Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:36

Ik heb echt bewondering en respect voor je! Wat een kracht moet je hiervoor hebben..wel mooi omschreven moet ik zeggen, ik heb er niet echt van gegruweld, ik dacht aan een afschuwelijk verhaal, maar je hebt het mooi beschreven. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies, en je hebt zo te lezen de beste keuze gemaakt.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:37

Rock schreef:
Ik heb ontzettend veel respect voor jouw keuze en de manier waarop je dat hebt afgerond. Wat heeft jouw paard aan jou een geweldige baas gehad!


Perfect verwoord!

TS: Veel sterkte de komende tijd :(:)

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:41

Jeetje, respect hoor....... nu heel veel sterkte met het verlies van je paard. Maar met zo'n afsluiting geeft het je volgens mij net even wat meer rust.

Petpa

Berichten: 1719
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:27

Respect!
Heel veel sterkte de komende tijd.

Gini
Berichten: 17965
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:00

Ik hoop dat ik zo dapper ben als jij wanneer ik voor dezelfde beslissing sta...

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:14

Brrr wat'n verhaal maar wel ontzettend goed van je.
Paardje heeft pijn zat gehad en jij bent diegene geweest die eerlijk tegen haar is geweest en haar tot de laatste stap heeft begeleid. Menig paarden hadden nog steeds (met pijn) rond moeten lopen omdat de eigenaar die laatste belangrijke beslissing niet durft te nemen.
Heel netje's van je.

Qua ontleden,weet niet of ik wel of niet erbij zou blijven miss ook ergens wel. Je hebt nu zelf gezien wat er allemaal mis was en dat zal je een heel klein stukje verdriet weg halen/opluchting en blijdschap dat je het beste voor haar hebt gedaan.
Neemt niet weg dat je er ontzettend veel verdriet ervan hebt :(:)

Sterkte

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:42

kleinvosje schreef:
Ik heb er maar 1 woord voor: RESPECT, dat je dit zo hebt kunnen doen.


_/-\o_

ontzettend knap van je TS! :(:)

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:52

sterkte hoor
aankomende donderdag brengen wij ook 2 paarden weg, 1 is oud(27) en erg vermagerd en de ander heeft ook steeds veel pijn (oogontstekingen) en daardoor wordt ze steeds blinder, ze kan alleen nog met 1 oog een heel klein beetje zien als ze haar hoofd scheef houdt.
Het zijn de paardjes van mijn moeder en ik ga dus met haar mee als steun. Vind het aan de ene kant ook wel heel moeilijk, maar zie de slacht niet als zieliger dan inslapen.
respect voor hoe je het hier neerzet hoor! en fijn dat je nu wel weet wat er aan de hand was in haar benen.

Ellen_WB

Berichten: 406
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:04

Heel erg veel sterkte, ik respecteer je keuze heel erg, dit was aan jou verhaal te horen idd de enige oplossing.

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:17

ten eerste:
gecondoleerd met het overlijden van je paard.

Ik vind het heel knap van je dat je je paard zogezegd ook van de binnenkant hebt gezien. Jij kent zogezegd je paard helemaal van binnen en van buiten! Je zegt ook dat je het heel interessant vond.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. En zo bijzonder dat je de benen ook hebt kunnen zien. en dat hiermee je vragen beantwoord zijn. en, zoals ik hier lees, kan ik me dat goed voorstellen. Ik vind het ook heel interessant dat je het beschreven hebt.

Het lijkt me heel moeilijk om zo snel om te schakelen van het verliezen van je paard, waar je veel van hebt gehouden, naar het bewerken van de lichamelijke resten van hetzelfde dier. Toen mijn paard overleed, vond ik zijn lichaam ook echt de rest. Echt het omhulsel. ik had echt het idee dat het karakter en de leuke handelingen die hij deed helemaal verdwenen waren. Ik had het daarom wel heel er interessant gevonden om hem ook van de binnenkant te zien. Ik denk alleen dat het verdriet te groot was geweest om het ook te doen.

Nogmaals, sterkte met het verlies.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:49

Driebergen, Wat jij verwoord, vertelde TS mij ook(Ts verbeter me als het niet klopt) :

Je valt in een achtbaan vol emotie...Het afscheid, het verdriet,de opluchting,de ontkenning: Is het echt? droom ik? En dan ga je jezelf dingen kwalijk nemen....je schuldig voelen tegenover je dier...
En dan begint je verwerking.... En ga je alles een plekje geven.....En ga je toegeven dat je het beste voor je dier hebt gedaan.

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:53

Prachtig geschreven.

En je mag inderdaad trots zijn op je zelf. Dat je het zo gedaan heb :)

Super!

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:59

Respect voor jou dat je erbij geweest bent! je bent er tot de laatste seconde voor je paard geweest en daar mag je trots op zijn. heel veel sterkte

xElinexStone
Berichten: 93
Geregistreerd: 13-07-11

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:43

Heel veel respect voor jou! Ik zou dan nog het idee hebben om haar op het laatst nog te 'redden'. Ik kreeg wel een beetje tranen in me ogen hoor! Maar het is beter. Sterkte in de komende tijd :(:)

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:52

Heel veel sterkte met verlies van je knappe poownie.
Ik heb diep respect voor je, wat moet t 'goed' voelen haar te laten gaan na het zien van haar zere benen.
Ik zou t niet kunnen.

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:52

Wat is die Jan van Veen toch een schat van een man he, ik heb hier op de bokt al veel gelezen over hem en filmpje van hem gezien, ik kan niet anders zeggen dan dat het een aardige vent is.

Het is fijn dat je gezien hebt hoe de benen eraan toe zijn, dat je daardoor gesterkt werd in dat je een goede keuze had gemaakt voor je paard.

_Covergirl_

Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:53

Wauw, wat ontzettend dapper van je dat je er de hele tijd bij bent geweest. Ik denk niet dat ik er de moed voor zou hebben... echt heel knap. Sterkte met het verwerken van je verlies!

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:33

Respect voor jou, ook dat je (ondanks het enorme verdriet) er zo nuchter over ben.
Ik weet zeker dat je het beste voor je paardje gedaan hebt.
Veel sterkte komende tijd.

Ik hoop voorlopig nog niet voor de keuze te komen staan, maar mocht het zo ver komen hoop ik dat ik mijn pony's ook nog naar Nijkerk kan brengen.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:20

Jolliegirl schreef:
Driebergen, Wat jij verwoord, vertelde TS mij ook(Ts verbeter me als het niet klopt) :

Je valt in een achtbaan vol emotie...Het afscheid, het verdriet,de opluchting,de ontkenning: Is het echt? droom ik? En dan ga je jezelf dingen kwalijk nemen....je schuldig voelen tegenover je dier...
En dan begint je verwerking.... En ga je alles een plekje geven.....En ga je toegeven dat je het beste voor je dier hebt gedaan.



Klopt als een bus. Vandaag voelen we ons beide heel goed. De acceptatie is begonnen. De paddock is nog altijd wel heel erg leeg en we missen haar meer dan voorstelbaar is maar het is goed. Voel me vandaag ook ontzettend sterk in onze keuze en het is ook gewoon goed.

Ja is een geweldige man, hij heeft een rot beroep maar als het moet gebeuren kan het maar beter goed gebeuren en daar twijfel ik absoluut niet aan.

De rust die ze in haar prachtige grote ogen had zal ik nooit kunnen vergeten. De rust waarmee ze de overstap maakte was waarzinnig om mee te maken.

miepje21
Berichten: 34
Geregistreerd: 21-10-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:41

Wat knap dat je deze keus hebt gemaakt! heel veel sterkte met de verwerking van het verlies.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:10

Ik heb echt ontzettend respect voor jou! Wat zal je paard het fijn hebben gevonden dat je erbij was tot het einde. Verder veel sterkte!
Fijn dat je het al gauw 'accepteerd'.

Saars

Berichten: 992
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:13

Ik heb het onderste stuk na je waarschuwing niet gelezen, maar ik ben blij dat je zo'n belangrijke beslissing met zoveel openheid en verstand hebt genomen. Heel veel sterkte.

broertje
Berichten: 931
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:31

Bijzonder, echt heel bijzonder!
Ik heb in 2 jaar tijd al 2 keer gedacht dat ik mijn paard weg moest gaan brengen. Gelukkig voor mij doet hij het nu (weer) goed, maar ik besef me steeds dat het nu wel een paard van de dag is geworden. Daardoor heb ik me al vaak afgevraagd hoe ik het voor hem wil laten eindigen. Voor mij staat de slager ook vast en ik wil er ook bij blijven om het te zien gebeuren, voor mijn gevoel is dat het minste wat ik voor hem terug kan doen.
Na het lezen van jouw ervaring ben ik eigenlijk toch ook wel niewsgierig naar de binnenkant van zijn voorbenen geworden. Ik wist niet dat zoiets mogelijk was en vind het echt heel fijn te lezen dat je hierdoor de bevestiging van je juiste keuze heb gekregen. Ik ben bang dat mijn maag niet sterk genoeg zal zijn, maar toch ben ik heel blij met je verhaal want ik weet nu wel dat de mogelijkheid er wel is.

Sterkte de komende tijd want ondanks het juiste keuze gevoel zal ook het gevoel van leegte voorlopig wel blijven :(:)

xTammyy

Berichten: 4411
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:46

Wat ongelofelijk knap dat je dit gedaan hebt. Ik denk dat dit het beste was voor je paard, jij weet wat voor haar het beste was en dat was dit dus.
Heel mooi hoe je dit hier verwoord.

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:53

Echt diep respect dat je tot het bittere einde bij je paard bent gebleven en ook nog hebt weten te achterhalen wat er nu allemaal met haar aan de hand was. Wens je heel veel sterkte de komende tijd maar je hebt er zeker goed aan gedaan!