Verzorgpaard :D Eindelijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:31

Hallo mensen,

Tijdje terug heb ik een topic gemaakt over dat ik bij een paardje ging kijken. Een paardje dat ik wel eens tegen kwam als ik ging wandelen. En waar ik toch een kleine 'band' mee heb gekregen. Hij komt altijd bij mij knuffelen. En als ik een paar dagen niet langs ben geweest en ik kom weer aanlopen begroet hij me vrolijk, hinnikend. Alsof hij me echt heeft gemist. Het klinkt gek, een vreemd paard. Maar het klikt gewoon. Zonder dat ik hem zover moest krijgen met snoepjes of dergelijke :P dat heeft hij nog nooit van mij gehad.

Maargoed, ik ben toen weze kijken en heb samen met zijn eigenares hem verzorgd. Ze klonk zeer positief, en was ook al meteen zo van: "Ja mam (is een oudere vrouw, de moeder van de eigenaresse woont bij hun in huis, daar is dat paard ook van) ze verzorgt ook vaker de paarden op de handelsstal hier in het dorp!" Verder werden nog een paar van zo'n opmerkingen gemaakt, over dat ik paarden graag verzorg en werd mij aangeboden nog eens langs te komen.

Nu kwam ik gister die oudere vrouw weer tegen toen ik langs het huis wandelde. En heb ik de moed bij elkaar geraapt. En heb het gewoon gevraagd of ze het fijn zouden vinden als ik Luud een keertje zou komen verzorgen in de week. Want L.(eigenaresse) heeft niet genoeg tijd voor hem (erg moeilijk kindje, baan etc). En de oudere vrouw kan het zelf niet, maar ze willen het paard perse houden ivm het overlijden van haar man.. De oudere vrouw klonk beetje voorzichtig. Ze vroeg of ik dat helemaal alleen durfde. Ik heb haar uitgelegd dat ik het wel durfde, maar wel hun vertrouwen daarin wilde hebben dan. Dat ik dat volgens hen ook kan. Daarop kreeg ik meteen het antwoord dat ze me er zeker in vertrouwde. En met een stralende lach zei ze vervolgens dat ze het met haar dochter zou overleggen. Ik moest deze week maar even aanbellen. Want ze kon niet zomaar beslissingen maken.

Nu net, onder het typen van dit verhaal hier boven wordt er aan de deur gebeld. Ik hoor een bekende stem en ineens word ik geroepen :D. L. stond voor de deur, dat ze me wilde zeggen dat ze erg blij was met mijn hulp. En woensdag ga ik voor de eerste keer Luud verzorgen!!! Ik mocht zovaak komen als ik wil, ze waren er blij mee. En luudje vooral, want hij is een echt knuffelbeest zei ze :D.

Sorry voor het lange verhaal, misschien beetje onduidelijk.. Maar moest het even schrijven :D Ben nu helemaal blij :D

nOukiee_

Berichten: 363
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:37

Aah, dat klinkt indd wel leuk ;) .. Gefeliciteerd :P
Is altijd leuk als mensen je zo snel al vertrouwen
en je gewoon een 't paard dan laten verzorgen!
Maar 't paard staat dan bij die mensen aan huis, ofwat?!
Laatst bijgewerkt door nOukiee_ op 05-08-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:38

Gefeliciteerd met je verzorgpaard. Nu willen natuurlijk ook een foto zien.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:38

Nou, hartelijk gefeliciteerd met je verzorgpaardje. Ik hoop dat je er veel plezier mee mag beleven.

LouiseB

Berichten: 340
Geregistreerd: 21-09-08
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:39

Hartstikke leuk voor je :) Gefeliciteerd en dat je maar veel en lang mag genieten van de verzorgpaardje! Ben benieuwd hoe hij of zij eruit ziet, mss leuk als je wat foto's plaatst :j

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:46

Ik zal woensdag een foto maken :). Hij staat inderdaad aan huis bij die mensen. Hij heeft daar een stal, een klein stukje zand met een water bak en een boom. En een flink stuk weide voor zich alleen. Snachts mag hij zelf kiezen, op stal of buiten. De stal staat namelijk open, waardoor hij dus ook op het zanderige stukje kan komen.

nOukiee_

Berichten: 363
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:57

Ow dat is indd ook wel lekker dat hij/zij een boom in de weide heeft :D.. met dit weer heeftie dan lekker schaduw ;)
En handig dat 't paard stal in en uit kan lopen :P

Ben benieuwd naar de foto's ;)

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:00

Gefeliciteerd!

Ik weet zelf ook hoe blij ik kan zijn met een verzorgpaard.
Ik wens je veel plezier met hem!

R_paardje

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:02

hartelijk gefeliciteerd met je verzorgpaardje. Ik hoop dat je er veel plezier mee mag beleven:D

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:03

nOukiee_ schreef:
Ow dat is indd ook wel lekker dat hij/zij een boom in de weide heeft :D.. met dit weer heeftie dan lekker schaduw ;)
En handig dat 't paard stal in en uit kan lopen :P

Ben benieuwd naar de foto's ;)


Ja is het ook, het is een fijn idee :). Hij staat dan wel alleen, maar er komen ook veel wandelaars (zoals ik (A)) die hem even een aai geven. En dalijk kom ik ^^ en dan de familie waar hij vna is. Dus ik vind niet dat hij het slecht heeft :). Hij heeft veel bewegingsvrijheid daar. En ziet er ook altijd gelukkig uit.

Het is trouwens een 'hij' nOukiee. :) Het is een ruin van 19 jaar oud. Beleerd voor onder het zadel en voor de kar. Hij wordt jammergenoeg niet meer gereden, omdat de vrouw waarvan hij is het niet durft. Ze durft het rijden niet op te pakken omdat ze nooit echt les heeft gehad. Daardoor staat hij al erg lang stil. Nu zijn ze bang dat hij het 'verleerd' is, of te fel zal reageren als je weer met hem gaat proberen te rijden. Weet trouwens iemand, of dat kan? Dat een paard dat echt verleerd, of zou je het gewoon weer moeten oppakken met, eerst weer longeren vervolgens zadel erop en longeren, en daarna weer gewoon proberen aan de longe rustig het rijden op te pakken?

TeSSa_NiKimA

Berichten: 101
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:12

Gefeliciteerd!!! :-P Veel plezier samen...

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:15

Wat leuk voor je!
Heel veel plezier met Luud. Leuke naam ook trouwens ;)

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:20

Haha ja het is inderdaad een aparte naam :p. Het is ook een leuk paardje ^^. Hij isaltijd zo vrolijk, en zo ik weet niet, hij straalt echt iets uit wat bij mij gewoon mijn hart heeft gestolen :P!

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:22

Jullie hebben elkaar gewoon gevonden. Leuk dat het zo gelopen is!

nOukiee_

Berichten: 363
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:29

Judith1601 schreef:
nOukiee_ schreef:
Ow dat is indd ook wel lekker dat hij/zij een boom in de weide heeft :D.. met dit weer heeftie dan lekker schaduw ;)
En handig dat 't paard stal in en uit kan lopen :P

Ben benieuwd naar de foto's ;)


Ja is het ook, het is een fijn idee :). Hij staat dan wel alleen, maar er komen ook veel wandelaars (zoals ik (A)) die hem even een aai geven. En dalijk kom ik ^^ en dan de familie waar hij vna is. Dus ik vind niet dat hij het slecht heeft :). Hij heeft veel bewegingsvrijheid daar. En ziet er ook altijd gelukkig uit.

Het is trouwens een 'hij' nOukiee. :) Het is een ruin van 19 jaar oud. Beleerd voor onder het zadel en voor de kar. Hij wordt jammergenoeg niet meer gereden, omdat de vrouw waarvan hij is het niet durft. Ze durft het rijden niet op te pakken omdat ze nooit echt les heeft gehad. Daardoor staat hij al erg lang stil. Nu zijn ze bang dat hij het 'verleerd' is, of te fel zal reageren als je weer met hem gaat proberen te rijden. Weet trouwens iemand, of dat kan? Dat een paard dat echt verleerd, of zou je het gewoon weer moeten oppakken met, eerst weer longeren vervolgens zadel erop en longeren, en daarna weer gewoon proberen aan de longe rustig het rijden op te pakken?



Okaay ;).. Ik denk niet dat Luud 't verleerd is..
Alleen als hij al een tijd stil gestaan heeft.. zou ik gewoon rustig opbouwen
Met indd, zoals je al zei longeren :D.. eventueel na een tijdje als 't goed gaat
zadel erop leggen en hoofdstel met bit en dan daarmee nog longeren,
Je zou ook als dat allemaal goed gaat, kijken hoe Luud reageerd als je met 1 voet in de
stijgelbeugels ga hangen.. hoe hij dan reageerd, anders denk ik wel
Dat je hem weer langzaam kan gaan oppakken! ;)
't Kan wel zijn dat hij misschien nog wat stijfjes is.. omdat er al even niks meer mee gedaan is!

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:31

Op de eerste plaats... gefeliciteerd!! O:)
En volgens mij verleerd een paard het niet!
Op mijn profiel staat een paard (Forna) ze heeft 10 Jaar stil gestaan en als ik met haar ging rijden dan was ze om op te vreten!! :P
Zo lief! :D ze doet alles voor je!
Ik denk dat dat ook met Luudje zo zou zijn ;)
Hell veel plezier en suc6!! :D

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:46

Oke :) fijn om te horen. Het is wel niet zo dat ik dat direct zou willen voorstellen. Maar het kwam wel in mij op, dat volgensmij verleerd een paard dat niet zo vlot. Vandaar dat ik er nieuwsgierig naar was. Misschien als het hartstikke goed gaat, en ook goed met mijn lessen. Dat ik het eens voorstel ofzo. Maar dat is natuurlijk toekomst muziek :+ Nu genieten van de nieuwe uitdaging.. een verzorgpaard :D Ik heb het idee dat ik er ECHT van ga genieten :D. ik hou jullie iniedergeval wel op de hoogte ^^!

nOukiee_

Berichten: 363
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:49

Ja, 't is leuk om een verzorg paardje te hebben :D
Ik verzorgde eerst een Haflinger merrie van 15jr.
Met haar kon ik gewoon alleen op pad gaan enzo!
Dus dat is wel leuk.. maar zij is wel altijd bereden ;)
Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen.. ben benieuwd naar de foto's :P

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:55

Ik droomde daar als klein kind al van :P terwijl ik nog nooit had paard gereden. Ik rij pas sinds kort. Jullie hebben vast mijn profiel gelezen. Dus ik ga nog niet met de instelling naar Luud van : ik wil perse rijden. Want ik weet van mezelf dat ik nouja, nog onervaren ben! Maar als ik verder met hem ben, en ook verder ben met mijn eigen ervaringen wil ik hem best longeren etc. Gewoon ook voor zijn gezondheid. Ik denk dat het hem vreselijk goed doet als hij wat meer beweging krijgt.
Maargoed, nu in eerste instantie hou ik het bij, poetsen, verzorgen en knuffelennnn :+

trouwens, fotos komen er dus aan :D! Zodra ik daar ben maak ik een foto van hem! Wil er zelf ook graag een van hem hebben.

nOukiee_

Berichten: 363
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:48

En ben je woensdag nog bij Luud langs geweest?!
Foto's gemaakt, ik ben benieuwd ;) :P

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:52

Leuk ik heb vandaag ook een nieuwe vz pony
Naja paard
Mag er ook wedstrijden mee rijden enzo en de eigenaar betaald alles :D
Het is me zoveelste al hoor
Ben begonnen bij iemand die bij ons in het orkest zat, daar gestopt omdat ik daar haast niks meer kon
Toen ergens anders begonnen daar ook gestopt omdat daar een ander meisje op die pony ging rijden en ik helemaal niks meer kon
Druk aan het zoeken geweest advertentie geplaatst en toen kwam ik deze advertentie tegen :D
Leuk joh
Ook heel leuk voor jou, mag je ook rijden?

SWP

Berichten: 329
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:59

Hee hartstikke leuk voor jou en het paard die extra aandacht.
Misschien kan je vragen of je straks een beetje grondwerk met het paard mag gaan doen.
Veel succes!

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:02

Leuk voor je zeg, en ook voor het paardje! :D

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 18:36

nOukiee, nee volgende week woensdag :P wel zo slim van me om dat er niet duidelijk bij te zetten.

corientjuhh, ik mag er nog niet op rijden. Zowiso rij ik nog geen 5 maanden paard, en Luud is al erg lang niet meer bereden. Mijn instructrice stelde wel al voor, dat als het goed gaat. Dat ik gewoon eens moet praten met de eigenaresse over het opnieuw oppakken van het rijden met Luud. Want ik weet dat L. dat ook graag wil doen met hem :).

Stellaard, Ik hoop idd dat ik dat straks mag gaan doen. Maar eerst eens kijken of ik het daadwerkelijk zo leuk vind enzo (kan bijna niet misgaan lijkt me :+)

Trouwens allemaal dankje voor jullie reacties :) Echt leuk!

nOukiee_

Berichten: 363
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Verzorgpaard :D Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:30

Ow Okaay.. dacht dat je deze woensdag ging ;)