Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duende01

Berichten: 125
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:00

Wat vind ik dit verschrikkelijk dapper van je! Erg mooi gebaar naar je paard toe om haar tot de laatste seconde bij te staan.
Volgens mij moet je je op de één of andere manier ook erg opgelucht voelen om haar niet meer met zoveel pijn te zien staan!

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:01

Wat dapper!
Echt meid, RESPECT!

Nicam

Berichten: 314
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:03

Dat jij erbij gebleven bent en de benen van binnen wilde zien verbaast mij niet. Je bent een loeisterk meissie, maar ja dat weet je wel dat ik dat vind. Respect is hier zeker op zijn plaats. Sterkte met verwerken :(:) .

Liefs Nicolette

Larachel

Berichten: 332
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:07

Wat een verhaal, ik heb veel respect voor je keuze! Echt ontzettend knap van je.
Veel sterkte de komende tijd..

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:09

Respect voor jou

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:11

Echt zielig voor je merrie. Maar het is wel de goede keuze.
Ik kan er niet tegen zelfs als mijn pony koliek heeft en een slang in haar neus moet ;( Daar kan ik echt niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:14

Ik hoop dat als de tijd daar is voor mijn merrie ik het net zo kan doen als jij.
Sterkte.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:16

Wat ontzettend dapper en wijs. Ik heb echt een enorm diep respect voor je. Ik kan alleen maar hopen dat wanneer hier ooit deze tijd zal komen ik de kracht zal vinden om hetzelfde te doen, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Wat ben jij sterk.
Dikke knuffel in deze moeilijke dagen.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:19

dapper van je, respect hoe je hebt gehandeld...
ik wens je heel veel sterkte toe met dit verlies...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:19

heel veel respect voor jou, mijn merrie is panisch voor de dierenarts dus mijn keus van slachten staat ook vast. nijkerk is alleen wel ver weg, dus ik weet nog niet waar en hoe. Maar ik hoop dat ik als het ooit zover komt net zo sterk kan zijn als jij om tot de laatste seconde bij haar te blijven. Al moet ik een hele pot valeriaan ofzo nemen

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 05:40

Super! echt, top!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 07:14

Ik denk niet dat ik ooit zou kunnen wat jij hebt gedaan voor je paard. Er bij blijven bij het schieten, en zelfs nog naderhand kijken hoe erg het probleem was. Ik vind het zowel onbegrijpelijk als ontzettend knap, en dat bedoel ik op de positieve manier. Ik zou het je echt niet na kunnen doen.

Ik denk dat het -achteraf, na de moeilijke beslissing en het zware moment- ook wel een fijne wetenschap is om te hebben kunnen zien wat nou precies het probleem is, in plaats van altijd maar een diagnose van de buitenkant en iets wat je paard verpest zonder dat je het nou eens precies kan zien. Je hebt kunnen zien hoe erg ze er aan toe was, en zo jezelf hebben kunnen verzekeren dat dit echt het enige juiste en het eerlijkste was wat je nog voor je meisje kon doen.

Heel veel sterkte.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 07:25

wij waren er ook beide van overtuigd niets anders dan haar dood te willen zien maar toen Jan haar benen open ging maken werden we nieuwsgierig. Alles is daar mogelijk en je wordt nergens toe gedwongen. Hadden wij dus iets gezien wat ons niet aanstond of waar we misselijk van zouden worden hadden we buiten gewacht tot Jan een beeld kon scheppen van haar benen.
Het moment dat ik haar aaide toen ze net geschoten was voelde ik al de klik niet meer met het dier wat ze ooit is geweest. Ze was voor mijn gevoel haar lichaam al uit voor ze geschoten werd. Het kon net zo goed een ander paard zijn wat er lag.

De DA heeft haar kogels op de foto's gehad en daar was wat woekering van artrose in te zien maar een echte reden voor het dik zijn was er niet echt. Op de foto's was wel te zien dat haar zachte weefsels onrustig waren maar een echte duidelijke kreupelheid was er niet te zien. Ik betwijfel ook of de scan het wel zou aantonen. Ik snap in elk geval volledig waar de dikke kogels vandaan kwamen(geen gallen maar pure dikke spanning voorop) en waarom ze veel door de voor kogels zakte...de strek actie is haar heel pijnlijk geweest.

Anoniem

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:16

Ik heb ontzettend veel respect voor jouw keuze en de manier waarop je dat hebt afgerond. Wat heeft jouw paard aan jou een geweldige baas gehad!

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:26

ook hier een traan na het lezen van je verhaal.
een hele juiste beslissing heb je genomen.
ook het daarna kijken kan ik me voorstellen en vind het ook tof dat je daqt erbij hebt geschreven zodat voor een ander ook dingen duidelijk zijn.

veel sterkte met je verdriet

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:27

Alle respect voor de manier waar op je dit alles voor je mooie merrie gedaan hebt. Ik heb hier zelf gezien hoe je met paarden omgaat en wat je voor ze voelt en dit klopt precies met hoe ik je hier heb leren kennen. Nu vooral heel veel sterkte gewenst met het grote verlies van je maatje.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:34

ik heb diep respect voor je, zou het zelf niet kunnen.
fijn dat je de bevestiging hebt gekregen dat dit de enige juiste keuze was.
Sterkte met het gemis!

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:35

Heel erg veel sterkte met het verlies van je meisje. Ik weet niet of ik erbij zou kunnen blijven tijdens het schieten van mijn eigen paard, echt diep respect voor jou. Dat je hebt meegekeken bij het open maken van de benen vind ik wel heel erg interessant! Het lijkt me heel fijn om eindelijk te weten waarom ze zoveel pijn had.

Lynn_Nikita

Berichten: 25528
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:44

Heel goed dat je voor jezelf nu een antwoord op haar kreupelheid hebt, en dat je tot het einde bij haar bent gebleven
Ik zie geen verschil tussen inslapen of een kogel, juist bij een kogel gaat het naar mijn menig vaak een stuk sneller en minder stress. sterkte met het verlies

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:46

ze schieten niet met een kogel hoor ;)

tjoppie
Berichten: 925
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:49

Bewonderenswaardig! Buiten dat ik het altijd een dapper besluit vind dat mensen hun paarden laten slachten, vind ik het van uiterst respect getuigen richting het paard dat je het lef hebt gehad om nou eens precies te kijken wat er in die benen zich afgespeeld hebben. Ik vind je een grootmoedig mens!

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:57

In vind het ook heel knap, ik had graag hetzelfde willen doen bij mijn oude paard. Ik ben ook "nieuwsgierig" hoe hij er na 28 jaar uitziet vanbinnen.
Mijn paard is ook naar de slacht gegaan en mijn ouders zijn erbij gebleven. Ik wilde ook mee maar het paard wat achterbleef ging zo door het lint dat ik thuis ben gebleven.

Maar petje af en heel goed dat je haar uit haar lijden hebt verlost!

sjaanie87

Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Oude Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:04

Ben zwaar onder de indruk van je!! Echt super stoer dat je dat gedaan heb. Ik weet niet of ik dat zelf gekund had.

Semra

Berichten: 851
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: St. Maartensdijk

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:18

Ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Wat knap dat je dit hebt kunnen doen.
Ik kan alleen maar hopen dat ik ook zo sterk kan zijn als mijn paard haar tijd is gekomen. Jij kan het in ieder geval met rust een plekje geven, ook al is het gemis groot. Nooit geen twijfel of je de juiste beslissing hebt gemaakt.

Anoniem

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:28

ik vind dit heel goed van je!
zo te horen leed ze heel veel...
je hebt haar vastgehouden <3 en haar zien gaan :(:)