Het is echt een geweldig mooi dier. Wel spannend tot hij veilig in je stal staat