Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:43

Staat er idd niet letterlijk, ik maakte eruit op dat ze het om die reden niet willen. ;)

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 15:30

Dat klopt, ze wouden het niet omdat de andere paarden het dan over zouden nemen. Dat hebben hun zo tegen me gezegd...

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:30

pff onzin

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:41

Ik zou zelf ook absoluut niet voor een luchtzuiger kiezen, vind het ook vreselijk irritant. Niet alleen het geluid, maar vooral ook dat alles gesloopt wordt (denk hekken, paaltjes, hooiruif etc.). Wij hebben er ook 1 staan, kan er slecht tegen.

Maar om er dan ook echt 1 te weigeren vind ik ook weer zo wat.

Ik denk trouwens dat ik juist zoiets zou hebben van, zet maar neer, op voorwaarde dat je die band eraf haalt, veel ruwvoer geeft en dat ze lekker het land in gaan :j.

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:36

hyppolyte schreef:
Ik zou zelf ook absoluut niet voor een luchtzuiger kiezen, vind het ook vreselijk irritant. Niet alleen het geluid, maar vooral ook dat alles gesloopt wordt (denk hekken, paaltjes, hooiruif etc.). Wij hebben er ook 1 staan, kan er slecht tegen.

Maar om er dan ook echt 1 te weigeren vind ik ook weer zo wat.

Ik denk trouwens dat ik juist zoiets zou hebben van, zet maar neer, op voorwaarde dat je die band eraf haalt, veel ruwvoer geeft en dat ze lekker het land in gaan :j.


ja maar dat slopen is dus helemaal niet het geval bij mij, ze staat hier ook gewoon op het land met inloopstal, en heeft nog nooit iets gegrepen of gesloopt...
zoektocht naar een leuke stal gaat ondertussen nog verder, had er toen net weer een aan de lijn die zei dat ik wel mocht komen, maar dan stond ze achteraf ergens waar niks of niemand haar kon zien en zij dus ook niks, ook zodat de andere het niet overnamen... heb me vriendelijk bedankt ervoor.... Dacht het dus niet he meneer...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:52

die van mij sloopt niks hoor.. Ik heb een luchtzuigplek gemaak, dek die af, vervang dat spul als het stuk is. Verder gaat er niet stuk. Ook haar tanden niet meer.

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:49

Die van mij sloopt ook helemaal niets... En we hebben ijzeren voerbakken dus daar gat niets aan kapot..

Als ze aan hout ofzo gaan beginnen smeren wij Cribbox erop helpt meteen en ze leren luchtzuigen ook meteen af. heb het nu ook op de voerbak en de stal deur en ik zie hem bijna niet meer zuigen.

Verder is Cribbox erg handig voor puppy's en jonge honden heb nu een hond van 10 maanden die s'nachts uit verveling (ligt vast snachts) aan de houten muur begint te knagen naja beetje Cribbox erop en hondje doet het niet meer Ideaal!!

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:18

Pff, ik dacht ook altijd dat het werd overgenomen. Paardlief staat nu naast een wever en verderop in het blok staat een luchtzuiger, daar heeft hij al enkele keren een tijdje naast gestaan, maar nog steeds geen luchtzuigen hoor. Ook de andere 3 paarden in het blok doen het niet.

Echt zonde dat je je stal moet laten lopen voor zoiets vervelends als luchtzuigen.

criollolover

Berichten: 3254
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: boven in drenthe....

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:21

oei naast een wever...nou ik hoop voor je dat je paard dat niet overneemt, je praat er wel heel luchtig over secricible, als je paard dit eenmaal overneemt komt ie er niet meer vanaf...

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:22

criollolover schreef:
oei naast een wever...nou ik hoop voor je dat je paard dat niet overneemt, je praat er wel heel luchtig over secricible, als je paard dit eenmaal overneemt komt ie er niet meer vanaf...


ook weven,. wordt net als luchtzuigen, niet zomaar overgenomen.

Hier zijn meerdere onderzoeken naar gedaan en dat is dus een bewezen feit.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:57

waarom zou hij weven wel overnemen en luchtzuigen niet? Dat snap ik niet...
Het is niet dat zijn buurman de hele dag staat te weven ofzo, maar op bepaalde momenten wel.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:00

criollolover schreef:
oei naast een wever...nou ik hoop voor je dat je paard dat niet overneemt, je praat er wel heel luchtig over secricible, als je paard dit eenmaal overneemt komt ie er niet meer vanaf...

Dan zou de hele stal hier moeten weven.
Er staan zelfs paarden vanaf jaarling in de nacht naast of tegenover een wever.
Geen 1 weeft er, alleen de wever zelf, geleerd op een stal waar hij nooit naar buiten mocht.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:39

criollolover schreef:
oei naast een wever...nou ik hoop voor je dat je paard dat niet overneemt, je praat er wel heel luchtig over secricible, als je paard dit eenmaal overneemt komt ie er niet meer vanaf...


Mensen die weten waar ze het over hebben kunnen er luchtig over praten want die weten namelijk dat het overnemen gewoon niet gebeurd.

Pas als je een heisa erover maakt (zoals die staleigenaar die TS weigert) weet je dat je te maken hebt met iemand die bepaald niet weet waar hij het over heeft.

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:38

Abeltje77 schreef:
criollolover schreef:
oei naast een wever...nou ik hoop voor je dat je paard dat niet overneemt, je praat er wel heel luchtig over secricible, als je paard dit eenmaal overneemt komt ie er niet meer vanaf...


Mensen die weten waar ze het over hebben kunnen er luchtig over praten want die weten namelijk dat het overnemen gewoon niet gebeurd.

Pas als je een heisa erover maakt (zoals die staleigenaar die TS weigert) weet je dat je te maken hebt met iemand die bepaald niet weet waar hij het over heeft.


de staleigenaar heeft alle recht TS te weigeren,hij is immers EIGENAAR.......
heeft niets met wel of geen kennis te maken. ;)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:53

Ja hoor dat mag hij, hij mag je ook weigeren omdat je een rood petje op hebt. Maar daarom weet hij er nog wel geen zak vanaf ;) :D

Anoniem

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:33

Tuurlijk mag ie weigeren, daar zegt Abeltje volgens mij niets over... Maar door de reden die die staleigenaar noemt, daaruit blijkt dat hij echt niet weet waar ie over praat en ja...dat heeft met KENNIS te maken. Wat hij zegt is echt kul! :)
Maar t is maar goed ook, weet TS dat ze daar echt niet moet willen staan! :D

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:53

Ik heb zelf jaren een luchtzuiger gehad en heb nooit problemen gehad i.v.m. stal zoeken. Misschien is het een idee voor TS om met een stal in de buurt bv. af te spreken dat je voor een bepaald bedrag in de maand (niet de volledige stalling dus), dagelijks mag komen rijden? Zo kan je gewoon rijden en heeft je paard de stress van een stal niet..

Anoniem

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:55

Overigens heb ik nooit gehad dat mijn paard niet welkom was op een stal...maar wél dat ze haar dan geïsoleerd wilden neerzetten... :( Gelijk een dikke streep door die optie...duidelijk onvoldoende paardenkennis! :n

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:07

Ook nooit problemen gehad.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:19

mariska32 schreef:
Abeltje77 schreef:

Mensen die weten waar ze het over hebben kunnen er luchtig over praten want die weten namelijk dat het overnemen gewoon niet gebeurd.

Pas als je een heisa erover maakt (zoals die staleigenaar die TS weigert) weet je dat je te maken hebt met iemand die bepaald niet weet waar hij het over heeft.


de staleigenaar heeft alle recht TS te weigeren,hij is immers EIGENAAR.......
heeft niets met wel of geen kennis te maken. ;)


Zoals een aantal mensen na mij -terecht- opmerken heb ik met geen woord gerept over het feit of de eigenaar mag weigeren of niet. Tuurlijk MAG ie weigeren. Maar het feit DAT ie weigert zegt alleen maar dat ie geen -moderne- kennis van zaken heeft ;)

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:14

even een update, ik had nadat de meneer van de stalling mij verteld had dat ik niet welkom was, nog een mail van de vrouw van de stalling gekregen, dat ze het ook jammer vond omdat ze mij aardig vond en dacht dat ik goed in het groepje zou passen enz... en wenste me veel succes met het vinden van een nieuwe stalling.
Ik heb gewoon normaal terug gemaild dat het zeker jammer was, maar dat ik wel moe werd van mensen die dachten/denken dat luchtzuigen overgenomen werd en nog wat meer punten waarom ik dacht dat het niet overgenomen werd.. nou goed ik dacht dat dat het zou zijn, maar vanmiddag kreeg ik opeens een mailtje van hun of ik even wou bellen.... ben benieuwd, ik heb ze terug gebeld, maar ze pakken niet op.... misschien zijn ze van gedachte veranderd over het overnemen van luchtzuigen.. of hebben ze dit topic gezien :)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:25

Gossie... ik ben heel benieuwd. Heb je ze heel subtiel een linkje gegeven van dit topic?

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Luchtzuigend paard mag niet op stalling komen.... aaaarghhh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:41

goh, dat zou toch wel heel erg mooi zijn als ze je toch toe laten, houd je ons iig op de hoogte? Anders mogen ze wel even met mij mee om bij ons te kijken. Een wever en 3 luchtzuigers (allen in een ander stallenblok, dus niet van elkaar ;)) en niemand die het over neemt. Daarvan heeft er maar eentje een band (en met band doet deze het dus ook niet, maar toch...)

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 23:23

Abeltje77 schreef:
Gossie... ik ben heel benieuwd. Heb je ze heel subtiel een linkje gegeven van dit topic?


haha nee hoor :Y) , nee echt volgens mij zitten hun niet op bokt...

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 23:48

nou weer een update, en ik vind het een heel positieve!

De staleigenaresse mailde me dat ze inderdaad niet zo veel afwisten van luchtzuigers, en dat ze nu op internet informatie aan het opzoeken was, en vroeg of ik meer over wou vertellen, ik vind het toch wel erg fijn dat deze stal in heeft gezien dat ze er toch niet zo veel van afwisten en dat ze er de moeite er voor doen om nu meer informatie in te winnen

Ze zijn pas net voor de eerste keer begonnen met een eigen pensionstalling te houden, en iedereen moet leren zeg ik maar!

Niet dat ik weet of hun/ik het nog altijd zou willen hoor, maar daar gaat het al niet meer over voor mij, als er weer 1 stal hier in de buurt bij is die luchtzuigers accepteerd voor wat ze zijn, (gewoon leuke paarden met een kleine eigenaardigheid :D) is mijn missie geslaagd!