klacht ontvangen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

klacht ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 08:56

pfff ik moet even mijn frustaties en verdriet kwijt.

krijg ik deze morgen als ik net op mijn werk toe kom een telefoontje van mijn moeder dat er een klacht tegen mij is ingediend dat ik mijn paarden verwaarloos.
Ze hadden bij ons thuis gebeld ten eerste heb ik een gsm waarop ze me kunnen bereiken aangezien het mijn paarden zijn.
Er wordt mij verwijt dat mijn paarden er in slecht staat bij staan en zonder water zitten.
Hallo ik ga elke dag water bijvullen!!!!!
Ze hebben deze tip van een anonieme bron gekregen.
ik weet dat een van mijn paardjes momenteel problemen heeft met haar huis, maar ze word hiervoor behandeld met lotions etc.
Ook hadden we al besproken haar van de weide te gaan halen en thuis bij onze paddock te zetten.
Maar mijn klomp breekt echt dat ze durven beweren dat mijn andere twee paarden verwaarloosd worden.
ze lopen er mooi dik bij ze glanzen en met de andere word er 2 maal in de week mee gereden hoezo verwaarloosd worden.
Ook hebben ze gezegd dat het onverantwoord is dat ik mijn paarden op de weide laat lopen zonder dekens op, kom ôp zeg het is 30 graden buiten en die beesten zouden met dekens moeten rondlopen %).
Mijn paarden hebben sinds de dag van hun geboorte nog nooit maar nog nooit dekens op gehad niet in de winter en zeker niet in de zomer, zijn die mensen zot geworden ofzo.
Nu dreigen ze ermee al mijn paardjes te komen ophalen er alleen al aan te denken breek ik in tranen uit.


Ik heb het beste met mijn paarden voor en dan door een of andere onozelaar dat geen snik van paarden weet krijg ik wel een klacht.
ik vind de wetgeving in belgie echt belachelijk paarden dat echt in slechte staat zijn hoeven niet onderhouden enz laten ze maar staan, maar paardjes dat onderhouden worden etc worden wel weg gehaald.

Ik snap er echt niets meer van.
sorry voor deze kleine uitbarsting maar ik moest mijn hart even kunnen luchten bij andere mensen dat ook paarden hebben.

Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Re: klacht ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:00

Dat kan toch niet zomaar?! Dat zou echt belachelijk zijn. Ze kunnen volgens mij je paarden ook niet zomaar weghalen, tenzij de klachten gegrond zijn. En dat is, aan jou verhaal te horen, niet zo.. Laat maar komen die mensen, jij zorgt toch goed voor ze? Ze kunnen je niks maken.
Sterkte!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:01

En er is geen instantie wezen kijken naar je paarden? En een melding wordt gewoon aangenomen? Sterkte

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:02

Idd, dit kan echt niet zomaar..

Voordat de dierenbescherming uberhaupt al komt kijken of de tip van de anonieme bron klopt, moeten ze er wel heel slecht aan toe zijn..
laat staan dat ze ze ongezien weghalen..
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 13-08-09 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Frats

Berichten: 486
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Kranenburg-Frasselt Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:02

Ze kunnen je paarden toch niet zomaar weg halen? Ze moeten toch eerst verhaal komen halen bij jou? Volgens mij worden paarden verwaarloosd als ze hun basis behoeften niet krijgen. En die zijn water, gras/hooi en medische zorg. Volgens mij kunnen ze je niet eens verplichten om je paard brokken te geven. Maar ja dat zal per land welverschillen stom europa!

Sterkte ermee!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:03

Probeer een afspraak met de instantie te maken dat ze langskomen om het welzijn te controleren.
Lijkt me te zot dat ze na 1 klacht zonder zelf te controleren je paarden komen halen.

Niemand die je een streek wil leveren en zich voordoet als?

JosineS

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:04

Wat vervelend voor je! Werd je moeder gebeld door de dierenbescherming of door een willekeurig persoon? Ga ervanuit dat de dierenbescherming niet gaat zeggen dat dieren verplicht een deken op moeten. Heel erg vervelend voor je! :(:)

kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:05

De instantie heeft naar ons thuis gebeld mijn oom was op dat moment daar om op te nemen.
Ze zeiden dat ze van de instantie SAVU waren das een dierenbescherming van in de streek waar ik woon.

op het moment dat je zo'n telefoontje krijgt voel je je toch echt niet op je gemak.
Mijn paardjes zijn mijn alles zeker het paardje dat de huisproblemen heeft is mijn eerst zelf gefokte veulentje.
iedereen mag gerust in mijn profiel kijken hoedat mijn paardjes eruit zien.
Ook heb ik net een topic gestart in kraamstal ITP van mijn veulen van dit jaar Noa 3 maanden oud.
Kun je zelf zien of ze der echt slecht verzorgd uitzien, aangezien ik niets te verstoppen heb.
dank jullie allemaal voor de steun.

Ze hebben de paarden nog niet komen ophalen hoor, maar ze hebben er wel mee gedreigd.
ook snap ik die onzin niet vanwaar ze komen dat ze geen water zouden krijgen.
Ze hebben een grote badkuip staan die ik telkens ga aanvullen.
soms is die zelf nog helemaal vol.
Ook vind ik het schandalig van die dekens ze kunnen niemand verplichten om hun paarden dekens aan te doen en zeker niet in de zomer.
Laatst bijgewerkt door kelly007 op 13-08-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:06

daar dacht ik ook al aan opisop...

Ik heb je profiel ff bekeken en vind je paarden er eerder te rijk als te dun bij staan. Ik kan me dus niet voorstellen, dat een instantie (welke was dat?) je paarden in deze conditie zomaar weg kan halen.

kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

Re: klacht ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:08

@opisop_shop: kan natuurlijk altijd iemand zijn dat jalours is ofzo, maar ik zou niet weten wie.

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:16

Als jij weet dat jij je dieren goed verzorgd dan hoef je, je helemaal geen zorgen te maken. Laat ze maar langs komen en bewijzen dat ze het zo slecht is als er gezegd wordt. Jij kunt toch het tegendeel bewijzen. Want neem aan dat voor de huidproblemen ook dierenarts is ingeschakeld ;)

Maar ik vind het wél goed dat mensen er over klachen. Beter te veel dat er ook echt wat aan echte dierenmishandeling wordt gedaan! Dat het soms ook loos alarm is is dan ook niet zo erg alleen vervelend maar ze kunnen je echt niets maken als je kunt aantonen dat je ze goed verzorgd hoor.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 13-08-09 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:17

Ik zie dat er huizen omheen staan. Misschien dat de buren liever zien dat de paarden verdwijnen?

Ik heb ook een keer zo'n buurvrouw gehad. Die had nota bene ook zelf paarden, maar vond dat ik mijn paard niet goed verzorgde omdat ik ook niet van de dekens en de brokken ben. Ze dreigde er ook mee om de DB te bellen. Ik heb daar altijd laconiek op gereageerd, omdat ik zelf wist dat ik goed zat. Achteraf, na nog een paar akkefietjes over andere dingen, bleek het gewoon jalouzie te zijn. Zou dat in jouw geval ook niet kunnen? Je paardjes staan er hartstikke mooi bij.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:24

kelly007 schreef:
De instantie heeft naar ons thuis gebeld mijn oom was op dat moment daar om op te nemen.
Ze zeiden dat ze van de instantie SAVU waren das een dierenbescherming van in de streek waar ik woon.

op het moment dat je zo'n telefoontje krijgt voel je je toch echt niet op je gemak.
Mijn paardjes zijn mijn alles zeker het paardje dat de huisproblemen heeft is mijn eerst zelf gefokte veulentje.
iedereen mag gerust in mijn profiel kijken hoedat mijn paardjes eruit zien.
Ook heb ik net een topic gestart in kraamstal ITP van mijn veulen van dit jaar Noa 3 maanden oud.
Kun je zelf zien of ze der echt slecht verzorgd uitzien, aangezien ik niets te verstoppen heb.
dank jullie allemaal voor de steun.

Ze hebben de paarden nog niet komen ophalen hoor, maar ze hebben er wel mee gedreigd.
ook snap ik die onzin niet vanwaar ze komen dat ze geen water zouden krijgen.
Ze hebben een grote badkuip staan die ik telkens ga aanvullen.
soms is die zelf nog helemaal vol.
Ook vind ik het schandalig van die dekens ze kunnen niemand verplichten om hun paarden dekens aan te doen en zeker niet in de zomer.


Let maar goed op met de SAVU... Zo'n fijne reputatie hebben ze daar niet, een ex-collega werkte daar als vrijwilliger en die verhalen die ik bijna dagelijks te horen kreeg was niet om fier over te zijn.
Snap niet hoe deze nog bestaan!
Man ik zou ze de huid vol schelden... waarmee moeien ze zich!
Ik zou eventueel is kijken met je DA om te constateren dat je paarden in goede gezondheid zijn en stuur dat maar even naar de SAVU!!
:(
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 13-08-09 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:25

hoi! bedoelen ze misschien vliegendekens met dekens op doen nu? want dat kan ik me in sommige plaatsen wel heel goed voorstellen namelijk. er zijn plekken waar ik ook paarden zie rennen die helemaal lek gestoken worden omdat de eigenaar te beroerd is om ze of een vliegendek op te doen of ze te verplaatsen naar een betere plek met meer schaduw en minder dazen..zo sneu om die dieren te zien rennen uur na uur,daar zou ik ook uiteindelijk de dierenbescherming voor bellen ;) succes met jouw paardjes,zo te horen hebben ze verder bij jou niet echt een reden om in te grijpen hoor.groetjes deess

kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:25

nu staan ze momenteel op een weide naast 2 maisvelden.
en een manege ernaast.
Dus buren weet ik niet misschien een boer dat het niet ziet zitten dat mijn paarden daar staan.
De 2 jarige staat er echt goed dik bij (moet een beetje vermageren). Ik ga haar naar huis halen en hopelijk laten ze me dan gerust.
Zij ziet er voor de moment echt niet uit met haar probleem maar ik doe echt mijn best.
Ik kan ook niet meer dan om de 2 dagen haar lotion te gebruiken.
aangezien het op basis van cortizone gebruik ik het liever niet elke dag maar om de 2-3 dagen.


ze hebben enkel dekens gezegt.
Er is voldoende schaduw op de weide onder de bomen en ook hebben ze een grote schuilstal waar ze met hun 3 inkunnen.
mijn paardjes komen enkel buiten als ze zin hebben die zijn echt dol op hun schuilstal
Laatst bijgewerkt door kelly007 op 13-08-09 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:27

kun je niet gewoon zelf nogmaals contact met de SAVU opemen, ten eerste om te checken of hun wel echt gebeld hebben en niet zomaar een "lolbroek"

nodig ze anders uit om eens te komen kijken, dan zien ze dat er niks mis is

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:27

Ook in belgie mogen ze echt niet zomaar paarden in beslag nemen.
En zullen ze je eerst wel echt te woord staan in plaats van via de telefoon.

Als het is zoals jij verteld geloof ik de beller ook niet en denk ik ook eerder aan een duffe grap.
Ik zou ook eens gaan bellen met de instantie.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:29

als je zeker weet dat je paarden er goed bij staan zou ik me niet druk maken hoor!
Laat maar komen!
Als alles in orde is begrijpen ze snel genoeg dat iemand jou gewoon wil pesten....en vinden ze het niet in orde tja....spreekt voor zich ....

kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:29

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er sterk tegenop kijk om te bellen mijn oom zij dat ze ten eerste zeer onbeleefd en onvriendelijk waren.
Ik heb schrik dat ik het alleen maar erger maak

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:30

Ik heb net je profiel bekeken.
Gewoon bellen!
Die zien er allemaal heel goed uit.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:32

kelly007 schreef:
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er sterk tegenop kijk om te bellen mijn oom zij dat ze ten eerste zeer onbeleefd en onvriendelijk waren.
Ik heb schrik dat ik het alleen maar erger maak

Tja die zien ook de €'s omhoog gaan als ze jou paarden kunnen meenemen want dan betaal je voor het afgeven(afstand doen) van je dieren.

Ben er één keer geweest en het enige wat de eigenaar doet is het geld lekker opstrijken ;)
Ik weet zelf niet of ze nog een asiel hebben, de vrijwilligers zijn er volgens mij in geslaagd om de boel te sluiten.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:33

vorame schreef:
Ik heb net je profiel bekeken.
Gewoon bellen!
Die zien er allemaal heel goed uit.



wat grappig...heb ik ook net gedaan!
ik zie ook niets abnormaals....laat maar komen....dan zien ze dat ze hun tijd waarschijnlijk beter hadden kunnen besteden..

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:35

iedereen kan gewoon bellen en een klacht indienen, er lopen helaas genoeg gekken los rond.
Dus als iemand vind dat jou paardjes zielig zijn, kan dat al genoeg zijn, wellicht had er eentje een beetje een traanoogje ofzo.
Ik ben ooit bijna aangeklaagt omdat ik op een mooie warme lentedag, 1 van mijn paardjes had gewassen voor een clinic.
Tja, je hebt overal mensen voor.
Zolang jij goed voor je paardjes zorgt, zou ik me nergens druk om maken!!! Ze kunnen je niets maken als ze er netjes bij staan.
Moet je eens proberen om iemand aan te klagen die werkelijk slecht is voor zijn dieren, er moet heel wat gebeuren wil de dierenbescherming wat kunnen doen hoor.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: klacht ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:37

hier in frankrijk moeten ze bijna dood op de grond liggen....dan pas denken ze erover om het paard in beslag te nemen....(maar dan is het te laat)
Dus maak je niet druk...het zal z'on vaart niet lopen...

kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:38

dat is nu juist allemaal het gekke paarden dat goe verzorgt worden zouden ze zomaar weg halen, en paarden dat echt hulp nodig hebben laten ze maar verkommeren.
De 1 en 3 jarige blijven gewoon op de weide staan, maar de 2 jarige ga ik uit voorzorg toch bij ons thuis nemen.
Voor mensen dat niets van paarden weten kan ze er inderdaad zielig uit zien door korstjes en schilfers.