Wat heb ik toch een ... rotknol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:25

Niet te geloven :(
Je zou het zo niet verzonnen krijgen, dat weet ik zeker :+

Korte inleiding:
Qua vertrouwen en onze band heb ik (hebben we) zéér diep gezeten. Hoge toppen, maar zeker diepe dalen. Tot op een punt dat ik er niet meer op durfde rijden en zelfs aan de hand ermee bezig zijn was met een klein hartje. Op een bepaald moment de stoute schoenen aangetrokken en hulp gezocht. Gelukkig meteen een erg goede lesgeefster gevonden, in maart met lessen begonnen en dankzij haar zit ik nu waar ik vandaag zit .. Met een echte knol dus :Y)

Verslagje van vandaag:
We zouden met 3 een rit gaan maken, de eerste keer sinds november dat ik dit nog eens ging doen. Heb er tussendoor wel opgezeten en ben wel alleen erop uit getrokken enzo, maar dus echt met een andere ruiter erbij niet. Oorspronkelijk plan was dit vorige donderdag te doen maar toen was ik ziek :( Vandaag nog niet 100% maar wel goed genoeg om te rijden (als ik kan gaan werken kan ik ook gaan rijden :P), had wel gisteren heel erg last van mijn linkerknie, maar daar had ik vanmorgen niet meteen meer last van (gisteren ijs gelegd e.d.) dus dat zou wel gaan dacht ik ..

Het begon super, ik ging de weide in, pony ziet mij, hinnikt (niet echt een hoge hinnik maar zo met die neusgaten, hoe noem je dat? :+) en komt naar mij toe. Ik wist niet wat ik zag :oo Dan gepoetst, gezadeld en vertrokken. Komen we na een tijdje aan "het strand", waar ook water is, dit water:
Afbeelding

Nu is het zo dat je daar uit een bospaadje komt, dan het gras op gaat wat best een brede strook is, dan komt er een heel brede strook zand en dan het water. De bedoeling was gewoon over het gras te blijven rijden, maar poonie dacht daar anders over .. Voor ik het doorhad zat meneer al in de helft van het zandstuk en trok serieus richting water. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Wil ik niet! Gelukkig toch gewoon kunnen terugsturen zonder natte voeten (of andere dingen nat) :Y)

De tocht ging verder, zijn we aan het stappen op een bospaadje, moet poonie mesten. Poonie gaat altijd van het pad af (dus de bossen/struiken in) om zijn ding te doen .. Ik vind het super :D Dus poonie gedaan wat die moest doen, een aantal meter verder besluit ie dat ie toch ook maar beter meteen even kon plassen, dus hup .. weer van het pad af en daar stond ie dan. Zie ik een fietser aankomen, op het bospad (het fietspad lag parallel in het zicht, wat die man daar deed is me echt een compleet raadsel), poonie stond wel van het pad af maar er vlak langs. Fietser rijdt langs, net op het moment dat de poonie klaar is. Ik laat 'm nog even staan en stap gewoon verder (fietser was voorbij). Kijk ik even achterom: ligt die man daar op de grond :oo Dus ik maar even terug met de pony, om te zien wat er aan de hand was. Nu was het blijkbaar zo dat net op het moment dat die man voorbij fietste de pony z'n achterbenen bijzette. Nu, hem laten staan kan ik wel, maar voorkomen dat hij z'n achterbenen bijtrekt is me toch nog niet gelukt. Blijkbaar "schrok" die man daarvan, wilde wat uitwijken, reed ergens op een boomstronkje ofzo en ging tegen de grond. Naja, gelukkig niks aan de hand, alleen de fiets een beetje schade .. Wilde nog zeggen van: ja meneer, het fietspad ligt ook dáár ... maar ik heb het maar rustig gehouden :+

Naja, gewoon weer verder, over open velden en mooie bospaadjes, over de heide.. Ging allemaal wel goed. Sommige momenten wilde de pony gaan bokken, maar dat heb ik kunnen voorkomen (je leert het na verloop van tijd wel aanvoelen wanneer het zover is :Y) ) dus alles ok. Net voor de pauzeplaats even een stukje afgestapt omdat ik me toch niet echt ok voelde, het was warm en ik werd duizelig en mijn knie deed me ook geen goed. Maar dat was een stuk open vlakte met toch wel wat heuveltjes, dus na een (vrij korte) tijd had ik daar toch best wel spijt van _O- Dus maar weer opgestapt en verder ..

Dan de rustplaats, ik blij dat we aangekomen waren want ik voelde me echt niet goed :( Meteen 2 cola's binnengespeeld (suiker) .. maar dat hielp eigenlijk niet veel. Persoonlijk zag ik het echt niet zitten om terug te rijden :o Qua paarden ging dat wel, eentje kon wel als handpaard mee, maar dan zouden mijn ouders mij daar moeten komen halen, dus ik even gebeld. Ouders net een uurtje ofzo terug van vakantie, die zagen dat (begrijpelijk) echt niet zitten .. Moeders was geweldig: "ja, en wat wil je dat we doen dan? Ík kan die pony niet terugrijden hoor!" :') Naja, daar zat ik dan, wat moet ik nu? Ik voelde me echt niet goed (ook een beetje mentaal niet, want je ziet het er eigenlijk niet aan, maar pony was toch niet zo superbraaf .. ik voelde vanalles :+) en pony kan zo goed profiteren hé. Hij kan dat al goed als je wel 100% bent .. Het is me wat. Naja, besloten het toch maar te proberen, ik kon niet veel anders, desnoods enkel in stap .. Eerst nog even een Kriek achterovergeslagen (het kan maar helpen :+) en weer op weg .. Kriek deed goed z'n werk :Y) Hebben een heel groot stuk gedraafd en ik had eigenlijk nergens problemen mee .. :+ Eén keer bijna mijn voet eraf omdat we langs zo'n wegafsluiting moesten en de pony (uiteraard) zijn bocht net verkeerd inschatte, maar ik ben eigenlijk niks anders gewoon :')

Toen kwamen we terug op dat bospaadje, dat komt uit op het fietspad en er kwam net een horde fietsers aan dus we gingen even wachten. Geen probleem .. Pony had wat jeuk dus krabt aan z'n been, en ineens: poef, teugel los .. net op het moment dat we weer gingen vertrekken :oo Ben nog nooit zo snel van mijn paard afgeraakt, kniepijn of niet :') Ik kijken, was de sluiting niet los, maar het leren tussenstukje (heb zo "westerntouwen", geen idee of dat een naam heeft) was kapot .. Ik hoor de verkoper het nog zo zeggen: het is heel stevig hoor, dat krijgt een paard helemaal nooit kapot. Neen vast niet, maar je hebt het wel over [***] .. de pony die al 2 biothane hoofdstellen (ook zogenaamd onbreekbaar) naar de vaantjes heeft geholpen }:0 Dus ja, ik alles eraf gehaald dat ik alleen het touw had, dit aan de ring gebonden (rij met touwhalster trouwens maar gelukkig zitten daar ringen aan de zijkant :P). Maar pony vond het allemaal maar vervelend geprul en die wilde eten en ik was met z'n hoofd bezig en ... Het ging dus niet helemaal soepel. Wil nu het toeval dat hij ineens om 1 of andere reden op die andere teugel geraakt .. Je raad het al: poef, kapot .. 8)7 Ik dacht dat ik wat kreeg -O- Naja, dat dus ook maar gebonden .. Nu zijn mijn teugels tenminste symmetrisch kapot :Y) :')

De rest van de terugweg geen problemen meer gehad, alleen even toen we terug aan dat waterstuk kwamen (daar lagen ook wat mensen te zonnen en te zwemmen enzo) wilde meneer net daar even gaan mesten .. maar dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen :o Toen waren we weer terug .. afgezadeld, afgespoten, ... Ik ben hem met een handdoek aan het afdrogen, sta naar z'n hoofd gericht en was ter hoogte van z'n buik. Zit er een vliegje ofzo onder z'n buik (hij heel gevoelig) en hij "trapt" zo naar buiten .. Bam, tegen mijn knie :oo Ooh, ik wist even niet meer waar ik het had .. (van de pijn dan). Natuurlijk net die knie waar ik sowieso al pijn aan had .. Pony kwam meteen "kijken" wat ik aan de hand had, stond ongeveer ter hoogte van z'n hoofd voorovergebogen van de pijn, dat vond ie toch maar een rare bedoening :+ Daarna pony z'n deken opgedaan en terug de weide ingegooid .. Pony weer blij, ik ergens ook wel dat ik weer echt heb gereden, maar ergens ... Naja .. _O-

Zoals ik al zei: zo zou je het niet kunnen verzinnen :+
Hij heeft geluk dat hij ook lief kan zijn :P Af en toe ..

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:56

Hahaha wat een verhaal! Wat een grappenmaker is die pony van jou haha! Nouja je maakt wel veel avonturen mee!

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:03

Tja, het is toch echt de taak van de ruiter om te voorkomen dat ponys op teugels stappen en met hun lijf tegen wegafsluitingen opbotsen enzo...

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:04

Hihi, wat een mega pechdag!!!

(wel grappig om te lezen, dat wel...haha)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:09

randalinpony schreef:
Tja, het is toch echt de taak van de ruiter om te voorkomen dat ponys op teugels stappen en met hun lijf tegen wegafsluitingen opbotsen enzo...


Goh, je meent het :+
Ik zit nog volop in een leerproces, eigenlijk ben ik pas (net weer) begonnen .. En ik heb een pony (dominant en met een serieus karakter), geen fiets .. Dus neen, niet alles gaat meteen goed, maar we werken eraan hoor ;)

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:37

Je hebt dat echt wel goed gedaan Sabine. Gewoon verder doen en dat wordt elke keer wat beter!
Pony schatte bocht verkeerd in? Of de doorgang was te smal voor pony ;) (we zullen het even op de doorgang steken :P )

Tja, en die fiester op de heenweg, dat blijft bizar. Ik heb jullie nog zien vertrekken na het mesten en toen zat die mijnheer nog op zijn fietske hoor. Ik vond het al zo bizar dat je terug ging. Misschine neemt die volgende keer het fietspad?

Anoniem

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:40

:+ Zo smal was die doorgang niet hoor ;) Maar hij had om mijn "binnenbeen" moeten buigen maar dat besloot die even niet te doen dus had mijn been net niet genoeg plaats :P (pony wel hoor, geen probleem :+).

Ik snapte er ook niks van .. Maarja, hij lag op de grond dus ben ik toch maar even gaan kijken .. En hij zal vast volgende keer wel het fietspad nemen ja :Y)

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:47

Pfoe dat is een pechdag, volgende keer hopelijk beter ;)

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:54

[***] schreef:
randalinpony schreef:
Tja, het is toch echt de taak van de ruiter om te voorkomen dat ponys op teugels stappen en met hun lijf tegen wegafsluitingen opbotsen enzo...


Goh, je meent het :+
Ik zit nog volop in een leerproces, eigenlijk ben ik pas (net weer) begonnen .. En ik heb een pony (dominant en met een serieus karakter), geen fiets .. Dus neen, niet alles gaat meteen goed, maar we werken eraan hoor ;)


Nergens gaat alles meteen goed... maar noem het dan een rotdag, geen rotknol. :+

Anoniem

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:56

Nounou, hij zal er geen slaap voor laten hoor .. Komop nou ;) :+

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:46

Nee klopt, maar als jij je paard geen respect geeft, kun je het ook niet terugverwachten.
Heel eerlijk gezegd heb ik in je verhaal niks gelezen wat de pony verkeerd deed, het kwam allemaal door onachtzaamheid van jou...

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:57

Volgens mij bedoelt ze het gewoon komisch hoor. Ik vind het wel een geweldig verhaal, [***], haha! Veel succes nog met je 'rotknol'. Het schijnt dat je dit gewoon tegen je paard kunt zeggen, als je het maar op een aardige toon zegt. Maakt hem niet uit inderdaad!

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:00

ze bedoelt het vast komisch ;)
je maakt wat mee zo he!!!

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:07

Die rotknol is sarcastisch bedoeld denk ik ;)
Ze zal zelf wel weten dat zij die fouten maakt en zoals de TS al aangeeft is ze aan die fouten aan het werken ;)
Ik zou zeggen, geniet gewoon van het verslagje want het is heel erg leuk geschreven!

En TS, veel succes met je pownie :P

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:13

Wat een verhaal zeg :) iedereen heeft zijn ups en downs dus ook je hobbelbokje ;)

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:23

Hahahah wat een verhaal....
Heb er smakelijk om kunnen lachen!!! :+
Tja en wat die 'rotknol' }> betreft, gewoon blijven ademhalen het zal vanzelf beter gaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:07

Haha, merci allemaal.
Gelukkig begrijpen sommigen toch nog dat niet altijd alles serieus bedoelt is :))

(en uhm, om er toch even op door te gaan, ookal begrijp ik niet vanwaar het komt .. Ik denk dat je over het respect van mij naar de pony toe en/of van de pony naar mij toe alleen IRL kunt oordelen, en niet door 1, grappig bedoeld, verhaaltje te lezen ;) )

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:09

Wow, wat een verhaal! hihi.

Die "hinnik met neusgaten" noem ik altijd een Snurk!

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:19

[***] schreef:
Ik ben hem met een handdoek aan het afdrogen, sta naar z'n hoofd gericht en was ter hoogte van z'n buik. Zit er een vliegje ofzo onder z'n buik (hij heel gevoelig) en hij "trapt" zo naar buiten .. Bam, tegen mijn knie :oo Ooh, ik wist even niet meer waar ik het had .. (van de pijn dan). Natuurlijk net die knie waar ik sowieso al pijn aan had ..


:')

Wat een beest! :))

Row_Mantic

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:32

Wat een deugniet!

O__O
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Wat heb ik toch een ... rotknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:30

Haha, vind het wel heeel komisch!