Paardje verhuisd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 18:23

Vandaag was het zo ver. Mijn paardje zou eindelijk verhuizen naar een pensionstal. Ik heb haar precies 3 weken geleden gekocht, en ze was ruim 1,5 jaar mijn verzorgpaardje.
In mijn woonplaats was een pensionstalling, en ik wilde haar graag daar hebben.

Om half 10 was ik met vriendin bij mijn paardje! De eigenaren van haar verzorgpaarden zouden rijden met de trailer. Vriendje was mee voor de foto's :D
Merel en ik waren alvast uitgestapt om Beauty te doen, terwijl de trailer vast achteruit werd gereden.
Beauty kwam al enthousiast en gespannen aangedraafd toen ze de trailer zag. Goed teken toch? :D Ik had haar nooit in een trailer gehad, en het was 7 jaar geleden voor haar. Dus ik wist niet hoe het zou verlopen.

Dus Beauty een halster om, borstel erover, bandages om, en hup de trailer in!
Bandages omdoen
Beauty was erg gespannen, en durfde niet goed naar de trailer. Ze rende achteruit en steigerde wat. Na wat aansporing liep ze pasjes mee, en stopte telkens even.
Spannend allemaal!
Goed zo paardje
Toen ze eenmaal de plank voelde liep ze er erg makkelijk op. Even belonen, en mevrouw begon gelijk te stampen, want ze wilde meer!
In de trailer
Klaar voor vertrek!

In de trailer was ze erg mak. Geen stamp of hinnik gehoord!
Eenmaal aangekomen eerst even door de zijdeur. Even wat muesli, en daarna de klep open!
Klep omlaag
Spannend had ze het wel gevonden, want ze had lekkere stresspoep :+
He Beauty, bah! :+

Eerst even los in de paddock! Dat was erg leuk, want ernaast grenste een weiland met paarden. Die begonnen zich mega uit te sloven. En dus niet Beauty waarvan ik dat had verwacht :D Ze is namelijk een halve arabier, en als ze zich opwind gaat ze ernorm showen. Ze voelde zich denk gewoon gelijk thuis :Y)
Paardjes kijken
Even laten rennen!

Daarna lekker naar haar stalletje.
In haar stalletje. Naambordje hangt nu ook, helaas niet op de foto!
Beauty is een erg rustig type, en vind alles prima. Hinnikt zelden. Is lekker pittig(snel) met rijden.
Vandaag hebben we anders gemerkt :+
Ze hinnikt de longen uit haar lijf, ieder geluidje moet naar gehinnikt worden. En naar elk paardje ook. Die dan weer antwoorden, waarop Beauty ook weer antwoord :D
Toch even gaan rijden, omdat ze anders 3 dagen stil zou staan. Ze had nooit met andere paarden in de bak gereden, en nu opeens met 3 grote paarden!
Nummer 1 was een ruin, en Beauty bleef maar hinniken als we lang elkaar reden :+
Ze was opeens sloom! En dat had ik nooit verwacht van mijn race eend! LAter werd ze gelukkig weer actief. Ik heb heerlijk kunnen rijden! Ze was heel braaf. Buiten was opeens alles eng :+ Terwijl ze 100% verkeersmak is. Ze schrok van alles. Terug weg was ze gelukkig gewoon weer Beauty de verkeersmakke pony :Y)

Ik ben erg trots op mijn paardje!
*sorry voor het lange verhaal :o*

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:26

Leuk paardje zeg!
Ze is wel redelijk klein, of niet? :)

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:27

Wat leuk! :D Gefeliciteerd met je nieuwe pony en hopen dat het leuk is op de pension stal. :)

Heel veel plezier nog met haar! :D

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:28

Leuke pony! Veel plezier met haar, en hopen dat ze snel gewend is aan haar nieuwe plaatsje!

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 18:48

Bedankt! :D Ze is idd niet erg groot; 1.38. Maar voor mij kan het nog net :)
Afbeelding

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:54

Jah inderdaad het misstaat niet hoor!

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:55

Kan makkelijk inderdaad, leuk stel! :D

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:29

Dankjewel :D

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:36

Heel veel plezier van je pony.
Als ze straks een beetje gewend is wordt ze vast wel weer meer zichzelf.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 13:45

ja dat denk ik ook wel :j Zo'n verandering is ook niet niks. Ik geef haar rustig de tijd om te wennen.
Al is ze nu wel heel aanhankelijk naar mij en mijn vriend. Als ze 1 van ons ziet gaat ze kijken tot we bij haar zijn, en hinnikt ze! Dat deed ze eerst nooit. Ze kwam wel altijd.
Ze zal haar maatje misschien ook wel missen. Al heeft ze hier ook zat andere paarden!

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:09

wat een super mooi paardje :o

bloempje08
Berichten: 245
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: ergens waar het gezellig is

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:35

mooi paardje zeg! heel veel plezier samen op het nieuwe stekkie

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:17

Dankjewel! Ze raakt al veel meer gewend nu! Staat relaxed op stal en wei, alleen vind het best moeilijk als er een paard uit de wei of stal word gehaald.
Het jammere is alleen dat ze het vertikt om in haar stal te drinken :7 Ik weet niet wat ze op het weiland doet (een emmer staat daar)

As_tom

Berichten: 157
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:21

idd leuke pony!
misstaat je absoluut niet!
veel plezier met je arabier...

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:25

Hoi hoi, wat ene leuk paardje zeg! Heel veel plezier met haar! Jullie staan prima samen. Over het drinken- wat heeft ze voor drinkbak op stal? Een emmer of automatische bak? Allebei kan heel spannend zijn als ze niet bekend zijn. Ik vermoed dat ze wel ergens drinkt hoor, anders had je het nu wel gemerkt. Misschien voor de zekerheid lekker emmers slobber geven? Kan helpen...

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:32

Bedankt :D

Ze heeft nu een automatische drinkbak. De 2e dag heb ik haar met snoepjes gelokt, en had ik het bakje vol laten lopen. Ze heeft het bakje toen leegedronken, en ik heb hem weer vol laten lopen toen ze erbij stond. Nu probeer ik haar iedere keer weer te laten drinken, maar dat doet ze niet! Bakje blijft vol!

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paardje verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:37

Hmmm...da's best lastig. Uiteindelijk zal het beter worden hoor, da's eigenlijk altijd zo, maar het is gewoon niet fijn. Je kan kijken of een lekker geurtje eraan haar lokt (beetje appelsap er doorheen), maar wat je ook kan checken is dat het vullen niet sproeit ofzo...dat kan namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeel eng zijn voor een paard dat het niet kent. Misschien juist het bakje leegmaken en vullen elke keer als je er samen met haar bent, zodat het geluid bekend wordt (ik roep maar wat hoor ;)) of het bakje juist een keer leeg of halfvol laten....gewoon es kijken wat er gebeurt....of misschien is er iets eng in de buurt van de bak?

En anders es een emmer neerzetten voor een keer (of ophangen, dat kan met die emmers met een platte kant makkelijk en is minder plensgevoelig) en kijken wat er dan gebeurt? Waar dronk ze vroeger uit, weet je dat?

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 23:36

Vroeger had ze emmers. Bakje leegmaken kan evt wel, maar dan kan ik niet controleren of ze drinkt :o
Verder is er niks engs bij het bakje, en vul ik hem juist in haar bijzijn! Ze kent het geluid, en schrikt er niet van! Hij sproeit ook niet.
Een emmer in haar stal is wel een goed idee :)