Volgens mij gaan we best wel goed :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Volgens mij gaan we best wel goed :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:39

Na vele hoogtepunten en zéér diepe dalen durf ik nu toch voorzichtig zeggen dat het vast wel weer goed komt met ons :D

Een jaar geleden is het ongeveer begonnen, met de eerste keer dat ik eraf viel. Een stom ongelukje, kon niemand wat aan doen (ja, poonie had niet zo onnozel moeten doen, maarja :+) maar het was wel het begin van een zéér lange weg .. Daarna zijn er nog wat kleinere en grotere dingen gebeurt (en sommigen deden erg veel pijn!) waardoor ik het op een bepaald moment echt niet meer zag zitten. Ik durfde er niet meer op, durfde er op een bepaald moment zelfs amper nog langs te lopen. En dit op het moment dat ik hem echt zou gaan kopen (er was al langer sprake van, maar we hadden gezegd rond die tijd, omdat ik eerst nog studeerde enzo), het was echt niet simpel. Heb even serieus getwijfeld of ik het wel moest doen, want als het zo zou blijven gaan ...

Heb toen een lesgeefmens gezocht en we zijn samen aan de slag gegaan. Héél langzaam maar zeker kwam er vooruitgang. Ben ergens in maart begonnen met lessen (zowel grondwerk als rijden) en waar we nu zitten, ongelooflijk .. Voor de buitenwereld lijkt het misschien niks aangezien we eigenlijk nog niet veel doen :+ Maar ik weet van waar we komen, en ik zie dingen gebeuren in het gedrag van pony naar mij toe waar ik gewoon blij van wordt :D Gewoon het simpele voorbeeld: als we nu aan de hand gaan wandelen is pony blij, hij respecteert mijn ruimte en stapt gewoon heel vlot mee. Terwijl daarvoor als we dat eens deden ik de pony de helft van de tijd bijna vooruit moest "sleuren" omdat we anders echt niet vooruit kwamen, en de andere helft van de tijd was ik bezig met het zorgen dat hij niet aan m'n jas zat te knabbelen, of met z'n hoofd tegen m'n elleboog sloeg of ... Zijn hele houding en gedrag tov van mij is gewoon verandert, en dit enkel en alleen omdat ikzelf verandert ben :)

Ben vandaag ook weer gaan rijden, heb vorige week nog eens een les gehad en die ging zacht gezegd niet schitterend. Het was weer typisch pony, staken (= niet vooruit willen, maar dan ook echt, echt, echt niet .. :+) en als hij dan vooruit ging was het met serieuze tegenzin en greep hij alles aan om niet te moeten werken (beginnen bokken omdat er toevallig een motorrijder voorbij kwam, terwijl hij daarvoor bv. echt geen schrik heeft, of als dat niet werkte ging hij vanuit draf maar gewoon even onder het afdak in :Y) ). Ik had tips, en als je het zo wil noemen "trucjes", gekregen om zo'n acties (proberen) te voorkomen en vandaag zou ik ermee aan de slag gaan .. Ik heb ze niet eens nodig gehad :D Pony deed gewoon alles wat ik wilde .. uiteraard niet perfect maar we zijn ook nog maar beginners .. Het is me er toch eentje }:0

Morgen ga ik voor het eerst weer eens echt buitenrijden met een ander paard erbij .. erg lang geleden maar ik zie het wel zitten .. Nu toch nog :)) Ben benieuwd :D

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:39

Klinkt goed!!!!
Ga zo verder en ik duim dat het morgen een superleuk ritje wordt!

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Re: Volgens mij gaan we best wel goed :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:53

Leuk hoor ! :d
en hoe is het gegaan ??
ben nieuwschierig :o

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:55

Wat goed zeg klinkt erg goed,mijn dochter heeft ook weer les en was ook erg bang en zo.Maar goed les krijgen kan erg veel voor een mens betekenen.Hoe ging de buitenrit?

Anoniem

Re: Volgens mij gaan we best wel goed :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:27

Ben niet kunnen gaan, ben ziek :(

Het is altijd wat :=

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Re: Volgens mij gaan we best wel goed :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:38

Oh dat is jammer!
Nouja volgende keer maar! :D
Beterschap he!!