Kinderen op een pensionsstal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kinderen op een pensionsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:53

Ik sta met mijn paardje op een manege, daar komen dus veel kinderen.
Ik heb een brief op kinderhoogte opgehangen waarin staat dat pablo geen snoepjes en dergelijke mag hebben, omdat hij al veel te dik is.

Dit uit het oogpunt van het paard geschreven.. de meesten vonden het helemaal geweldig, en houden zich er ook aan.
Er zijn er natuurlijk altijd die zich daar niets van aantrekken, maar die krijgen vaak wel op hun kop van de eigenaar.

Ik heb die kids ook duidelijk uitgelegd dat hij snoep op gaat eisen als ze hem geven, en dat ze dat echt vingers kan kosten..

De laatste maanden gaat het erg goed moet ik zeggen..

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Kinderen op een pensionsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:58

PP > VVDD

fleuroo
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:59

Dat is ook stom! Wat heb je toch domme mensen. Maar ja misschien als er iets gebeurd zeggen dat je ze hebt gewaarschuwd en er niet verantwoordelijk voor bent?

Haflander
Berichten: 39
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:38

Ow, dat is zo irritant. :(

Misslolliex

Berichten: 2111
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Opheusden. & Lienden

Re: Kinderen op een pensionsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:45

Gewoon een brief maken en geven aan die kinderen wat de gevolgen ervan zijn,
En een bordje ophangen NIET VOEREN, KOST JE JE VINGERS op ooghoogte

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Kinderen op een pensionsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:26

Ja het is echt vervelend, vooral omdat sommigen echt eigenwijs zijn en het soms ook écht vervelend gedrag op kan leveren wat jij dan kan oplossen. Misschien een beetje liegen en op een bordje op de staldeur zetten dat hij daarvan sneller koliek krijgt of op een speciaal dieet staat dus alsjeblieft niks bijvoeren?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 01:13

Wij hebben geen last van kinderen in het weiland, want Goldy staat er en die heeft er een handje van achter kinderen aan te gaan jagen (vind ze leuk) en als ze dan gaan rennen wordt het nog leuker.... :') Over het algemeen vinden de kinderen dat niet zo leuk (Goldy kan er ook heel lelijk bij kijken, oortjes plat enzo) dus is het weiland altijd kind-vrij. :D


Verder zijn alle kids goed 'afgericht' en zitten ze niet aan het voer. Er is maar 1 iemand die mag voeren en dat is mijn vader, lekker helder en duidelijk voor de kids. Daarnaast mogen ze ook niet alleen in de stal komen, dus als er kinderen op stal zijn is er ten alle tijde een volwassene bij om ze in de gaten te houden.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kinderen op een pensionsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 01:24

Het jammere is dat die ouders wijzer moeten worden. Een kind moet het leren, dus zullen zij dit moeten regelen.

Mijn zoon gaat al zijn hele leven mee, heeft ook altijd geholpen en heeft zelf gereden, maar als je alles uitlegt en begeleid weten ze meer dan je denkt. Die van mij is 12 en heeft geen zin meer in rijden, maar qua verzorging zou ik hem eerder vertrouwen dan menig ouder persoon. Hij kan er niet alleen naartoe en ik vind dat er nog altijd teveel risico's zijn, dus gebeurt het nooit dat hij ze alleen doet. Aan de andere kant, was ik 12 en deed mijn eigen pony wel zelf. En hielp daarvoor al op de manege.

Regel het iig dat het een stalregel wordt en de ouders begrijpen waarom zij het hun kind allemaal goed moeten bijbrengen als die mee naar stal moet kunnen.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:29

Wat een reacties allemaal....

Niemand bedacht dat de kinderen en de ouders het goed bedoelden, en helemaal niet door hadden dat jouw paard geen snoepjes mag? In dat geval zou ik het als ouders zijnde niet kunnen waarderen dat mijn kind bot afgesnauwd wordt door iemand (ook al is dat "de dochter van"). Fatsoenlijk uitleggen helpt veel beter, en daar zijn je ouders vast ook blij mee ;) .

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Kinderen op een pensionsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:54

Ik sta met mn zoontje ook op een pension stal en iedereen vind hem lief :D
Hij mag van mij niet alleen het land in of een stal in (zelfs niet bij zn eigen pony) hij vraagt altijd netjes aan iedereen of hij ergens mee mag helpen en ik ben er ook altijd bij en als ik vind dat ie vervelend is naar anderen toe (wat ik nogal snel vind) zeg ik dat meteen tegen hem. Wij hebben ook een aantal kids die er zoner ouders rondloopt, vind ik echt zo dom!! (kinderen van jaar of8) verder heb ik tegen de kids gezet dat ze onze pony niet mogen voeren of snoepjes geven omdat ze dan ziek word en dood gaat!! :P
Ze is immers gevoelig voor hoefbevangenheid en dat KAN tot de dood leiden, dus lieg er niks aan (A) maar het helpt wel er is er geen 1 die haar snoepjes oid geeft :D