Bedankt.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:00

Ischa ( 19 jarige schimmel merrie ) is niet van mij maar van een vriendin... Zij is er Prix st George mee geweest, maar ivm prive omstandigheden kon zij even de zorg niet meer dragen... Ik heb haar toen naar mij toe gehaald. Ze is 19 maar haar niet af te zien, werken vind ze heerlijk.... Toen ik haar kreeg was ze erg mager, ze was net een tweeling verloren en dat was een flinke aanslag iop haar lijffie geweest... Na haar weer een beetje opgelapt te hebben met veel TLC en vitamientjes begon ze als gauw zich te gedragen als een ware proffessor.... Ge-wel-dig

Zo kreeg ik haar:

Afbeelding

En zo is ze nu:

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KWP4Q7YK.jpg

Zij heeft mij het gevoel kunnen geven welk ieder meisje wel een wil voelen, de passage.... in al zijn rust kracht en ritme... tranen van blijdschap... een hele mooie herinnering....

Vorige week ging het ineens niet goed met Ischa.... Van de een op de andere dag kon ze haar achterbenen niet goed meer gebruiken... Het gaat iedere dag wel weer beter maar haar rechter achter been blijf achteraan komen... Waarschijnlijk heeft ze zich op stal of in het land of op stal verdraaid.... ;(

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en haar eigenaresse gebeld... trillend heb ik haar verteld dat ik het idee heb dat Ischa haar pensioen zich eerder opge-eist heeft dan wij allemaal verwacht hadden... Ze schrok want dat hield nauurlijk ook in dat ik de stalling opgezegd had...

Vanmiddag belde ze... ze had een mooi nieuw tehuis voor haar gevonden waarvan ze zeker was dat ik er vrede mee zou hebben...

Het Paardenrusthuis, hier gaat ze lekker haar oude dag beleven, ik ben heel blij met deze oplossing. Met name omdat ze zo dood ongelukkig wordt als ze niet mag werken... Daar mag ze altijd rennen wanneer ze wil, geen stal, niks moet meer.... Ik hoop dat ze daar nog heel lang zal blijven...

30 augustus wordt ze bij me opgehaald... Dan is het definitief.... tot die tijd mag ik haar nog knuffelen en vetmesten... ;( :o

Het valt me zwaar hoe je zo gek op een oude knorrige merrie kan worden....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBLB3SS4.jpg
Ischa a.k.a the professor
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 13-08-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overigen in link geplaatst.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:12

Jeempie Rana, wat moet dit moeilijk sijn :(:)
Geniet nog van haar solang se bij jou staat!

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:24

ja het is echt niet leuk... Ik wist al dat het zou gebeuren maar ze was in zo een top conditie.... tja helemaal ergens op voorbereid zijn ben je nooit natuurlijk... ze gaat naar paarden rusthuis in Soest wel een fijne plek voor haar

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:05

Sterkte Rana. Soest is gelukkig niet zo heel ver ;)

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:16

dank je wel, ja ik denk dat ik er misschien ook wel even langs ga...

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:13

Nou kleine update:

Zaterdag ga ik bij een andere merrie kijken, een bruintje, stermerrie 1.5 jaar niks gedaan... hoop dat het wat is.. mijn kop staat er nog niet echt naar maar dat is misschien ook wel goed omdat ik dan wel heel kritisch ben

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:59

Niet so gek als je hoofd er nog niet helemaal naar staat, maar het brengt dan wel afleiding en kun je toch lekker weer aan de slag.
Benieuwd of het wat voor je is :)

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:02

;( Ons wijffie gaat weg....

Bedankt professor, voor kippenvelmomenten en het in vervulling laten gaan van één van mijn grootste wensen. Voor de manier waarop je je wérkelijk open kon stellen en omdat je ondanks je knorrigheid toch telkens weer benieuwd was wat we vandaag weer voor leuks gingen doen. Voor alle witte haren op mijn kleren en voor je wijsheid. Omdat ik me soms nederig kon voelen op je rug en dan ineens weer wist dat ik nog een hoop te leren had. Voor het geduld dat je op die momenten had met een onhandige kluns als ik. En voor alles wat ik van je geleerd heb, waarvan mijn eigen paarden ook weer profiteerden. Voor de knuffels en de manier waarop je chagrijnig met je oren naar achteren op me af kon stormen, om dan vervolgens door het steken van je neus in mijn zakken heel onschuldig te vragen: 'eh...Jas...heb je toevallig iets lekkers bij je?' Voor dat alles en nog veel meer.... Dank je Ischa en we komen je opzoeken!

Raan, heel veel sterkte :(:) , ik begrijp precies wat je voor haar voelt, zit hier zelf met de tranen in mijn ogen, maar voor jou moet het nog veel zwaarder zijn. Hopelijk is het bruintje (of zwartje ;) iets om je af te leiden, en anders is er nog een alternatief voorhanden! X

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:06

Hallo
Ik woon best wel dicht bij het paardenrusthuis (Ik woon in Amersfoort). Dus ik zal haar vast wel een keer te zien krijgen.
Een ding wat ik wel weet: Daar zijn ze heel goed voor de paarden!!!!

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 12:11

cami_cami1
dat is echt heel fijn te horen, ik begin nu zelf te twijfelen wat ze nou gezegd had gisteren ze zei namelijk een rust huis in Brabant ergens, maar gaf me de site van Soest? :? Alleen Soest heeft een wachtlijst van 600?!

jas

super bedankt ( ook ik zit nu weeeeer jankend achter de pc...) Zo een beest krijg ik nooit meer.... ineens besef je wat een mazzelaar ik ben geweest...

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:34

Heel fijn dat ze naar een rusthuis gaat!!
Alleen Soest heeft idd een lange wachtlijst ?!
Als ik jou was zou ik het nog even navragen.
Jammer dat haar pensioen zich al (zo vroeg) aankondigd, maar ook fijn dat je nog veel van haar hebt kunnen leren!!
Sterkte met het afscheid.

horses19
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-12-06
Woonplaats: Ede

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:34

Heel veel sterkte.

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 11:15

idylle schreef:
Heel fijn dat ze naar een rusthuis gaat!!
Alleen Soest heeft idd een lange wachtlijst ?!
Als ik jou was zou ik het nog even navragen.
Jammer dat haar pensioen zich al (zo vroeg) aankondigd, maar ook fijn dat je nog veel van haar hebt kunnen leren!!
Sterkte met het afscheid.


Ja het is echt heel jammer inderdaad, ben gisteren er toch even op gekropen, en ze was zo vrolijk, 2 a 3 x de lage zijde gedraaft maar zo happy dat ze weer aan het werk mocht... Ze liep echter rechts achter nog steeds slecht, maar heb haar er wel een plezier mee gedaan want ze was erg tevreden.... Ik zal het niet vaak meer doen erop zitten denk ik.... Heb zelf jankende de bak rond gereden.....

Horses19 dank je

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:30

Kleine update,

Ischa gaat inderdaad naar rusthuis in Leende, ze komt daar in de groeps huisversting te staan... De laatste dagen gaat het wel weer beter met haar pootjes.

Voor de geintresseerden:

http://www.hetpaardenrusthuis.nl/

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:43

Ziet er goed uit... Kan je dr altijd nog opzoeken...

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Bedankt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:26

ja inderdaad, het komt wel dichtbij nou... ziet er inderdaad erg fijn uit hoop dat ze er happy van wordt...